Minkä ikäiselle lapselle avaisitte pankkitilin?
Itse olisin halunnut pankkitilin kun olin 13, mutta sain sen vasta 18-vuotiaana. Muistan, kun 13-vuotiaana sanoin haluavani pankkitilin, niin äitini silloinen miesystävä oli sitä mieltä, että 13-vuotiaat eivät pankkitiliä tarvitse. Asiahan ei kyllä olisi hänelle kuulunut millään tavalla. Kun sanoin, että monilla minun ikäisilläni on sellainen, niin hän vain sanoi, että se onkin typerää, että sen ikäisille avataan tilejä. Olisi tilistä kyllä ollut hyötyä jo ennen kuin täytin 18, sillä lähdin 16-vuotiaana toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.
Kommentit (46)
Meidän lapsille on avattu ristiäisten jälkeen. Kaikki lasten lahjarahat on laitettu ja jahka koulutie alkaa, siirretään x-määrä rahaa. Käyttöönsä lapset saa tilinsä 18v. Siihen saakka n. 13v alkaen rinnakkaiskortti vanhempien tilille ja käyttö rajataan esim 100€/kk. Näin me ollaan ajateltu toimia.
Tili avattiin jo vauvana, mutta 15-vuotiaana saanut pankkikortin ja verkkopankkitunnukset.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:28"]15
[/quote]
Siis silloin saisi oman kortin siihen tiliin. Ei siellä mitään lapselle vanhempien säästämiä rahoja olisi, vaan itse ansaitut
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:40"]Meillä lapsi oli 4kk kun Nordea antoi 40e jos lapselle avasi tilin. Isovanhemmat ja kummit ja me vanhemmat laitetaan sinne rahaa, sieltä maksetaan nyt isompana harrastukset jne.
[/quote][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:40"]Meillä lapsi oli 4kk kun Nordea antoi 40e jos lapselle avasi tilin. Isovanhemmat ja kummit ja me vanhemmat laitetaan sinne rahaa, sieltä maksetaan nyt isompana harrastukset jne.
[/quote]
Ai teillä lapsi maksaa itse harrastuksensa? Aika kurjaa suoraan sanottuna. Eikö lapsen tilille maksetut rahat ole lapsen omia?
[/quote]
No onhan ne harrastuksetkin lapsen omia!?
[/quote]
No kyllä se on vanhempien tehtävä kustantaa lapsensa harrastukset.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:10"]Nyt kyllä täytyyy sanoa, että olen luullut kaikkien avaavan lapsilleen pankkitilin viimeistään sen jälkeen kun nimi on virallistettu eli viimeistään silloin kun lapsi on 6kk.
[/quote]
Mistä arvelet tuon luulin johtuvan?