Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö nykyään merkonomin papereilla mitään? Mihin niillä pääsee töihin? Kokemuksia?

Vierailija
08.03.2022 |

Tekeekö sillä tutkinnolla mitä? Kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle pääsee helposti.

Vierailija
2/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks koulukiusaaja kauppaa golfkenttien huoltokoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on merkonomin tutkinto. Ihan WC-kamaa. En kyllä tiedä mikä tutkinto muutenkaan pitäisi olla, kun korkeasti koulutetutkaan ei pääse enää töihin. Arpaijaista.

Vierailija
4/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle on noin 100–500 hakijaa /paikka.

Vierailija
5/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on merkonomin tutkinto. Ihan WC-kamaa. En kyllä tiedä mikä tutkinto muutenkaan pitäisi olla, kun korkeasti koulutetutkaan ei pääse enää töihin. Arpaijaista.

Ilmeisesti ei pitäisi olla mitään koulutusta, mun kokemuksen mukaan töihin otetaan opiskelijoita joille ei tarvitse maksaa niin paljon. Voisi noissa kesätyöpaikkailmoituksissa olla ihan suoraan sanottuna se, että otetaan töihin VAIN opiskelijoita. (Ellei paikka haussa ole myymäläpäällikkö tms.niihin sitten joku kokenut)

Vierailija
6/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelkällä merkonomin koulutuksella ei tee yhtään mitään. Sillä ja hyvällä oman alan työkokemuksella pääsee useampaankin paikkaan.

Merkonomin kannattaa kouluttautua vaikka tradenomiksi (niistäkin ylitarjontaa mutta onpahan AMK-tasoinen koulutus)

Vierailija
7/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä saisi töitä?

Vierailija
8/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiiset on kauppiaita jo syntyessäään ja toisista ei tule milllään.

Vierailija
9/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla merkonomin paperit ja työkokemusta, mutta taitaa eläke olla seuraava. sen verran vakavaksi meni oireet. Käytännössä olen aika toimintakyvytön ja välillä syöminenkin haasteellista. Onneksi ten edes hetken töitä enä vain opiskellut.

Vierailija
10/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi voi edetä hyvin moniin tehtäviin , mutta ei koulutuksella, vaan työuralla. Joutuuponnistamaan hieman matalemmalta ja hankkimaan kompetenssia ja vaihdella työpaikkaa usein.

Mulla on muutama kaveri asiantuntijatehtävissä (järjestelmä, it ja sähkö), merkonomipohjalla. (Palkka 4500-7000€/kk)Koulunpenkilläeivät ole osaamistaan hankkineet.

Sukulainen kivunnut pörssiyhtiön johtotasolle, vuosi työkaverit on ekonomeja, maistereita, lakimiehiä, di.. (+10000€/kk)

Vierailija
11/11 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalle pääsee helposti.

Ja kaupan kassalta vaikka pääministeriksi!