Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kyllä on pieni maailma" -esimerkkejä?

Vierailija
11.08.2015 |

Itse aloin deittailemaan ennestään tuntematonta miestä, kun selvisi että hän onkin exäni nuoruudenkavereita ja olen itse asiassa kerran käynyt kylässäkin hänellä - 15 vuotta sitten!

Tämä tapahtui kuitenkin yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista...

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:50"]

Tässä ketjussa mainitut asiat lisäävät entisestään halujani muuttaa Suomesta ulkomaille.

[/quote] no ala painua äläkä kitise, saamari

Vierailija
62/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion Japanissa, jossa ystävystyin australialaisen tytön kanssa. Kun hän meni Collegeen usassa niin sattumalta hänen kämppikseksi saapui lapsuudenystäväni Tampereelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:53"]

Tässä ketjussa mainitut asiat lisäävät entisestään halujani muuttaa Suomesta ulkomaille.

[/quote]

No, no, miksi näin vihainen kommentti?

Sitäkään asiaa en ole koskaan suomalaisissa ymmärtänyt, että jos joku suomalainen mainitsee ulkomaille muuttamisesta, niin alkaa hirvittävän tyly ja joskus vihamielinenkin käyttäytyminen muiden osalta sitä yhtä kohtaan. Miksi näin on? Onko siinä joku kateus vai mikä taustalla syynä? En ole koskaan ymmärtänyt.

Vierailija
64/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kielimatkalla 15 vuotiaana ja majoituimme villassa. Samassa huoneistossa oli 5 vuodetta ja huonejaot oli tehty sattuman varaisesti (tietysti tytöt ja pojat erikseen). Olen kotoisin pienestä kaupungista mutta silti huoneeseemme majoittui itseni lisäksi 3 tyttöä samasta kaupungista ja vielä samasta koulusta. En ollut kahden heistä kanssaan ollut missään tekemisissä ennen enkä edes tiennyt että hekin olivat lähdössä, kolmas noista oli kaverini jonka kanssa lähdettiin. Eli siis 4/5 saman kylän tyttöjä. Nyt itseasiassa eräs kaveri johon tutustuin juuri siellä (asuu ihan toisella puolella suomea eikä ole nähty/oltu tekemisissä enää moneen vuoteen) opiskelee serkkuni kanssa samalla luokalla (serkkuni siis samasta kaupungista kuin minäkin) ja ovat kavereita keskenään.

Vierailija
65/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mene. Tapaat siellä kuitenkin tämänhetkisen (suomalaisen) naapurisi.

Vierailija
66/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:59"]

[/quote]

Mene. Tapaat siellä kuitenkin tämänhetkisen (suomalaisen) naapurisi.

[/quote]

En taatusti tapaa, siitä olen satavarma.

Sitäpaitsi maailmassa on vaikka kuinka paljon paikkoja, jossa ei suomalaisia asu juuri ollenkaan tai ollenkaan tai käy juuri koskaan edes matkoillakaan. Mainittakoon vaikka keskisen Afrikan maat, monet Keski-Aasian maat, Tyynenmeren pikkusaaret jne. Onhan näitä.

Vierailija
67/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin joukkueen kanssa Prahassa pelimatkalla. Siinä sitten metrossa jutellessamme eräs mies (tummaihoinen) kysyi yhtäkkiä englanniksi että puhummeko suomea. Vastasimme kyllä ja hän kertoi pelanneensa koripalloa suomessa nuorempana (siis ammattilaisena). Kysyimme missä kaupungissa ja yllätys yllätys, juuri meidän. Hän sitten kertoi kuinka nykyinen kotihallimme vaksi (koripallolegenda hänkin) oli silloin hänen valmentajansa (vai oisko pelannut vielä itse tuolloin, en ole enää ihan varma). 

Vierailija
68/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa... ...mä törmäsin intialaisessa pikkukaupungissa (ei mikään Goa) opiskelukaveriini :)

Vierailija
69/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvun alussa olin lomamatkalla istanbulissa. Hotellissa tutustuin suomalaiseen pariskuntaan mutta en ollut sen jälkeen yhteyksissä. Vuosia myöhemmin ihan toisen porukan kanssa oltiin helsingissä ja lähdettiin johonkin ilves-teatteriin katsomaan jotain mitälie esitystä. Pariskunta oli katsomassa samaa näytöstä. Yleisöpaikkoja oli luokkaa 30.

Olen ollut työpalaverissa miehen kanssa, jonka vanhemmat myivät talonsa vanhemmilleni ja jossa siis olin asunut nuoruuteni ajan. Palaveri oli helsingissä ja talo jotain 150 km helsingistä.

Ties mitä yhteisiä tuttuja on sitten ollut ties kenen kanssa ties mitä kautta.

Vierailija
70/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:53"]

[/quote]

No, no, miksi näin vihainen kommentti?

Sitäkään asiaa en ole koskaan suomalaisissa ymmärtänyt, että jos joku suomalainen mainitsee ulkomaille muuttamisesta, niin alkaa hirvittävän tyly ja joskus vihamielinenkin käyttäytyminen muiden osalta sitä yhtä kohtaan. Miksi näin on? Onko siinä joku kateus vai mikä taustalla syynä? En ole koskaan ymmärtänyt.
[/quote]

Johtuisiko siitä, että usein se lähtijä lyttää Suomesta ja suomalaisista kaiken, mikään ei ole hyvää. Usein huvittaa, kun ei lähtijällä tunnu olevan realistista ja oikeaa käsitystä mitä elämä on muualla.
Muuttaa saa ja pitääkin, mutta senkin voi tehdä myönteisesti ja kiitollisena.

Vierailija
71/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin parikymppisenä au pairiksi Lontooseen. Läksiäisiltanani eräässä helsinkiläisessä baarissa soitti joku tuntematon brittibändi, ja juttelin bändin basistin kanssa niitä näitä. Seuraavan kerran näin hänet kaksi kuukautta myöhemmin metroasemalla Lontoossa. Silloin Eurooppa tuntui kyllä pieneltä paikalta :)

Vierailija
72/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:50"] Tässä ketjussa mainitut asiat lisäävät entisestään halujani muuttaa Suomesta ulkomaille. [/quote] no ala painua äläkä kitise, saamari [/quote] No, no, miksi näin vihainen kommentti?

Sitäkään asiaa en ole koskaan suomalaisissa ymmärtänyt, että jos joku suomalainen mainitsee ulkomaille muuttamisesta, niin alkaa hirvittävän tyly ja joskus vihamielinenkin käyttäytyminen muiden osalta sitä yhtä kohtaan. Miksi näin on? Onko siinä joku kateus vai mikä taustalla syynä? En ole koskaan ymmärtänyt. [/quote] Johtuisiko siitä, että usein se lähtijä lyttää Suomesta ja suomalaisista kaiken, mikään ei ole hyvää. Usein huvittaa, kun ei lähtijällä tunnu olevan realistista ja oikeaa käsitystä mitä elämä on muualla. Muuttaa saa ja pitääkin, mutta senkin voi tehdä myönteisesti ja kiitollisena.

[/quote]

Niin? En minä olen sen kummemmin Suomea enkä suomalaisia lytännyt. Mutta olenpa usein huomannut, että olipa muuton syy ulkomaille mikä tahansa, niin silti toisilta, Suomeen asuvaan jääviltä suomalaisilta alkaa saamaan tylyä käytöstä osakseen.

Vierailija
73/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin New Yorkissa lomalla ja Manhattanilla vastaan käveli nuoruusaikainen kaverini, jota en ollut tavannut yli 15 vuoteen tai ollut muutenkaan tekemisissä.

Paras ystäväni oli konferenssissa Malesiassa ja tullut erään paikallisen osallistujan kanssa puhuneeksi Suomesta. Tämä tyyppi ei ollut koskaan käynyt Suomessa, mutta oli tavannut suomalaisen tytön 90-luvun lopulla Lontoossa.    Myöhemmin alkoivat Facebook-kavereiksi ja kävi ilmi, että suomalaistyttö Lontoossa olin minä.

Vierailija
74/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin joskus muutama vuosi sitten mieheni kanssa lapsuuteni valokuvia, joita hän ei ollut ennen nähnyt. Yhdessä kuvassa oltiin Linnanmäellä perheeni kanssa ja taustalla näkyi joku perhe penkillä syömässä jätskiä. Mieheni katsoi tarkemmin ja totesi, että heidän perheensähän se siellä kuvassa on taustalla!

Vierailija
75/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin Omeglessa joskus 15-vuotiaana kivan brittipojan kanssa. Juteltiin sitte myös vuosien ajan Mesessä ja Facebookissa, kirjottelut kumminki pikku hiljaa hiipu eikä enää oltu juteltu vuosikausiin kunnes mää menin lomalle Lontooseen viime kesänä. Ja eiköhän siellä tullu heti lentokentällä (hän oli myös lomalla) vastaan tämä kyseinen tyyppi. Käveltiin eka toisistamme ohitte ja mää vaan mietin että olipa siinä tutun näkönen tyyppi, se sitte käänty ympäri ja kutsu mua nimeltä. Kyllä oli ihmeellinen tilanne :D

Vierailija
76/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku ole joskus laskenut niin että suomen kokoisessa maassa kaikki ihmiset tuntevat toisensa enintään 3n välikäden kautta? Ja maailman laajusisestikin tarvittiin yllättävän vähän käsiä.

Kerran käveltiin teineinä yhden maalaistalon ohi ja sanoin että tossa asui mun isomummo kun vielä eli, nykyään sen omistaa mun äidin serkku. Hän siihen vastasi että tämä äitini serkku on sitten hänen äitinsä isän joku setä tai jotenkin näin.. Siis että ollaan kaukaista sukua :D Hänkin siis tiesi sen talon.

Vierailija
77/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isommissa valtioissa pystyy silti elämään anonyymiä elämää varsin huoletta törmäämättä juuri kenenkään tuttuun. Vai mitä sanotte joistakin kiinalaisista, intialaisista tai usalaisista rikollisista, jotka onnistuvat piilottelemaan omassa maassaan siten, että niitä eivät tahdo edes oman maan viranomaiset millään löytää, vaikka kissojen ja koirien kanssa etsivät.

Vierailija
78/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:12"]

No Oulu nyt tuntuu olevan niin pieni kaupunki, että väkisinkin jatkuvasti törmää johonkin tuttuun, positiivisessa tai negatiivisessa mielessä.

[/quote]

Hah! Mäkin olen oululainen ja olen ihmetellyt, kun ei ikinä ketään tuttua tule missään vastaan :D

Vierailija
79/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 18-vuotias niin kokeilunhaluisena mulla oli ns. yhden yön juttu naisen kanssa. Olen itsekin nainen. 25-vuotiaana törmäsin baarissa hauskaan mieheen, jota hetken aikaa tapailin ja harrastimme lopulta myös seksiä. Tämän jälkeen selvisi, että nämä kaksi tarinan henkilöä ovat veli ja sisko... En koskaan maininnut miehelle mitään, enkä tiedä, että onko heille koskaan tullut minä missään yhteydessä puheeksi... Toivottavasti ei :D

Vierailija
80/110 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-oppilaana Usassa 90-luvulla, perheessä oli minun kanssa saman ikäinen tyttö. Sen vuoden jälkeen ei paljoa pidetty yhteyttä vaikka läheisiä oltiinkin, yhteydenpito sinne asti ei ollu vaan niin helppoa siihen aikaan.
Viitisen vuotta sitten olin miehen ja lasten kanssa lomalla Irlannissa ja eiköhän siellä ollu tämä vaihtisperheen tytär oman miehen ja lastensa kanssa samassa hotellissa. Tunnistettiin toisemme heti, oli kyllä hauska loma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi