"Kyllä on pieni maailma" -esimerkkejä?
Itse aloin deittailemaan ennestään tuntematonta miestä, kun selvisi että hän onkin exäni nuoruudenkavereita ja olen itse asiassa kerran käynyt kylässäkin hänellä - 15 vuotta sitten!
Tämä tapahtui kuitenkin yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista...
Kommentit (110)
Olin kahden kaverini kanssa käsityöläismarkkinoilla Bolivian pääkaupungissa La Pazissa. Kuljimme kojujen välissä ja juttelimme yhdestä näiden ystävieni vanhasta suomalaisesta lukiokaverista. Hetken päästä kyseinen kaveri tuli meitä vastaan. Terkkuja ystävilleni, jos luette tämän :)
Mun kaverilla oli syöpä, jota hoiti eräs lääkäri. Kävi ilmi, et tää kaveri taas lähihoitajana hoiti sen auto-onnettomuudessa syvästi loukkaantunutta veljeä. Näimme hoidamme toinen toisiamme :D
Tapasin oman enoni Las Vegasissa aivan sattumalta. Eno asuu Kanadassa ja minä suomessa. Ei oltu nähty moneen vuoteen.
Tämä ei ole ihan samanlainen kuin teidän jutut, mutta löysin kerran ihmisen, joka eli mun elämää. Meille tuli työpaikalle uusi nainen, jolla tietysti oli sama koulutustausta kuin minulla. Nimet oli tyyliin Anna Virtanen ja Anna Virta. Mutta sitten tutustuessa alkoi tuntumaan suorastaan aavemaiselta. Meidän vanhempien etunimet samat ja isät oli presiis samassa ammatissa ja äiditkin tyyliin sosialaityöntekijä ja sosiaaliohjaaja. Sitten meillä oli kummallakin saman niminen pikkusisko samalla ikäerolla, jotka oli samalla alalla töissä. Meillä on saman ikäiset lapset, jotka olivat syntyneet samoina vuosina noin parin viikon ikäerolla. Kuopukset oli vielä etunimikaimat. Se oli omituista kyllä. Jos hän alkoi vaikka puhua kummitädistään, vaikka mainiten kummitätinsä lapsen, jolla tietysti oli sama nimi kuin mun kummitädin lapsella. Jossain vaiheessa tämä alkoi jo olla lentävä juttu töissä. Tämä samistelu ulottui kaikkeen mahdolliseen kuten vaikka siihen, että olimme olleet samassa paikassa kielikurssilla samana kesänä ja saman firman kautta. Minä kesäkuussa ja hän heinäkuussa.
Ainoa ero meissä oli, että toinen oli tumma ja toinen vaalea.:)
Törmäsin luokkakaveriin LA:n Disneylandissa hodarijonossa. Olimme molemmat vaihtareina usassa, hän Arizonassa, minä Minnesotassa, eikä oltu mitenkään pidetty yhteyttä (80-luvun alussa, ennen Skypet ym).
Up! Sain luettua koko ketjun. Voi että nämä oli kivoja :) Lisää? ap
Näin jossain lehdessä kivan korun. Säilytin lehdestä repäistyä sivua pitkään kunnes sain vihdoin kysyttyä netin kautta kaupan myyjältä korusta. Koru oli loppuunmyyty, mutta myyjä lupasi ilmoittaa kun niitä tulee lisää. Sitten kun niitä vihdoin tuli ja menin katsomaan korua, mulla oli sattumalta mukana kaverini, ja selvisi, että sen kaupan pitäjä oli asunut mun kaverin asunnossa ennen kaveria, muistaakseni n. 8 vuotta aiemmin. Keittiön seinillä oli vielä sanatarroja, joita se nainen oli liimaillut sinne opetellessaan suomenkielisiä sanoja.
Interrail-pojan ois niin pitänyt olla sun elämäsi rakkaus!
Törmäsin Kilimanjarolla työkaveriini, jonka kanssa ei ollut tullut ennen lomia juteltua lomasuunnitelmista. Molemmat olimme aika ällistyneen näköisiä.
Nykyisen mieheni ex-tyttöystävä aloitti samassa koulussa samana vuonna kuin minä. Oli tuolloin jo ex, mutta en tuntenut miestä vielä opiskelun alkaessa, vasta parin kuukauden kuluttua tapasimme.
Muutin kotikaupungistani 650km päähän töiden perässä. Ystävystyin työkaverini kanssa, mikä vuodatti ihastumistaan entiseen työkaveriinsa. Selvispä sitten, että tämä ihastus oli kaverini entinen kämppis kotikaupungistani ja olin heillä viettänyt niinkin riehakkaat uuden vuoden juhlat, että olin vahingossa ottanut kyseisen miehen takinkin päälleni ja kontannut kotiin.
Luokallamme oli poika johon olin hetken vähän ihastunut. Hän myös myöhemmin kiusasi. Hän kuoli joku aika sitten ja siinä selvisi että ollaan serkkuja.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:32"]
Nykyisen mieheni ex-tyttöystävä aloitti samassa koulussa samana vuonna kuin minä. Oli tuolloin jo ex, mutta en tuntenut miestä vielä opiskelun alkaessa, vasta parin kuukauden kuluttua tapasimme.
[/quote]
Lisään vielä, että me olimme eri paikkakunnilta, ja oppilaitoskin oli noin 150km päässä kummankin kotipaikkakunnalta.
Jouduin lastenkotiin. Siirryttyäni jo pois sieltä selvisi että sukulaiseni oli perustanut sen 1900-luvun alussa.
Suomen suurimmat kaupungit onkin kansainvälisesti pieniä. Muuta Kiinaan tai Intiaan, niin silloin tuskin törmäämistä tuttuihin tapahtuu yhtä helposti. Tai no USAkin saattaa riittää.
Tässä ketjussa mainitut asiat lisäävät entisestään halujani muuttaa Suomesta ulkomaille.
Eräs australialainen nainen tunsi saman kolumbialaisen perheen kuin minä :D
Olin katsomassa tanssiesitystä ravintolassa ja yritin ottaa esityksestä kuvaa huonoin tuloksin. Bongasin edestäni miehen ottamassa kännykällä kuvaa ja päätin kysyä häneltä, ennestään täysin tuntemattomalta henkilöltä, kuvia itselleni. Sähköpostista saadun nimen ja facebookista löytyneiden kuvien kautta selvisi, että minun ja hänen kissat ovat samalta kasvattajalta ja jopa samasta pentueesta.
Lensin kerran eurooppalaisesta suurkaupungista New Yorkiin tosi isolla lentokoneella. Melkoinen yllätys oli, kun viereiselle paikalle oli plaseerattu mun potilas... Olen siis terveyskeskuslääkäri pienellä paikkakunnalla Pohjois-Suomessa.