Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käy salilla?

Vierailija
09.08.2015 |

kerro

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:02"]

Alkuperäinen ongelmahan sulla oli se ettet halua mennä autolla liikkumaan.

[/quote]No niin onkin, sen takia en sinne halua mennä, kun en pidä sisäliikunnasta ja suunta on väärä sihen nähden missä kuljen ja kävelen työmatkaa. Näiden syiden takia en käy salilla. 

[/quote]Lisään: Minusta on siis minulle typerää ajaa autolla minulle muuten tarpeettomaan suuntaan mennäkseni sisälle liikkumaan. Käytän autoa mahdollisimman vähän ja hoidan liikunnan ulkona työmatkan yhteydessä. Jonkun mielestä minun vissiin pitäisi kumminkin mennä salille. Miksi?

[/quote]

Kannatan auton jättämistä kotiin aina kun mahdollista. Työmatkaliikunta eli HYÖTYliikunta kunniaan.

MUTTA mitä tekemistä kävelemisellä tai juoksemisella on vastusharjoittelun (=SALI) kanssa?

Kävelemisellä ei lihakset säily/kasva. Tai juoksemalla.

Itse pidän aerobisesta kunnostani huolta pyöräilemällä työmatkat ja lihaksisto/luusto/koordinaatio yms. kehittyvät kuntosalin puolella vapailla painoilla harjoitellen.

Vierailija
102/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on yliarvostettua. Lihaksiston hyvinvointia voi ylläpitää muutenkin kuin tuollaisissa pintaliitäjien keskittymissä, jotka kaikenlisäksi rahastavat järjettömät määrät hyväuskoisia pösilöitä. 

Ulkona liikkuminen on mukavaa, eikä minun mielestäni ylisuuret lihakset ole kauniita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylimääräistä rahaa. Jos olisikin, olisi iso kynnys lähteä sinne, ahdistaa jotkut sosiaaliset tilanteet/muiden katseet. Tuntuu, että pitäisi ensin kotona saada itsensä peruskuntoon, että kehtaisi mennä salille. :( En ole ylipainoinen, silti todella huonossa kunnossa. 

Vierailija
104/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Urheilen kyllä muuten

Vierailija
105/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:02"]

Alkuperäinen ongelmahan sulla oli se ettet halua mennä autolla liikkumaan.

[/quote]No niin onkin, sen takia en sinne halua mennä, kun en pidä sisäliikunnasta ja suunta on väärä sihen nähden missä kuljen ja kävelen työmatkaa. Näiden syiden takia en käy salilla. 

[/quote]Lisään: Minusta on siis minulle typerää ajaa autolla minulle muuten tarpeettomaan suuntaan mennäkseni sisälle liikkumaan. Käytän autoa mahdollisimman vähän ja hoidan liikunnan ulkona työmatkan yhteydessä. Jonkun mielestä minun vissiin pitäisi kumminkin mennä salille. Miksi?

[/quote]

Kannatan auton jättämistä kotiin aina kun mahdollista. Työmatkaliikunta eli HYÖTYliikunta kunniaan.

MUTTA mitä tekemistä kävelemisellä tai juoksemisella on vastusharjoittelun (=SALI) kanssa?

Kävelemisellä ei lihakset säily/kasva. Tai juoksemalla.

Itse pidän aerobisesta kunnostani huolta pyöräilemällä työmatkat ja lihaksisto/luusto/koordinaatio yms. kehittyvät kuntosalin puolella vapailla painoilla harjoitellen.

[/quote]

Kaikki eivät halua kasvattaa lihaksiaan ja lihaksistoa kun oman kehon painolla harjoittaa, eivät lihakset siitä mihinkään katoa. 

Vierailija
106/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaisena ei ole mitenkään varaa. Olen haaveillut monesti töistä kävellessä, kun olisi tulomatkalla kivanolonen sali, mutta ei mahda mitään.

Vierailija
107/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:48"]

En saa siitä endorfiiniryöppyä, kuten aerobisesta liikunnasta (juoksu, kovatehoiset ryhmäliikunnat yms.). Salilla on aika tylsää, joutuu odottelemaan laitteisiin pääsyä jne. Tämä on siis kokemukseni tähän mennessä, syksyllä ajattelin kokeille josko pari PT:n tapaamista muuttais mieleni ja saisin salitreenaukseni uuteen lentoon. Epäilen nimittäin etten oo päässy saleilun makuun, koska salilla on aina vähän sellainen "hukassa oleva" olo. Katotaan!

[/quote]

Tän oisin voinut kirjoittaa itse. Aerobisesta liikunnasta saan tosiaan sen endorfiiniryöpyn paremmin liikkeelle. Toisaalta haluaisin parantaa voimaa sekä saada lihakset parempaan kuosiin. Se varmasti tukisi sitä juoksemistakin, mutta tarvitsisin PT:n apua, koska olen ihan märkäkorva salien suhteen sekä haluaisin kuulla ovatko ajatukseni ja tavoitteeni treenaamisen suhteen realistisia :) Olen vasta pudottanut aika paljon painoa ja ajatukset ovat vielä vähän jälkijunassa, paluuta entiseen ei ole ja haluankin kokeilla tässä kaikenlaisia lajeja, jotta liikkuminen jäisi pysyväksi elämäntavaksi. Juoksu on jo hyväksi havaittu, mutta talvikaudelle olisi kiva löytää jotain muutakin.

Vierailija
108/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään liikkua mieluiten ulkoilmassa.

Vierailija
109/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:44"]Ei kiinnosta. Pellejen hommaa. Salilla käyvillä on aina suuria puutteita vartalossaan ja itsetunnossaan, minulla ei.
[/quote] Tuo oli tosi itsevarman ihmisen kommentti :D

Vierailija
110/110 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en käynyt, koska ajattelin että säästän rahaa ja kotonakin voi treenata ja lenkillä käydä. Mutta nyt 1,5 vuotta salitreeniä takana ja huh mitä tuloksia on tullut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi