Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei naiset, miksi ihmeessä ajatte alle nopeusrajoitusten?

Vierailija
08.08.2015 |

80 alueella ei ole hirveän fiksua ajaa 75, kun muut takanasi ajavat haluaisivat päästäkin jonnekkin. Jos et uskalla noin kovaa ajaa, niin köröttele sitten jotain pikkuteitä pitkin. Vituttaa myöhästyä töistä, kun joku nuori perheenäiti aina ajaa "varmuuden vuoksi" ihan saatanan hiljaa ja tukkii koko tien..

Onneksi itselläni on sentään hyvä auto, niin pääsee suht koht helposti ohi pienissäkin väleissä. Sääliksi käy muita.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:49"]

Laskeppa huviksesi, kuinka monta minuuttia säästät ajamalla 80 km/h sen 70 km/h sijaan sen työmatkasi verran. Saatat vaikka yllättyä

[/quote]

Lasken tähän palstalaisille, koska alinopeusvouhkaajat ovat yleensä huonompia matikassa:

Jos työmatka on 10 km, niin

80km/h keskivauhdilla se kestää 10km/(80km/h) = 0,125h = 7 min 30 s

70km/h keskivauhdilla se kestää 10km/(70km/h) = 0,143h = 8 min 34 s

Säästö: minuutti ja neljä sekuntia kymmenellä kilometrillä. Kuka oikeasti saapuu töihin aina vasta viime tipassa? Itse olen aina jo kymmenen minuuttia ennen työpäivän alkua paikalla ja tasalta aloitan työnteon. Työmatkani on juurikin tuon kymmenisen kilometriä.

20 km matkalla tuo tekee peräti 2 min ja 8 sekuntia jne. Ei vaikuta normaalin ihmisen aikatauluun mitenkään.

Vierailija
22/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:46"]Mene ohi vain, ei minulla ole kiire! Osaan mainiosti aikatauluttaa menoni niin, että ehdin ilman vauhkoamista perille. Sinunlaiset adhd-tyypit vain ovat vaaraksi liikenteessä ja teille ei saisi olla fillaria ihmeellisempää menopeliä olla haarojen välissä.
[/quote]
No minäkin aikataulutan menoni, nimittäin sen suurimman sallitun nopeuden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:03"]En ole nainen, mutta teen tuota usein. Tästä on mökille mennessä 5 kilometrin pätkä, jossa on satasen rajoitus, muuten 80. Lähtiessä panen vakionopeudensäätimen vähän vajaaseen 90:n, jolloin todellinen nopeus on n. 84, jolla ei pitäisi kiinni jäädä. Tuolla satasen alueella en sitten viitsi nopeutta nostaa, koska siinä säästäisin vain puoli minuuttia. Lisäksi kahdeksaakymppiä on kivempi ajella. Ajakoot audit ohi, jos niin kiire on.
[/quote]

Toi just on ongelma. Vittu kun MINÄ voin ajella ihan hyvin 100 alueella 80km/h, koska MINULLA ei ole kiire. Mukavaa varmasti ajaa sun perässä jos yhtään vilkkaaseen aikaan liikkeellä, yritä siinä ohittaa jos vastaan tulee yhtenä pötkönä autoja.

Toinen mikä vituttaa on vasenta kaistaa kihnuttavat. Sinne oikealle heti jos vauhti on muutenki sama.

Perkele teidän kanssa.

Vierailija
24/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan just niin kovaa kuin saa. Oishan se saatanan noloa saada poliisina ylinopeussakko.

Vierailija
25/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ohi, ajan just sitä vauhtia kun huvittaa.

Vierailija
26/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on taas vanhemmiten ruvennu todellakin ärsyttämään ylinopeus. Meillä kiskotaan tota tietä 80km/ h, jossa rajoitus 50. Vastapäätä on koulu ja päiväkoti, että kyllä pelottaa lasten puolesta. Pari vuotta sitten yksi kuoli, kun veti mutkan suoraksi ja linkoutui naapurin pihalle.

Vierailija
27/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:49"]

Laskeppa huviksesi, kuinka monta minuuttia säästät ajamalla 80 km/h sen 70 km/h sijaan sen työmatkasi verran. Saatat vaikka yllättyä

[/quote]

kuule kyllä ne minuutit ratkaisee.Pitää ehtiä aamulla leimaamaan kellokortti.Joten miksi nysväät vielä edessäni kello 7:58 eikö sinunkin pitäisi lisätä vauhtiasi että ehdit leimaamaan oman korttisi.Vai saavutko työpaikallesi aina myöhässä.

Vierailija
28/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:38"]

Onko sana nopeusrajoitus sinulle jollakin lailla epäselvä?

[/quote]

Nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia ja holhoavia lähes aina. (Eivät koulujen tms lähellä.)

Siksi liikenne kulkee "oikeaa" nopeutta mikä on 10-15 km/h nopeammin kuin kyltissä lukee. Kun mittarivirhe huomioidaan niin silloin ajetaan vaikkapa 80 aluella sata lasissa. Muuten olet nysväri.

Vierailija
29/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:07"]

Lasken tähän palstalaisille, koska alinopeusvouhkaajat ovat yleensä huonompia matikassa:

Jos työmatka on 10 km, niin

80km/h keskivauhdilla se kestää 10km/(80km/h) = 0,125h = 7 min 30 s

70km/h keskivauhdilla se kestää 10km/(70km/h) = 0,143h = 8 min 34 s

Säästö: minuutti ja neljä sekuntia kymmenellä kilometrillä. Kuka oikeasti saapuu töihin aina vasta viime tipassa? Itse olen aina jo kymmenen minuuttia ennen työpäivän alkua paikalla ja tasalta aloitan työnteon. Työmatkani on juurikin tuon kymmenisen kilometriä.

20 km matkalla tuo tekee peräti 2 min ja 8 sekuntia jne. Ei vaikuta normaalin ihmisen aikatauluun mitenkään.

[/quote]

Nokkela vastaus. Tai niinhän sä luulit.

Minäpä nokitan tähän raskaan kaluston kuljettajana toisenlaisen mielipiteen. Miten tuo laskelma vaikuttaa minun elämääni, jos ajan 250 km päivässä 80 km/h alueella jonkun perässä 70km/h? Nopeasti laskien menetän puoli tuntia päivässä omaa aikaani. Toiseksi joudun laskuttamaan tuon menetetyn ajan työnantajalta, mikä taas lisää logistiikka-alan kustannuspaineita, mikä taas näkyy viiveellä ruoan ja tavaroiden hinnoissa. Tuo puoli tuntia on oikeasti ihan järkyttävän suuri luku. Jos siitä otetaan puolet pois, on se silloinkin pääministerin mainitsema 15 min lisää töitä päivässä - ja siihenhän eivät suomalaiset keskimäärin ole valmiita suostumaan. Mutta minun on pakko, koska teillä ei ole liikenteessä mikään kiire. Raskailla autoilla ei hirveästi myöskään ohitella.

Vierailija
30/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te maantiellä hidastelevat ajatte niillä peruspunaisilla pikkuautoillanne kyllä koulun lähellä 40 alueella kuuttakymppiä...

Ihan loogista, ei siinä mitään!

Maantiellä ette kyllä pääse tukkirekasta ohi, ainakaan jos tataa vettä. Jäisellä tiellä taas... ette ikinä. Minä pääsen.

Vierailija
31/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajan 80km/h alueella 82km/h, niin minkä vitun takia takana paahtavan pitää tulla 100km/h??? Mikä siinä on, ettei voi ajaa sitä nopeutta mikä on sallittu? Mihin sitä on niin saatanan kiire?

Vierailija
32/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"]

80 alueella ei ole hirveän fiksua ajaa 75, kun muut takanasi ajavat haluaisivat päästäkin jonnekkin. Jos et uskalla noin kovaa ajaa, niin köröttele sitten jotain pikkuteitä pitkin. Vituttaa myöhästyä töistä, kun joku nuori perheenäiti aina ajaa "varmuuden vuoksi" ihan saatanan hiljaa ja tukkii koko tien..

Onneksi itselläni on sentään hyvä auto, niin pääsee suht koht helposti ohi pienissäkin väleissä. Sääliksi käy muita.

[/quote]

Nopeusrajoitus on maksimirajoitus jota ei saa koskaan ylittää. Tiellä KUULUUKIN ajaa ALLE nopeusrajoitusten.

Vierailija
33/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:41"]

Jos ajan 80km/h alueella 82km/h, niin minkä vitun takia takana paahtavan pitää tulla 100km/h??? Mikä siinä on, ettei voi ajaa sitä nopeutta mikä on sallittu? Mihin sitä on niin saatanan kiire?

[/quote]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa liian alhaisia rajoituksia? Itse ajan yli rajoituksen aina, ihan huvikseni -se on vaan hauskaa!

Vierailija
34/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:39"]Kaikki te maantiellä hidastelevat ajatte niillä peruspunaisilla pikkuautoillanne kyllä koulun lähellä 40 alueella kuuttakymppiä...

Ihan loogista, ei siinä mitään!

Maantiellä ette kyllä pääse tukkirekasta ohi, ainakaan jos tataa vettä. Jäisellä tiellä taas... ette ikinä. Minä pääsen.
[/quote]

Toi on muuten ihan totta. Ensin vituttaa ajaa reilua alinopeutta kun 80 km/h alueella on ihan ok ajaa 60 km/h. Ja sama nopeus jatkuu varmasti tulevalla 40 km/h alueella.

Eivätkä varmasti edes samat sankarit pysähdy suojatien eteen. Ei, mutta suurin rikollinen on se joka ajaa siellä 120km/h alueella 135 km/h, onhan se ihan hurja ylinopeus.

Vierailija
35/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:33"]

Mua on taas vanhemmiten ruvennu todellakin ärsyttämään ylinopeus. Meillä kiskotaan tota tietä 80km/ h, jossa rajoitus 50. Vastapäätä on koulu ja päiväkoti, että kyllä pelottaa lasten puolesta. Pari vuotta sitten yksi kuoli, kun veti mutkan suoraksi ja linkoutui naapurin pihalle.

[/quote]

Taajamat on asia erikseen.

Vierailija
36/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa liian alhaisia rajoituksia? Itse ajan yli rajoituksen aina, ihan huvikseni -se on vaan hauskaa!

[/quote]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa mitään yhteiskunnan sääntöjä? Miksi maksat veroja, miksi maksat tavarasi kaupassa kun voisit ottaa ne ilmaiseksi?

Sinä olet hyvä esimerkki siitä miksi ylinopeussakkoja pitää nostaa reippaasti

Vierailija
37/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakettiauto. Sillä ei saa ajaa kuin 100km/h vaikka nopeusrajoitus olisikin 120km/h. Joskus mulla on vielä peräkärrykin, silloin ei saa ajaa kuin kahdeksaakympiä. Deal with it.

Vierailija
38/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere-Lahti välillä on välillä satasen alueita, tuntuu vaaralliselta ajaa satasta normaalitiellä kun se ei anna anteeksi minkäänlaista virhettä. Satasta tulee kuitenkin siellä ajettua koska sillä tiellä on hyvin vähän ohituspaikkoja. Joskus kyllä ärsyttää jos joku ajaa 70:ä satasen alueella.

Vierailija
39/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No te miehet ajatte ylinopeutta niih :)
Sukupuolineutraalit ajavat rajoituksien mukaan :DD

Vierailija
40/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:48"]

Monet ei oo kuulleetkaan mittarivirheestä. Ymmärrän jos on huono keli niin ajetaan hiljempaa mutta tosiaan näin keskellä kesää kun on valoisaakin melkein ympäri vuorokauden?

[/quote]

Eiköhän kuitenkin ole niin että suurin osa tietää siitä että mittari näyttää enemmän tai vähemmän sinne päin? Varmasti on kuskeja jotka eivät tästä tiedä mutta eiköhän kuitenkin ole niin että kyseessä on pieni vähemmistö?