Hirveä mies, mutta en uskalla erotakaan
Mieheni on monella tavalla aivan kamala (päivittäistä nöyryyttämistä ja solvaamista, usein aamusta iltaan), mutta en uskalla erota lasten vuoksi, sillä mies ja hänen vanhempansa haluaisivat, että mieheni saisi lapset itselleen. Mieheni lisäksi väittää toisinaan, että 3-vuotias esikoinen ei edes olisi hänen lapsensa, sillä poika muistuttaa huomattavasti enemmän minua. Kuitenkin poika siis on mieheni lapsi. Ilmeisesti epäilystensä seurauksena mies on poikaa kohtaan huomattavasti tiukempi ja ankarampi kuin kuopusta kohtaan.
Itse joudun nukkumaan lattialla nurkassa yöni ja mies uhkaa häätää minut siitäkin pois; samoin en saisi pitää mitään omia tavaroita, joita mies mielivaltaisesti heittelee välillä roskiin. Miehen vanhemmat ovat visusti miehen puolella. Olimme kesällä kuukauden anoppilassa vastoin toiveitani ja mies mustamaalasi minua jatkuvasti vanhemmilleen ja sain siellä aina kaikki syyt niskoilleni. Mies kontrolloi työni tekoa ja estää opiskeluni (haluaisin opiskella lisää, jotta saisin parempipalkkaisen työn tulevaisuudessa, mutta mies ei kestä sitä, että toisin parin vuoden ajan vähemmän rahaa taloon).
Olen iältäni reilusti yli kolmekymppinen, joten tässä iässä ei enää välttämättä ainakaan Suomesta löydä miestä, sillä olen ns. yli-ikäinen parisuhdetta ajatellen ainakin nettikirjoitusten ja mieheni kommenttien
perusteella. Mies on murentanut itsetuntoni täysin, mikä entisestään tekee minut epävarmaksi. Jos nyt eroaisin, niin joutuisin olemaan lopun ikäni yksin, enkä enää saisi sellaista perhettä, josta olen unelmoinut (ydinperhe, yhteisiä harrastuksia ja lomia jne.).
Kommentit (48)
helpommin sanottu kuin tehty tuo pois lähteminen suhteesta. jos mies on manipuloiva hullu hän keksii keinot pitää naista väkipakolla suhteessa. kokemusta on. ainoa vaihtoehto taitaa olla juurikin turvakotiin lähteminen.
Jos tämä ei ole feikki. Niin sinuna huolehtisin että pystyt todistamaan tuon kaiken todeksi tarvittaessa.
Älä jää hänen mollattavaksi. Henkinen väkivalta on ihan yhtä laitonta kuin fyysinenkin väkivalta.
Hae itsellesi apua, sitä on kyllä saatavilla. Ei elämän onni ole kiini siitä saatko uuden parisuhteen vai et. Elämä on varmasti pajon parempaa ja laadukkaampaa yksinkin kuin hänen laisensa kanssa.
Jos tämä juttu on totta, niin kysyn vaan, että mikä järki tässä pelossa on:
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:15"]
Jos nyt eroaisin, niin joutuisin olemaan lopun ikäni yksin, enkä enää saisi sellaista perhettä, josta olen unelmoinut (ydinperhe, yhteisiä harrastuksia ja lomia jne.).
[/quote]
Oletko sä nyt, miehesi kanssa, sitten saamassa sellaisen perheen, josta olet unelmoinut? Olet siis unelmoinut siitä, että sulla ei ole mitään omaa, ei edes sijaa sängyssä sua pahoinpidellään ja sun tavaroita rikotaan ja yhteisillä loilla olette anopppilassa jossa sua mollataan? Melko outo unelma.
Vai kuvitteletko, että tilanne jotenkin paranee ja muuttuu unelmaksi? Ei muutu.
Sen sijaan sun kannattaa muuttaa lapsinesi pois kotoa (mahdollisesti ensin turvakotiin), ja hakea lähestymiskieltoa. Mies ei tule saamaan lapsia erossa, mutta voi olla todella hankala, uhkaava ja väkivaltainen, siksi lähestymiskielto.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:28"]Eikö tämä sama ihminen ole kirjoittanut aikaisemminkin tänne vastaavaa? Taisi olla juuri sieltä anoppilasta muutama viikko sitten kun mies uhkasi pitää lapset erossa. Aloittaja, tänne kirjoittaminen ei millään tavalla muuta elämääsi paremmaksi. Se, että eroat miehestäsi, muuttaa. Jos nyt siis ylipäätään haluat miehestä eroon, voit toki halutessasi jatkaa tuon perhehelvetin läpikäymistä. Apua saat varmasti kun sitä tarvitset, esim. turvakoti on myös sinua varten olemassa.
[/quote]
Kyllä tutulta kuulostaa
Eikö edellinen ketju miellyttänyt?
"Olen iältäni reilusti yli kolmekymppinen, joten tässä iässä ei enää välttämättä ainakaan Suomesta löydä miestä, sillä olen ns. yli-ikäinen parisuhdetta ajatellen ainakin nettikirjoitusten ja mieheni kommenttien."
Se ettet löytäisi uutta miestä (olisit yksin), on mielestäisi huonompi tilanne kuin nykyinen?
Toisaalta...
Miehelläsi on tarve korostaa ettet löydä toista (=parempaa) miestä, juuri siksi koska tämä ei ole totta. Olet vielä aivan hyvässä iässä, joten älä odota lasten kasvamista.
Lastesi osalta...
Jos mies saisikin lasten huoltajuuden, niin mitä hän tekisi? Hoitaisi itse lapset? Hankkisi uuden naisen hoitamaan lapsia.. luuletko että se olisi helppoa? Entä jos mies todella saisi lapset, niin etkö olet isovanhempien olevan kiinnostunut lapsen-lapsistaan? Miehesi voisi tuskin kohdella lapsia huonommin kuin nyt JA lapsille on helvetin traumaattista kun äitiä pahoinpidellään.
LÄHDE.
41v m
Nyt eroat ja heti. Minä tuhosin oman ja lasten elämän olemalla 12vuotta narsistin alistamana. Sanon kaikille ketkä voi huonosti suhteessa eikä uskalla erota että tuhlaatte elämänne. Ratkaisuja nyt.
Naiset jotka jää paskaan suhteeseen siksi, että eivät enää saisi uutta miestä, ovat aika... no, luuseri on sana joka tuli mieleen, mutta se on ilkeä sana. Mutta muutakaan en keksi. Siis oikeasti, mikä siinä on että se mies, oli se millainen tahansa, pitää olla? Tekok*än saa kohtuulliseen hintaan jos se siitä on kiinni. Elättäjää ei tarvitse, nainen pystyy perheensä elättämään siinä missä mieskin. Ja yhteiskunta auttaa alkuun.
Turvakotiin. Nyt. Ja lapset mukaan.
No jos sinun mielestäsi tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas, niin sitten näin on. Ei sinua kukaan muu pysty auttamaan kuin sinä itse. Sitä en ymmärrä mitä kuvittelet saavuttavasi kirjoittelemalla tälle palstalle kerta selkeästi et aio tilanteellesi tehdä mitään? Enkä nyt halua kuulostaa ilkeälle, koska en todella halua että joutuisit elämään tuollaisessa tilanteessa, en vain ymmärrä mitä sinä haluat? Että tilanne korjaantuu jotenkin ihmeellisesti itsekseen ilman että sinun tarvitsee tehdä asialle mitään, ja sitten te perheenä onnellisena harrastatte ja matkustatte yhdessä? Sitä ei tule ikinä tapahtumaan ja tiedät sen itsekin. Lapsesi tulevat luultavasti harrastamaan ja matkustamaan tyytyväisenä vasta sen jälkeen kun ovat muuttaneet kotoaan pois, ja tuskin tulevat sinua kiittelemään siitä että pidit "ydinperheen" koossa. :/
Paksu lompakko miehellä? Oma elintasosi on miehen lompakon varassa?
Huoh..........
Lähde pois, itsesi ja lastesi takia. Älä pelkää. Suomessa usein lapset jää äidille (joskus hyvä asia, joskus huono, sinun tapauksessasi hyvä!!!!).
Äläkä mieti vielä seuraavia suhteita. Kyllä niitä miehiä löytää vielä vanhempanakin, ei ikä ole mikään este. Ja turha tehdä mitään päätlemiä nettikirjoitusten perusteella muutenkaan!
No mitäpä sitten, jos ap onkin tehnyt ketjun samasta aiheesta aiemmin? Jospa hän on vasta availemassa silmiään sille, että tämä todellakaan EI ole oikein, ja kaipaa uudestaan ja uudestaan ihmisiä kertomaan sen, ennen kuin löytää tarvitsemansa varmuuden ja rohkeuden lähteä. Tarvitsee ihmisiä ravistelemaan hereille, ymmärtämään että vaihtoehtoja on ja että tuo tilanne, missä hän nyt on, on kertakaikkisen väärin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:31"]helpommin sanottu kuin tehty tuo pois lähteminen suhteesta. jos mies on manipuloiva hullu hän keksii keinot pitää naista väkipakolla suhteessa. kokemusta on. ainoa vaihtoehto taitaa olla juurikin turvakotiin lähteminen.
[/quote]
En sanoisi, että tuo on ainoa vaihtoehto, mutta paras sellainen kyllä. Turvallisuusseikkojen lisäksi myös psykologisessa mielessä. Ap:n pitää selvästi kuulla, että hänen miehensä käytös ei ole hyväksyttävää missään tilanteessa auktoriteettia omaavalta asiantuntijataholta. Tämä on useinmiten tarpeellista henkilölle, joka on joutunut sairaan, mutta vakuuttavan, ihmisen manipuloimaksi vuosikausien ajan.
Oih, miesasiamies saapui alapeukuttamaan kaikki kannustavat viestit. Oon sanonut tän aikaisemminkin, ja tuun sanomaan oletettavasti monta kertaa: oot niin suloisen sinnikäs tuossa raivossasi, että herätät mussa ihan hillittömän hoivausvietin. LUTUNENNN!!
Sinulla on ongelma: läheisriippuvuus. Suret sitä, että et löytäisi uutta miestä, vaikka suurin vaikeutesi on nimenomaan se MIES.
Toteutuuko sinun unelmasi nyt? On ydinperhe - joo, mutta onko se sellainen kuin unelmoit? Onko teillä nyt yhteisiä harrastuksia, yhteisiä lomia ym? Toteutuuko unelmasi opiskelusta ja paremmasta työstä? Entä saatko ihan täysivaltaisena kansalaisena käyttää itse valitsemiasi tavaroita, saatko harrastaa ja matkustella mielesi mukaan? Eli MIKÄ VOISI OLLA HUONOMMIN, JOS EROAISIT TUOSTA MIEHESTÄ.
Ajattele nyt vähän: kuinka paljon helpompaa ja mukavampaa sinulla olisi elää itseksesi, Kukaan ei solvaisi, ei moittisia ja saisit itsetuntosi takaisin. Saisit nukkua omassa sängyssäsi ja jopa lapsesi oppisivat kunnioittamaan sinua.
Miksi sinulla on useampia lapsia tuon miehen kanssa, vaikka esikoinen on vasta 3 v?
Juokse jo! Olet saanut tosi hyviä ja selkeitä neuvoja edellä, toimi, nyt!
Ei mulla muuta.
1. Puolisosi eristää sinut ystävistäsi ja perheestäsi
2. Puolisosi haukkuu, moittii ja mollaa sinua
3. Puolisosi syyttää toisia ongelmistaan
4. Puolisosi – tai sinä itse - käyttää päihteitä
5. Puolisosi herättää sinussa pelkoa
6. Saat rangaistuksen, jos olet viettänyt aikaa muualla
7. Huomaat olevasi kotipiika tai -renki
8. Puolisosi on liian mustasukkainen
9. Puolisosi hallitsee sinua tunteidesi ja ajatustesi kautta
10. Koet suhteessasi fyysistä väkivaltaa
Ap, tunnistatko monesta kohdasta itsesi?
Itsellä 10/10 ja haluaisin myös päättää tämän helvetin. Pelottaa, sillä mies on saanut minut uskomaan ja uskon itsekin ettei minulla ole mitään elämää eron jälkeen. Hän uhkailee ja kiristää minua, tulee asuntooni parvekkeen ikkunan läpi jos hänellä ei ole avaimia. On kirjaimellisesti sanonut tekevänsä elämästäni helvettiä jos jätän hänet.
Miten kukaan suomalainen nainen suostuu tuollaiseen kohteluun vuonna 2015.
Ei mies niitä lapsia saa. Menet nyt sossuun ja selität tilanteen, haet kaupungin vuokra-asuntoa ja saat sen ja muutat lapsien kanssa sinne.
Mieluiten vaihdat paikkakuntaa ja mahdollisimman pitkälle. Itse järjestelin muuton täysin salassa ja muutin yli 500 km päähän. Tästä aikaa jo vuosia. Hain toiselta paikkakunnalta vuokra-asunnon, sain soskusta takuuvuokran ja lähtökunnasta kustannettiin muuttoauto. Rahasta ei muutto ole kiinni jos sitä pelkäät.
Me emme olleet onneksi naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:51"]
Oih, miesasiamies saapui alapeukuttamaan kaikki kannustavat viestit. Oon sanonut tän aikaisemminkin, ja tuun sanomaan oletettavasti monta kertaa: oot niin suloisen sinnikäs tuossa raivossasi, että herätät mussa ihan hillittömän hoivausvietin. LUTUNENNN!!
[/quote]
Mitäs sinne naisasiaunionin toimistoon näin perjantaina kuuluu?
Montako työpäivää käytit provosi keksimiseen? Jäsenet rahoittaa elämisesi?
No tuo on kaukana unelmaperheestä, ei sinulla nytkään sellaista ole eikä tule koskaan olemaan tuossa suhteessa. Uuden miehen löytäminen ei ole nyt suurin ongelmasi ja olet vielä nuori, ehdit hyvin rakentaa vielä uudenkin parisuhteen ja ymmärrät miten sairas kuvio tuo on. Tuo on epäterve ympäristö lapsille. Ota yhteys lastensuojeluun ihan siltä pohjalta että miehesi tekee elämästänne helvettiä. Puhu myös neuvolassa. Et voi jäädä tuohon tilanteeseen tai pian lapsennekin alkavat oireilla. Mieti millaisen miehen mallin poika saa. Soita myös turvakotiin. Ei miehesi lapsia saa kunhan itse olet se joka hakee apua, muutoin voi käydä niin että lapsille kehittyy sellaisia ongelmia joiden vuoksi heidät huostaanotetaan. Tuo ei ole millään tavoin terve ympäristö.