Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetin siskolle laskun lapsensa rikkomasta koristelautasesta – sisko raivostui

Vierailija
08.08.2015 |

Siskoni oli perheineen kylässä meillä, ja hän epäonnistui nuorimmaisensa vahtimessa niin, että tämä kurkotti kengällä tiputtamaan koristelautasen seinältä. Vastaavan lautasen hinta on Astiataivaassa 135 euroa. Siskoni ihmetteli, miten lautanen voi maksaa niin paljon. Hänen mielestään vika on minun, koska meillä on rikkoutuvia esineitä niin matalalla, että lapsi voi ulottua niihin. Rahat eivät ole vielä ilmestyneet tililleni.

Toiminko mielestänne kohtuuttomasti?

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:38"]

En kyllä itse kyläilisi enää siskoni luona, jos jättäisi kalliit tavaransa niin, että lapsi voi rikkoa ne. Tottakai maksaisin, mutta kyläilyt loppuis siihen..

[/quote]

Ja kaipaamaan jäisivät

-

-

-

sekä

-

Vierailija
102/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkinto vesselille pitäisi antaa, kun rikkoo rumiluslautaset pois seiniltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:01"]

Onko todella mielestänne hieman yli sata euroa paljon?

[/quote]

On. Mitä vittua? Satasella selviää vaikka kuinka pitkälle. Kokeilisit hiukan köyhyyttä, niin alkaa jo kaksikymppinen olemaan iso seteli.

[/quote]

En liimaile satasia seinille. Siksipä niitä ehkä lompakossani riittääkin iso nippu.

Vierailija
104/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:22"]Ei helvetti sä oot rasittava jankkaaja. Varmaankin se sama joka tulee joka yö jankkaamaan johonkin ketjuun. Kirjoitustyylisi sopii palstajankkaajan tyyliin. Mä en jaksa vääntää sun kansa. Sä jankkaat jankkaamisen ilosta jq viihteeksi niinkuin kerroit eilen eräässä ketjussa. Mä en anna sulle viihdettä oman mielenterveyteni menettämisen uhalla, muru.

[/quote]Ai että sä et niinku ala, jos sä et saa voittaa, niinku?

[/quote]

Voi herranjestas kuinka aivottomia jotkut jankkaajat voivat olla. Kukaan ei vain viitsi enää tuhlata enempää aikaa sinuun, olet "hävinnyt" kaikilla kuviteltavilla tavoilla. Jotkut vain eivät kykene käsittämään todellisuutta, pahoitteluni sinulle että kuulut siihen valitettavaan joukkoon.

terveisin sivullinen

[/quote]

Pakotinko sinut mukaan viimeöiseen keskusteluun? Minä kirjoitin täysin asiallisen kirjoituksen jossa osoitin muutamin argumentein ettei laki ole ainakaan aloittajan puolella, eikä pienen lapsen tai pienen lapsen vanhemman tarvitse korvata silloin kun kyse on ollut vahingosta jonka aiheutumisessa vastuu on asunnon haltijalla, tai esimerkkitapauksessa myyjällä.

Esitin myös täysin asiallisen kysymyksen noille jankkaajille jotka väittivät etten ymmärrä lukemaani. He eivät suostuneet siihen vastaamaan, koska eivät siihen pysty vastaamaan. Ja kuten arvasin, aivan kuten lapset hiekkalaatikolla, turhautuneina he aloittivat haukkumisen ja yrittivät viedä keskustelun epäolennaisuuksiin.

Ymmärrän turhautumisesi kun et kykene argumentoimaan mitenkään, mutta kasva aikuiseksi ja tunnusta että olit väärässä.

Tämä on keskustelupalsta jossa tarkoitus on keskustella. Ellet halua keskustella, sinun ei ole pakko viestejä lukeakaan.

Tämä on tasan viimeinen viesti sinulle, joten "voita" ja kirjoita se viimeinen sana.

Vierailija
105/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallista olettaa että sisko korvaa lapsensa rikkoman lautasen jos ap ei sitä ole itse tarjonnut lapselle leluksi.

Äitini vaatii usein lapsiani mummolaan hoitoon. Toisinaan vienkin heidät sinne, mutta taitaa loppua mummolakyläilyt kohta kokonaan. Mummo kun antaa lasten, 1 v ja 3 v, leikkiä särkyvillä esineillä ja vaatii minulta korvausta kun jotain menee rikki. Antaa lapsille mustekynät piirtämistä varten ja vaatii minua pesemään sotkeentuneet liinat ja vaatteet. Pistää lapset syömään muatikkakeittoa lusikalla lautaselta ihan tapettiseinän viereen ja tietenkin sotkut on minun syytä.
Nyt kun olen alkanut rajoittamaan vierailuita niin haukkuu minua ikäväksi niuhottajaksi ja vaikeaksi ihmiseksi >:(
Joo,meni vähän OT. Vituttaa vaan äidin käytös.
Sympatiat ap:ole.

Vierailija
106/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jumalauta outoja perheita ja kylmiä suhteita!!!

Vain AV:lla voi kehkeytyä juridinen kiistely alaikäisen korvausvelvollisuudesta, kun jonkun siskon penska rikkoo satasen seinälautasen.

Pimeetä sakkia.

Vierailija
107/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:11"]Jos päästit lapsen sinne niin otit riskin. Kuka nyt siskoltaan velottaisi jotain lapsen tekemisestä. Mä ainakin suuttuisin ja laittaisin välit poikki! [/quote] Siis hetkinen, eli saako kaikkialla hajottaa ja sotkea paikkoja ilman korvausvelvollisuutta ja vastuuta, jos joku on lapsen sinne päästänyt?

[/quote]

Ihan vain kysäisisin, että etkö laittaisi välejä poikki sitten, jos siskosi ei päästäisi lastasi kylään?

Vierailija
108/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:57"]Siskoni laittoi viestiä, että on suorittanut maksun tililleni. Tämä asia on nyt meidän osaltamme loppuunkäsitelty. Mielenkiintoista keskustelua tästä on kyllä seurannut, jos kohta myös omituista jankkaamista juridisista yksityiskohdista, jolla ei ole mitään merkitystä tapahtuneen kannalta.

Kiitos kaikille kommenteistanne. -ap
[/quote]

Kertoisitko nyt kuitenkin, että minkä ikäisestä lapsesta oli kyse ja kuinka tahallinen ja harkittu teko oli?

Entä eikö oikeasti omatuntoasi kalva ottaa tuollaisesta rahaa?

Vierailija
109/254 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi on mennyt kun maa perhettäkään enää armahdeta.

Vierailija
110/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:53"]

Sisko on korvausvelvollinen, mutta ap on moukka kun lähettää vain laskun ilman että on kertonut asiasta ennakkoon, esimerkiksi kun lautanen meni rikki.

[/quote]En halunnut tehdä tuosta isoa numeroa, kun siskollani oli muutenkin stressiä ja painimista lastensa kanssa. Tietenkin odotin, että siskoni tarjoutuisi korvaamaan lautasen viimeistään seuraavana päivänä, mutta näin ei käynyt. En aavistanut, että hän ottaisi tuollaisen kannan. -ap
[/quote]
Miksi et voinut soittaa vaan lähetit pelkurimaisen viestin? Tuntuu vähän siltä, että kirjallisesti uskallat olla vaikka kuinka kärkevä mutta kasvokkain tai puhelimessa menet puihin.

Vierailija
111/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:53"] Sisko on korvausvelvollinen, mutta ap on moukka kun lähettää vain laskun ilman että on kertonut asiasta ennakkoon, esimerkiksi kun lautanen meni rikki. [/quote]En halunnut tehdä tuosta isoa numeroa, kun siskollani oli muutenkin stressiä ja painimista lastensa kanssa. Tietenkin odotin, että siskoni tarjoutuisi korvaamaan lautasen viimeistään seuraavana päivänä, mutta näin ei käynyt. En aavistanut, että hän ottaisi tuollaisen kannan. -ap [/quote] Miksi et voinut soittaa vaan lähetit pelkurimaisen viestin? Tuntuu vähän siltä, että kirjallisesti uskallat olla vaikka kuinka kärkevä mutta kasvokkain tai puhelimessa menet puihin.

[/quote]Siitä, etten soittanut, ei kannata tehdä mitään erikoisia tulkintoja. Minulla ja siskollani ei ole koskaan tapana soitella, joten soittaminen nyt olisi ollut omituista. -ap

Vierailija
112/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun kotiin saa tulla rikkomaan paikkoja ilmaseks?

Kyllä. Minun kodissani saavat lapset olla lapsia ja vahinkoja saa sattua. Aikuisetkin voivat olla vailla paineita täydellisesti käyttäytyvistä lapsista. Kenenkään ei varsinkaan tarvitse pelätä joutuvansa maksamaan mitään. Meillä ihmiset ovat etusijalla ja koti asumista ja elämistä varten, ei näyttelytila.

Vierailija
113/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:42"] lapsesi ei vaan ole kallimman lahjan arvoinen [/quote] Lahja kertoo enemmän antajastaan kuin saajastaan. Itse en kehtaa antaa lapsen kavereillekkaan mitään parin kympin lahjoja, saati läheisille. Ihmetyttää miten kukaan jaksaa vaivata päätään jonku satasen lautasen vuoksi. Ja kuka laittaa sellaista halpaa romua seinälle edes? Tai kehtaa vaatia korvausta, todella noloa ja junttia. Jos esineellä olisi ollut suuri tunnearvo, niin ymmärtäisin mielipahan, mutta siinäkään tapauksessa rahallinen korvaus ei olisi tarpeen, koska si raha korvaa tunnearvoa. Onko todella mielestänne hieman yli sata euroa paljon? Tässä juuri katselen äitini luona taulua, joka on ollut taidemuseossakin lainassa. Sen kerran huitaisi vahingossa alas tuttavan lapsi sohvalla pomppiessa. Kehyksen korjaaminen tuli aika kalliiksi, mutta vakuutus kattoi sen. Ei äidilläni tullut mieleenkään vaatia vierasta korjaamaan, lähinnä moitti omaa ajattelemattomuuttaan, kun oli ripustanut taulun huonosti. Kaikki on suhteellista.

[/quote]

Minulle satanen on todella iso raha. Kaikki on suhteellista. Isotuloinen voi vaikka sytyttää sikarin satasella, minä kävisin sillä rahalla jo monta kertaa ruokakaupassa. Jos joku lapsi rikkoisi kotonani satasen arvoisen esineen, olisi hyvä, jos se kakara selviäisi käsittelystäni hengissä.

Vierailija
114/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut tehdä tuosta isoa numeroa, kun siskollani oli muutenkin stressiä ja painimista lastensa kanssa. Tietenkin odotin, että siskoni tarjoutuisi korvaamaan lautasen viimeistään seuraavana päivänä, mutta näin ei käynyt. En aavistanut, että hän ottaisi tuollaisen kannan. -ap

Siskollasi on vaikeaa lastensa kanssa ja halusit pahenta asiaa laittamalla hänet vielä maksamaan siitä. Onko vielä näin, että siskosi on vähävarainen ja haluat hänen maksavan vaikka lasten ruoassa säästämällä, että sinä saat rahasi?

Vierailija
115/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:53"]Sisko on korvausvelvollinen, mutta ap on moukka kun lähettää vain laskun ilman että on kertonut asiasta ennakkoon, esimerkiksi kun lautanen meni rikki.
[/quote]

Tämä. Itse olen siskoni kanssa niin läheinen että tuo laskun lähettäminen kuulostaa minusta aika oudolta?

Vierailija
116/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:42"] lapsesi ei vaan ole kallimman lahjan arvoinen [/quote] Lahja kertoo enemmän antajastaan kuin saajastaan. Itse en kehtaa antaa lapsen kavereillekkaan mitään parin kympin lahjoja, saati läheisille. Ihmetyttää miten kukaan jaksaa vaivata päätään jonku satasen lautasen vuoksi. Ja kuka laittaa sellaista halpaa romua seinälle edes? Tai kehtaa vaatia korvausta, todella noloa ja junttia. Jos esineellä olisi ollut suuri tunnearvo, niin ymmärtäisin mielipahan, mutta siinäkään tapauksessa rahallinen korvaus ei olisi tarpeen, koska si raha korvaa tunnearvoa. Onko todella mielestänne hieman yli sata euroa paljon? Tässä juuri katselen äitini luona taulua, joka on ollut taidemuseossakin lainassa. Sen kerran huitaisi vahingossa alas tuttavan lapsi sohvalla pomppiessa. Kehyksen korjaaminen tuli aika kalliiksi, mutta vakuutus kattoi sen. Ei äidilläni tullut mieleenkään vaatia vierasta korjaamaan, lähinnä moitti omaa ajattelemattomuuttaan, kun oli ripustanut taulun huonosti. Kaikki on suhteellista.

[/quote]

Minulle satanen on todella iso raha. Kaikki on suhteellista. Isotuloinen voi vaikka sytyttää sikarin satasella, minä kävisin sillä rahalla jo monta kertaa ruokakaupassa. Jos joku lapsi rikkoisi kotonani satasen arvoisen esineen, olisi hyvä, jos se kakara selviäisi käsittelystäni hengissä.
[/quote]
Mitä arvelet, montako satasta sinulla menisi väkivaltaisen käytöksesi jälkipyykkiin? Olisko varaa?

Vierailija
117/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:58"]

En halunnut tehdä tuosta isoa numeroa, kun siskollani oli muutenkin stressiä ja painimista lastensa kanssa. Tietenkin odotin, että siskoni tarjoutuisi korvaamaan lautasen viimeistään seuraavana päivänä, mutta näin ei käynyt. En aavistanut, että hän ottaisi tuollaisen kannan. -ap

Siskollasi on vaikeaa lastensa kanssa ja halusit pahenta asiaa laittamalla hänet vielä maksamaan siitä. Onko vielä näin, että siskosi on vähävarainen ja haluat hänen maksavan vaikka lasten ruoassa säästämällä, että sinä saat rahasi?

Tarkoitin, että hänellä oli selvästi vaikeuksia pitää lapsiaan viihdytettyinä ja rauhallisina. Ei hänen perheensä puutteenalainen ole. Lasten temperamentti tai siskoni kasvatusotteet eivät minusta liity mitenkään sihen, tuleeko aiheutettu vahinko korvata vai ei. -ap

Vierailija
118/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:07"]Siskoni oli perheineen kylässä meillä, ja hän epäonnistui nuorimmaisensa vahtimessa niin, että tämä kurkotti kengällä tiputtamaan koristelautasen seinältä. Vastaavan lautasen hinta on Astiataivaassa 135 euroa. Siskoni ihmetteli, miten lautanen voi maksaa niin paljon. Hänen mielestään vika on minun, koska meillä on rikkoutuvia esineitä niin matalalla, että lapsi voi ulottua niihin. Rahat eivät ole vielä ilmestyneet tililleni.

Toiminko mielestänne kohtuuttomasti?
[/quote]

Lapsi on itse korvaus velvollinen pidät tulevista lahjoista se summa
[/quote]

Toi ois hyvä. "Täti ei nyt anna lahjaa kun rikoit sen kalliin lautasen ja pitää säästää uuteen". Oppis ipana käsittelemään toisten omaisuutts

Vierailija
119/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen on paljon rahaa. Teidän kermaperseiden joille se on vain hiluja kannattais pitää suunsa supussa.

Vierailija
120/254 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kummallekaan mieleen ollenkaan kotivakuutus? Niihin yleensä sisältyy vastuuvakuutus joka korvaa vakuutuksenottajan tai hänen perheensä muille aiheuttaman vahingon...näin olisi vältytty tältäkin sotkulta mikä nyt on syntynyt tai syntymässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi