Mies lopettaa 9kk kestäneen tapailun ilmoittamatta?
Olen "tapaillut" (käytännössä joka päivä oltu yhdessä) miestä nyt 9kk ajan. Viime viikonlopun olin vanhempieni luona, ja kun palasin miehestä ei ole enää kuulunut mitään. Kysyin sitten, jos tätä ei kiinnosta tavata enää vai mistä moinen hiljaisuus, ja mies vastasi vain: "kiire" ilman kummempia selityksiä. On kuitenkin jatkuvasti fabossa ja wappissa paikalla, mutta mulle ei mitään viestittele. Yleensä siis paljon jutellaan päivän aikana. Enkä kyllä tiedä, mikä tollanen kiire vois nyt yhtäkkiä olla.. autonsakin on vaan pihassa ollut :D työmatka kulkee siis miehen pihan ohi, stalkkailemaan en oo vielä ryhtynyt ;)
Kysymys kuuluu siis, että mitä seuraavaksi. Annanko vain olla vai kyselenkö vielä perään? Inhottava olo.
Kommentit (108)
Oma kokemukseni ajalta ennen kännyköitä -ja jopa sitä, että lankapuhelin olisi ollut joka taloudessa. Tulin opiskelupaikkakunnaltani kotiin tapaamaan poikaystävääni, joka ei tullut treffeille eikä ikinä ilmoittanut mitään. Heillä ei siis ollut puhelinta, jotta olisin edes voinut soitella perään. En ole nähnyt häntä tuon jälkeen koskaan. Seurustelua oli takana 2,5 vuotta. Ironisinta oli se, että olisin itse lopettanut seurustelun, jos hän olisi tullut paikalle..
Kannatan edelleen sitä, ettei tuollaiseen mieheen kannata ottaa enää yhteyttä. Hän pitää sinua niin vähäpätöisenä, ettei yhdeksän kuukauden jälkeen ilmoita mitään, miksi itse vaivautuisit? Pystyt hyvin elämään ilman niitä sinne jääneitä hiuspinnejä ja hammastahnoja.
Mua harmittaa itseäni vieläkin muutamat tapaukset tapailuhistoriassani. Yhden miehen kanssa oli ollut juttua pari kuukautta, mutta aina välillä hänestä ei kuulunut mitään ja usein jätti vastaamatta viesteihin, jos minä lähestyin häntä ensin. Kerran oli sovittu treffit, mutta hänestä ei kuulunut mitään. Soitin monta kertaa perään ja lopulta kun vastasi, niin sanoi olevansa baarissa juomassa. Ja hänen mielestään siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Tää mies myös soitteli kännissä, mutta selvinpäin ei ikinä. Kun aloin tapailla toista enkä enää epätoivoisesti ollut kiinnostunut, hän pyysi treffeille. Silloin oli hienoa vastata, että "Hah, en oo tulossa".
Mutta mun ei ois ikinä pitänyt alunperinkään soitella tuollaisen äijän perään ja vaivata päätäni yhtään ensimmäisten ohareiden jälkeen!
Toinen tapaus oli sellainen, että jäin hänen asunnolleen aamulla, kun mies itse lähti tapaamaan kaveriaan. Häntä ei kuulunut takaisin moneen tuntiin, joten soitin. Sain kuulla, että häntä ei kiinnosta viettää elämäänsä sisällä pidellen käsistä kiinni jonkun kanssa, hän haluaa elää. En ollut tajunnut, että estin elämästä. Kaksi kuukautta tämän jälkeen mies laittoi viestin, että olisipa kiva, jos olisin hänen luonaan taas. Sorruin tuolloin, vietimme taas aikaa yhdessä, kunnes yhtenä päivänä ei vastannut viesteihin mitään. Puhelimella hänet tavoitin, ja silloin sai sanottua, että ei tästä mitään tuu.
Näiden tapausten jälkeen olen valuuttunut, että mies pitää yhteyttä, jos on kiinnostunut. Soittaa takaisin, jos huomaa sinun soittaneen. Kiinnostuneen miehen perään ei tarvitse lähettää useampia viestejä. Sen huomaa kyllä sitten, kun oikeasti sinusta välittävä ihminen sattuu kohdalle.
Minusta kannattaa selvittää, mistä on kyse. Koska VOI olla myös väärinymmärrys ja jos ei olekaan, niin mitä sitten? Minusta on NORMAAALIA 9 kk suhteen jälkeen kysyä toiselta, että mikä tuli? Onko juttumme nyt siis ohi? Minusta on pikemminkin outoa olla kysymättä. En ymmärrä, miksi se olisi noloa.
Ja te, jotka kerrotte omia tarinoitanne siitä, miten olette antaneet itseänne pompotella - tässä ei ole kyse siitä. Hiljaisuus ja tylyys on ihan uusi juttu ja ap on jo lopettamassa suhdetta. Kyllähän siinä nyt pikemminkin yksi "tää juttu on siis ohi? kertoisitko miksi?"-puhelu on ihan paikallaan eikä mitään roikkumista. Paremminkin se on oman puolensa pitämistä kuin vain hiljaisuuteen tyytyminen. Tietenkään jos puhelimeen ei vastata ja vielä yhteen kyseisensisältöiseen viestiin ei vastata, niin sitten vaan antaa olla ja tervemenoa.
Kuka aikuinen ihminen SOPII seurustelusta? Eik se oo alakouluikäisten touhua? "Voiks olla mun kaa"?
Ap kysyi jo ja vastauksena oli, että miehellä on kiire. Mies kuitenkin käyttää Facebookia ja Whatsappia koko ajan, eli ilmeisesti hänellä ei kuitenkaan ole niin kiire, etteikö ehtisi kommunikoida muiden ihmisten kanssa. Eikö tuo jo kerro ihan tarpeeksi?
Soita sille. Siis ihan vanhanaikainen äänipuhelu. Sano, että olet ihmetellyt radiohiljaisuutta ja kysy, haluaako mies lopettaa suhteen. Sano myös, että miehen vastaamattomuus on ollut loukkaavaa ja huonoa käytöstä, koska muuten sinua jää kaivelemaan se, ettet yhtään puolustanut itseäsi moista mulkvistia vastaan, vaan ymmärtäväisesti vain nyökyttelit. Älä siis ole asiaton, mutta sano ihan reilusti, että ottaa päähän tuollainen epäreilu kiertely. On hyvä saada asialle kunnollinen piste ja päätös + oma mielipide ilmaistua. Sen jälkeen voit antaa olla.
Ap tule tänne kertomaan jatkoa!!
Tästä nyt saa sellaisen käsityksen, että 9kk olisi toooooosi pitkä "suhde". No ei se ole vaan todella lyhyt aika, ehkä nuorison, pikasuhteilijoiden tai epätoivoisten mielestä pitkä. Vastahan tuossa ajassa alkaa huomata, haluaako olla yhdessä kun alkaa tuntea vähän paremmin. Jos ei sitten tunnukaan siltä että haluaa, niin sitten ei enää ole. Ja tapailuksihan ap:kin "suhdetta" sanoi, joten miksi tapailusta pitäisi sen päättyessä sen merkittävämpi asia tehdä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:06"]
Kuka aikuinen ihminen SOPII seurustelusta? Eik se oo alakouluikäisten touhua? "Voiks olla mun kaa"?
[/quote]
No niinpä. Mutta jos sopii, niin eikö silloin ole selvää, että koska ei olla ns. tosissaan = seurustella (kun siitä ei ole sovittu), turha silloin on ihmetellä jos toinen ei enää haluakaan tapailla.
Jos tämä seurustelusta sopiminen tarkoittaa sitä, että ei katsella muita vaan ollaan keskenään. Kun tästä ei ole sovittu, ei voida vaatia mitään yksinoikeutta vaan voidaan puolin toisin katsella mitä muutakin on tarjolla ja tapailla muitakin. Josko nyt on käynyt niin, että joku toinen tapailu onkin muuttunut seurusteluksi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:14"]
Soita sille. Siis ihan vanhanaikainen äänipuhelu. Sano, että olet ihmetellyt radiohiljaisuutta ja kysy, haluaako mies lopettaa suhteen. Sano myös, että miehen vastaamattomuus on ollut loukkaavaa ja huonoa käytöstä, koska muuten sinua jää kaivelemaan se, ettet yhtään puolustanut itseäsi moista mulkvistia vastaan, vaan ymmärtäväisesti vain nyökyttelit. Älä siis ole asiaton, mutta sano ihan reilusti, että ottaa päähän tuollainen epäreilu kiertely. On hyvä saada asialle kunnollinen piste ja päätös + oma mielipide ilmaistua. Sen jälkeen voit antaa olla.
[/quote]
Haluan tarkentaa tätä aiempaa vastaustani sanomalla, ettei tarkotukseni ollut moittia AP:ta nössöksi. Kehotin kysymään suoraan ja kertomaan sen, että miehen käytös on loukannut, koska olen itse ollut hiukan vastaavassa tilanteessa. Olin tapaillut erästä miestä säännöllisesti neljä kuukautta. Yhtäkkiä mies lakkasi ottamasta yhteyttä ja valitteli stressiä ja kiirettä, kun kysyin, mikä on. Tapasimme siinä välisä yhden kerran, olimme sängyssäkin, mutta mies vaikutti jotenkin vaisulta. Seuraavana päivänä mies tuli sitten lopulta ihan asiallisesti luokseni käymään ja sai illan lopuksi kakaistua, että haluaa lopettaa suhteen. Tilanne tuli kaikesta huolimatta minulle yllätyksenä ja olin niin loukkaantunut (rupesin itkeä vollottamaan), etten voinut puhua sillä hetkellä, joten sovimme tapaavamme myöhemmin vielä kerran ja selvittävämme jutun kunnolla. Viimeisellä tapaamisella tosiaan keskustelimme ja lopetimme suhteen virallisesti, mutta minua harmittaa vieläkin, etten silloin rehellisesti kertonut, kuinka pahalta ja loukatulta minusta tuntui. Yritin olla siinä tilanteessa liiankin kypsä ja asiallinen. Parempi fiilis olisi jäänyt, jos olisin suoraan sanonut, että jättämispäätöksen äkkinäisyys ilman mitään varoitusta siitä, että meillä olisi miehen mielestä mennyt huonosti, ja se, että kuitenkin yhtä päivää aiemmin mies oli hellitellyt minua ja rakastellut kanssani, olivat todella kurjia temppuja. En kuitenkaan sanonut näin, vaan sen sijaan kerroin ymmärtäväni miestä ja tämän tuntemuksia.
Tilanteeni oli sikäli erilainen kuin AP:n, että mies kuitenkin selvitti asian kasvotusten ja todella suorasanaisesti kertoi haluavansa lopettaa. Kuvioon kuitenkin liittyi juuri tuollainen etäisyyden pitäminen ja välttely, jolle keksittiin tekosyitä. Mies ei siis uskaltanut kertoa minulle heti, kun hänestä rupesi tuntumaan huonolta, vaan lykkäsi kertomista viimeiseen asti. Minun olisi sitten vain tällaisista epämääräisistä merkeistä pitänyt osata lukea asian laita, vaikka olen tottunut siihen, että aikuiset ihmiset hoitavat asiat puhumalla ja rehellisesti kertomalla. Omaa toipumistani jätetyksi tulemisesta olisi huomattavasti auttanut se, jos olisin itse puolestani uskaltanut näyttää miehelle olevani vihainen siitä, miten tämä oli pitänyt minua hyväuskoisesti roikkumassa, vaikka itse olikin varmasti jo jonkin aikaa tiennyt asioiden olevan huonolla tolalla. Tämän näyttämisen ei tarvitse olla huutamista, riehumista ja loukkaamista, vaan ihan vain sitä, että kertoo sen kummemmin paisuttelematta, miltä tuntuu. Tätä siis suosittelen. Ja lisäksi tosissaan sitä, että pusertaa miehestä ihan suusanallisesti sen, että tämä haluaa lopettaa tapailun. Kyllä yhdeksän kuukauden tiiviin tuttavuuden jälkeen on sen verran toiselle velkaa!
-84
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:31"]
Tästä nyt saa sellaisen käsityksen, että 9kk olisi toooooosi pitkä "suhde". No ei se ole vaan todella lyhyt aika, ehkä nuorison, pikasuhteilijoiden tai epätoivoisten mielestä pitkä. Vastahan tuossa ajassa alkaa huomata, haluaako olla yhdessä kun alkaa tuntea vähän paremmin. Jos ei sitten tunnukaan siltä että haluaa, niin sitten ei enää ole. Ja tapailuksihan ap:kin "suhdetta" sanoi, joten miksi tapailusta pitäisi sen päättyessä sen merkittävämpi asia tehdä?
[/quote]
Mun mielestä yhdeksän kuukautta on kuitenkin sen verran pitkä aika, että kyllä siinä ajassa ehtii ihastua ja kehittää hyvinkin lämpimiä tunteita toiseen. Ja jos tapailu on ollut tiivistä, säännöllistä, jokaviikkoista, ON ihan oikeasti tosi outoa ja törppöä vain lakata pitämästä yhteyttä ja jättää toinen yksin ihmettelemään. Jos mietin vaikka minua ja puolisoani, niin me olimme jo kahden kuukauden tapailun jälkeen hyvin ihastuneita toisiimme ja olisi se ollut ihan ihmeellistä toimintaa, jos toinen olisi noin vain kadonnut ja antanut korkeitaan jonkin lyhytsanaisen verukkeen syyksi. Vaikka mitään velvollisuutta ei tapailuvaiheessa olisi ketään kohtaan, ei ole mitään estettä sille, että ollaan asiallisia ja kohteliaita puolin ja toisin. Jos toinen ei enää kiinnosta, voi sen sanoa. Ei se nyt NIIN vaikeaa ole.
En jaksanut lukea koko ketjua. Minusta yhdeksän kuukauden suhde on niin pitkä, että itse ainakin kysyisin syytä, miksi mies käyttäytyy noin. Jos hän haluaa lopettaa seurustelun, niin ok, mutta saisi kyllä sanoa. Minusta hän on sen velkaa. Jos olisin ap, menisin käymään miehen luona selvittämässä asian. Se olisi normaalia. Epänormaalia olisi jättää asia vain sikseen, kun kuitenkin on 9 kk:n seurustelusta kyse eikä mistään yhden yön jutusta.
Melkein vuosi on kyllä aika pitkä aika..on tuo minunkin mielestä outoa käytöstä. Kysyisin mieheltä selitystä, jos ei suostu vastaamaan niin sille ei sitten mitään voi- tietty melkeinpä se ainoa selitys on että kiinnostus lakkasi, tiedä sitten osaako mies tarkentaa jotain erityisiä syitä ja haluaako niitä kuulla. Mutta esim itselleni on sanottu että ei vain ole kemiaa, kyllä se auttoi ettei tarvinnut jäädä miettimään että iik, teinkö nyt sitä ja tätä väärin ja mitä olisi pitänyt tehdä toisin tms.
Mä luulen, että on vehdannut jonkun toisen kanssa viikonloppuna. Tylyä, mutta hyvinkin voi olla totta. Ajattelee, että pääsee helpommalla, kun antaa vain olla.
Tiedän, että on tosi kurjaa ja ahdistavaa antaa vain olla, mutta melkein voisin vannoa, että se olis sulle itsellesi parempi. Mies tietää, että oot kotona, sillä on sun pihelinnumero ja ilmeisesti olette kavereita Facebookissa, sä olet jo koittanut ottaa yhteyttä. Anna olla.
Mulla oli muutama tuollainen tapaus sinkkuaikoina. Saatoin lähteä aamulla miehen luota pois ja kaikki tuntui olevan ok. Sitten miehestä ei yhtäkkiä kuulunutkaan mitään moneen päivään, ei vastannut puheluihin tai viesteihin. Saattoi ottaa yhteyttä joskus kuukauden päästä uudestaan. Muutaman kerran tyhmyyksissäni näihin sorruin, vaikka olisi pitänyt tajuta, että mies kaipaa vain tylsyyksissään tai silloin kuin mielenkiintoisempaa seuraa ei ole tarjolla. Mutta opin kyllä läksyni.
Näiden tapausten jälkeen olen todennut, että kuten kaikissa miesoppaissa sanotaan, kiinnostunut mies ottaa aina yhteyttä. Tavalla tai toisella. Älä anna nöyryyttää itseäsi, vaikka tiedän, ettei se epätietoisuus helppoa ole.
38 jatkaa vielä, että anteeksi epäselvähkö ja samoja sanoja toistava teksti. Olis pitäny oikolukea!
Mutta niin, kenelläkään ei ole niin kiire, ettei ehtisi lähettää yhtä viestiä ja selittää, jos jotain on tapahtunut. Se mies ei vaan halua.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:08"]
Voi voi. Mulle ilmoitettiin kymmenen vuoden suhteen (yhteinen asunto jne) päättymisestä tekstarilla. Tuntui tosi paljon paremmalta.
t. mies
[/quote].
Pistänpä paremmaksi: aviomies ei ilmoittanut yhtään mitään, vaikka oli hankkinut oman kämpän ja kääntänyt postinsakin sinne. Eli muutamia kuukausia täysin kahta elämää, kunnes sain asian selville omin päin. Olimme olleet naimisissa 10 v, yhteinen lapsi jne.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:54"]
Jos tämäkin mies meni oluelle ja joi niin paljon että sen puhelin sammui.
[/quote] Tai sit meni "parille" oluelle ja ajatteli, että "Hetkonen, tämähän on parasta ikinä. Nyt lähteee muija!" ja on samalla reissulla vieläkin.
Mitään uutisia ap?