Lähetin siskolle laskun lapsensa rikkomasta koristelautasesta – sisko raivostui
Siskoni oli perheineen kylässä meillä, ja hän epäonnistui nuorimmaisensa vahtimessa niin, että tämä kurkotti kengällä tiputtamaan koristelautasen seinältä. Vastaavan lautasen hinta on Astiataivaassa 135 euroa. Siskoni ihmetteli, miten lautanen voi maksaa niin paljon. Hänen mielestään vika on minun, koska meillä on rikkoutuvia esineitä niin matalalla, että lapsi voi ulottua niihin. Rahat eivät ole vielä ilmestyneet tililleni.
Toiminko mielestänne kohtuuttomasti?
Kommentit (254)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:26"]Eikö se arabia ole Iittalan merkki? Vai tarkoittaakohan kirjoittaja Arabiasta ostettuja?
[/quote]
Jo 1800-luvulla osattiin lasin, posliinin ja fajanssin valmistus. Pyöräkin oli keksitty.
Yllätyitkö?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:08"]
Et. Huoltaja on korvausvelvollinen.
[/quote]
Rippuu vähän lapsen iästä. Lähtökohtaisesti huoltaja ei ole korvausvelvollinen, paitsi jos lapsi on niin pieni että häntä pitää vahtia kun oma pää ei vielä toimi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:26"]Eikö se arabia ole Iittalan merkki? Vai tarkoittaakohan kirjoittaja Arabiasta ostettuja? [/quote] Jo 1800-luvulla osattiin lasin, posliinin ja fajanssin valmistus. Pyöräkin oli keksitty. Yllätyitkö?
[/quote]
Olen yllättynyt. Luulin että Ming .. ajalla jo ..
Siskoni laittoi viestiä, että on suorittanut maksun tililleni. Tämä asia on nyt meidän osaltamme loppuunkäsitelty. Mielenkiintoista keskustelua tästä on kyllä seurannut, jos kohta myös omituista jankkaamista juridisista yksityiskohdista, jolla ei ole mitään merkitystä tapahtuneen kannalta.
Kiitos kaikille kommenteistanne. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:26"]Eikö se arabia ole Iittalan merkki? Vai tarkoittaakohan kirjoittaja Arabiasta ostettuja? [/quote] Jo 1800-luvulla osattiin lasin, posliinin ja fajanssin valmistus. Pyöräkin oli keksitty. Yllätyitkö?
[/quote]
Olen yllättynyt. Luulin että Ming .. ajalla jo ..
[/quote]
Joo. Mutta ymmärsitkö pointin?
Ettei vaan olisi ollut väärin tai huonosti ripustettu seinälle, jos helposti tipahti?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:57"]Siskoni laittoi viestiä, että on suorittanut maksun tililleni. Tämä asia on nyt meidän osaltamme loppuunkäsitelty. Mielenkiintoista keskustelua tästä on kyllä seurannut, jos kohta myös omituista jankkaamista juridisista yksityiskohdista, jolla ei ole mitään merkitystä tapahtuneen kannalta.
[/quote]
Huh! Kaikki valakunnassa jälleen hyvin. Ajatella, jos olisit joutunut puhelinyhteyden luomaan. Nyt vain uusi lautanen roikkumaan ja entistä matalemmalle.
Vitun koristelautaset seinällä. Luulin, että se paska olisi jo unohdettu. No siskosi tekisi oikein, jos korvaisi tenavansa aiheuttamat tuhot ja katsoisi, ettei vastaavaa tilannetta pääsisi tapahtumaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:57"]
Siskoni laittoi viestiä, että on suorittanut maksun tililleni. Tämä asia on nyt meidän osaltamme loppuunkäsitelty. Mielenkiintoista keskustelua tästä on kyllä seurannut, jos kohta myös omituista jankkaamista juridisista yksityiskohdista, jolla ei ole mitään merkitystä tapahtuneen kannalta.
[/quote]
On niillä merkitystä, jos siskosi ei suostuisi maksamaan, niin et saisi rahojasi koskaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:01"]
Onko todella mielestänne hieman yli sata euroa paljon?
[/quote]
On. Mitä vittua? Satasella selviää vaikka kuinka pitkälle. Kokeilisit hiukan köyhyyttä, niin alkaa jo kaksikymppinen olemaan iso seteli.
No meillä ei ainakaan tarvitsisi korvata, mutta teillä ei varmaan ole kovin läheiset välit.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:13"]
No meillä ei ainakaan tarvitsisi korvata, mutta teillä ei varmaan ole kovin läheiset välit.
[/quote]Olen tottunut siihen, että aiheutetut vahingot korvataan, ja asia on sitten sillä hyvä. Ilman muuta korvaisin myös (ja erityisesti) läheisille aiheutetut vahingot. -ap
Eikö kukaan ajattele tuota lapsiparkaa? Typerä ap ripustelee juuri ja juuri ulottumattomiin kivoja värikkäitä (jokaisen järkevän aikuisen mielestä rumia) lautasia, jotka olisivat niin houkuttelevia. Lapsi haluaisi niitä katsoa tarkemmin, mutta ap ei anna. Lapsi yrittää itse ylettää niihin apuvälineen kanssa, ja vahinko tapahtuu. Hyvä jos siskosi ei maksa sinulle mitään. Olet säälittävä tuolla lailla rahaa kerjätessäsi.
Ap on säälittävä wt-vela joka ei osaa tehdä kodistaan paikkaa minne rakkaan siskon pienestä lapsesta olisi mukavaa tulla vierailulle. Itse siskonasi olisin hajottanut yhdessä lapsen kanssa kaikki koristelautasesi jos olsit jotain korvauksia kehdannut OMALLE RAKKAALLE SUKULAISELLESI ehdottaa.
TOSI OVELA ASTIATAIVAAN MAINOS! Heti piti itekki kattoa mikä paikka se on :D
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:13"]
[/quote]Olen tottunut siihen, että aiheutetut vahingot korvataan, ja asia on sitten sillä hyvä. Ilman muuta korvaisin myös (ja erityisesti) läheisille aiheutetut vahingot. -ap
[/quote]
Taidatte olla melkoisia remupettereitä. Enpä muista että meidän lapset olisi koskaan särkeneet mitään kyläpaikoissa. Meillä muistan särkyneen yhden juomalasin. Äitisä antoi sen taapereolle uhmallakin sen jälkeen kun huomautin että se on aika painava ja että meillä on lasten käyttöön tarkoitetut lasit ja mukit toisessa kaapissa. En vaatinut maksamaan, eikä hänkään kyllä tarjoutunut sitä korvaamaan, odotin kyllä että olisi tarjoutunut.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:21"]
Eikö kukaan ajattele tuota lapsiparkaa? Typerä ap ripustelee juuri ja juuri ulottumattomiin kivoja värikkäitä (jokaisen järkevän aikuisen mielestä rumia) lautasia, jotka olisivat niin houkuttelevia. Lapsi haluaisi niitä katsoa tarkemmin, mutta ap ei anna. Lapsi yrittää itse ylettää niihin apuvälineen kanssa, ja vahinko tapahtuu. Hyvä jos siskosi ei maksa sinulle mitään. Olet säälittävä tuolla lailla rahaa kerjätessäsi.
Ap on säälittävä wt-vela joka ei osaa tehdä kodistaan paikkaa minne rakkaan siskon pienestä lapsesta olisi mukavaa tulla vierailulle. Itse siskonasi olisin hajottanut yhdessä lapsen kanssa kaikki koristelautasesi jos olsit jotain korvauksia kehdannut OMALLE RAKKAALLE SUKULAISELLESI ehdottaa.
[/quote]Täytyykin muistaa olla kutsumatta sinua kylään. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:22"]Ei helvetti sä oot rasittava jankkaaja. Varmaankin se sama joka tulee joka yö jankkaamaan johonkin ketjuun. Kirjoitustyylisi sopii palstajankkaajan tyyliin. Mä en jaksa vääntää sun kansa. Sä jankkaat jankkaamisen ilosta jq viihteeksi niinkuin kerroit eilen eräässä ketjussa. Mä en anna sulle viihdettä oman mielenterveyteni menettämisen uhalla, muru.
[/quote]Ai että sä et niinku ala, jos sä et saa voittaa, niinku?
[/quote]
Voi herranjestas kuinka aivottomia jotkut jankkaajat voivat olla. Kukaan ei vain viitsi enää tuhlata enempää aikaa sinuun, olet "hävinnyt" kaikilla kuviteltavilla tavoilla. Jotkut vain eivät kykene käsittämään todellisuutta, pahoitteluni sinulle että kuulut siihen valitettavaan joukkoon.
terveisin sivullinen
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:21"]
[/quote]
Moi ap:n sisko!
Vai oletko muuten vaan aivan poikkeuksellisen idiootti? Sinulla ei näemmä ole minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä tai muiden omaisuutta kohtaan. Olet kyllä säälittävin tapaus naismuistiin.
Itse asiassa tuosta viestistä voisi jopa päätellä että olet narsisti (enkä minä ole tainnut koskaan aiemmin sanoa ketään sellaiseksi)... Varmasti sinulla ei ainakaan ole rakkaita sukulaisia, itseäsi sinä vain rakastat.
Ap, hienoa että asia selvisi vaikka jouduitkin turhaan pahoittamaan mielesi sitä hoitaessa. Toivottavasti siskosi nyt aikuistuu edes hieman ja alkaa kantaa vastuunsa paremmin.
En kyllä itse kyläilisi enää siskoni luona, jos jättäisi kalliit tavaransa niin, että lapsi voi rikkoa ne. Tottakai maksaisin, mutta kyläilyt loppuis siihen..
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 17:08"]
Oikeushan joo on laskuttaa, vaikka sisäänpääsymaksu jos haluat, mutta on eri sitten maksaako kukaan.
Oletko yhtään ap huomannut ajatella, että Luojan kiitos, tuo lautanen sirpaleineen ei vahingoittanut sinun siskon poikaa? Pelästyitkö yhtään, että selvisikö lapsi naarmuitta?
Minusta olisi paikallaan pysähtyä miettimään tässä kohtaa, että miksi ajattelet vain lautasta, etkä tuota lasta, joka ei varmaan ymmärrä lautasesi arvoa ja olisi voinut vahingoittaa itseään teidän posliinimuseossa.
Kuinka paha vahinko olisikaan voinut pahimmillaan olla? Selvisittekö sittenkin säikähdyksellä?
Siitä, että siinä vaiheessa itket lautasesi kohtaloa voi epäilemättä siskoasi loukata ettei hänen lapsellaan ollut väliä.
Olisitko voinut soittaa ja sanoa, että kovasti tahtoisit uuden tilalle? Jotta siskosi olisi voinut esim.naamansa säilyttäen kertoa jos on, vaikkapa tiukilla, että milloin lautasen sitten hommaisi tai jos sinä hankit uuden niin voisiko hän maksaa sitä sinulle erissä?
Tosiaan kuitenkin, onneksi ei lentänyt sirpale silmään tai vahingoittunut muualtakaan tuo lapsi. Jos lapsi on jo siinä isässä, että ymmärtää niin olisin tilanteen jälkeen osoittanut harmitukseni tuolle lapselle itselleen ja kertonut hänelle, että teillä pitää käyttäytyä ja jos ei käyttäydy niin silloin et uskalla kylään päästää eikä se olisi sinusta kivaa sekään.m
Vai tahtoisiko ap, että jos hänelle kävisi vahinko kyläilessä niin talon isäntäväki rustaisi nopeasti laskun sinulle välittämättä kävikö sinulle kuinkaan?
eikö sinulla ap ole kotivakuutusta??? =o
[/quote]
Tuon kakaran rikkoman lautasen arvo jää alle omavastuun!!! Minua ei vastaavassa tilanteessa olisi kiinnostanut pätkääkään olisiko tuo pentu loukannut itsensä. Olisin heittänyt sen niska-perseotteella ulos.