Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

Vierailija
08.03.2022 |

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

:(

Kommentit (319)

Vierailija
221/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee: "tupakoinut 20 vuotta", vaikka pitäisi lukea "tupakoinut 20 vuotta sitten". Kiva. Kuka tietää, miten näitä vois muuttaa?

Tee sinne kirjallinen huomautus. 

Vierailija
222/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 17-vuotiaana aivokalvontulehdus ja lääkäri väitti ensin sinnikkäästi, että kuitenki vaan krapula ja valehtelen, ku en halua jäädä kiinni. En ollu ikinä koskenutkaan alkoholiin. Mentiin sinne lääkäriin, ku mulla oli pää niin hirveän kipeä, että äiti vei sinne lääkäriin, ku arveli, että voi olla joku ihan oikea vika. Äiti nosti hirveän metelin ja lopulta tehtiin tutkimukset ja saman tien osastolle.

Vierailija
224/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista. 

Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".

Siellä on monenlaista sakkia töissä.

Minusta on kerran väitetty kirjauksessa, että olen joko rauhoittavien lääkkeiden tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Puhelinkeskustelussa. En ollut noista kumpaakaan oikeasti, mutta niin vain "diagnosoi".

Samankaltaisessa tilanteessa on eri alaan erikoistunut lääkäri kysäissyt herättikö hän puhelullaan. Arvasi oikein. (Ei kirjannut asiaa.)

Voi ehkä arvailla, mihin alaan ensin mainittu lääkäri oli erikoistunut.

Minun tietoihini on päivystyksen HAMMASlääkäri kirjoittanut, että sairastan skitsofreniaa. Ilmeisesti sai tämän idean siitä, että olin maininnut käyttämieni lääkkeiden joukossa Ketipinorin, jota käytän siis todella pienen määrän unilääkkeenä.

Hammaslääkärit eivät ole lääkkeiden asiantuntijoita ja eivät varsinkaan psykiatrian. Soten jälkeen kaikki kommentit näkyvät kaikille, joten turvallisuus asiakkaan tietojen turvallisuus ei parane vaan huononee. Pultsaritkin saavat selville normaali-ihmisten potilastiedot. Kummallista ettei hammaslääkäreitä kiinnosta mitä he saavat kirjoittaa potilaan tietoihin.

Vierailija
225/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista. 

Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".

Siellä on monenlaista sakkia töissä.

Minusta on kerran väitetty kirjauksessa, että olen joko rauhoittavien lääkkeiden tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Puhelinkeskustelussa. En ollut noista kumpaakaan oikeasti, mutta niin vain "diagnosoi".

Samankaltaisessa tilanteessa on eri alaan erikoistunut lääkäri kysäissyt herättikö hän puhelullaan. Arvasi oikein. (Ei kirjannut asiaa.)

Voi ehkä arvailla, mihin alaan ensin mainittu lääkäri oli erikoistunut.

Minun tietoihini on päivystyksen HAMMASlääkäri kirjoittanut, että sairastan skitsofreniaa. Ilmeisesti sai tämän idean siitä, että olin maininnut käyttämieni lääkkeiden joukossa Ketipinorin, jota käytän siis todella pienen määrän unilääkkeenä.

Hammaslääkärit eivät ole lääkkeiden asiantuntijoita ja eivät varsinkaan psykiatrian. Soten jälkeen kaikki kommentit näkyvät kaikille, joten turvallisuus asiakkaan tietojen turvallisuus ei parane vaan huononee. Pultsaritkin saavat selville normaali-ihmisten potilastiedot. Kummallista ettei hammaslääkäreitä kiinnosta mitä he saavat kirjoittaa potilaan tietoihin.

Jäi nyt kiinnostamaan, että mistä ne pultsarit potilastietoja saavat? 

Vierailija
226/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjoitti lääkäri, kun raskaana ollessani menin todella voimakkaan, erikoisen ylävatsa-/alarintakivun kanssa lääkäriin, että "kertoo kivun olevan tasoa 7. Objektiivisesti arvioiden se on enemmän tasoa 5." En muista noista numeroista oliko juuri nuo, mutta ihmettelen, miten nuori mieslääkäri osasikin niin paljon paremmin ja objektiivisemmin arvioida minun kipuani. Olimme siis juuri käyneet läpi sen, että kipu tulee ja menee, eikä sitä siinä hetkessä ollut. Tämän jälkeen kysyi vatsan toiminnasta, sanoin olevan säännöllistä ja päivittäistä. Tunki sormet p:hen, sanoi ettei siinä ole mitään ongelmaa. Niinhän minä juuri sanoin! Mutta oli tosi kuultu olo ton jälkeen!

Vierailija
227/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee psykiatrin kirjaamana että "puoliso pettänyt" vaikka en sellaista koskaan maininnut, työuupumuksen takia olin käymässä ja sanoin että kuormittaa parisuhdettakin. Lieneekö lääkäri tiennyt sitten jotain mitä minä en :D

Vierailija
228/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes nykyään lue noita. Minua ahdistaa jo ne toisen ihmisen tekemät havainnot omasta olemuksestani. 

Joskus olin mielenterveysasioissa terveyskeskuksessa ja venäläislääkäri oli sitä mieltä, ettei minun pitäisi olla ahdistunut, kun olin nuori ja nätti. Olisihan se kätevää, jos ne ongelmat tuolla poistuisivat. 

Vierailija
229/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnuin lääkärille venäläinen naislääkäri ehdotti menoa venäjälle savihoitoon.

Kortisonipiikki polveen ja tanssimaan.

Vedin jalkaa koko viikon, sain pohjekipuakin.

Polvessa oli luunsiru joka piti puhdistaa tähystyksessä pois.

Vierailija
230/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis tod. oo koskaan polttanu!

ap

Sen verran tuosta " lääkäri kirjoitti kantaan" -kommentista,  että lääkärit ei kyllä kirjoittele sinne kantaan, vaan sanelee/kirjoittaa potilaan sairaskertomukset sähköiseen potilastietojärjestelmään. Kela ylläpitää kantapalvelua, josta ihmiset toki voi sitten lukea omia sairaskertomuksiaan/kirjauksiaan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Ja jos siellä on väärää tietoa/kirjoitusvirheitä,  niin potilaalla on OIKEUS pyytää oikaisua eli yhteys suoraan ko lääkäriin tai potilasasiamieheen. Ja voitte uskoa, että siellä teksteissä lukee vaikka mitä, kaikki kirjaukset eivät ole tosiaan asianmukaisia.  Terveisin terveydenhuollon ammattilainen. 

Vierailija
231/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin joku venäläinen lääkäri kirjoitti sinne ihan omiaan, asioita joista ei edes puhuttu. 

Muun muassa jotain "sanoo ettei kuorsaa nukkuessa", kun ei puhuttu nukkumisesta tai kuorsaamisesta sanaakaan!

Mulle että "syö mansikoita" 😂

Vierailija
232/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haet oikaisun. Lähettäisin kyseiselle lääkärille vaikka meilin tms. En ymmärrä alistumista lääkärin edessä, ilmaisin asiani vaikka vähän kovemmalla äänellä. En tiedä johtuuko siitä, että oma mieheni on lääkäri ja tiedän, että hänellekin sattuu virheitä tai voi joskus olla jopa kusipää.

Vierailija
233/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroin lääkärille polttavani 5-9 savuketta päivässä. Alkoholinkäyttökysymykseen vastasin joskus harvoin juovani olutta, mutta muita alkoholituotteita en käytä koskaan. 

Lääkäri oli kirjoittanut: Ei polta eikä käytä alkoholia. 

Äitini oli sanonnut lääkärille polttavansa 5-7 savuketta päivässä. Sairaukertomukseen oli kirjattu 57 (mikä taisi kyllä olla lähempänä totuuta).

Vierailija
234/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni oli kirjattu toisen potilaan käynnin tiedot. Oli mielenkiintoista kuulla mitä sinne oli kirjattu ja suu auki yrittää selittää seuraavalle lääkärille, että en ole koskaan ollut tuollaisessa tilanteessa ja tuo teksti ei ihan oikeasti kerro minusta. :D En tiedä uskoiko lääkäri vai ei, ei kommentoinut mitään enää.

Haha, itselleni kävi vastaava, neuvolassa selvisi että mun tietoihin oli kirjattu jonkun toisen synnytys :D jälkitarkastuksessa lääkäri luku, että jaahas sulla tuli jotaki hävittää siitä epiduraalista, ja toisen asteen repeämä. Olin sillai että öööö wtf, mä synnytin luomuna enkä revennyt :D tulikohan mun tiedot sitten tuon "kovia kokeneen" synnyttäjän tietoihin :O

Olihan joskus juttua, että joku päihdeäiti oli käynyt synnyttämässä toisen henkilön nimellä ja sitten synnytyksen jälkeen tuli lastensuojelu tämän toisen henkilön luoksenkäymään, jolla ei edes ollut ainuttakaan lasta.

Vierailija
235/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis tod. oo koskaan polttanu!

ap

Sen verran tuosta " lääkäri kirjoitti kantaan" -kommentista,  että lääkärit ei kyllä kirjoittele sinne kantaan, vaan sanelee/kirjoittaa potilaan sairaskertomukset sähköiseen potilastietojärjestelmään. Kela ylläpitää kantapalvelua, josta ihmiset toki voi sitten lukea omia sairaskertomuksiaan/kirjauksiaan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Ja jos siellä on väärää tietoa/kirjoitusvirheitä,  niin potilaalla on OIKEUS pyytää oikaisua eli yhteys suoraan ko lääkäriin tai potilasasiamieheen. Ja voitte uskoa, että siellä teksteissä lukee vaikka mitä, kaikki kirjaukset eivät ole tosiaan asianmukaisia.  Terveisin terveydenhuollon ammattilainen. 

Meinaatko, ettei ne tekstit ole lääkärin näppäimistöstä peräisin? Kyllä omissa kirjoituksissa on aina se lääkärin/hoitajan nimikin näkyvissä. Eivät kai Kelassa töissä olevat ala omasta päästään keksimään tarinoita potilaista (vaikka ne kieltämättä joskus sille vaikuttavatkin). 

Vierailija
236/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroin lääkärille polttavani 5-9 savuketta päivässä. Alkoholinkäyttökysymykseen vastasin joskus harvoin juovani olutta, mutta muita alkoholituotteita en käytä koskaan. 

Lääkäri oli kirjoittanut: Ei polta eikä käytä alkoholia. 

Äitini oli sanonnut lääkärille polttavansa 5-7 savuketta päivässä. Sairaukertomukseen oli kirjattu 57 (mikä taisi kyllä olla lähempänä totuuta).

:D Päivän naurut, kiitos!

Vierailija
237/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näkeekö nuo kirjoitetut itse jotenkin Omakannasta? En ole tiennytkään.

Vierailija
238/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kirjoitti lääkäri, kun raskaana ollessani menin todella voimakkaan, erikoisen ylävatsa-/alarintakivun kanssa lääkäriin, että "kertoo kivun olevan tasoa 7. Objektiivisesti arvioiden se on enemmän tasoa 5." En muista noista numeroista oliko juuri nuo, mutta ihmettelen, miten nuori mieslääkäri osasikin niin paljon paremmin ja objektiivisemmin arvioida minun kipuani. Olimme siis juuri käyneet läpi sen, että kipu tulee ja menee, eikä sitä siinä hetkessä ollut. Tämän jälkeen kysyi vatsan toiminnasta, sanoin olevan säännöllistä ja päivittäistä. Tunki sormet p:hen, sanoi ettei siinä ole mitään ongelmaa. Niinhän minä juuri sanoin! Mutta oli tosi kuultu olo ton jälkeen!

Minunkin piti numerolla ilmaista kivun taso. Kyse oli Hortonin  päänsäryn kivusta ja olin ihan tajunnan menetyksen rajamailla, sanoin 9 (ajattelin, että sitten kun taju lähtee se on 10, tosin en sitä enää pysty ilmaisemaan).

Tämä hoitaja sai täydellisen raivarin. Hän huusi naama punaisena, että kenelläkään ei voi olla niin kovaa kipua!

Miksi ihmeessä hän sitten pyysi sanomaan asteikolla 0-10, ellei kenelläkään ole 9:n kipua?

Vierailija
239/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis näkeekö nuo kirjoitetut itse jotenkin Omakannasta? En ole tiennytkään.

Kyllä ne siellä ovat, eivät tosin kaikki. En muista millä otsikolla, mutta siinä listassa, missä lukee myös Reseptit, Diagnoosit jne. 

Omista käynneistä ei kaikista ole muuta merkintää kuin päivämäärä. 

Vierailija
240/319 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keuhko-ongelmia, vaikka en ole koskaan polttanut. Lääkäri ei usko :(

ap

Huh, teet muistutuksen lääkärille ja pyydät, että potilastiedoistasi korjataan kohta ja jos ei korjata, niin otat potilasasiamieheen yhteyttä. Ei tupakoimisella, mitä ei ole tapahtunut voida jättää tutkimatta vaivaasi ja laittaa sitä tupakoinnin syyksi! Täysin asiatonta. Itse asiassa ottaisin lääkärin esimieheen yhteyttä.