Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Että useimmin tuleva Ilmo täälläkin on järkevissä keskusteluissa:
"Hakemaasi sivua ei voida näyttää"
Se miten asiallisia perusteltuja ja usein hyvin lähdeviiteitettyjä asioita katoilee nykyään ympäri nettiä. Huuhaa ja turha hömppä saa kyllä jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläisten himo tappaa ja raiskata lapsia sekä naisia Ukrainassa. Voiko pahempaa elukkakansaa olla? Toivottavasti Biden pommittaa kivikauteen mokomat roistot.
Meillä uutiset tulevat suoraan Ukrainan hallitukselta. Millaisia uutisia sinä tuuppaisit ulos, että saisit maksimoitua avun ulkomailta? Maailmalla pahimpia juttuja oiotaan jatkuvasti, mutta ei meillä. Sotapropagandaan pitää suhtautua aina varauksella. Itseasiassa venäläiset pelastivat Syyrian lasten myymiseltä vaimoiksi ja muulta..
"Sotapropagandaan pitää suhtautua varauksella." Tietysti. Miksi sitten levittelet itänaapurilta saatua?
And when you trust your television
What you get is what you got
Cause when they own the information, oh
They can bend it all they wantTähän liittyen tuli nuo biisin sanat mieleen. Tuo kohta on hyvä kuvaus myös Venäjään liittyen. Moni näyttää perustelevan käsitystään siitä, ettei mitään kauheuksia ole Ukrainassa tapahtunut vaan sillä, kun Venäjän tv kertoo totuuden. Näitä nuorissa ja varsinkin vanhemmissa ihmisissä. En silti koskaan uskonut ja ymmärtänyt miten pimennossa moni elää ja toisaalta miten ikävästi moni siellä uskoo valheita. Tajusin sen vasta vähän aikaa sitten kunnolla. Toisaalta ymmärrän sen, että jos on hirviö vallassa niin hän eliminoi myös omiaan tarvittaessa. Se on syy pelkoon ja siihen, että pelastavat mieluummin nahkansa. Sitten jotkut ovat silti rohkeita ja sanovat totuuden. Sitä rajoitusten ja propagandan määrää ei vaan helposti ymmärrä. Se ei puolustus ja monet ihmiset sokeita, mutta on myös yksi syy siihen etteivät kaikki uskalla olla eri mieltä. Toisaalta monet tavalliset ihmiset myös niitä hirviöitä jotka eivät välitä mistään. Tämä siis venäjään liittyen. Sivusta.
Jo vanhempaa, mutta edelleen totta:
"Pitkäaikainen NEW YORK TIMES’n julkaisija John Swaiton on todennut puheessaan vuonna 1974:
”Vapaata lehdistöä ei ole olemassakaan, Te rakkaat ystävät tiedätte sen ja minä tiedän sen samoin.
Yksikään Teistä ei rohkenisi lausua omia ajatuksiaan ja arvioitaan rehellisesti ja avoimesti.
Julkaisijan tehtävä on pikemminkin pimittää totuus, suorastaan valehdella, vääristellä, panetella, nöyristellä – MAMMONAN – jalkain juuressa ja myydä itsensä, maansa ja xxx kerta toisensa jälkeen jokapäiväisen leipäpuun vuoksi.
Me olemme kulissien takaisen finanssivallan työkaluja ja alamaisia. Me olemme marionetteja, jotka hyppäämme ja tanssimme kun ne vetävät naruista. Meidän tahtomme, meidän suorituskykymme, vieläpä koko elämämme kuuluu näille miehille. Me emme ole muuta kuin älykkäitä prostituoituja.”
Tuo on netissä ollut jo vuosia useissa paikoissa. Koskenee myös Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäisenä sain tietää, että faija käy vieraissa. Minulle ei sitä kukaan kertonut vaan tajusin asian itse.
Eihän siinä mitään, mutta... Kysymykset suorastaan kimpoilivat päässäni. Ketkä kaikki tietää? Tietääkö äiti? Tuskinpa. Pitääkö sille kertoa? Ei ehkä? Vai pitäiskö? Pitääkö mun kertoa faijalle, että tiedän. Ehkä se ei ole hyvä idea. Vai onko?
Yhtäkkiä kaikki oli selvää: Esimerkiksi faijan monta kertaa viikossa - myös sunnuntaisin - toistuvat "ylityöt" ja useat "työmatkat", mutsin ärtyisyys (ehkä se siis päätteli jotain??), faijan ärtyisyys ja haluttomuus puhua ylipäänsä kenellekään meistä.
Mutta voi hyvänen aika sitä ahdistuksen määrää, minkä tämä aiheutti teinille. Huh.
Tämä pitäisi luetuttaa jokaiselle pettäjäpaskalle!
Eivät saatana tajua, miten repivät lastensa, vaimojensa/ miestensä jne. elämän rikki!
Lonkero kirjoitti:
Ihmisten tyhmyys ja täysin välinpitämättömyys tai kiinnostus tärkeitä asioita kohtaan. Kaikki typerät reality ja Unelmien maajussille morsian temptation islandilla kiinnostaa kyllä.
Nämä lonkeronimijät järkyttää! Saatanan alkoholistit, vetää viinaa perheen edessä kuin teinijätkät!!!
Sukupuolen voi itse päättää -hömppä. Ja että naisjärjestöjen mielestä ihan ok, että teinitytöt haaveilee joukolla tissien poistosta ja miehet osallistuu naisten urheilukisoihin.
Järkyttävää miten miehestä kehittyy vuosien aikana juoppo, salaileva, valehteleva itsekäs narsku. Pettää, kuvittelee ettei jää kiinni🤣
No, ei kuvittele kauaa enää, kun salamuijansa paljasti kuvion ja aikoo järjestää ” yllärin” äijän työnantajan kautta!
Mä häivyn sillä välin, siistähän sä äijäkulta🤮halusit!!?
Tuomittu seksuaalirikollinen juontamassa viihdeohjelmaa. Mielenkiintoinen moraali suomalaisessa viihdemaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen kun luuli, että kaikki on ohi, tuli kätilö mitään sanomatta painelemaan nyrkillä vatsaa. Sattui valtavasti ja yritin huitoa kätilöä kauemmaksi. Toinen järkytys oli se, miten kipeää jälkisupistukset tekevät. Sekin tuli järkytyksenä, miten imetys teki niin kipeää, että kyyneleet tuli silmiin.
!!! Sama (nyrkillä vatsaan). Olin valmiiksi jo aivan tiu tau, koska olin synnyttänyt yli kaksi vuorokautta tuon tuosta oksennellen ja nukkumatta. Hoitaja sanoi jotain sen suuntasta että "kohtu pitää tyhjentää, tää voi tuntua inhottavalta" ja hyppäs saman tien runttaamaan vatsaa nyrkillä, ennen kuin ehdin sanoa mitään. Saatana että kävikin kipeää. Mulla kilahti ihan totaalisesti, kun makasin siinä sisuksista ryöpsähtäneessä omassa lämpimässä verilammikossa tän pikku hyökkäyksen jälkeen. Hirveä päätös hirveälle synnytykselle.
Poliitikkojen ja päättäjien korruptio. Vaalivilppi Suomessa.
Lääke- ja ruokateollisuuden häikäilemätön bisnes.
Korruptio on Suomessa rakenteissa, joten sen havaitseminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sekoaminen flunssaan ja piikille meno. Aivopestyjä tyhmiä hölmöläisiä jotka uskovat kaikki valheet. Sitten tämä Ukraina sekoaminen kunn tietämättömät seisoivat heidän puolella. Eivät tiedä mistä kaikesta on kysymys. Vai onko meillä ihmisiä joille satanismiset teot,perversiot,lapsikauppa, rahanpesu, ihmiskauppa, huumeet, pedoviilit f, on ok? Depopulaatio myrkyillä joita siellä suunniteltiin.
Uskovaisien pyhä maan harha luutot näköjään mukana ovat llukkaamassa kelta lipuillaan meitä muita. Ukr on pahojen nwo roistojen valtaama alue.
On se jännä. Pippureista ei saa keskustella, mutta "Ukraina on ansainnut kansanmurhan" -propagandaa saa levittää.
Kuinka pahasti vaihdevuodet voi sekoittaa pään. Normaalista, hyvät käytöstavat omaavasta naisesta saattaa tulla raivohullu apina, jonka tunteet eivät ole lainkaan hallinnassa. Moni ei älyä tai halua hakeutua hoitoon. Huulludenpuuskassa saattaa pahoittaa "tahtomattaan" monen ihmisen mielen. Kummallinen tämä ihmiskeho.
En sanoisi nyt, että järkytys, mutta iso yllätys aikoinaan. Nämä edesmenneet Jope Ruonansuu ja Olli Lindholm. Luulin pitkään heitä vanhemmiksi. 90-luvulla kun kerrottiin Jopen olivan jämpti 30, olin luullut tuolloin, että olisi jo 40. Näytti niin ikäistään vanhemmilta. Sama Ollin kanssa, jotenkin yhteen aikaan mielsin ainakin 5 vuotta vanhemmaksi.
Se, kun sekä enoni että serkkuni saivat terminaalivaiheen syöpädiagnoosin samalla viikolla. Eri syövät, mutta silti, isä ja poika menossa hautaan peräperää. Eno toivoi ääneen, että ehtisi kuolla ennen lastaan :-(
No, enon toive toteutui.
Vierailija kirjoitti:
Se etttei ole asetta ampua itseä ohimooon.
Toivottavasti et tule saamaan sitä mistään. Jäljellä olevia järkyttää eniten.
Jep, se hirveä video Kiinasta, jossa nyljettiin kettuja elävältä joskus 2000- luvun alussa. Vit*u mitä pask*a.