Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tärkeämpi kriteeri sinulle asunnon valinnassa: kunto vai sijainti?

Vierailija
15.08.2015 |

Hyväkuntoinen kämppä/talo vähän kauempana palveluista vai remonttia kaipaava asunto palvelujen läheisyydessä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa kyllä jonkun remontoitavan ihanan mummonmökin, jos se olis kävelymatkan päässä palveluista. ♡

Vierailija
2/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ehdottomasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ilman muuta. Etenkään pintaremontti ei pelota, kunhan vaan talo/asunto on rakennettu hyvin, eikä ole mikään homeloukku tms.

Vierailija
4/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti tietysti, eli mitä kauempana kaupungista sen parempi.

Vierailija
5/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. En halua maksaa edellisen asukaan remonttia, kun teen kuitenkin itse uuden.

Vierailija
6/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Vaikka pienempi asunto hyvin kulkuyhteyksien ja palveluiden läheltä.

Vierailija
7/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tapauskohtaista ja ei nämä asiat ole niin absoluuttisia.

Vierailija
8/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja potentiaali.

Vierailija
9/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:26"]Sijainti ja potentiaali.
[/quote]

Tässähän se. Asunnon tai talon kunto ei vaikuta kuin kauppahintaan. Kaiken saa korjattua, homevahinkoja myöden.

Vierailija
10/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatu-suhde on mielestäni tärkein. Hyvä sijainti nostaa yleensä hintoja, vaikka olisi selvästi remontoitava kohde. Toisaalta eivät ne keskustan ulkopuolellakaan sijaitsevat asunnot ole nykyään mitenkään sen edullisempia. Sijaitsipa asunto missä tahansa, niin tärkeä on tietää, mitä remontteja on tehty ja mitä on tulossa. Onko putket jo tehty, entä vanhassa rakennuksessa sähköt. Onko asunnossa ollut vesivahinkoa? Ja ennen kaikkea vastaako asunto minun tarpeitani ja miten järkevästi neliöt on käytetty, eli mahdollisimman vähän hukkatilaa.

Vierailija
11/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon kohdalla sijainti, ehdottomasti. Kunto saa mielelläänkin olla surkea, kunhan puitteet ovat kunnossa (talon tyyli, ikkunoiden koko ja suunnat, pohjan malli ja kantavien rakenteiden sijainti, huonekorkeus). Eli kun kaikki se on hyvää, mitä asunnosta ei ole mahdollista muuttaa, niin se riittää minulle. Loput hoidan itse haluamalleni mallille.

Vierailija
12/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, sijainti ja sijainti. Siinä ne kolme tärkeintä asiaa!!

Toki asunnon kuntokin vaikuttaa, nykyään varsinkin kun hometalot ovat esillä. Parilla tutullakin menossa nyt homerempat ja jengi ihan sairaana.

Vierailija
13/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse just kamppailen tän kysymyksen kanssa. Vanhempi kämppä missä remonttia ehkä sillon tällön PK-seudulta vaiko vähän kauempaa PK-seudun ulkopuolelta aivan uusi kämppä missä ei huolia rempasta.

Tosi vaikea yrittää pisteyttää kuinka paljon sijainti merkkaa, kun se vaikuttaa niin moneen ja abstraktiin asiaan.

Vierailija
14/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:54"]Itse just kamppailen tän kysymyksen kanssa. Vanhempi kämppä missä remonttia ehkä sillon tällön PK-seudulta vaiko vähän kauempaa PK-seudun ulkopuolelta aivan uusi kämppä missä ei huolia rempasta.

Tosi vaikea yrittää pisteyttää kuinka paljon sijainti merkkaa, kun se vaikuttaa niin moneen ja abstraktiin asiaan.
[/quote]
Jos on pieniä lapsia ja kiireiset aikataulut, pitäisin sijaintia tärkeämpänä kriteerinä.

Vierailija
15/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:26"]Sijainti ja potentiaali. [/quote] Tässähän se. Asunnon tai talon kunto ei vaikuta kuin kauppahintaan. Kaiken saa korjattua, homevahinkoja myöden.

[/quote]

Terve. Onneksi teitä höynäytettäviä riittää...

Vierailija
16/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon toimivuus. Sijainti on sivuseikka kunhan asunnon malli on järkevä. Jostain syystä ne talot joissa asukkaat ovat päässeet kertomaan toiveitaan tai suunnittelemaan kokonaan ovat paljon järkevämpiä kuin jonkun pillua ikinä nähneenkään sinkkumiehen lapsiperheelle suunnittelemat talot näin ääriesimerkkinä. Muutama talo on oikeasti olleet sellaisia ettei suunnittelijalla ole mitään käsitystä millaisia lapset ovat ja ratkaisut ovat huonoja jopa aikuiselle. Talon pitää olla helppo ja kaappitilaa paljon.

Vierailija
17/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti sillä sitä ei voi muuttaa ja kaiken muun voi.

Olemme itse myös remonttitaitoisia joten isompikin remontti onnistuu tarvittaessa.

Vierailija
18/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Kunnossa kiinteistön kunto on tärkeämpi kuin huoneiston kunto.
Hinta tietenkin kunnon ja sijainnin mukaan.

Vierailija
19/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen koti valittiin juurikin sijainnin ja hinnan mukaan. Asunnon kuntokin oli ok mutta ei ollut ihan meidän makuun joten olemme vaihtaneet laatat, lattian ja keittiön kaapit ja samalla myös muutettu vähän pohjaa toimivammaksi.

Vierailija
20/25 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:21"]

Aina tapauskohtaista ja ei nämä asiat ole niin absoluuttisia.

[/quote]

Eli muutat vaikka Kuubaan, ja käyt sieltä töissä Suomessa päivittäin, kunhan vain talo on kiva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi