Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus ilmeisesti käytännössä poistuu ensi viikolla. Kuinka moni silti jatkaa käyttämistä?

Vierailija
10.03.2022 |

Kysymys tietenkin vain niille, jotka ovat tähänkin asti käyttäneet. Aiotko kuitenkin jatkaa maskien käyttöä jatkossakin, vai lopetatko niiden käytön suosituksen poistuttua?

Kommentit (309)

Vierailija
181/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maskit lopussa enkä niitä enempää osta ellei jotain painavaa suositusta tule. Tai jos matkalle lähden, niin sitten.

Vierailija
182/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt näön vuoksi maskia paikoissa, joissa ollut pelokkaan näköisiä lähimmäisiä, etteivät järkyty. Samoin joskus, jos yrittäjä (esim. kauppias, kahvilanomistaja) näin ovella ilmoittanut toivovansa. Työnantajani keväällä 2020 ilmaiseksi jakama musta kangasmaski on hyvin hoitanut asiansa, sen voi aina silloin tällöin pesaista, niin ei saastuta ympäristöäkään, kun nuo kertakäyttömaskit näyttävät olevan usein pitkin kauppojen pihoja.

Nyt en ole enää kuukauteen käyttänyt edes näön vuoksi. Korona-aika on ollut kyllä siitä hyvä, ettei ole ollut edes pikkuflunssia, kun ihmiset pitävät esim. käsihygieniastaan parempaa huolta, eivätkä liiku sairaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää maskittomat on heikolla itsetunnolla varustettuja, häpeävät itseään maski naamalla. Siis edelleen pian 2 vuoden jölkeenkin!

Eiköhän se ole vain epämukava aika monelle, rillit huurtuu monilla, voi painaa korvia ja vaikeuttaa hengittämistä. Joten jos ei epidemiaa tai vahvaa suositusta voimassa, miksi turhaan häiritsisin itseäni maskilla

Aluksi käytin, mutta kun tuo koronahöpinä laimeni, päätin luopua siitä huolimatta että joissain oli vielä suosituksia.

Jos vakavaa tautia liikkeellä, ei maskien pitäisi alunperinkään olla vain suositus, vaan pakko. Joten päätelmä: ei vakava tauti.

Tuo pitää paikkansa, mutta silloin on valinnut maskin, joka ei ole omille kasvoille oikean kokoinen ja mallinen. Mä en käytä sellaisia maskeja, joissa kiinnityslenkit menee korvien takaa vaan sellaisia, joissa ne menee takaraivon takaa. Lisäksi mun naamalle käy vain ihan tietynlaiset maskit. Jos maski ei ole tiiviisti kasvoilla, silmälasit huurtuvat. Oikean mallisen maskin kanssa eivät huurru. Hengittäminen mullakin vaikeutuu, jos käytän venttiilitöntä maskia. Ulosvirtausventtiilillä varustetun maskin kanssa ei mitään ongelmaa, vaikka mulla onkin astma. 

Korona-aikana ne venttiililliset on olleet kiellettyjä. Virukset menee sen venttiilin läpi.

Luuletko että näitä kiinnostaa muut ihmiset?

Vierailija
184/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kaikkien aika lopettaa tämä maskiöyhötys, vai onko tarkoitus ylläpitää pandemiaa keinoilla millä hyvänsä.

Ruottalaiset ei ainakaan käytä maskeja enää. Oli kuulemma jotku ollu laivalla niin ulkomaalaisilla ei kenelläkään maskeja ja ainuat jotka oli maski päässä oli suomalaiset.

Vierailija
185/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalapotilaiden määrä on koko korona-ajan huipuissa, juuri nyt.

Heikot ja vanhat kuolevat nopeasti, kun määrät kasvavat, se viittaa nuorempaan ja periaatteessa hyväkuntoisempaan ikäluokkaan. He jaksavat sinnitellä pidempään. Kuolintilastoja pantataan, jottei tilanne näytä niin pahalta, kuten esimerkiksi tiistaina, kun ilmoitettiin kerralla lähes 200 uutta kuollutta.

Kuolevat ovat todennäköisesti useimmiten jo valmiiksi heikkokuntoisia vanhuksia, joiden kuolinilmoituksia tuskin viivästytetään. Nuorempien kohdalla todennäköisesti vaietaan pidempään, jotta niitä on hankalampi yhdistää henkilökohtaisesti tiettyihin henkilöihin ja ikäluokkiin. Vieläkö joku seuraa tapahtumia ikäluokittain?

On hiukan erikoista, jos/kun jollakin on tarvetta trollata maskien takia, puoleen tai toiseen. Maskisuositus on edelleen voimassa ja hyvä niin.

Vierailija
186/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään vaan. Siitepölykausikin tulossa, niin tulee tuplahyöty.

Sitä ennen katupöly ja sen jälkeen suuhun lentävät sääsket!

Pidetään vaan maskeja.

Ennen koronaa ihmeteltiin esim. japanilaisia turisteja, jotka tottuneesti käyttävät maskeja ilmansaasteiden takia.

Myös liian pitkään maskien käyttö on haitallista. Pitkään kun elää happivajeessa niin siitä ei hyviä juttuja seuraa, myöskään nämä maskit ei ole aina edes mitään puhtaimpia kun ne on siellä Kiinassa valmistettu miten sattuu. Nähnyt videoita lapset jossain likaisessa majassa valmistaa näitä maskeja ja hygienia on kaukana siitä touhusta.

Jotkut työskentele leikkassaleissa vuosikymmenet maski päässä, e imitään ongelmaa.

Vierailija
187/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan käyttöä

Vierailija
188/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan käyttöä ihan sen takia että hauska tuomitsevasti tuijottaa maskittomia ja siirtyä heistä kauemmas jotta huomaavat että välttelen heitä.

Vierailija
189/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan käyttöä.

Vierailija
190/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään vaan. Siitepölykausikin tulossa, niin tulee tuplahyöty.

Sitä ennen katupöly ja sen jälkeen suuhun lentävät sääsket!

Pidetään vaan maskeja.

Ennen koronaa ihmeteltiin esim. japanilaisia turisteja, jotka tottuneesti käyttävät maskeja ilmansaasteiden takia.

Myös liian pitkään maskien käyttö on haitallista. Pitkään kun elää happivajeessa niin siitä ei hyviä juttuja seuraa, myöskään nämä maskit ei ole aina edes mitään puhtaimpia kun ne on siellä Kiinassa valmistettu miten sattuu. Nähnyt videoita lapset jossain likaisessa majassa valmistaa näitä maskeja ja hygienia on kaukana siitä touhusta.

Jotkut työskentele leikkassaleissa vuosikymmenet maski päässä, e imitään ongelmaa.

Maskit ovat kirurgin maskeja, joiden läpi on helpompi hengittää kuin FFP2-maskin läpi, eikä niitä pidetä koko päivää, vaan vain leikkaussalissa. Ja niitä ei pidetä virustartuntojen ehkäisemiseksi, vaan roiskeiden estämiseksi ja siksi, ettei kirurgin eritteitä joudu suun kautta avoimeen leikkaushaavaan ym. Leikkaussalit ovat myös erikoispaineistettuja, ja niissä on siksi parempi happitaso kuin tavallisessa huoneessa.

Vierailija
191/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin käytön, kun kolme viikkoa sitten sairastin omikronin. Onhan jokainen käytetty maski kuitenkin roska ja eikö nyt ole tutkittu, että pari rokotetta ja sairastettu tauti suojaa myös omikron2 tartunnalta. Itselläni tauti oli niin lievä, että voisin sairastaa vaikka uudelleen ja olla viikon pois töistä ja katsoa leffoja. Toki tiedostan että kaikille ei mene näin helpolla.

Vierailija
192/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini, kolme rokotetta saanut, kuoli pari päivää sitten koronaan. Mieheni kaveri, joka ei rokotuksia ottanut, makaa sairaalassa, maannut jo pitkään. Vaimonsa oli sanonut ettei tule toipumaan kuntoon koskaan, varpaat amputoitu, kasvojakin joudutaan leikkomaan jos kuntoutuu edes sen verran, ollut niin pitkään mahallaan, että tulee kuolioita.

Ei mikään vitsi ole Korona.

Just soitti, kun tätä kirjoitin, kaverin mies, vaimonsa viety tänään sairaalaan Koronan takia, kolme rokotusta on, potilas on sairaanhoitaja ammatiltaan. Erittäin huonossa kunnossa.

Toisaalta minä ja lapseni perheineen sairastimme kaikki pienenä kurkkukipuana (testi tehtiin), muksuilla oli kuumetta ja räkä lensi, muilla ei.

Vierailija
193/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi, että näillä maskeilla ei ole laajasti juuri merkitystä (ammattikäytössä sitten on) - vrt. alla linkissä Jussi Sanen toteamukset. Ilmeisesti niillä on enemmän psykologista merkitystä - luovat eräänlaista turvallisuudentunnetta. Tunnetta siitä, että "teen edes jotain" asian eteen. https://puopolo.fi/epidemiologi-maskien-tehosta-ei-ole-kunnollista-nayt…

Vierailija
194/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan käyttöä ihan sen takia että hauska tuomitsevasti tuijottaa maskittomia ja siirtyä heistä kauemmas jotta huomaavat että välttelen heitä.

Huomasin sivusilmällä, että yksi nainen yritti kerran junassa tuijottaa, kun minulla ei ollut maskia, vaikka itse tuli junaan vasta minun jälkeen ja istui minun vastapuolelle. Ei kovin loogista toimintaa, jos oli oikeasti huolissaan minun maskittomuudesta ja omasta terveydestään. :D

Vierailija
195/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammaskansa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kaikkien aika lopettaa tämä maskiöyhötys, vai onko tarkoitus ylläpitää pandemiaa keinoilla millä hyvänsä.

Ruottalaiset ei ainakaan käytä maskeja enää. Oli kuulemma jotku ollu laivalla niin ulkomaalaisilla ei kenelläkään maskeja ja ainuat jotka oli maski päässä oli suomalaiset.

Suomalaiset ovat aivan saatanan tyhmiä noin yleisellä tasolla.

Vain sinä ja kaveripiirisi, ei yleisellä tasolla. 

Vierailija
196/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää maskittomat on heikolla itsetunnolla varustettuja, häpeävät itseään maski naamalla. Siis edelleen pian 2 vuoden jölkeenkin!

Eiköhän se ole vain epämukava aika monelle, rillit huurtuu monilla, voi painaa korvia ja vaikeuttaa hengittämistä. Joten jos ei epidemiaa tai vahvaa suositusta voimassa, miksi turhaan häiritsisin itseäni maskilla

Aluksi käytin, mutta kun tuo koronahöpinä laimeni, päätin luopua siitä huolimatta että joissain oli vielä suosituksia.

Jos vakavaa tautia liikkeellä, ei maskien pitäisi alunperinkään olla vain suositus, vaan pakko. Joten päätelmä: ei vakava tauti.

Tuo pitää paikkansa, mutta silloin on valinnut maskin, joka ei ole omille kasvoille oikean kokoinen ja mallinen. Mä en käytä sellaisia maskeja, joissa kiinnityslenkit menee korvien takaa vaan sellaisia, joissa ne menee takaraivon takaa. Lisäksi mun naamalle käy vain ihan tietynlaiset maskit. Jos maski ei ole tiiviisti kasvoilla, silmälasit huurtuvat. Oikean mallisen maskin kanssa eivät huurru. Hengittäminen mullakin vaikeutuu, jos käytän venttiilitöntä maskia. Ulosvirtausventtiilillä varustetun maskin kanssa ei mitään ongelmaa, vaikka mulla onkin astma. 

Korona-aikana ne venttiililliset on olleet kiellettyjä. Virukset menee sen venttiilin läpi.

Höpöhöpö. Oikeastiko sä kuvittelit, että venttiili on joku suora aukko ulos? Ei, siinä venttiilissä on viruksia suodattava kalvo, jolloin maskin käyttäjä on suojassa viruksilta. Jos katsot kuvia teho-osastoilta, joissa hoidetaan koronapotilaita, hoitohenkilökunnalla on nimenomaan ulosvirtausventtiilillä varustetut maskit. Esimerkiksi tässä lehtijutussa noin puolivälissä on kuva HUS:in koronapotilaita hoitavalta teho-osastolta ja kaikilla hoitohenkilöstöön kuuluvilla on ulosvirtausventtiilillä varustettu maski.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/e80b9a96-be73-4ffc-930a-c79cd…

Vierailija
197/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotku haluaa käyttää ulkonakin? Ettekö te edes muista kuinka vapauttava olo on ilman maskia ja hengittää raikasta ilmaa.

Totta. Mutta jos paljon väkeä ympärillä, FFP2-suojainta on parempi käyttää ulkonakin.

En käytä missään tilanteessa ulkona toisaalta en sisälläkään eli olen maskiton.

Ihan vapaasti. Mutta sinullekin tiedoksi, että lieväkin koronatartunta voi tutkitusti jättää aivoihin vaurioita. Tosin kaikkien tähän ketjuun kommentoineiden kohdalla mikään tuskin muuttuisi olennaisesti.

Näitä on kuultu jo tarpeeksi. Mikään ei näyt siltä, että sinun väitteesi pitää paikkaansa.

Tämä ketju riittää osoittamaan asian todeksi.

https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…

Tekniikanmaailman uutiset on pelkkää propagandaa. Olen analysoinut monta uutista tuolta sivustolla ja voin sanoa, että niissä, ei ole mitään järkeä.

Jenkkien ja brittien uutissivustot kertovat tästä paljonkin, esim.

https://eu.usatoday.com/story/news/health/2022/03/07/covid-brain-damage…

https://edition.cnn.com/2022/03/07/health/covid-brain-changes-study-wel…

Vierailija
198/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammaskansa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

Vierailija
199/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen enempää kuin kirurginmaskeista tai kangasmaskeistakaan. Ja hyvä puoli on, että viruksia menee vain ulospäin, ei sisäänpäin. 

Vierailija
200/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttöä omaehtoisesti jatkaville, että laittakaa ne käytetyt maskit sitten roskakoriin tai taskuun. Ikävän näköisiä ovat tuolla luonnossa ja onhan niissä sitten basillejakin paljon tiiviimmässä, kuin jos ne hajoaisivat vaan sinne hengitysilmaan. Kiitos huomaavaisuudestanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi