Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lopettaa 9kk kestäneen tapailun ilmoittamatta?

Vierailija
12.08.2015 |

Olen "tapaillut" (käytännössä joka päivä oltu yhdessä) miestä nyt 9kk ajan. Viime viikonlopun olin vanhempieni luona, ja kun palasin miehestä ei ole enää kuulunut mitään. Kysyin sitten, jos tätä ei kiinnosta tavata enää vai mistä moinen hiljaisuus, ja mies vastasi vain: "kiire" ilman kummempia selityksiä. On kuitenkin jatkuvasti fabossa ja wappissa paikalla, mutta mulle ei mitään viestittele. Yleensä siis paljon jutellaan päivän aikana. Enkä kyllä tiedä, mikä tollanen kiire vois nyt yhtäkkiä olla.. autonsakin on vaan pihassa ollut :D työmatka kulkee siis miehen pihan ohi, stalkkailemaan en oo vielä ryhtynyt ;)

Kysymys kuuluu siis, että mitä seuraavaksi. Annanko vain olla vai kyselenkö vielä perään? Inhottava olo.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:59"]En jaksanut lukea koko ketjua. Minusta yhdeksän kuukauden suhde on niin pitkä, että itse ainakin kysyisin syytä, miksi mies käyttäytyy noin. Jos hän haluaa lopettaa seurustelun, niin ok, mutta saisi kyllä sanoa. Minusta hän on sen velkaa. Jos olisin ap, menisin käymään miehen luona selvittämässä asian. Se olisi normaalia. Epänormaalia olisi jättää asia vain sikseen, kun kuitenkin on 9 kk:n seurustelusta kyse eikä mistään yhden yön jutusta.
[/quote] Niin ja olisihan se outoa nähdä sitten jossain sattumalta. Mitä siinä voisi sanoa? Kai sitä kumpikin pyrkisi vain pakenemaan tilanteesta. Ja voiko ap jatkaa kävelyä töihin miehen kodin kautta, josta kertoi reitin menevän? Pitääkö vaihtaa työmatkareittikin miehen vuoksi?

Vierailija
82/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:08"]

Voi voi. Mulle ilmoitettiin kymmenen vuoden suhteen (yhteinen asunto jne) päättymisestä tekstarilla. Tuntui tosi paljon paremmalta.

t. mies

[/quote].

Pistänpä paremmaksi: aviomies ei ilmoittanut yhtään mitään, vaikka oli hankkinut oman kämpän ja kääntänyt postinsakin sinne. Eli muutamia kuukausia täysin kahta elämää, kunnes sain asian selville omin päin. Olimme olleet naimisissa 10 v, yhteinen lapsi jne.

[/quote]

Minä taisin seurustella aviomiehesi kanssa, tai ainakin vastaavan paskiaisen. Tapasin "juuri eronneen" miehen, joka asui "väliaikaisesti vanhemmillaan" ja tästä syystä tapailimme aluksi vain kahviloissa ja ravintoloissa tai minun luonani. Kun mies sai hankittua itselleen asunnon, tapaamisemme siirtyivät sinne. Vasta muutaman kuukauden jälkeen minulle selvisi että mies ei todellakaan ollut vastaeronnut, tai eronnut ollenkaan. Jätin hänet tietenkin samantien, mutta vaimolle en kertonut vaikka olisi varmaan pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:31"]

Tästä nyt saa sellaisen käsityksen, että 9kk olisi toooooosi pitkä "suhde". No ei se ole vaan todella lyhyt aika, ehkä nuorison, pikasuhteilijoiden tai epätoivoisten mielestä pitkä. Vastahan tuossa ajassa alkaa huomata, haluaako olla yhdessä kun alkaa tuntea vähän paremmin. Jos ei sitten tunnukaan siltä että haluaa, niin sitten ei enää ole. Ja tapailuksihan ap:kin "suhdetta" sanoi, joten miksi tapailusta pitäisi sen päättyessä sen merkittävämpi asia tehdä?

[/quote]

Mun mielestä yhdeksän kuukautta on kuitenkin sen verran pitkä aika, että kyllä siinä ajassa ehtii ihastua ja kehittää hyvinkin lämpimiä tunteita toiseen. Ja jos tapailu on ollut tiivistä, säännöllistä, jokaviikkoista, ON ihan oikeasti tosi outoa ja törppöä vain lakata pitämästä yhteyttä ja jättää toinen yksin ihmettelemään. Jos mietin vaikka minua ja puolisoani, niin me olimme jo kahden kuukauden tapailun jälkeen hyvin ihastuneita toisiimme ja olisi se ollut ihan ihmeellistä toimintaa, jos toinen olisi noin vain kadonnut ja antanut korkeitaan jonkin lyhytsanaisen verukkeen syyksi. Vaikka mitään velvollisuutta ei tapailuvaiheessa olisi ketään kohtaan, ei ole mitään estettä sille, että ollaan asiallisia ja kohteliaita puolin ja toisin. Jos toinen ei enää kiinnosta, voi sen sanoa. Ei se nyt NIIN vaikeaa ole.

[/quote]

Jos vain "tapaillaan", voidaan olettaa että molemmat ovat vain "tapailusuhteessa", tässähän ap itsekin puhui nimenomaan tapailusta. Jos tapailun aikana joku alkaakin kuvitella muuta, mutta toinen ei, niin ei siinä samanlaista erokäytäntöä tarvitse noudattaa kuin parisuhteessa, koska on kyse tapailusta.

Minä ainakin käsitän tapailun olevan sellaista yhdessäoloa, jonka molemmat tietävät olevan vain tapailua, tavallaan hauskanpitoa joka ei velvoita yhtään mihinkään, eikä ns. kunnon parisuhde. Jos ei 9 kk tapailun aikana tapailusta tule parisuhdetta, se todellakin ON pelkkää tapailua. Jos taas jatkaa tapailua vaikka itse haluaisi parisuhteen, ei voi syyttää toista siitä että hän ei käyttäydy kuin kyseessä olisi parisuhde, koska tapailustahan on kyse.

Vierailija
84/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:59"]En jaksanut lukea koko ketjua. Minusta yhdeksän kuukauden suhde on niin pitkä, että itse ainakin kysyisin syytä, miksi mies käyttäytyy noin. Jos hän haluaa lopettaa seurustelun, niin ok, mutta saisi kyllä sanoa. Minusta hän on sen velkaa. Jos olisin ap, menisin käymään miehen luona selvittämässä asian. Se olisi normaalia. Epänormaalia olisi jättää asia vain sikseen, kun kuitenkin on 9 kk:n seurustelusta kyse eikä mistään yhden yön jutusta. [/quote] Niin ja olisihan se outoa nähdä sitten jossain sattumalta. Mitä siinä voisi sanoa? Kai sitä kumpikin pyrkisi vain pakenemaan tilanteesta. Ja voiko ap jatkaa kävelyä töihin miehen kodin kautta, josta kertoi reitin menevän? Pitääkö vaihtaa työmatkareittikin miehen vuoksi?

[/quote]

Minkä seurustelun? Kyseessä oli tapailu, seurustelusta ei oltu sovittu kirjoittaa ap itse.

Vierailija
85/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois sanoa että miehelle tuli synnytystuskat

Vierailija
86/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa kiva tietää, miten tässä kävi, vai onko käynyt vielä mitenkään. itse kyllä oman mielenrauhani takia kysyisin vielä, missä mennään, ja mieluummin soittamalla tai käymällä kuin vaikka viestillä. aina ei pidä olettaa heti pahinta - joku saattaa oikeasti vain olla ajattelematon ja ottaa muutaman päivän breikin itsekseen - mutta hieman omituistahan tuo on.

Vierailija
87/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:12"]

Itse menisin oven taakse koputtamaan ja kysymään suoraan naamatusten miten asiat on. Livenä ei ole niin helppo sivuuttaa toista ja ehkä mies sit oppii ettei noin saa tehä.

[/quote]

Niin menisin minäkin. Jo nyt.

[/quote]

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Tapailuvaiheessa voi olla noloa jos pommittaa toista viesteillä, mutta seurustelusuhdetta ei vain päätetä tuolla tavalla eikä ole kunniakasta vaan nöyristelyä jos vaan antaa olla. 

Ap, sinulla on täysi oikeus ottaa mieheen yhteyttä ja kysyä mitä helvettiä on tapahtunut. Älä ole kynnysmatto vaan selvitä asia ja jatka sen jälkeen eteenpäin!

Vierailija
88/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:33"]

Itse menisin oven taakse koputtamaan ja kysymään suoraan naamatusten miten asiat on. Livenä ei ole niin helppo sivuuttaa toista ja ehkä mies sit oppii ettei noin saa tehä.

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Tapailuvaiheessa voi olla noloa jos pommittaa toista viesteillä, mutta seurustelusuhdetta ei vain päätetä tuolla tavalla eikä ole kunniakasta vaan nöyristelyä jos vaan antaa olla. 

Ap, sinulla on täysi oikeus ottaa mieheen yhteyttä ja kysyä mitä helvettiä on tapahtunut. Älä ole kynnysmatto vaan selvitä asia ja jatka sen jälkeen eteenpäin!

[/quote]

Ettekö osaa lukea vai ymmärrä lukemaanne? Otsikossa kerrotaan 9kk TAPAILUSTA ja myöhemmin ap kertoo, ettei seurustelusta ole sovittu. Miten siis ap:n tapailusta tulee silti yhtäkkiä seurustelua, johon liitetään seurustelun ns. sääntöjä, kun kyseessä oli vain tapailu? Mistä lähtien tapailu on seurustelua?

Kai ekatreffitkin = parisuhde, kun logiikka on tuota tasoa......

Vierailija
89/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos mies ei enää halua jatkaa tapailua (seurusteluhan ei ap:n mukaan ollut edes kyse)? Tai mies on löytänyt toisen? Pakkoko miehen on vain roikkua ap:n kanssa siksi, että on kokonaista 9kk tapailtu, jos ei enää kiinnosta?

Vastaukset on vähän sellaisia kuin kyse olisi pitkästä parisuhteesta (vain 9kk ja ap puhuu tapailusta) ja että miestä voisi ihan ok käydä tenttaamassa, miksi ei halua enää tavata. Jos ei halua eikä ota yhteyttä, siinä vastaus - ei kiinnosta, joten mitä sitä sen enempää vatvoa? Vai sekö olisi hyvä, että saisi poraamalla ja ruikuttamalla miehen jatkamaan vastentahtoista tapailua ettei se vaan jätä?

Vierailija
90/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:59"]En jaksanut lukea koko ketjua. Minusta yhdeksän kuukauden suhde on niin pitkä, että itse ainakin kysyisin syytä, miksi mies käyttäytyy noin. Jos hän haluaa lopettaa seurustelun, niin ok, mutta saisi kyllä sanoa. Minusta hän on sen velkaa. Jos olisin ap, menisin käymään miehen luona selvittämässä asian. Se olisi normaalia. Epänormaalia olisi jättää asia vain sikseen, kun kuitenkin on 9 kk:n seurustelusta kyse eikä mistään yhden yön jutusta.
[/quote]ei ollu seurustelu vaan tapailu

Vierailija
91/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ettekö osaa lukea vai ymmärrä lukemaanne? Otsikossa kerrotaan 9kk TAPAILUSTA ja myöhemmin ap kertoo, ettei seurustelusta ole sovittu. Miten siis ap:n tapailusta tulee silti yhtäkkiä seurustelua, johon liitetään seurustelun ns. sääntöjä, kun kyseessä oli vain tapailu? Mistä lähtien tapailu on seurustelua?

[/quote]

Ihan sama miten sitä kutsuu, 9kk ystävyyttä, tapailua, mitä vaan ei voi päättää ilman selitystä.

Vierailija
92/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihan sama miten sitä kutsuu, 9kk ystävyyttä, tapailua, mitä vaan ei voi päättää ilman selitystä.

[/quote]

Mitä väliä sillä on, kyllästyikö mies, löysikö toisen vai palasiko vaikka eksänsä kanssa yhteen, jos tapailu ei enää jatku? Monet naiset vaatii selityksiä ja sitten kun sellaisen saa, alkaa ruikutus ja poraaminen, miks mä en kelpaa, onko se uusi paremman näköinen vai mitä sillä on sellaista mitä mulla ei, mä muutun sun mieleiseksi kunhan et vaan jätä jne. Ehkä tuon takia jotkut miehet vaan ei enää pidä yhteyttä; kaikki naiset ei osaa hyväksyä sitä että edes kiinnostus saati tapailu tai suhde päättyy.

Vierailija
93/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä väliä sillä on, kyllästyikö mies, löysikö toisen vai palasiko vaikka eksänsä kanssa yhteen, jos tapailu ei enää jatku? Monet naiset vaatii selityksiä ja sitten kun sellaisen saa, alkaa ruikutus ja poraaminen, miks mä en kelpaa, onko se uusi paremman näköinen vai mitä sillä on sellaista mitä mulla ei, mä muutun sun mieleiseksi kunhan et vaan jätä jne. Ehkä tuon takia jotkut miehet vaan ei enää pidä yhteyttä; kaikki naiset ei osaa hyväksyä sitä että edes kiinnostus saati tapailu tai suhde päättyy.

[/quote]

mä en näe asiaa niin, että tarvitsisi välttämättä antaa selitys sille, miksi ei halua tapailla, vaan sanoa vaan suoraan, että ei halua. itse en muutaman päivän katkoa yhteydenpidossa voi nähdä minään lopetusjuttuna. törkeää on jättää toinen odottamaan. mua häiritsisi tuollainen feidaaminen todella paljon joten kysyisin asiasta suoraan, että missä mennään.

Vierailija
94/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voitko jo lopettaa tuon lillukan varsiin takertumisen tuosta TAPAILUSTA. Ihan sama mitä terminologiaa tästä heidän jutustaan käytetään, mutta ilmiselvästi heillä on ollut 9 kk kestänyt SUHDE. Kun ovat viettäneet runsaasti aikaa toisillaan ja naisen tavaroita on miehen luona, on kohtuullista saada jokin eropäätöstä koskeva tieto. Ap:lla on oikeus käydä hakemassa tavaransa pois. Minäkin menisin oven taakse.

Vierailija
95/108 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieläkään tietoa miehestä? Paras on että annat olla. Mltä niillä selityksillä enää teet kun miestä ei selkeästi kiinnosta. Hän ei ajattele sua enää, niin miks sunkaan pitäis sitä ajatella:)

Vierailija
96/108 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on sitä luokkaa säännöllinen ja vakava, että on tavaroita toisen luona jne., niin eihän sitä nyt hyvänen aika voi vaan heittäytyä mykäksi kesken kaiken. Kannatan ehdottomasti miehelle soittamista ja asian selvittämistä, koska muuten asia jää takuuvarmasti kalvamaan ja vaivaamaan.

Vierailija
97/108 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen tavaroita luonasi tai päinvastoin? Tapaatteko siis vielä kuitenkin?

Vierailija
98/108 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:42"]
Odottele nyt rauhassa pari päivää, koska kaikissa suhteissa tulee ylä- ja alamäkiä. Kysy vaikkapa normaaliin tapaan huomenna, että jos tapaisitte taas la tai su. Jos hänelle ei käy, tai ei vastaa, niin voit vedellä johtopäätöksiä... Ole normaalisti ja katsele. Itsellänikin on joskus kiireitä töissä ja siten yht.pito saattaa jäädä päiväksi tai jopa pariksi.
[/quote]
Ei näin, ei!! AP kysyi jo, ja mies tietää kyllä että hänen vastausta odotellaan. Ja häntä. Tuollaiset katoamistemput hivelee heidän itsetuntoa kun tietävät että nainen kaipaa mutta hän ei liikauta eväänsäkään. Ei tälle oikeasti ole hyvää selitystä. Jos mies olis vaikka sairaalassa tai saanut kuulla et isänsä kuollu tai mitä vaan järkyttävää niin rakastava mies laittaisi edes lyhyen selittävän tekstarin. Oikeasti, ap:n on paras nyt unohtaa koko mies. Muuten käy niinkun mulle: mies katoilee ihan samalla tavalla, hädin tuskin vastaa, yleensä ei, no sitten nähdään joskus ja kaikki onkin ok, mutta ootappas vaan niin sama tapahtuu uudestaan, ja uudestaan, ja uuudestaaan! <- ap opetti miehelle että häntä saa odotuttaa, ja unohtaa, ja feidata. EI.[/quote]

En tiennytkään, että mielipiteeni parisuhdeasioissa on näin surkeita. Ei ihme, etten koskaan ymmärrä miehiä ja jään roikkumaan ja tulen jätetyksi. Tämä avasi silmiäni!

t.42

Vierailija
99/108 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään herrasmiehiä ei juuri tapaa ja vasta jälkikäteen tiedät, kuka oli fiksu juuri käytöksen vuoksi. Nykyään ajatellaan vain itseä. Ihmissuhteet ovat kertakäyttötavaraa. Surullista, mutta totta :-(

Vierailija
100/108 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, hankala tietenkin sanoa, mikä miehelle on tullut. Epälisin, että olisikohan mies ollut jossain baarissa viikonloppuna ja tavannut jonkun toisen naisen? Jotenkin "oudolta" kuulostaa, että olette 9kk jo kuitenkin tapailleet ja "ette ole sopineet seurustelusta". Jos näin on ollut, etn usko, että tuosta suhteesta tuon kummempaa olisi tullutkaan. 

Vaikka vaikealta tuntuukin, älä kysele mieheltä miksi hänestä ei enää kuulu mitään. Miehillä on yleensä vain tapana ärsyyntyä tuollaisista uteluista. Et valitettavasti tosiaan ole ainut, kenelle on käynyt samalla tavalla. Itse seurustelin 6v miehen kanssa, joka jätti minut, kun nousin junaan! Hänellä ei ollut "munaa" kertoa asiasta minulle, kun vietimme yhteistä viikonloppua eikä hän kertonut syytä asialle. Hän harrasti joskus juuri tuollaista, ettei hän vastannut viesteihin tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän