Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei naiset, miksi ihmeessä ajatte alle nopeusrajoitusten?

Vierailija
08.08.2015 |

80 alueella ei ole hirveän fiksua ajaa 75, kun muut takanasi ajavat haluaisivat päästäkin jonnekkin. Jos et uskalla noin kovaa ajaa, niin köröttele sitten jotain pikkuteitä pitkin. Vituttaa myöhästyä töistä, kun joku nuori perheenäiti aina ajaa "varmuuden vuoksi" ihan saatanan hiljaa ja tukkii koko tien..

Onneksi itselläni on sentään hyvä auto, niin pääsee suht koht helposti ohi pienissäkin väleissä. Sääliksi käy muita.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin salittu nopeus on suurin sallittu nopeus.  Hitaampaakin saa ajaa. Oletko vähän tyhmä vai miksi kysyt tätä?

Kenenkään ei koskaan pidä ajaa nopeampaa mitä kokee omille taidoilleen sopivaksi nopeudeksi.

t.mies

Vierailija
62/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja. Sinä olet varmaan saanut minunkin edestäni. Ole hyvä vain jatkossakin, itseäni ei juuri kiinnosta niitä hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee lähteä vähän aikaisemmin liikenteeseen, kummasti ratkeaisi koko ongelma. :)

Vierailija
64/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:49"]

Laskeppa huviksesi, kuinka monta minuuttia säästät ajamalla 80 km/h sen 70 km/h sijaan sen työmatkasi verran. Saatat vaikka yllättyä

[/quote]

kuule kyllä ne minuutit ratkaisee.Pitää ehtiä aamulla leimaamaan kellokortti.Joten miksi nysväät vielä edessäni kello 7:58 eikö sinunkin pitäisi lisätä vauhtiasi että ehdit leimaamaan oman korttisi.Vai saavutko työpaikallesi aina myöhässä.

[/quote]

Virhe on tapahtunut jo silloin kun lähdet liian myöhään liikkeille. Lhde 10 minuuttia aikaisemmin töhin. Typerys!

Vierailija
65/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:27"]

Mene ohi, ajan just sitä vauhtia kun huvittaa.

[/quote]

Ah, niin tyypillistä suomalaista itsekkyyttä: "Minä, minä minä, minä ajan ihan miten huvittaa. Minähän omistan koko maantien!! Minä, minä, minä...."

Ettekö te dorkat tajua, että liikenne on yhteispeliä? Sivistysmaissahan tämä on itsestäänselvyys. Koskahan täällä MinäMinä-maassa?

[/quote]

Ja millä kriteerillä ap ei ole minä minä -ihminen?

Vierailija
66/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:41"]

Jos ajan 80km/h alueella 82km/h, niin minkä vitun takia takana paahtavan pitää tulla 100km/h??? Mikä siinä on, ettei voi ajaa sitä nopeutta mikä on sallittu? Mihin sitä on niin saatanan kiire?

[/quote]

jos sinä ajat 80km/h ja minä ajan 100km/tunnissa niin tietysti menen ohitsesi,mikset tätä voi ymmärtää ja antaa toisten mennä ohitsesi.

Vierailija
67/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäisi kyetä sovittamaan oma nopeus muun liikenteen nopeuteen. Jo rajoitus 80km/h ja muut ajavat suurinta sallittua nopeutta olisi suotavaa että siellä ei hidasteltaisi 70km/h vauhtia tukkimassa tietä."

Ei, vaan ajonopeus on sovitettava keliolosuhteiden mukaan, myös kuljettajan ajokyky huomioiden, eikä ole mitään alinopeutta, vaan suurin sallittu ajonopeus, jonka rikkomisesta seuraa rangaistus.

Vierailija
68/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:08"]

Kannattanee lähteä vähän aikaisemmin liikenteeseen, kummasti ratkeaisi koko ongelma. :)

[/quote]

ei sillä ole mitään väliä lähteekö aikaisemmin.Aina on joku nysväri edessä joten siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
69/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa huviksesi, kuinka monta minuuttia säästät ajamalla 80 km/h sen 70 km/h sijaan sen työmatkasi verran. Saatat vaikka yllättyä

[/quote]

kuule kyllä ne minuutit ratkaisee.Pitää ehtiä aamulla leimaamaan kellokortti.Joten miksi nysväät vielä edessäni kello 7:58 eikö sinunkin pitäisi lisätä vauhtiasi että ehdit leimaamaan oman korttisi.Vai saavutko työpaikallesi aina myöhässä.

[/quote]

Monillakaan ei ole mitään kellokortteja nykyään, työajat ovat aika yleisesti joustavat. Eikö sinunkin kannattaisi lähteä reilusti ajoissa työpaikkaa kohti, voihan matkalla olla muitakin yllättäviä viivytyksiä kuin "alinopeudella" ajava. Miksi stressata itseään minuuttiaikataululla.

Vierailija
70/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:08"]

[/quote]

[/quote]

Virhe on tapahtunut jo silloin kun lähdet liian myöhään liikkeille. Lhde 10 minuuttia aikaisemmin töhin. Typerys!

[/quote]

nysvääjä,maantien etana.

Vierailija
71/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muuten kannattaa tarkistaa mikä se nopeusrajoitus oikeasti on. Kävi tässä yhtenä päivänä niin että mies roikkui autollaan puskurissa kiinni alueella jossa oli ensin 40 km rajoitus ja joka muuttui sitten 50 km. Ajoin tuolla 40 pätkällä autoni mittari mukaan n. 50 km vauhtia (mittari heittää eli oikea vauhti oli 45). Sen jälkeen 50 km alueella nostin vauhdin ja mittari näytti 60.

Koko ajan äijä roikkuu puskurissa ja kun käännyin kotitielle niin ukko näytti minulle fakkia....ilmeisestikin protesti että olin liian hidas .

Totuus taisi vaan olla niin että mies ei tajunnut että rajoitukset todella oli noin. Miehen aivoille ehkä liikaa havaita nopeasti vaihtuvat rajoitukset.

Vierailija
72/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersukuskit ja nää muut velkarahoilla laitetut "isot citymaasturit" pahimpia kuskeaja tiellä. Luulevat jotain olevansa kun on joku satatuhatta velkaa ja hieno auto perseen alla...ihmekkös onkin kiire sinne töihin niitä velkojaan makselemaan ja rahaa tienaamaan...ihmekkös onkin pinna kiriällä niin pitää täällä valittaa kun "naiset ei osaa ajaa". Ajan itse paremmin kuin nuo hihhuli leuhottajat ja velkaapa ei ole niin voin ihan rauhassa kulkea. Jolla on kiire se pääsee ohi...mitäs tuosta mitään numeroa tekee?