Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei naiset, miksi ihmeessä ajatte alle nopeusrajoitusten?

Vierailija
08.08.2015 |

80 alueella ei ole hirveän fiksua ajaa 75, kun muut takanasi ajavat haluaisivat päästäkin jonnekkin. Jos et uskalla noin kovaa ajaa, niin köröttele sitten jotain pikkuteitä pitkin. Vituttaa myöhästyä töistä, kun joku nuori perheenäiti aina ajaa "varmuuden vuoksi" ihan saatanan hiljaa ja tukkii koko tien..

Onneksi itselläni on sentään hyvä auto, niin pääsee suht koht helposti ohi pienissäkin väleissä. Sääliksi käy muita.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:05"]No te miehet ajatte ylinopeutta niih :)
Sukupuolineutraalit ajavat rajoituksien mukaan :DD
[/quote]
Minä olen mies ja tunnustan ajavani yleensä pientä ylinopeutta, sellaista että poliisit eivät koe tarpeelliseksi puuttua.

Itseäni ei häiritse ajaa kenenkään perässä nopeusrajoitusten mukaan, paitsi jos:
1) vauhti laskee ylämäessä
2) vauhti laskee kun joku tulee vastaan
3) vauhti laskee kun pitää räplätä kännykkää, auton valuessa keskelle tietä
4) vauhti laskee vaikka edessä on vihreät valot
5) vauhti EI laske kun edessä porukkaa suojatiellä
6) vauhti EI laske kun nopeusrajoitus laskee
7) vilkkua käytetään vasta kun rattia väännetään

Nämä seikat yleensä laukaisevat sellaisen asenteen kyseistä autoilijaa kohtaan että jos et kerran itse välitä muista, en minäkään välitä kohdella sinua liikenteessä niin hyvin.

Karma is a bitch. :)

Vierailija
42/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:55"]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa mitään yhteiskunnan sääntöjä? Miksi maksat veroja, miksi maksat tavarasi kaupassa kun voisit ottaa ne ilmaiseksi?

[/quote]

En ole kenelle kirjoitat mutta vastaan kuitenkin. Maksan veroja vain siksi kun en tiedä miten voisin välttyä tältä ryöstöltä. Kaupassa maksan tavaroistani koska olen sitä mieltä että on aika epäreilua varastaa toisten tekemää työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
44/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle turvallisuus on tärkeintä ja siksi en aja ylinopeutta. Muutenkaan ei ole tule nopeusmittaria tuijoteltua kun ajaessa samalla puhuu puhelimeen, polttaa tupakkaa sekä vahtii ja komentelee takapenkillä olevia lapsia.

Vierailija
45/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, että vituttaa ne hidasteliat. Ei siinä silti minusta mitään selvää sukupuolijakaumaa ole. Yhtälailla siellä törttöilee naiset ja miehet. Työni puolesta ajan paljon ja koko ajan saa nähdä sitä törttöilyä.

Vierailija
46/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastelija ei haittaa, jos tie on tyhjä ja ohittaminen helppoa. Mutta se ihmetyttää, että hyvällä kelillä joku kerää peräänsä jonon. Haloo, kyllä siinä tilanteessa pitäisi ymmärtää että on tientukkona, olipa sitten lain mukaan kuinka oikeassa alinopeutensa kanssa hyvänsä. Jos et pysty ajamaan 80kmh alueella autollasi 80kmhkeräät jonon, aja sivuun. Toisalta, jos ajotaidot ovat niin huonot ettet edes hyvällä kelillä uskalla ajaa 80kmh alueella 80kmh, niin olet vaaraksi liikenteelle monella muullakin tapaa.

Vierailija
47/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naiset sitä ja tätä. Itse ajan aina ylinopeutta, mutta en sillä rehvastele enkä roiku hitaampien puskurissa jos sellainen sattuu edessä olemaan.

Vierailija
48/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajaa sitä vauhtia mitä haluaa huomioiden nopeusrajoitukset.

Ärsyttäviä on takapuskurissa läähättävät ohitusta kyttäävät idiootit jotka eivät pidä turvaväliä. Jos jarruttaisin jostain syystä olisi autoja nipussa useampia.

Minulle liikenteessä on tärkeää turvallisuus, siksi haluan pitää välimatkaa edessä ja takana oleviin niin eipä onnistu kun nämä hermoheikot tunkee ja kiilaa.

Hätäisille auttaisi se että varaisivat riittävästi matkaan aikaa, jos tulee tarvetta ajaa ylinopeutta ja tehdä vaarallisia ohituksia on korvien välissä vikaa.

Vaikeissa kelioloissa ajan keliolosuhteiden mukaan ja kyllä ohiajajia riittää, ihmettelen heidän rohkeuttaan tai siis uhkarohkeuttaan. Näkyvyyttä ei juurikaan, tie loskainen ja liukas tai raju vesisade.

Vierailija
49/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aja, vaikka se olisi viisaampaa kuin kaahaaminen. Keväällä sain sakot kun ajoin 108:aa 80:n aluella. Pitkään ajelin jonkun vanhemman miehen takana, kun se ajoi ehkä 70:ää ja lopulta petti hermot kun oli kiire töihin ja kelikin oli mitä parhain. No ei kun jepet vastaan ja sakot tuli. Kyllä otti pattiin, no tiesi miksi teki sinä päivänä töitä ja varmaan vielä seuraavanakin. Sittemmin olen koettanut noudattaa rajoituksia paremmin, meinaa vaan joskus olla kaasujalka liian raskas, mulla pitäis olla huonompi auto, niin en huomaamattani ajais ylinopeutta.

Vierailija
50/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä ei ole se, että joku ajaa alinopeutta vaan se, että se sama tyyppi ajaa vaikka satasen alueella kiinni sen edellä ajavan rekan perää eikä jätä väliä tai mene ohi. Siinä sitten rakennetaan ohitusansaa takanatuleville ja kerätään kiukusta kihisevä jono perään. On ihan eri asia ohittaa erikseen se alinopeutta ajava ja se rekka mutta kun siinä on se rekka ja kolme samanlaista arkajalkaa perässä, tulee ruumiita, kun joku oikeasti lähtee ohi. Yleensä siinä paketiauton/peräkärryn tai rekan kontissa on kiinni keski-ikäinen nainen viistoperäpikkuautolla. Ja roikkuu kiinni kuin olisi lyhyessä hinausköydessä ja samalla pelkää, että reunaviivalta tippuu, siksi ajetaan vielä siinä keskiviivan vieressä. 

Jos et halua ajaa rajoituksen mukaan (mittarivirhe huomioiden), jätä riittävästi väliä edellä ajavaan, jotta muut kuitenkin pääsisivät etenemään normaalivauhtia. Ihmisillä on kuitenkin oikeasti aikatauluja, joiden mukaan on elettävä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä puolta tuntia aikaisemmin, jotta Pirkko saa ajaa Scanian turvallisessa varjossa 50km siskonsa luokse kahville tai Tuuriin ostamaan mustikkasankoja.

Vierailija
51/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkin osavaltiossa Yhdysvalloissa on laitonta ajaa muusta liikennevirrasta poikkeavaa nopeutta, eli esim. 70 km/h kahdeksankympin alueella. Itse asiassa siellä on LAILLISTA ajaa ylinopeutta, jos muutkin ajavat. Saman pykälän kun saisi Suomeenkin...

Vierailija
52/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko lähteä vähän aikasemmin töihin ettet myöhästyisi?

Vierailija
53/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ohitusten osaamattomuuteen kiinnitti juuri poliisikin huomiota lehden kolumnissa. Joko ei osata arvioida omaa ja ohitettavan vauhtia tai vastaantulijan etäisyytä, ei osata arvioida tien mutkia tai piilonotkoja tai lähestyviä risteyksiä tai ei tohdita ohittaa hyvissäkään paikoissa selvästi hitaampaa edessä ajavaa vaan jäädään roikkumaan vaarallisen lähelle ja keräämään jonoa perään, aiheuttamaan niitä riskiohituksia. Aja rajoituksenmukaista vauhtia keli-ja valoisuusolosuhteet sekä muut tielläkulkijat huomioiden. Mittarivirhe voi etenkin vanhemmissa autoissa olla huomattava, jopa 10 km/h. Myös nopeampien huomiointi kuuluu asiaan, jos itse olet tientukkona.

Vierailija
54/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:03"]

En ole nainen, mutta teen tuota usein. Tästä on mökille mennessä 5 kilometrin pätkä, jossa on satasen rajoitus, muuten 80. Lähtiessä panen vakionopeudensäätimen vähän vajaaseen 90:n, jolloin todellinen nopeus on n. 84, jolla ei pitäisi kiinni jäädä. Tuolla satasen alueella en sitten viitsi nopeutta nostaa, koska siinä säästäisin vain puoli minuuttia. Lisäksi kahdeksaakymppiä on kivempi ajella. Ajakoot audit ohi, jos niin kiire on.

[/quote]

Mahtaa sulla olla vaikeakäyttöinen vakionopeudensäädin! Kannattaisi sinunkin vaihtaa Audiin :-D

Vierailija
55/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul palaa liikenteessä heti hihat hidastelijoiden takia. Tieraivo iskee ja tulee tehtyä välillä vaarallisiakin ohituksia. Roikun edellä maleksivan takapuskurissa ja pyrin tekemään sen ajamisen mahdollisimman ahdistavaksi. Ohi painelen heti kun vaan mahdollista ja ohi mennessäni luon pitkän halveksivan katseen mistä ei voi erehtyä mitä moisesta teiden paskatukosta ajattelen. En ole koskaan saanut sakkoja vaikka ajan lähes aina ylinopeutta.
Pidän hidastelijoita jotenkin vähän yksinkertaisina. Ei se ajaminen edes sitä suurinta sallittua nopeutta voi niin hankalaa olla. Te ootte teiden vihaa lietsovin porukka ja haistatankin teille jokaiselle pitkän paskan.

T. N40

Vierailija
56/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan päivittäin tiellä, jolla on kesäisin 100 km/h nopeusrajoitus. Ajan itse aina täysin nopeusrajoitusten mukaisesti (mittari näyttää hieman yli satasta), mutta silti kerään perääni jonoa ja takapuskuriin liimautujia. Tuntuu, että nopeilla teillä on täysin vakio vetää 10-20km/h ylinopeutta ja itse en enää yksien sakkojen jälkeen uskalla ottaa riskiä (sakkojen suuruus oli yllätys). Minusta on hyvin vastuutonta liimautua toisen takapuskuriin vain oman epämukavuuden vuoksi, koska suurin riski vakavaan vammaan kuten halvautumiseen on sillä, jonka perään ajetaan. 

Vierailija
57/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa ajoin 60 rajoituksella reilut 90 mittarissa kun huomasin poliisipartion puskassa kytiksellä.

Eivät välittäneet noin pienestä ylityksestä, katsoivat vaan pitkään outoa rekisterikilpeä.

Vierailija
58/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:09"]

Mul palaa liikenteessä heti hihat hidastelijoiden takia. Tieraivo iskee ja tulee tehtyä välillä vaarallisiakin ohituksia. Roikun edellä maleksivan takapuskurissa ja pyrin tekemään sen ajamisen mahdollisimman ahdistavaksi. Ohi painelen heti kun vaan mahdollista ja ohi mennessäni luon pitkän halveksivan katseen mistä ei voi erehtyä mitä moisesta teiden paskatukosta ajattelen. En ole koskaan saanut sakkoja vaikka ajan lähes aina ylinopeutta. Pidän hidastelijoita jotenkin vähän yksinkertaisina. Ei se ajaminen edes sitä suurinta sallittua nopeutta voi niin hankalaa olla. Te ootte teiden vihaa lietsovin porukka ja haistatankin teille jokaiselle pitkän paskan. T. N40

[/quote]Sori, tuli vahingossa alapeukku. Yläpeukku täältä ;)

Vierailija
59/72 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:41"]

Jos ajan 80km/h alueella 82km/h, niin minkä vitun takia takana paahtavan pitää tulla 100km/h??? Mikä siinä on, ettei voi ajaa sitä nopeutta mikä on sallittu? Mihin sitä on niin saatanan kiire?

[/quote]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa liian alhaisia rajoituksia? Itse ajan yli rajoituksen aina, ihan huvikseni -se on vaan hauskaa!

[/quote]

Miksi pitää olla alistuva lammas joka noudattaa mitään yhteiskunnan sääntöjä? Miksi maksat veroja, miksi maksat tavarasi kaupassa kun voisit ottaa ne ilmaiseksi?

Sinä olet hyvä esimerkki siitä miksi ylinopeussakkoja pitää nostaa reippaasti

[/quote]

Harrastan muuten verosuunnittelua ja veronmaksuhalukkuuteni on tasan 0. Viralliset tuloni ovat todella pienet -poliisin sakkolaskuri näyttää minimisummaa aina kun Octavian takapenkille pääsen istuskelemaan.

Mitä yhteiskunnan sääntöihin muuten tulee, ne ovat tietenkin ehdottoman tarpeellisia. Ainoastaan nopeusrajoituksille haistatan pitkät.

Loogista? Ei.

So what.

Vierailija
60/72 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:27"]

Mene ohi, ajan just sitä vauhtia kun huvittaa.

[/quote]

Ah, niin tyypillistä suomalaista itsekkyyttä: "Minä, minä minä, minä ajan ihan miten huvittaa. Minähän omistan koko maantien!! Minä, minä, minä...."

Ettekö te dorkat tajua, että liikenne on yhteispeliä? Sivistysmaissahan tämä on itsestäänselvyys. Koskahan täällä MinäMinä-maassa?