Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus ilmeisesti käytännössä poistuu ensi viikolla. Kuinka moni silti jatkaa käyttämistä?

Vierailija
10.03.2022 |

Kysymys tietenkin vain niille, jotka ovat tähänkin asti käyttäneet. Aiotko kuitenkin jatkaa maskien käyttöä jatkossakin, vai lopetatko niiden käytön suosituksen poistuttua?

Kommentit (309)

Vierailija
141/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan ffp-hengityssuojaimen käyttöä vaikka ei olisi mitään suositusta. En halua koronaa enkä sen pitkäaikaisia haittavaikutuksia.

Yläpeukkua. Järjenkäyttö on edelleen sallittua.

Vierailija
142/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotku haluaa käyttää ulkonakin? Ettekö te edes muista kuinka vapauttava olo on ilman maskia ja hengittää raikasta ilmaa.

Totta. Mutta jos paljon väkeä ympärillä, FFP2-suojainta on parempi käyttää ulkonakin.

En käytä missään tilanteessa ulkona toisaalta en sisälläkään eli olen maskiton.

Ihan vapaasti. Mutta sinullekin tiedoksi, että lieväkin koronatartunta voi tutkitusti jättää aivoihin vaurioita. Tosin kaikkien tähän ketjuun kommentoineiden kohdalla mikään tuskin muuttuisi olennaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti maskin vastustajat sisimmässään pelkäävät, että oma ratkaisu on sittenkin väärä. Heistä olisi parempi, että kaikki jakaisivat ne riskit, jotka he ottavat maskittomuudellaan. Sen takia kaikki tämä pakkomielteinen ja lapsellinen lällätys siitä, mitä toiset tekevät.

Ovat Putinin trolleja ja pyrkivät sekottamaan pakkaa, jotta omat toimet Ukrainassa jäisivät sivuosaan. Kuuluu osana kybersotaan Suomea vastaan, jolla pehmitetään vastarintaliike, jota suomettuneet poliitikot yrittävät eliminoida jo ennakolta, ennen varsinaista sotilaallista iskua.

Putinin suunnitelmat ovat yhtä tarkat ja arvaamattomat, kuin myös tuossa Ukrainan rauhanturvaoperaatiossa.

Vierailija
144/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotku haluaa käyttää ulkonakin? Ettekö te edes muista kuinka vapauttava olo on ilman maskia ja hengittää raikasta ilmaa.

Totta. Mutta jos paljon väkeä ympärillä, FFP2-suojainta on parempi käyttää ulkonakin.

Ihan vapaasti. Mutta sinullekin tiedoksi, että lieväkin koronatartunta voi tutkitusti jättää aivoihin vaurioita. Tosin kaikkien tähän ketjuun kommentoineiden kohdalla mikään tuskin muuttuisi olennaisesti.

Näitä on kuultu jo tarpeeksi. Mikään ei näyt siltä, että sinun väitteesi pitää paikkaansa.

Vierailija
145/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen todellakin käyttämään. Näillä Koronaluvuilla on tosi iso riski saada tartunta. Sairastan reumaa ja jokainen pöpö huonontaa tilannetta pitkäksi aikaa.

Minusta on huono asia että maskisuositus puretaan tällaisessa tilanteessa missä nyt ollaan!

Vierailija
146/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä maskifanaatikoista kärsii OCD:stä?

Vierailija
147/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käyttää ffp2-maskia kaupoissa niin kauan kuin niissä myydään koronatestejä. Sen verran usein on sattunut olemaan joku niiskuttaja/yskijä samassa kassajonossa hakemassa koronatestiä. Ei kiinnosta saada joka kauppareissu koronaa.

Vierailija
148/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli he joilla on jatkossa maski, ovat koronassa todennäköisesti, koska muiden ei suositella käytettävän maskia.

Karttakaa siis heitä kuin ruttoa.

Tämäpä mukavaa. Olenkin aina inhonnut sitä kun ruuhka-aikana tullaan kylkeen kiinni ja tönitään. Sitä suuremmalla syyllä jatkan maskin käyttöä. Saapahan olla rauhassa.

Vierailija
149/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käyttämään maskia töissä aina ja koko päivän. Vapaa-ajalla olen käyttänyt lähinnä ruuhka-aikoina kaupassa. Lopetan maskin käytön kyllä heti kun suositukset "kevenee". 3 rokotusta ja nyt olis kyllä hyvä sairastaa toi lievä omikron.

Vierailija
150/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä maskifanaatikoista kärsii OCD:stä?

Ite en ainakaan kärsi. Kuinkahan moni maskivastainen kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.

Vierailija
151/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli he joilla on jatkossa maski, ovat koronassa todennäköisesti, koska muiden ei suositella käytettävän maskia.

Jee ei koskaan ruuhkaa kaupassa!  Saan kävellä vapaasti ohi kaikkien, hyvä maski!

Vierailija
152/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kuultu jo tarpeeksi. Mikään ei näyt siltä, että sinun väitteesi pitää paikkaansa.

Tämä ketju riittää osoittamaan asian todeksi.

https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…

Vierailija
153/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole maskista mitään hyötyä, itse sain koronan oltuani maski päässä samassa tilassa koronapositiivisen kanssa. Yhtä hyvin olisi voinut olla ilman.

Vierailija
154/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan omaa käyttöäni tilanteiden mukaan.

Just kohta on alkamassa siitepölyaika, ja olen vahvasti joillekin siitepölyille allerginen.

Toisille taas katupöly kaupungeissa, aiheutta tukkoista nenää, vuotavaa nenää, silmien kirvelyä ja muitakin oireita.   Etenkin ennenkuin kaupunkien kadut saadaan puhdistettua ja pestyä pahimmasta hiekka-ja muusta pölystä.

Hyvä maski, erityisesti ffp2 /ffp3,  saatta auttaa monia allergisia ihmisiä pahimmalta katupölyltä ja ilman saasteilta.

Erityisesti Kiinassa ja muissakin suurissa Aasian teollisuusmaissa, on ilmanlaatu toisinaan karmean huono.

Siksi niissä maissa ihmisille on täysin luonnollista käyttää maskia aina, kun ilmanlaatu kussakin kaupungissa on erittäin huono.

Vierailija
155/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniikanmaailman uutiset on pelkkää propagandaa. Olen analysoinut monta uutista tuolta sivustolla ja voin sanoa, että niissä, ei ole mitään järkeä.

Vierailija
156/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti maskin vastustajat sisimmässään pelkäävät, että oma ratkaisu on sittenkin väärä. Heistä olisi parempi, että kaikki jakaisivat ne riskit, jotka he ottavat maskittomuudellaan. Sen takia kaikki tämä pakkomielteinen ja lapsellinen lällätys siitä, mitä toiset tekevät.

Ovat Putinin trolleja ja pyrkivät sekottamaan pakkaa, jotta omat toimet Ukrainassa jäisivät sivuosaan. Kuuluu osana kybersotaan Suomea vastaan, jolla pehmitetään vastarintaliike, jota suomettuneet poliitikot yrittävät eliminoida jo ennakolta, ennen varsinaista sotilaallista iskua.

Putinin suunnitelmat ovat yhtä tarkat ja arvaamattomat, kuin myös tuossa Ukrainan rauhanturvaoperaatiossa.

Ovat nuo lällätelleet jo ennen Ukrainan sotaakin. Itse olen saanut kuulla jotain lammas bää bää naamavaippaluuseri juttuja koko pandemian ajan käytännössä joka kerta kun maskien käytöstä olen keskusteluun osallistunut. Itse siis käytän maskia julkisissa sisätiloissa, enkä kyttää taikka arvostele muiden ihmisten käyttöä tai käyttämättömyyttä. Viimeksi tammikuussa minut haukuttiin käytännössä pataluhaksi täällä sen takia, kun kerroin eräässä keskustelussa käyttäväni ruokakaupassa maskia.

Vierailija
157/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jatkossakin julkisessa liikenteessä, ruuhkaisissa paikoissa ja varsinkin luennoilla. Katson lähempänä kesää, joko tautitilanne olisi rauhoittunut. 

Vierailija
158/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniikanmaailman uutiset on pelkkää propagandaa. Olen analysoinut monta uutista tuolta sivustolla ja voin sanoa, että niissä, ei ole mitään järkeä.

Jahas Venäjän trolli taas. Yksi tuntomerkki niille oli, että koittavat saada uskomaan ettei länsimaiset uutiset ole totta.  Jotta Venäjän valheet uppoais.

eri

Vierailija
159/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä mukavaa. Olenkin aina inhonnut sitä kun ruuhka-aikana tullaan kylkeen kiinni ja tönitään. Sitä suuremmalla syyllä jatkan maskin käyttöä. Saapahan olla rauhassa.

Minä olen iso, yli 2 metrinen ja ruma äijänköriläs. Herkimmät lapset ja jotkut aikuisetkin ovat alkaneet itkemään kun näkevät minut ilman maskia. Nyt maskin kanssa olen pitänyt mukana pesäpallomailaa ja vaikutus on ollut likimain sama, mutta nyt myös aikuiset reagoivat haluamallani tavalla.

Joten varokaa vain, tulen pitämään maskia juuri niin kauan kuin itse katson siitä hyötyväni. Juoskaa pakoon, kiitos.

Vierailija
160/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat nuo lällätelleet jo ennen Ukrainan sotaakin. Itse olen saanut kuulla jotain lammas bää bää naamavaippaluuseri juttuja koko pandemian ajan käytännössä joka kerta kun maskien käytöstä olen keskusteluun osallistunut. Itse siis käytän maskia julkisissa sisätiloissa, enkä kyttää taikka arvostele muiden ihmisten käyttöä tai käyttämättömyyttä. Viimeksi tammikuussa minut haukuttiin käytännössä pataluhaksi täällä sen takia, kun kerroin eräässä keskustelussa käyttäväni ruokakaupassa maskia.

Venäjän trolleille ois varmaan hyvä jos kaikki suomalaiset, etenkin miehet, ois koronan jälkitaudeissa. Eivät ois kykeneviä puolustautumaan, kun Venäjä hyökkää. 

eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan