Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus ilmeisesti käytännössä poistuu ensi viikolla. Kuinka moni silti jatkaa käyttämistä?

Vierailija
10.03.2022 |

Kysymys tietenkin vain niille, jotka ovat tähänkin asti käyttäneet. Aiotko kuitenkin jatkaa maskien käyttöä jatkossakin, vai lopetatko niiden käytön suosituksen poistuttua?

Kommentit (309)

Vierailija
121/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruokakauppani kauppias lopettaa toivomasta asiakkailta maskin käyttöä, niin lopetan maskin käytön. Minun tavoilla en usko maskista mitään hyötyneeni missään vaiheessa, muttei ole myös ollut minulle ongelma kunnioittaa yrittäjän toivetta. Toimistolla olen noudattanut työnantajan käskyä niillä harvoilla kerroilla kun olen toimistolla ollut.

Vierailija
122/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pässit. Vaikka oma läheisenikin käyttää, en ole voinut olla nurisematta omaa mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää maskittomat on heikolla itsetunnolla varustettuja, häpeävät itseään maski naamalla. Siis edelleen pian 2 vuoden jölkeenkin!

Massiivinen psykologinen projetio... tai sitten trollaus... ;)

Vierailija
124/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja tulen käyttämään edelleen FFP2 maskeja niin kauan, kun tautitilanne vaatii. Ihan sama mitä Thl tai Salminen inisee. Itsellä autoimmuunisairaus johon käytössä biologinen lääke, joten oma immuunijärjestelmä on sekaisin. Lisäksi minulla on vielä astma, joten keuhkotkin on se heikko kohta. Olen saanut ja ottanut neljännen rokotteen, mutta ei se silti vapauta kulkemaan vapaasti ihmisjoukoissa juuri näiden sairauksieni takia. Mua ärsyttää suunnattomasti nämä julistukset että "sehän on vain tavallinen flunssa" ja että "nyt on korona ohi". Ihan kiva että se on sulle sellainen. Mulle se ei ole, joten älä puutu mun maskin käyttöön tai varomiseen.

Vierailija
125/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko THL viemässä tutin lampaiden suusta? Vai mitä täällä itketään?

Vierailija
126/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää maskittomat on heikolla itsetunnolla varustettuja, häpeävät itseään maski naamalla. Siis edelleen pian 2 vuoden jölkeenkin!

Eiköhän se ole vain epämukava aika monelle, rillit huurtuu monilla, voi painaa korvia ja vaikeuttaa hengittämistä. Joten jos ei epidemiaa tai vahvaa suositusta voimassa, miksi turhaan häiritsisin itseäni maskilla

Aluksi käytin, mutta kun tuo koronahöpinä laimeni, päätin luopua siitä huolimatta että joissain oli vielä suosituksia.

Jos vakavaa tautia liikkeellä, ei maskien pitäisi alunperinkään olla vain suositus, vaan pakko. Joten päätelmä: ei vakava tauti.

Vierailija
127/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskivastustajien trollaus käynnissä. Tyhmiä kakaroita.

Vierailija
128/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippa naamalle ja sit baanalle!

Vierailija
129/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ja tulen käyttämään edelleen FFP2 maskeja niin kauan, kun tautitilanne vaatii. Ihan sama mitä Thl tai Salminen inisee. Itsellä autoimmuunisairaus johon käytössä biologinen lääke, joten oma immuunijärjestelmä on sekaisin. Lisäksi minulla on vielä astma, joten keuhkotkin on se heikko kohta. Olen saanut ja ottanut neljännen rokotteen, mutta ei se silti vapauta kulkemaan vapaasti ihmisjoukoissa juuri näiden sairauksieni takia. Mua ärsyttää suunnattomasti nämä julistukset että "sehän on vain tavallinen flunssa" ja että "nyt on korona ohi". Ihan kiva että se on sulle sellainen. Mulle se ei ole, joten älä puutu mun maskin käyttöön tai varomiseen.

Mä puutun vain omaan ja läheisten maskien käyttöön. Vieras ihminen menee ihan omien tuntemusten tai tilanteen mukaan.

Tietenkin aina ei tule ensimmäisenä mieleen, että jollakin voi olla jokin erityissairaus, minkä takia haluaa käyttää, koska niitä "kunhan muutkin käyttää" tai "varmuuden vuoksi vaan" tulee olemaan.

Vierailija
130/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos poistuu suosituksetkin, niin ei tarvitse saada "paheksuvia" katseita keneltäkään.

Vierailija
131/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku vielä maskien auttavan jotain virusten torjunnassa? On todellakin uskonto eikä tiedettä...

Vierailija
132/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahaha. tasokasta keskustelua hyvä pojjaat ja tytööt.

itse varmaan jatkan käyttöä. aika paljon etenkin vanhemmalla väellä sitä edelleen näkee päällä ja ihan ymmärrettävistä syistä. sitten ehkä jos oikeasti kukaan muu ei enää käytä niin iskee sosiaalinen paine itsekin olla käyttämättä, tai helvetti soikoon voishan sitä sillonkin käyttää vaikka piruillessaan.

Minä ajattelin pitää mukana vielä vuosienkin kuluttua ja aina kun näen jossain aivosumussa hyörivän long-covid uhrin (lue: entinen maskiton), laitan maskin päälle pelkästään kiusatakseni ja hämmentääkseni tuota onnetonta.

Vierailija
133/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku vielä maskien auttavan jotain virusten torjunnassa? On todellakin uskonto eikä tiedettä...

Käytetäänhän niitä leikkauksissa tai terv. huollossa, joten jotain ne estää, jos eivät ihan surkeaa laatua.

Vierailija
134/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tartuntaluvuilla käytän julkisissa ja muissa väentungoksissa.

Vierailija
135/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotku haluaa käyttää ulkonakin? Ettekö te edes muista kuinka vapauttava olo on ilman maskia ja hengittää raikasta ilmaa.

Vierailija
136/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotku haluaa käyttää ulkonakin? Ettekö te edes muista kuinka vapauttava olo on ilman maskia ja hengittää raikasta ilmaa.

Ei sitä jaksa taajamassa räpeltää jatkuvasti päälle ja pois, vaan esim. laittaa maskin bussiin ja jatkaa edelleen maski naamalla asiointikierrokselle kaikki kohteet läpi.

Vierailija
137/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti maskin vastustajat sisimmässään pelkäävät, että oma ratkaisu on sittenkin väärä. Heistä olisi parempi, että kaikki jakaisivat ne riskit, jotka he ottavat maskittomuudellaan. Sen takia kaikki tämä pakkomielteinen ja lapsellinen lällätys siitä, mitä toiset tekevät.

Vierailija
138/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta jos paljon väkeä ympärillä, FFP2-suojainta on parempi käyttää ulkonakin.

Vierailija
139/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kyllä jatkaa. Sillä voi välttyä muiltakin pöpöiltä ja nyt kun kevät lähenee, niin hiekoituspöly samoin kuin siitepölynkin haitat pienenee.

Vierailija
140/309 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta jos paljon väkeä ympärillä, FFP2-suojainta on parempi käyttää ulkonakin.

En käytä missään tilanteessa ulkona toisaalta en sisälläkään eli olen maskiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme