Miksi et käy salilla?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:50"]Ne ihmiset siellä saavat minut oksentamaan. [/quote]Mix?
[/quote]
No koska olen ihmisarka, ihmiskammoinen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:50"]Ne ihmiset siellä saavat minut oksentamaan. [/quote] Ai sun mielestä salilla käy joku homogeeninen ryhmä?
[/quote]
Kyllä käy, ihmiset.
Koska salilla on umpitylsää. Käyn mielummin ryhmäliikuntatunneilla 3-5krt vk.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:11"]Mulla on koululiikuntatrauma, jonka seurauksena en uskalla harrastaa liikuntaa paikassa, missä on muitakin. Alkaa ahdistamaan ihan mielettömästi ja tuntuu, että kaikki tuijottaa ja arvostelee.
[/quote]
Sun kannattaisi ehdottomasti mennä nyt pelkojasi kohti. Liikuntakeskuksissa ja saleilla on nykyään kaiken kokoisia ja näköisiä ihmisiä. Et erotu joukosta. Hanki coolit liikkavaatteet ja mene mukaan. Älä alistu pelkojesi alle.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:50"]Ne ihmiset siellä saavat minut oksentamaan. [/quote] Pelkäätkö kaikkia ihmisiä? Pystytkö käymään esim kaupassa?
[/quote]
Yleisesti ottaen kyllä. Arkailen kaupassa käyntiäkin, mutta siellä on aika pakko käydä, salilla ei.
Salillakäynti ei oo mun juttu. Lenkkeily, jooga ja tanssi on miellekkäämpiä. En kaipaa lihaksikasta kroppaa, en tykkää hienhajuisista laitteista enkä osaisi laatia hyvää saliohjelmaa. Kiinnostus ei riitä perehtymään enempää.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:56"]Justhan tämmönen keskustelu oli täällä. :D
Mutta edelleen: Olen läski, ruma ja huonokuntoinen, enkä halua niitä fitness-bimbojen "vittu toi läski on ruma ja ällö" -katseita. :P Menen salille heti ku oon laihduttanu väh. 20 kg.
[/quote]
Mun salilla on lähinnä keski-ikäisiä perheellisiä. Elixiassa. Bimbot käy varmaan jossain muualla tai sitten tuo on vain mielikuvitustasi.
Ei ole mun juttuni. En ole koskaan tykänny salilla käydä, enkä tule enää koskaan käynään
Paljon erilaisia syitä erilaisilta ihmisiltä. Tosin ap varmaan halusi kuulla ns lihavien laiskojen tekosyyt, miksei jaksaviitsi salille, jotta kokisi itse olevansa parempi ihminen.
Koska timmikroppaiset kuntosalia olohuoneenaan pitävät nuoretnaiset ja -miehet katsovat minua, keski-ikää lähestyvää pyöreää äiti-ihmistä nenän varttaan pitkin ja puoliääneen kuiskuttelevat, että miten tuokin kehtaa tänne tulla, tekisi itselleen jotain.
Liikun siksi mieluummin omissa oloissani, omaan tahtiini ja koitan saada vartaloni taas edes jonkinlaiseen kuosiin.
Kunnon ylläpitämisen pitää olla hauskaa. Minusta salilla käyminen on todella epämiellyttävää. Käytän aikani mieluummin erilaisten taitojen tai ajattelun kehittämiseen (niidenkin pitää tuntua jo tehdessä hyvältä!) kuin lihasteni muokkaamiseen.
Fyysisen terveyteni takia minulle on suositeltu salia, mutta onneksi muutkin liikkumismuodot sopivat. Tanssin, uin tai jopa sauvakävelen mieluummin kuin puurran salilla kuulokkeet korvissa neljän seinän sisällä jonkin laitteen avulla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:52"]
Hanki coolit liikkavaatteet ja mene mukaan.
[/quote]
Juuri siksi en: hanki coolit vaatteet... siitähän se kuntoilu lähtee, vaatteista.
Mieluummin kuntoilen jossain muualla vaikka ei niin coolissa vaatteissa, kuin salilla muiden arvosteltavana.
En jaksa. se on vaan niin tylsaa. Ja opiskelijabudjetissa halvimmatkin salikortit on liikaa
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:58"]
Koska timmikroppaiset kuntosalia olohuoneenaan pitävät nuoretnaiset ja -miehet katsovat minua, keski-ikää lähestyvää pyöreää äiti-ihmistä nenän varttaan pitkin ja puoliääneen kuiskuttelevat, että miten tuokin kehtaa tänne tulla, tekisi itselleen jotain. Liikun siksi mieluummin omissa oloissani, omaan tahtiini ja koitan saada vartaloni taas edes jonkinlaiseen kuosiin.
[/quote]Salilla ei yleensä naureskella kenellekään. Se on yleinen harhakäsitys niillä, jotka eivät käy salilla.
Siellä haisee, ja jotenkin keinotekoista. Itse harrastan suunnistusta ja triathlonia. Pääasia, että pidetään huolta itsestämme. Luonto on ihana.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:58"]
Koska timmikroppaiset kuntosalia olohuoneenaan pitävät nuoretnaiset ja -miehet katsovat minua, keski-ikää lähestyvää pyöreää äiti-ihmistä nenän varttaan pitkin ja puoliääneen kuiskuttelevat, että miten tuokin kehtaa tänne tulla, tekisi itselleen jotain. Liikun siksi mieluummin omissa oloissani, omaan tahtiini ja koitan saada vartaloni taas edes jonkinlaiseen kuosiin.
[/quote]Salilla ei yleensä naureskella kenellekään. Se on yleinen harhakäsitys niillä, jotka eivät käy salilla.
[/quote]
Ehkä sinä keskityt omaan treeniisi etkä ehdi vahtia muita treenaajiq ja olet muutenkin ystävällinen kanssaihmisillesi, mutta harmillinen totuus ainakin meidän pikkukaupungin saleilla on, että niille ei ole asiaa kuin "eliitillä".
Se on niin umpityls'' puuhaa, en vaan kestä sitä tylsyyttä.
Lisäksi olen lapsiurheilijana aikanaan saanut aivan riittämiin punttisalista. Se ei ollut edes niin tylsää, meidän voimailut tapahtui Kisahallissa, jossa kiltit bodaajaukkelit olivat topsi kivoja, auttoivat ja kyselivät meidän tietty vähän erikoisemmista lajinomaisista treeneistä.
Aikuisena olen kokenut salit vaan kiusallisiksi, toppipimujen katseesta näkee sen halveksunnan määrän, jos olet sellainen, jolle se sali ei ole koko elämä. Ja se on siis edelleen tylsää.
Minulle mieluisempaa on juoksu, uinti, ryhmäliikunta jne.
20h tennistä vikkossa+370km pyöräilyt riittänee.
Kolme lasta, joiden harrastukset ovat tärkein. Kolmas lapsista myös pieni vielä.
Pääsen kaksi krt viikossa salille, mutta menisin joka päivä jos pääsisin!!!