Lesbot ja bisset! Mistä löysitte tyttöystävänne? Monet niin friikkejä
Niin siis kokemukseni mukaan kaikissa queer-yhteisöissä pyörivät tyypit ovat monesti hiukan tärähtänyttä sakkia. Siis jollain lailla vain... outoja. Huomionhakuisia monet myös, ja mielenterveysongelmiakin usein.
En siis todellakaan tarkoita että kaikki olisivat, mutta ikävä käydä yhteisöissä / paikoissa joissa tuntuu että suurin osa on niin kummajaisia, ettei siellä vain viihdy. No aika vähän olen käynytkin kun mielikuva on niin ikävä.
Pk-seudulla asun itse eli varmaan vaihtoehtoja olisi. Olen ollut pitkään ns. kaapissa tosin mutta jospa sitä vähitellen uskaltaisi etsiä seuralaista avoimemminkin.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:28"]
Kyllä aika moneen friikkiin törmäsinkin :D kunnes löysin miehen, joten en osaa vastata kysymykseesi :D n23
[/quote]
Hahah :D Ehkä pitää vaan itsekin enemmän etsiskellä miestä, kun samapa tuo sinänsä on. Mutta tympäsee vaan kun ei potentiaalisia naisia oikein edes mistään löydä -- varsinkaan kun monet ei-friikit ehkä eivät seksuaalisuuttaan mitenkään korosta arkielämässä, itsekään en.
Samaa olen pohtinut! Asun itsekin tässä pk-seudulla, n. 20v. nainen. Tiedän että on myös ns. "normaalin" naisen näköisiä lesboja, mutta tuntuu että tunnistan ja havaitsen lesboiksi vaan sellaset emo tyyppiset jne. jotka eivät ole oikein mun tyyppiä...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:47"]
Samaa olen pohtinut! Asun itsekin tässä pk-seudulla, n. 20v. nainen. Tiedän että on myös ns. "normaalin" naisen näköisiä lesboja, mutta tuntuu että tunnistan ja havaitsen lesboiksi vaan sellaset emo tyyppiset jne. jotka eivät ole oikein mun tyyppiä...
[/quote]
Niinpä, ja harvemmin enää ainakaan teini-iän tai muutoin teinimäisen vaiheen ylittäneet naiset edes pukeutuvat vapaa-ajalla sellaiseen kovin tunnistettavaan "lesbotyyliin"... Ja nekin jotka sillein pukeutuvat monesti ovat juuri niitä friikkejä :D Androgyyniys sinänsä on minusta kyllä viehättävää.
Enpä tiedä... onko pk-seudulla joitain ei-klubityyppisiä baarejakaan, jotka olisivat seksuaalivähemmistöjen suosiossa?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:47"]
[/quote]
Niinpä, ja harvemmin enää ainakaan teini-iän tai muutoin teinimäisen vaiheen ylittäneet naiset edes pukeutuvat vapaa-ajalla sellaiseen kovin tunnistettavaan "lesbotyyliin"... Ja nekin jotka sillein pukeutuvat monesti ovat juuri niitä friikkejä :D Androgyyniys sinänsä on minusta kyllä viehättävää.
Enpä tiedä... onko pk-seudulla joitain ei-klubityyppisiä baarejakaan, jotka olisivat seksuaalivähemmistöjen suosiossa?
[/quote]
Baareista en osaa sanoa mitään koska olen "kaappihomo", en ole edes käynyt dtm:ssä...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:47"] Samaa olen pohtinut! Asun itsekin tässä pk-seudulla, n. 20v. nainen. Tiedän että on myös ns. "normaalin" naisen näköisiä lesboja, mutta tuntuu että tunnistan ja havaitsen lesboiksi vaan sellaset emo tyyppiset jne. jotka eivät ole oikein mun tyyppiä... [/quote] Niinpä, ja harvemmin enää ainakaan teini-iän tai muutoin teinimäisen vaiheen ylittäneet naiset edes pukeutuvat vapaa-ajalla sellaiseen kovin tunnistettavaan "lesbotyyliin"... Ja nekin jotka sillein pukeutuvat monesti ovat juuri niitä friikkejä :D Androgyyniys sinänsä on minusta kyllä viehättävää. Enpä tiedä... onko pk-seudulla joitain ei-klubityyppisiä baarejakaan, jotka olisivat seksuaalivähemmistöjen suosiossa? [/quote] Baareista en osaa sanoa mitään koska olen "kaappihomo", en ole edes käynyt dtm:ssä...
[/quote]
Minä kävin dtm:ssä pari kertaa joskus aikanaan, vaikka kaapissa olinkin, mutta ei nuo klubit vaan ole mun juttu.
Ehkä pitäisi kokeilla sitä seksuaalivähemmistöjen tinderiä :D Vaikka en sitten tiedä käyttääkö sitäkin enemmän ihmiset yhden illan juttujen etsimiseen niin kuin perus hetero-tinderiäkin.
AP (unohdan tän näköjään aina mutta eipä täällä niin moni keskustele että haittaiskaan)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:47"] Samaa olen pohtinut! Asun itsekin tässä pk-seudulla, n. 20v. nainen. Tiedän että on myös ns. "normaalin" naisen näköisiä lesboja, mutta tuntuu että tunnistan ja havaitsen lesboiksi vaan sellaset emo tyyppiset jne. jotka eivät ole oikein mun tyyppiä... [/quote] Niinpä, ja harvemmin enää ainakaan teini-iän tai muutoin teinimäisen vaiheen ylittäneet naiset edes pukeutuvat vapaa-ajalla sellaiseen kovin tunnistettavaan "lesbotyyliin"... Ja nekin jotka sillein pukeutuvat monesti ovat juuri niitä friikkejä :D Androgyyniys sinänsä on minusta kyllä viehättävää. Enpä tiedä... onko pk-seudulla joitain ei-klubityyppisiä baarejakaan, jotka olisivat seksuaalivähemmistöjen suosiossa? [/quote] Baareista en osaa sanoa mitään koska olen "kaappihomo", en ole edes käynyt dtm:ssä...
[/quote]
Minä kävin dtm:ssä pari kertaa joskus aikanaan, vaikka kaapissa olinkin, mutta ei nuo klubit vaan ole mun juttu.
Ehkä pitäisi kokeilla sitä seksuaalivähemmistöjen tinderiä :D Vaikka en sitten tiedä käyttääkö sitäkin enemmän ihmiset yhden illan juttujen etsimiseen niin kuin perus hetero-tinderiäkin.
AP (unohdan tän näköjään aina mutta eipä täällä niin moni keskustele että haittaiskaan)
[/quote]
Ai tuollaisesta tinderistä en ole kuullutkaan! Olisi kyllä kiva jos vaikka stadissa ois joku baari missä kävis pääsääntöisesti kaikenlaisia homoja/lesboja, ei niinkään heteroita. Tuntuu että on kauheen vaikeeta tavata saatika edes tutustua lesboihin kun ei niitä mistään löydä :D Varmaan asiaa vaikeuttaa se että en oikein pyöri sellaisissa piireissä :/
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:09"]Ai tuollaisesta tinderistä en ole kuullutkaan! Olisi kyllä kiva jos vaikka stadissa ois joku baari missä kävis pääsääntöisesti kaikenlaisia homoja/lesboja, ei niinkään heteroita. Tuntuu että on kauheen vaikeeta tavata saatika edes tutustua lesboihin kun ei niitä mistään löydä :D Varmaan asiaa vaikeuttaa se että en oikein pyöri sellaisissa piireissä :/
[/quote]
Grindr nimeltään se sovellus, mutta nopean googlailun mukaan ehkä olikin vain homomiehille? :/ En tiedä, nyt kun mietin niin itse asiassa tiedänkin vain homomiehiä jotka sitä ovat käyttäneet.
Vaikeaa on tosiaan löytää samanhenkisiä naisihmisiä.
AP
Niin ja toki voihan ihan perus Tinderissäkin valita kumpaa sukupuolta etsii (tai vaikka molemmat) mutta enemmän taitaa käyttäjät olla heteroita yhden yön juttujen etsijöitä.
Priden aikaan ehkä olisi ollut joitain tapahtumia, joissa kävisi enemmän "normaaliakin" porukkaa? Itse en ollut Suomessa silloin... Prideen en ole ikinä osallistunutkaan muutoin kuin joskus kävin istumassa hetken puistojuhlassa. Friikkejä riitti :D
AP
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:09"]Ai tuollaisesta tinderistä en ole kuullutkaan! Olisi kyllä kiva jos vaikka stadissa ois joku baari missä kävis pääsääntöisesti kaikenlaisia homoja/lesboja, ei niinkään heteroita. Tuntuu että on kauheen vaikeeta tavata saatika edes tutustua lesboihin kun ei niitä mistään löydä :D Varmaan asiaa vaikeuttaa se että en oikein pyöri sellaisissa piireissä :/
[/quote]
Grindr nimeltään se sovellus, mutta nopean googlailun mukaan ehkä olikin vain homomiehille? :/ En tiedä, nyt kun mietin niin itse asiassa tiedänkin vain homomiehiä jotka sitä ovat käyttäneet.
Vaikeaa on tosiaan löytää samanhenkisiä naisihmisiä.
AP
[/quote]
Jep.. Siitä sovelluksesta ei ole siis apua :D
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:09"]Ai tuollaisesta tinderistä en ole kuullutkaan! Olisi kyllä kiva jos vaikka stadissa ois joku baari missä kävis pääsääntöisesti kaikenlaisia homoja/lesboja, ei niinkään heteroita. Tuntuu että on kauheen vaikeeta tavata saatika edes tutustua lesboihin kun ei niitä mistään löydä :D Varmaan asiaa vaikeuttaa se että en oikein pyöri sellaisissa piireissä :/ [/quote] Grindr nimeltään se sovellus, mutta nopean googlailun mukaan ehkä olikin vain homomiehille? :/ En tiedä, nyt kun mietin niin itse asiassa tiedänkin vain homomiehiä jotka sitä ovat käyttäneet. Vaikeaa on tosiaan löytää samanhenkisiä naisihmisiä. AP [/quote] Jep.. Siitä sovelluksesta ei ole siis apua :D
[/quote]
No eipä taida pahemmin tosiaan. Ehkä Qruiseria voisi kokeilla, en kyllä tiedä onko siitäkään mihinkään :D
AP
Jos ei ole tuttu niin... https://www.qruiser.com/
"Qruiser on Pohjoismaiden suurin keskusteluverkosto sinulle, joka olet homo, bi, trans, queer tai ystävämme. Jäsenyys on ilmaista ja pääset jäseneksi heti!"
Kokeilepa tuolla tutustua ihmisiin. Tuolla on moni niistä ns. normaaleistakin.
Luo vaikka feikkiprofiili ensin ja käy tsekkailemassa porukkaa jos et heti uskalla hypätä sekaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:31"]
Jos ei ole tuttu niin... https://www.qruiser.com/
"Qruiser on Pohjoismaiden suurin keskusteluverkosto sinulle, joka olet homo, bi, trans, queer tai ystävämme. Jäsenyys on ilmaista ja pääset jäseneksi heti!"
Kokeilepa tuolla tutustua ihmisiin. Tuolla on moni niistä ns. normaaleistakin.
Luo vaikka feikkiprofiili ensin ja käy tsekkailemassa porukkaa jos et heti uskalla hypätä sekaan.
[/quote]
On tuttu siis siinä mielessä että olen kuullut. En vaan ole kenenkään naispuolisen kokemuksia siitä kuullut, niin en tiedä onko siitä mihinkään. Mutta voi kai sitä käydä kurkkimassa :)
AP
Minä löysin tyttöystäväni yliopistolta. Tutustuimme bileissä ystävien kautta ja jossain vaiheessa saatiin tietoomme toistemme suuntautuminen. Päädyimme yhteen ja nyt takana on 4 ja puoli vuotta yhteistä taivalta :)
Minun kohdallani kävi hyvä tuuri. En olisi missään nimessä vaimokkeeni ulkonäöstä tai käyttäytymisestä häntä homoseksuaaliksi arvannut. Pukeudume molemmat "tavallisesti" muodin mukaan ja naisellisesti.
Mua harmittaa tosi paljon kun suurin osa lesboista tuntuu olevan niitä poikamaisesti pukeutuvia siilitukkanaisia, jotka on mun mielestä tosi yök. Itsellä pitkät hiukset ja aina mekko tai hame päällä, ja tuntuu että me "femmelesbot" ollaan kyllä selkeästi vähemmistö ja ei-halutumpaa kamaa.
Mutta kun mä haluan naisellisen naisen. :(
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:42"]Mua harmittaa tosi paljon kun suurin osa lesboista tuntuu olevan niitä poikamaisesti pukeutuvia siilitukkanaisia, jotka on mun mielestä tosi yök. Itsellä pitkät hiukset ja aina mekko tai hame päällä, ja tuntuu että me "femmelesbot" ollaan kyllä selkeästi vähemmistö ja ei-halutumpaa kamaa.
Mutta kun mä haluan naisellisen naisen. :(
[/quote]
Jep.. Tai ollaan varmaan yhtä haluttuja, mutta meitä vaan ei tunnisteta lesboiksi :D
Tutustuimme yhteisten kavereiden kautta. Mitä jos yrittäisit tutustua kaverimielessä niihin lesboihin, jotka eivät siinä mielessä viehätä? Niillä kuitenkin on kavereita, jotka saattaisi olla potentiaalisia seurustelukumppaneita :D
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:42"]
Mua harmittaa tosi paljon kun suurin osa lesboista tuntuu olevan niitä poikamaisesti pukeutuvia siilitukkanaisia, jotka on mun mielestä tosi yök. Itsellä pitkät hiukset ja aina mekko tai hame päällä, ja tuntuu että me "femmelesbot" ollaan kyllä selkeästi vähemmistö ja ei-halutumpaa kamaa. Mutta kun mä haluan naisellisen naisen. :(
[/quote]
Ja varsinkin jos "femme" haluaa itsekin naisellisen naisen... itse olen ihan perus suht. tyttömäisesti / naisellisesti / "normaalisti" (=farkut ja neule ei kai ole niin naisellinen mutta ei nyt miehekäskään...) pukeutuva. En siis korostetun naisellinenkaan. Tykkään kyllä androgyynistä tyylistä naisilla (ja miehillä!) kovasti, kuten aiemmin jo sanoinkin. Mutta myös "tavallisesta" tyylistä. Sellainen ylikorostetty maskuliinisuus naisilla taas ei minua viehätä, en viehäty myöskään korostetun maskuliinisista miehistä.
No loppujen lopuksi ei ulkonäkö siis ole se tärkein juttu. Mutta lesboja / bi-naisia voi olla mahdoton tunnistaa jos eivät sitä ulkonäössään korosta. Ja taas ne jotka korostavat ovat monesti vähän kummallisia tapauksia.
AP
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:46"]Tutustuimme yhteisten kavereiden kautta. Mitä jos yrittäisit tutustua kaverimielessä niihin lesboihin, jotka eivät siinä mielessä viehätä? Niillä kuitenkin on kavereita, jotka saattaisi olla potentiaalisia seurustelukumppaneita :D
[/quote]
Hyvä idea, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:46"]Tutustuimme yhteisten kavereiden kautta. Mitä jos yrittäisit tutustua kaverimielessä niihin lesboihin, jotka eivät siinä mielessä viehätä? Niillä kuitenkin on kavereita, jotka saattaisi olla potentiaalisia seurustelukumppaneita :D [/quote] Hyvä idea, kiitos!
[/quote]
Vähän "verkostoitumisen" makua (olen allerginen tuolle sanalle!) mutta ihan kyllä kehittelemisen arvoinen idea sinänsä :) Monethan muutenkin löytävät kumppaninsa kaverin tai tutuntutun kautta, kyllähän se mahiksia hyvin voi lisätä jos tuttavapiiriin laajemminkin kuuluu seksuaalivähemmistöjen edustajia.
Niille kommentoijille jotka olette rakkaanne löytäneet sattumalta -- onnea! Hyvää tuuria ollut matkassa.
AP
Kyllä aika moneen friikkiin törmäsinkin :D kunnes löysin miehen, joten en osaa vastata kysymykseesi :D
n23