Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kyllä on pieni maailma" -esimerkkejä?

Vierailija
11.08.2015 |

Itse aloin deittailemaan ennestään tuntematonta miestä, kun selvisi että hän onkin exäni nuoruudenkavereita ja olen itse asiassa kerran käynyt kylässäkin hänellä - 15 vuotta sitten!

Tämä tapahtui kuitenkin yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista...

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on mieheni isän vaimon tyttären ystävä, mikä selvisi kun aloimme seurustelemaan mieheni kanssa.

Kun menimme toisen lapsen syntymän jälkeen jälkitarkastukseen, oli lääkäri mieheni lapsuudenystävä (olikohan samalta luokalta tai jotain). Mieskin oli sillä kertaa mukana kun oli lomilla. Tämä lääkäri tarjosi kyllä että voidaan pyytää toinen lääkäri jos haluan mutta ei asia haitannut kun ei kyseessä ollut oma tuttuni eikä mieskään ollut vuosiin ollut tekemisissä tämän kanssa. Alatutkimusta ei kyllä tehnyt, en tiedä kokiko liian kiusalliseksi siinä tilanteessa vai eikö vaan kokenut tarpeelliseksi (synnytyksessä kyllä tuli pari tikkiä mutta erinomaisesti olivat parantuneet). Itse ajattelin että työtään hän vaan teki ja olikin ihan asianmukainen.

Vierailija
102/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutin jalkani festareilla 16-vuotiaana. Avulias poika kantoi minut ensiaputelttaan ja sen jälkeen juttelimme koko yön, vaihdoimme jopa puhelinnumeroita. Kuitenkin facebookista minulle sitten selvisi, että tämä poika oli valehdellut minulle asuinpaikkansa, ja suutuin, enkä koskaan ottanut häneen enää yhteyttä. Muutama vuosi sitten olin jo muuttanut pois kotipaikkakunnaltani opiskelemaan, mutta olin käymässä kotikotonani ja lähtenyt kavereiden kanssa baariin. Siellä tapasin sitten ylättäen tämän pojan, joka tunnisti minut ja aloimme juttelemaan. Hän oli vuosi sitten muuttanut minun entiselle kotipaikkakunnalleni opiskelemaan! Mainittakoon vielä, että festareiden ja pojan asuinkunnan ja kotipaikkakuntani välillä on n. 600km, eli on siis ihmeellistä, että joku edes muuttaa etelästä Lappiin opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:28"]Isovanhempani ovat olleet naapureita lapsena keskenään. Ja vielä sillä tavalla että että äitini isä ja isäni äiti olivat naapureina Etelä-Suomessa ja isäni isä ja äitini äiti asuivat 500m toisistaan Keski-Suomessa.
[/quote]

Oliskohan sun geenit eritavalla järjestäytyneet jos noista ois syntynytkin naapuriromansseja? :D

Vierailija
104/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut erään vuoden tammikuussa pari viikkoa Keniassa pienemmässä kaupungissa. Joskus poikaystävän kanssa tuli matkustelu puheeksi ja selvisi, että hän oli ollut samassa paikassa samaan aikaan vuosia ennen kun tunsimme toisemme.

Samoin pääsin kerran ilmaiseksi katsomaan erästä näytelmää. Vuosia myöhemmin tutustuin erääseen tyttöön ja ystävystyimme. Jossain vaiheessa selvisi, että hän oli näytellyt siinä kyseissä näytelmässä sillä esityskerralla.

Vierailija
105/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vapaaehtoistöissä Afrikassa. Halusin heppatyttönä tietenkin käydä jossain vaelluksella tms. ja varasin sitten tällaisen retken.

Kun pääsin tilalle josta lähdimme liikkeelle juttelin oppaan kanssa hetken kunnes aloin harjata hevosta. Tyttö oli nuori ja puhui hyvää englantia minulle. Tallityöntekijöille hän puhui paikkallista kieltä, mutta radiopuhelimeen hän sanoi "tuotko pari satulahuopaa tullessas" suomeksi... Sanoin tytölle suomeksi että hei sähän puhut suomea ja tyttö pelästyi. Ei ollut kuulemma puhunut suomea ikinä kuin vain perheelleen. Olivat asuneet kyseissä maassa siitä lähtien kun hän oli kaksi vuotias ja suomi oli heikohkoa, mutta sujavaa.

Tästä jotain vuosia myöhemmin kaverini kertoi tapailevansa tyttöä joka oli muuttanut Afrikasta Suomeen. En edes tajunnut kenestä oli kyse ja oletin tapaavani jonkun tumman tytön, kunnes samainen vaalea tyttö ilmestyi kaverini tupareihin... Nykyään näen kyseistä tyttöä kaverini kautta varsin usein ja olemme puhuneet että minun pitäisi viedä hänet vuorostani ratsastamaan täällä Suomessa.

Vierailija
106/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Bangokissa Koh-San roadilla ja törmäsin ravintolassa australialaiseen tyyppiin, jonka olin tavannut 2vuotta aikaisemmin Balila ja viettänyt muutaman villin yön tämän tyypin kanssa.

Vierailija
107/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut elämäni aikana kolmen miehen kanssa, enkä ole pitänyt kenenkään kanssa yhteyksiä erojen jälkeen. Miehet ovat kotoisin Lahdesta, Kotkasta ja Hämeenlinnasta. Olimme keväällä viettämässä ystävieni kanssa iltaa eräässä Helsinkiläisessä baarissa ja tapasin siellä yhden illan aikana vuorotellen nämä kaikki kolme miestä. Olivat kaikki siis omien seurueidensa kanssa viihteellä.

Vierailija
108/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla tuntuu, etta aina kun tapaa jonkun uuden ihmisen, etta on edes joku yhteinen ystava, mutta tassa muutama "kansainvalinen" esimerkki. Tosin molempien tarinoiden linkki on sama henkilo, jonka tapasin baarissa Suomessa kaydessani. 

Taustatarinana siis: olin eraassa baarissa Helsingissa ystavani kanssa ja jotenkin kummassa eras tytto, "Heidi" ja hanen ystavansa alkoivat jutella kanssamme ja juttu luisti niin hyvin, etta taisimme vaihtaa numeroitakin. Muutamaa viikkoa myohemmin tuo tytto myos kutsui meidat vappubileisiinsa.

Mutta takaisin itse tarinaan. Noin vuosi "Heidin" tapaamisesta olin eraassa ravintolassa toissa Belgiassa. Olin (tietenkin) ainoa suomalainen tyontekija siella ja siispa aina kun oli suomalaisia asiakkaita mut laitettiin jutustelemaan niille. No, sitten eraan kerran juttelin aiti-tytar -parivaljakolle ja selvisi, etta se tytar oli vaihdossa eraassa toisessa kaupungissa Belgiassa ja aiti oli tullut vierailulle. Mainitsin, etta mulla oli suomalainen tuttu "Heidi", joka oli ollut vaihdossa samassa kaupungissa tuon tyttaren kanssa ja eikohan meille sitten selvinnyt, etta he olivat opiskelukavereita! 

Ja muutama vuosi tasta, kanadalainen ystavani, johon olin tosin tutustunut Belgiassa, muutti Italiaan. Eraan kerran han julkaisi muutamia kuvia Facebookissa joista tunnistin "Heidin" kamppiksen, jonka olin nahnyt yhden ainoan kerran siella vappubileissa. Lopulta tama "Heidin" kamppis oli myos ystavani kamppis, joten oli hassua kayda siella vierailulla. 

Vierailija
109/110 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja muutin opiskelija-asuntolaan. huonekaverini paljastuikin pikkuserkukseni, jota en ollut ikinä tavannut tai edes tiennyt hänen olemassaolostaan :D

Vierailija
110/110 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:35"]

Vanhemmat veivät minut lomalle Bulgariaan joskus 6-vuotiaana. Viereisessä hotellihuoneessa majaili pikkupoika perheineen, ja ystävystyimmekin nopeasti. Hän antoi minulle salaa sukulaisilleen tuliaisiksi ostetun kukkopillin ja pysyin vaiti, koska se oli minusta hurjan romanttista.

Parikymmentä vuotta myöhemmin muutin yhteen miesystäväni kanssa, ja krääsää lajitellessamme mies löysi tuon kukkopillin. Hän alkoi sitten nostalgisena selittää perhelomalla tapaamastaan tytöstä, selitti tarkoin miten he olivat juoksennelleet kaduilla vanhempiensa närkästykseksi ja kiipeilleet toistensa luo "kylään" parvekkeiden kautta. Kuulosti aivan omalta lomaltani, joten aloin täydennellä yksityiskohtia ja lopulta tiedustelimme molempien vanhemmilta matkan ajankohdasta ja kyllä, sama poika kyseessä!

[/quote]

Ihana. Miten romanttista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi