Jotenkin musta tuntuu että pitäis miellyttää sukulaisia aika paljon.
Oon kuitenkin jo 21-vuotias ja haluaisin ehkä jotain omaakin elämää välillä....
Kommentit (6)
Miksi ajattelet, että pitäisi miellyttää sukulaisia? Mitä sellaista haluaisit tehdä, jonka koet sukulaisten estävän?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:23"]Eiii tartte miellyttää. Se loppui kun täytit 18. Rohkeasti vaan tekemään oman mielen mukaan.
[/quote]
Mutta jotenkin musta tuntuu että ainakin mun iskän mielestä pitäis varmaan koko ajan olla mieliks sukulaisille. Sillä on kun varmaan niin kaavamainen ajatustapa johon sen on jämähtäny.
Sukulaiset ovat kuitenkin niitä, joiden kanssa olet tekemisissä koko elämäsi ajan. Mitä paremmin tulet heidän kanssaan toimeen, sitä mukavampi elämä sinulla on. Se ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsisi olla jatkuvasti heidän kanssaan tekemisissä. Ole ystävällinen ja kohtelias, kun heitä näet, mutta ole sen verran heidän kanssaan, kun itse haluat.
Mitä on tämä miellyttäminen?
Saat hakea maalarilinjalle kouluun, vaikka muu suku olis akateemisia, mutta serkun lapsen ristiäisissä taas ei ole sopivaa kailottaa omaa ateistista maailmankatsomustaan, ellei sitä varta vasten julkisesti kysytä.
On kohteliasta muistaa sukulaisia merkkipäivinä, mutta jokaiseen grilli-iltaan ei tarvitse osallistua, jos on omiakin menoja.
En tiedä mitä aloittaja tarkoittaa miellyttämisellä mutta tästä tulee mieleen oma lapsi. Hän on täysi-ikäinen opiskelija. Nyt hän ilmoitti että pitää ensi vuoden välivuotta opinnoista ja että hän nyt hän tekee mitä hän itse haluaa eikä mitä muut haluaa hänen tekevän. Sanoimme että ok mutta ei hän kenenkään muun vuoksi opiskele kuin itsensä vuoksi. Ja jos jonkun muun vuoksi niin yhteiskunnan. Niin se tämä maailma toimii. Lapsemme on ihan itse valinnut lukion jälkeen mitä opiskelee emmekä ole häntä mihinkään pakottaneet. Työvoimatoimisto ilmoitti että jos korkea-asteen opiskelupaikkaa ei löydy niin pitää hakeutua ammattikouluun.
Eiii tartte miellyttää. Se loppui kun täytit 18. Rohkeasti vaan tekemään oman mielen mukaan.