Mies ei anna minun liikkua lasten kanssa kaupungilla :(
Kuopus on 1,5-vuotias ja pyysin mieheltäni, että voisinko mennä tapaamaan kaveriani keskustaan johonkin kahvilaan tai kaupoille, mutta kuulemma on täysin vastuutonta viedä niin pieni lapsi kaupungille. Lapsi pitäisi kuulemma jättää hänen hoitoonsa kotiin; tosin molemmat lapset ovat olleet miehen hoidossa vain kaksi kertaa koko elämänsä aikana, sillä mies ei jotenkin jaksa/pysty/halua hoitaa lapsia yksin. Siispä olen viettänyt lähes koko hoitovapaan vain kotona tai lähipuistoissa, kun kauemmaksi en saa mennä. Emme luonnollisesti ole menneet mihinkään matkoillekaan samasta syystä, joten koko kesä meni sitten anoppilassa (=itselleni painajaista). Yritin selittää, että menisimme ihan fiksuihin paikkoihin (Stocka, Sokos ym. ja johonkin siistiin kahvilaan), mutta sekään ei auttanut. Mies ei suostunut antamaan mitään selitystäkään sille, miksi emme saisi mennä keskustaan. Mies ei päästä mua lasten kanssa myöskään kyläilemäänkään - ainoa sallittu paikka on hänen vanhempiensa omakotitalo, johon mennään henkilöautolla, sillä kuulemma julkisilla kulkuvälineilläkään en saisi kulkea lasten kanssa. Ahdistaa!!!
Mitä selittäisin miehelle, jotta saisin hänet muuttamaan mielipiteensä? :( Olen yli 30-vuotias ja ihan vastuullisissa töissä & korkeakoulutettu, samoin kuin mieskin ja olemme molemmat kantasuomalaisia, jos se nyt mitenkään auttaa analysoimaan tarkemmin tilannetta tai antamaan vinkkejä tilanteeseen.
Kommentit (96)
Totta vieköön!
Ei aikuinen ihminen tarvitse kenenkään lupaa!!!!
Onko mies mustasukkainen?
Mitäs helvettiä..?!
Noh, monenlaisia on meitä.
Sun ei tarvii totella sitä senkus lähet????
Äsken yritin vielä kysellä hänestä aiheeseen liittyen, niin mieheni sanoi, että ei halua nähdäkään minua ja työnsi mut toiseen huoneeseen. Olen kuulemma täysin vastuuton vanhempi, jos vien noin pienen lapsen keskustaan ja vieläpä julkisilla kulkuvälineillä. Mies alkoi väittää, että keskustassa voidaan ryöstää tms., mutta mielestäni se on hätävarjelun liioittelua. Olen itsekin hieman vastahakoinen keskustassa ajan viettoa kohtaan (lapsen kanssa), mutta kyllä nyt mun mielestäni välillä (esim. kerran kuukaudessa) voisi mennä keskustaan kaupoille tai tapahtumiin lasten kanssa tai sitten edes kyläilemään. Samoin mielelläni menisin omien vanhempieni tai kavereiden luokse välillä kylään, mutta mies aloittaa hirveän riidan, jos edes uskallan ehdottaa moista hänen mielestään täysin vastuutonta ja höyrypäistä ideaa. Yhden ainoan kerran olen käynyt itsekseni kyläilemässä lapsen kanssa (40 minuutin junamatka lähijunalla isomummolaan) ja sitä edelsi monen tunnin syyllistäminen ja raivoaminen ja jälkikäteenkin mies oli töykeä ja ilkeä, vaikka kaikki meni hyvin. Tässä alkaa jo omakin usko olla koetuksella, että mikä on sitten oikea totuus. Onneksi pääsen talvella taas takaisin töihin hoitovapaalta, niin saa viettää täysjärkisten, normaalien ihmisten seurassa aikaa edes päiväsaikaan.
Miehesi on niin huono lasten kanssa, että kuvittelee ettet säkään pärjää.
Mä toivon oikeasti, että olet provo. Sun lapsesi meinaan kärsivät tuollaisesta elämästä loppujen lopuksi enemmän kuin sä.
Suosittelen,että menet.Älä Anna sen pompottaa noin,sille ei tule loppua.Olet aikuinen,muista se.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 17:57"]
Sun ei tarvii totella sitä senkus lähet????
[/quote]
En edes uskalla ajatella, että tekisin niin, sillä mies on moneen otteeseen uhkaillut kaikenlaista. Voi olla hyvinkin niin, että sillä välin on kaikki tavarani tuhottu ja mies soittanut omille vanhemmilleen valituspuheluita, kun "se akka TAAS lähti rilluttelemaan", vaikka siis en ole käynyt yhtään missään muualla kuin omassa mummolassani lasten kanssa YHDEN ainoan kerran koko sinä aikana, kun meillä on edes ollut lapsia. Lisäksi voisin saada pahimmassa tapauksessa nyrkistäkin, jos niin uskaltaisin mennä tekemään. Mun siis pitää pyytää ihan kaikkeen lupa, vaikka siis töissä oon vastuullisissa tehtävissä ja oon ihan "fiksu" ja yliopistokoulutettu sekä tasapainoinen ja normaali muuten. En ole kuitenkaan edes käynyt itsekseni kaupoilla muualla kuin lähikaupassa, sillä mies ei anna minun mennä minnekään noin kilometriä kauemmaksi kotoamme. Hassua on se, että en edes kehtaa kertoa näistä meidän järjestelyistämme kenellekään livenä, sillä tiedän, että saisin merkitseviä katseita ja ihmettelyä osakseni.
Miehesi ei ole normaali. Jos tämä juttu ei ole provo, niin miehesi rajoittaa sinua sairaalloisesti. Minä toteaisin miehelle vastaavassa tilanteessa, että jos tilanteeseen ei tule heti muutosta, niin otan eron. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista.
Miksi et eroa? Ei tuo ole normaalia.
Juokse niin lujaa kun pystyt tuollaisen luota. Tuosta se vaan pahenee.
Minä ottaisin eron, heti ja välittömästi. Sun miehesi on pahasti sairas ja hänen käytöksensä tulee vaikuttamaan myös lapsiin. Hän tulee rajoittamaan myös heidän tekemisiään sairaalla tavalla.
Kuulostaa uskomattomalta ja kauhealta. Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa??? Hän vaikuttaa varsin häiriintyneeltä.
Kun tällaisia, tulee erittäin kiitolliseksi omasta täysjärkisestä ja vapaamielisestä aviomiehestä.
Eroa. On se nyt helvetti että alentaa itsensä sietämään tollasta kohtelua ja vieläpä mieheltään, lastensa isältä. Sietäisitkö tuollaista käytöstä muulta perheeltäsi? Äidiltä, isältä, sisaruksilta, mummolta? Vähän epäilen. Joten miksi miehesi saa tuollain käyttäytyä sua kohtaan. Jos mies lyö nii potkase ja lähde.
Ärsyttävää on sekin, että mieheni on onnistunut myymään omille vanhemmilleen ajatuksen, että minä olen se outo, jota pitää pitää "kurissa", kun siis totuus on aivan toisenlainen. Mieheni on mestarillinen manipuloimaan ja valehtelemaan jopa omille vanhemmilleen, joten en saa tukea edes siltä suunnalta, vaikka siis miehen vanhemmat ovat oikeastaan ainoat tuttavat, joiden luona on voitu lasten kanssa kyläillä. Muissa tapauksissa joskus harvoin on ollut ok, että olen pyytänyt tuttuja meille kylään, mutta tosiaan itse en saisi ainakaan mennä minnekään. Mies mustamaalaa ja tekee minua naurunalaiseksi sekä pilkkaa minua myös vanhemmilleen. Minua hän solvaa usein aamusta iltaan: tänäänkin hän on solvannut minua todella alatyylisillä ilmauksilla aamusta saakka ja kun siivosin, niin hän tuli vain kritisoimaan sekä solvasi lisää. Mun pitäisi olla vielä parempi äiti, vielä pullantuoksuisempi, siivota lisää jne. Lapsemme kuitenkin ovat melko vaativassa iässä, joten heidän hoitamiseen menee ainakin itselläni suurin osa päivästä, sillä mies itse lähinnä pelailee XBoxilla räiskintäpelejä aamusta iltaan (ihan oikeasti siis!), joten hän itse ei juurikaan osallistu kotitöihin. Mies myöskin itse käy välillä kavereittensa kanssa kaljalla ja leffassa eikä tietenkään kysy minulta mitään.
Älä nyt sit missään nimessä noudata noita sen sääntöjä,teki mitä teki.Oikeesti,mieti nyt.Oot aikuinen,järkevä ja vielä äiti.
Porvoon perjantaiehtoo käynnistynyt
Provo. Ei kukaan eläisi tuommoisen kanssa.
Menet vaan kaupungille, älä kysele tai edes juttele asiasta.
Eihän mies voi sua estää, vai onko se kaiket päivät kotona vahtimassa.
Kuulkaa ei tämä välttis oo provo,ei paljon eroa mun miehestä....Ap,nyt asennoidut niin,että ajatteli sen vanhemmat mitä hyvänsä,niin sä tiedät totuuden ja se on Totuus.Mene minne haluat lasten kanssa,koska siinä ei ole mitään väärää.
Sä et voi olla oikee!!!