Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergia-asiantuntijat: "Home- ja tuoksuyliherkkyys on psyykkisperäistä, ellei kyseessä ole todennettu allergia."

Vierailija
09.03.2022 |

Kannattaa miettiä sitä, kun seuraavan kerran alkaa reagoida oletettuihin homeitiöihin tai hajuveden tuoksuun.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavalla tavalla kilpirauhasen vajaatoiminta ja aivoinfarkti ovat mielen sairauksia, jos fyysistä syytä ei keksitä.

Vierailija
162/163 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetyttänyt ettei Suomessa saa mikään tuoksua - edes vähän. Eniten ällöttää käydä huonosti siivotuissa julkisissa vessoissa joissa tuoksuu kusi ja paska. Ja kyllä ymmärrän että se tuoksu vain peittyy hajusteen alle mutta käyntikokemus on paljon mielyttävämpi.

Itselläni on joku miesten tietty hajuvesi josta saan reaktion, mutta pystyn elämään sen kanssa.

t. Astmaatikko, migreeni

 

 

Minä ainakin haistan hajusteen alta sen kusen ja paskan. Hajuste ei auta siinä asiassa ollenkaan. Useimmiten tällaine kemiallinen tökötti haisee niin inhottavalle, että mieluummin haistelisin pelkkää kusta ja paskaa kuin näiden kolmen yhdistelmää. Kehosta lähtöisin oleviin löyhkiin ei auta muu kuin perusteellinen pesu - leijui se lemu sitten lattiasta, pytystä tai ruumiin rakosista. Hajusteet eivät auta. Vai onko suurimmalla osalla ihmisistä niin huono hajuaisti, ettei nenä osaa erotella tuoksuja? Ehkä se hajusteen lotraaminen auttaa sellaisia sitten, mutta ei meitä, jotka haistetaan jokainen haju omana kerroksenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkyys on fyysistä, oireina pahoinvointi, päänsärky.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi