Miksi et käy salilla?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:07"] Ei kukaan sua salille halua, huoli pois :) Ihmeteltiin vain miksi sinne pitäisi mennä nimenomaan autolla. [/quote]No kun sinne on aika pitkä matka minulla ja minä vastasin alkuperäiseen kysymykseen. :) Hassua, ettei perustelut kelpaa. [/quote] 15km pitkä matka? ?
[/quote]On todellakin pelkän sisäliikkumisen takia, 30 km turhaa ajoa päivässä sen takia. Minulle jokainen päivä, jolloin en aja autoa ollenkaan on plussapäivä :)
[/quote]
Hei, se mikä on toiselle turhaa ajoa, on toiselle hyötyliikuntaa tai ihan urheilua, ajonopeudesta riippuen; )
Liikun mieluummin metsässä yksin kuin maksan suoraveloituksena x euroa kuussa määräajan ja haistelen toisten hikeä sisätiloissa. Ei vaan kolahda sali/ryhmäjumpat mulle.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:10"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:07"] Ei kukaan sua salille halua, huoli pois :) Ihmeteltiin vain miksi sinne pitäisi mennä nimenomaan autolla. [/quote]No kun sinne on aika pitkä matka minulla ja minä vastasin alkuperäiseen kysymykseen. :) Hassua, ettei perustelut kelpaa. [/quote] 15km pitkä matka? ? [/quote]On todellakin pelkän sisäliikkumisen takia, 30 km turhaa ajoa päivässä sen takia. Minulle jokainen päivä, jolloin en aja autoa ollenkaan on plussapäivä :) [/quote] Hei, se mikä on toiselle turhaa ajoa, on toiselle hyötyliikuntaa tai ihan urheilua, ajonopeudesta riippuen; )
[/quote]Totta, minä puhuinkin koko ajan siitä, mitä mieltä minä olen tästä asiasta. :) Ja olen minä joskus salillä käynyt kokeilemassa, oikein ohjaajan kanssa. Ei vaan ollut minun juttuni. Minun puolestani saleilla saa käydä niin paljon väkeä ja mistä syystä haluavatkaan, ei minulle tarvi perustella.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:07"] Ei kukaan sua salille halua, huoli pois :) Ihmeteltiin vain miksi sinne pitäisi mennä nimenomaan autolla. [/quote]No kun sinne on aika pitkä matka minulla ja minä vastasin alkuperäiseen kysymykseen. :) Hassua, ettei perustelut kelpaa. [/quote] 15km pitkä matka? ?
[/quote]On todellakin pelkän sisäliikkumisen takia, 30 km turhaa ajoa päivässä sen takia. Minulle jokainen päivä, jolloin en aja autoa ollenkaan on plussapäivä :)
[/quote]
No harva varmaan käy salilla joka päivä. Bull mentulakin treenaa vain 6 päivänä viikossa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:06"]
En kehtaa. Jos sinne pääsisi seniorivuorolla niin voisin mennäkin. Mutta ikä ei riitä :|
[/quote]
Tule vain. Ihan tavallisia ihmisiä siellä salilla on. No ehkä jotkut trendisalit ovat vähän erilaisia. Itse en niissä viihdy. Mutta sekasalit, oikeat punttisalit. Niihin mahtuu monenlaisia treenaajia. Jokainen tekee omaa treeniään, eikä siellä treenaajat toisia tuijottele kauhistellen, että voi mitä pellejä. Jokainen on aloittelija joskus ja kohta onkin kokenut salilla kävijä. On ilo nähdä, kun joku löytää salilla liikunnanilon tai sanoo, että on niska-ja hartiasäryt loppuneet, kun alkoi käydä salilla. Joten kartoita paikkakuntasi salit ja etsi sieltä sellainen sali, mikä ei ole ns. selfiesali. Ja tervetuloa iloisen liikunnan pariin.
t. se, joka toivoo, ettei salille tulisikaan ne, jotka tuijottaa hikisinä treenaavia ihmisiä, että voi mitä pellejä
Olen useamman kerran yrittänyt aloittaa saliharjoittelun, mutta aina kaatuu siihen, että yksinkertaisesti en viihdy salilla. Tiedän, että varmaan kukaan ei sen kummemmin kyräile, mutta en kumminkaan tykkää muiden ihmisten ilmoilla treenata. Olen löytänyt mukavan tasapainon Fitnessblenderin avulla jossa käytän kahvakuulia ja käsipainoja ohjattujen videoiden avulla ja saan olla rauhassa kotona!
Se maksaa, siellä on viekkaalta näyttäviä mamuja, liikaa välimatkaa, laitteet varattuja ison osan ajasta jne.
Siksi rakensin itselleni omat painot täyttämällä reppuja ja laukkuja painoilla. Joka treenin välissä lisään laukkuun vesipullon tai turhanpäiväisen kirjan. Treeni on yhtä hyvä tai parempi kuin salilla.
-Mies 29v + 1v-
En varsinaisesti "käy salilla", koska minulla on kotona oma sali :D Teen kuitenkin salillani enemmän circuit-tyyppistä harjoittelua, jonka lisäksi juoksen n. kolme lenkkiä viikossa.
Voisin käydä maksullisellakin salilla jos tykkäisin vetkutella laitteissa, mutta en tykkää. Kotisalillani on kuitenkin kaikki tarpeellinen voimaharjoitteluun, vaikka mitään isoja kiinteitä laitteita ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:23"]
En varsinaisesti "käy salilla", koska minulla on kotona oma sali :D Teen kuitenkin salillani enemmän circuit-tyyppistä harjoittelua, jonka lisäksi juoksen n. kolme lenkkiä viikossa.
Voisin käydä maksullisellakin salilla jos tykkäisin vetkutella laitteissa, mutta en tykkää. Kotisalillani on kuitenkin kaikki tarpeellinen voimaharjoitteluun, vaikka mitään isoja kiinteitä laitteita ei olekaan.
[/quote]
Tässä näkee, kuinka ihmeellisiä käsityksiä ihmisillä on saleista. Toki saleilla on hilavitkuttimia. Mutta itse en esimerkiksi ole näitä käyttänyt enää vuosiin, kun salilla on kunnolliset irtopainot tankoineen ja telineineen lisäksi kahvakuulat ja hyvä kelkka ja kelkkamatto. Muutakin löytyy ja laitteita ei taida nykyisin käyttää monikaan tuolla salilla, missä käyn.
Mutta siis ei kaikkien tarvitse salia harrastaa. Mutta monista liikuntalajeista juuri salihommista ihmisillä on mitä ihmeellisimpiä käsityksiä. Kun sitten tällainen ihminen tutustuu saliin paremmin, hän on monesti ihmeissään, että ai tällaista, ihan tavallista hommaako tämä on.
Koska ei ole lapsille hoitajaa, ja lähin lapsiparkillinen sali on niin kaukana että työpäivän jälkeen ei ehtisi sitten mitään muuta.
Inhoan salilla ämyreistä täysillä tulevaa musiikkia, kerta kaikkiaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:16"]
Tule vain. Ihan tavallisia ihmisiä siellä salilla on. No ehkä jotkut trendisalit ovat vähän erilaisia. Itse en niissä viihdy. Mutta sekasalit, oikeat punttisalit. Niihin mahtuu monenlaisia treenaajia. Jokainen tekee omaa treeniään, eikä siellä treenaajat toisia tuijottele kauhistellen, että voi mitä pellejä. Jokainen on aloittelija joskus ja kohta onkin kokenut salilla kävijä. On ilo nähdä, kun joku löytää salilla liikunnanilon tai sanoo, että on niska-ja hartiasäryt loppuneet, kun alkoi käydä salilla. Joten kartoita paikkakuntasi salit ja etsi sieltä sellainen sali, mikä ei ole ns. selfiesali. Ja tervetuloa iloisen liikunnan pariin.
t. se, joka toivoo, ettei salille tulisikaan ne, jotka tuijottaa hikisinä treenaavia ihmisiä, että voi mitä pellejä
[/quote]
Ohiksena huomautan, että näitä arvostelijoita on ihan tavissaleillakin.
t. se, joka on kuullut useilta eri ihmisiltä tarinoita siitä miten joku idiootti treenasi väärin
Itse en käy salilla koska ei kiinnosta. Muutaman kerran olen kokeillut ja tylsää hommaa oli.
Justhan tämmönen keskustelu oli täällä. :D
Mutta edelleen: Olen läski, ruma ja huonokuntoinen, enkä halua niitä fitness-bimbojen "vittu toi läski on ruma ja ällö" -katseita. :P Menen salille heti ku oon laihduttanu väh. 20 kg.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:36"]
kerro
[/quote]
Löytyy niin paljon jalkojen välistä ettei tarvi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:52"]Inhoan salilla ämyreistä täysillä tulevaa musiikkia, kerta kaikkiaan.
[/quote]
Sama täällä, en kestä raskaan ryöpäivän jälkeen paskamuzakia. Muuten voisin käydä.
Mulla on koululiikuntatrauma, jonka seurauksena en uskalla harrastaa liikuntaa paikassa, missä on muitakin. Alkaa ahdistamaan ihan mielettömästi ja tuntuu, että kaikki tuijottaa ja arvostelee.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:10"]