Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

Vierailija
08.03.2022 |

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

:(

Kommentit (319)

Vierailija
181/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidillä kävi samoin: "keuhkot tupakoinnin seurauksena lähes tuhoutuneet". Äitini ei ole koskaan tupakoinut, kuten perheessämme ei kukaan muukaan.

Vierailija
182/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihmetelkö vaan toimikaa!

Jos teille on kirjoitettu jotain perättömiä, ottakaa yhteys hoitavaan laitokseenne. Siellä pystyvät myös poistamaan väärät kirjoitukset. Se ei ole niin yksinkertaista mutta sen pystyy tekemään. Näin mulle tehty, kun olen itse täsmällinen ja todellakin hermostun tuollaisesta. Joskushan kirjoitellaan vahingossa ihan eri potilaan juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla siellä luki että hengästyy, kun juoksee. En ole siellä koskaan puhunut mistään juoksemisesta, kun olen viimeksi lapsena juossut.

Kuinka ylipainoinen oikein olet?

Hoikka olen

Miksi ihmeessä et koskaan ole joutunut juoksemaan lapsuuden jälkeen, edes bussiin? :D

Vierailija
184/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hoitaja kirjoitti omakantaan, että irtisanouduin työstä. Sellainen ei kuulu omakantaan. Lisäksi en irtisanoutunut, vaan määräaikainen työ loppui.

Jotain rajaa kirjauksiin!

Vierailija
185/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla siellä luki että hengästyy, kun juoksee. En ole siellä koskaan puhunut mistään juoksemisesta, kun olen viimeksi lapsena juossut.

Hoikka olen

Mutta et ole ottanut juoksuaskelia lapsuuden jälkeen? 🤔

Tsiisus mikä pösilö oot. Luuletko, että ylipainoiset eivät juokse? Mitähän muuta ne eivät tee? Käy saunassa, syö salaattia?

Vierailija
186/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keuhko-ongelmia, vaikka en ole koskaan polttanut. Lääkäri ei usko :(

ap

Oletko altistunut tupakansavulle eli ollut passiivinen tupakoija jossakin elämänvaiheessasi? Vähintäänkin baareissa silloin, kun niissä vielä tupakointiin? Naapurin parvekkeelta kulkeutuu usean tupakoija savut ikkunastasi monta kertaa päivässä sisään? Viestit lapsena aikaa päivittäin naapurissa, jossa tupakointiin sisällä?

Vierailija
187/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ruvettiin tivaamaan alkoholin käytöstä lääkärin vastaanotolla. Kun sanoin, että se on hyvin vähäistä, niin pilkallinen ilme naamallaan lääkäri kysyi : ”Mikä on mielestäsi vähäistä käyttöä”?

Sitten kerroin, että juon 2-3 lasillista viiniä per kuukausi. En siis aina edes joka viikko sitä lasillistakaan. Siinä kaikki.

Ja näin onkin.

Mutta minusta tuntui, ettei minua uskottu. Olen normaalipainon ylärajoilla. Maksa-arvot ovat ok, en tiedä luuliko tuo lääkäri, että kaikki keski-ikäiset naiset tissuttelee.

Vierailija
188/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoissa voi olla vaikka sarkoidoosi ja lekuri vain naljailee jostain tupakanpoltosta?

Sarkoidoosi on useasti itsestään paraneva, mutta jos ei niin sitten pitää saada lääkkeitä hillitsemään sen pahenemista.

Sitten voi olla vaikka keuhkosyöpä taikka ihan vaikka astma jos hengästyy.

ihme meininkiä jos hengitysongelmat kuitataan jollan "tupakanpoltolla"

Vierailija
189/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se lekuri tietää ilman röntgeniä jos ap:llä ei esim ole koronan jälkioire ja vahingoittuneet keuhkot?

Vierailija
190/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs se lekuri tietää ilman röntgeniä jos ap:llä ei esim ole koronan jälkioire ja vahingoittuneet keuhkot?

Pölyssä elämisestä/työskentelystä puhumattakaan.

Vierailija
191/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihmetelkö vaan toimikaa!

Jos teille on kirjoitettu jotain perättömiä, ottakaa yhteys hoitavaan laitokseenne. Siellä pystyvät myös poistamaan väärät kirjoitukset. Se ei ole niin yksinkertaista mutta sen pystyy tekemään. Näin mulle tehty, kun olen itse täsmällinen ja todellakin hermostun tuollaisesta. Joskushan kirjoitellaan vahingossa ihan eri potilaan juttuja.

Minusta on tehty perätön lausunto, josta on ollut todella haittaa jatkotutkimuksiin yms kannallta. Kunta ei edes vastaa yhteydenottoihin.

Vierailija
192/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitiänikin epäiltiin tupakoijaksi keuhkoahtauman takia. Joka johtui mm. entisajan viljanpuinnista.

Monet valittavat että lääkärit kirjaa aina ylipainosta Kantaan, vähintään obeesi-merkinnän. Itse 165cm/100+kiloisena kävin kurkkaamassa merkintöjä, ei ainoatakaan painoon liittyvää merkintää.

Vierailija
193/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin työterveyteen altistuttuani töissä heinien/olkien homeille ja jyrsijän jätöksille. Aivan järkyttävä yskä, ei mikään köhköh, vaan tuli kumeana jostain tuolta keuhkojen pohjasta. Lääkäri väitti vakavaksi tupakkayskäksi vaikken edes tupakoi. Työterveyslääkäri, joka tasan tarkkaan tietää, että olen maatalouslomittaja ja kyseessä oli varmemmin homepölykeuhko ainakin.

Vierailija
194/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka olen

Mutta et ole ottanut juoksuaskelia lapsuuden jälkeen? 🤔

Todellako luulet että kaikki hoikat juoksevat? 

Ainakin maalaiset metroon. Painosta riippumatta. Stadilainen tietää että seuraava tulee minuutin päästä. Maalainen tottunut siihen että linja-auto kulkee kerran päivässä.

Vierailija
195/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei aina jaksa hölinöitä kuunnella. Puhukaa vähän mutta asiaa.

Vierailija
196/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko epävarma tai ujo joka jännittää lääkärissä. Silloin ne ei usko mitään mitä sanot.

Vierailija
197/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulkaa niin paljon seinähulluja ihmisiä, jotka valehtelee silmät korvat täyteen lääkäreille.

Sen takia me rehelliset potilaat joudumme kärsimään, kun kaikkea täytyy epäillä :( 

Vierailija
198/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään aivan villi kenttä tuo terveydenhuoltoala. Mikään lainsäädäntö ei tunne koskevan tai ole niille edes etäisesti tuttua. Sanotaan, kirjataan ja tehdään mitä sattuu. Herran haltuun. Täytyy vaan toivoa, että avuntarpeen hetkellä törmää niihin kaikkein vähiten sekopäähin tohtoriin ja hoitajaan.

Vierailija
199/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huonot kokemukset ovat kaikki mieslääkäreistä (vasta erikoislääkärit ovat olleet asiallisia). Kukaan terveyskeskuksen mieslääkäreistä ei ole kuunnellut tai uskonut kun olen kertonut mikä vaivaa. Vasta naislääkäreiltä olen saanut diagnoosit ja lähetteet. Sehän se vasta on heidän egojaan kolhinut, jos olen kertonut etukäteen epäileväni jotain (ja ollut lopulta oikeassa), siitä seurannut vähättelyä ja ihan tuulesta temmattuja väitteitä, mulle on jopa huudettu kun olen kertonut epäilyksestäni. Ymmärrän että joidenkin sairauksien - kuten omani -diagnosointi on haastavaa, mutta aika pelottavaa tuo ylimielinen asenne, että kirjoitellaan kantaan fiilispohjalta tutkimatta kunnolla. Varmasti on ihmisiä jotka ravaavat lääkärissä ilman kunnon syytä, ja siksi lääkärit turhautuu, mutta aika paljon on myös meitä jotka menee vasta kun joku tuntuu olevan kunnolla vialla.

Onneksi silloin ei vielä ollut Oma kantaa, kun näillä ko. lääkäreillä asioin, ties mitä siellä lukisi.

Vierailija
200/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista. 

Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".

Olet varmasti lukenut paljon potilaskertomuksia, mutta onko tullut mieleen, että ne saattavat olla vain työhönsä turhautuneen lääkärin kyllästyneitä arvauksia, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ja voin sanoa, että on näitä lääkäreitä jotka käyttävät villimpiäkin sanamuotoja potilaskertomuksissaan, sulle ei vain ole sattunut kohdalle vaikka pitkä ura onkin.