Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Suonikohjujen korjaaminen vaahtohoidolla. Oli kyllä kallis operaatio +3000€, mutta ei pitkäaikainen tai kivulias. Vei pois kuumottelut, tarpeen nostaa jalkoja pystyyn sekä tietenkin ulkonäköhaitan. Lisäksi hieman edullisempi hoito oli kasvojen laserhionta kosmetologilla: pääsin eroon kaikenmaailman paukamista esim. silmäluomessa ja rasvanäppylöistä. Olisi niiden kanssa voinut elää, mutta olo on kevyempi.
Työnteon lopettaminen ja kirkosta eroaminen. Eipä enää rienaa kukaan.
Kun exä lähti. En kaipaa kyseistä naista yhtään, uusi jo kymmeniä vuosia kestänyt liitto paransi kaiken kun nykyinen vaimo sai minut koulutettua mieleisekseen ja toisin päin.
Edellinen oli pidättyväinen ja varovainen kirjastonhoitajatyyppi melko heikolla itsetunnolla, vaikkei kirjastossa ollutkaan töissä ja ei itse myöntänyt ongelmiaan.
Lopetin juomisen ja tupakoinnin.
Aloittelin uudestaan vanhan rakkaan astangajoogaharrastukseni.
Käyn nykyisin elokuvateatterin lisäksi katsomassa "elävää teatteria" ja lisäksi itseäni kiinnostavien asioiden yleisöluennoilla. :)
Pattayalla käynti 2 kertaa vuodessa.
Auttaa oikeasti jaksamaan aina sen seuraavan puoli vuotta.
Lopetin hiilihydraattien syömisen ja siirryin ketovorelle. Kohta karnivorelle.
Irtisanouduin pitkäaikaisesta, "järkevästä" työstä, joka tosiasiassa uuvutti ja otti haltuun kaiken jaksamiseni. Paras päätös. Vähemmällä rahallakin, enemmällä hyvinvoinnilla elämä on parempaa.
Erosin pettävästä miehestäni. Sain sielunrauhan, asun omassa asunnossa.
Parasta.
Vierailija kirjoitti:
Uusi patja sänkyyn. Ja yllättäen siihen ei tarvinnut käyttää edes omaisuutta! Vanhan sängynrungon päälle ostettiin ikeasta jotkut oisko jopa halvimmat patjat, mutta pehmeysasteeltaan kovana. Siihen päälle muistaakseni jyskistä tai sotkasta sijauspatja, ei hirveän paksu mutta ei se liruinkaan. Näiden piti olla ensiapua ennen kuin raaskitaan ostaa kalliit hyvät patjat, mutta nää onkin olleet todella hyvät! Ensimmäinen setti meni 5v, sitten sängyn koko vaihtui niin ostettiin uudet. Nukkujat 90kg ja 110kg.
En tiedä mitä ne siellä sänkykaupoissa niin kalliilla myy.
Mulla on Jysken patjasetti, otin sen kaikkein kovimman. Todella tyytyväinen. Mulla on joku 10 kiloa ylipainoa.
Jyskessä on täällä ruotsissa tosi hyvät alet välillä, varmasti sama suomessa. Sillon kannattaa ostaa.
Otin lopputilin ja elän säästöillä eläkeikään saakka. Teen mitä huvittaa joka päivä.
Pyöräily, hiihtäminen, paastopäivä kun tukalalta tu tuu.
Ero kylmästä suhteesta. Pitkään kitkuttelin lasten takia, mutta kun tajusin, että joka päivä töistä lähtiessäni karmi ajatus kotiinmenosta niinä päivinä kun puoliso oli kotona, tajusin etten taida olla siellä parhaimmillani. Päätöstä vahvisti se, kun mietin, että joka päivä on useita tilanteita, joista etukäteen pelkäsin että tulee riita. Ihan arkisia juttuja, ja sellaisten takia stressasin, enkä voinut olla oma itseni. En osannut etukäteen kuvitella, kuinka onnelliseksi voi ero tehdä, ja olen tuhat kertaa parempi vanhempikin lapsille nykyään, kun en ole koko ajan ahdistunut.
Ozempic.
Laihduin 20 kg, verenpaine laski, närästys katosi.
Vaikka tyyris, hintansa väärti.
Näytin eukolle ovea ja sanoin että älä tule takaisin.
Syvämeditaation oppiminen vuonna 1977. Sitä voisi ehkä kuvailla esimerkiksi kehon ja mielen resetoinniksi kahdesti päivässä 15 - 20 minsan ajaksi. Pikkuhiljaa puhdistanee saMskaara'ita ("epäpuhtauksia") joita on kasaantunut pilven pimein tämän ja kenties miljoonien aiempien inkarnaatioiden aikana.
Intian filosofian pinnaclen, advaita-vedaantan superstara, Shrii Shankara Bhagavatpaada (n. 800 jaa??) käyttää ilmausta shata-janma-koTi, eli ilmaisee syntymien lukumäärän 100:n nipuissa (shata = 100; janma [dsanma] = syntymä; koTi, lausu ~kooti = 10 miljoonaa) eli yhteensä kai sitten miljardi?? Mitä ilmeisimmin(?) Shankara lukee mukaan myös "ei-humaanit" inkarnaatiot...
Oma makuuhuone, ei enää heräämistä puolison kuorsaukseen. Sähköpyörä, pitkällä työmatkalla ehtii nollata pään. Alkoholin jättäminen. Negatiivisten ihmisten karsiminen. Säästäminen. Laihdutuslääke.
Alkoholin juonnin ja tupakanpolton lopettaminen.
Uniapnealaitteen hankinta. Suurinpiirtein aivan sairaasta, aivan terveeksi.
Lopetin uskomiseni työn pyhyyteen ja lopetin raatamisen. Olen pysynyt köyhänä vähemmin ponnistuksin.