Montako % talossanne/taloyhtiössänne on ulkomaalaisia?
Kommentit (59)
Vierailija:
Jostain työttömistä kehitysmaista kotoisin olevista henkilöistä on paljonkin riesaa. Kukkuvat yöllä. Olen usein ihmetellyt, miksi tällä palstalla on niin paljon ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevia ihmisiä.
eikä sitten ulkomaalaisten kanssa aviossa olevilla ole sama oikeus palstailla kuin muillakin? oletpa tosi suvaitsematon ihminen!
Suosittelen sinulle matkustelua ja avartumista!
meidän talossa ei asustele kuin yksi ulkomaalaissyntyinen ja hänen lapsensa (kylläkin suomalaisen vaimokkeen eli minun kanssa tehty) eikä meillä kyllä vieraita yömyöhään käy. Koko alueella ei ilmeisesti muita ulkomaalaisia asu; sen verran ollaan tekemisissä keskenään enkä vielä ole törmännyt. Aiemmin tässä samassa talossa asui yksi ulkomaalainen perhe Kosovosta mutta hekin muuttivat jonkun aikaa sitten pois.
häiriöitä aiheuttava yksilö on supisuomalainen teini-yh. Hänen supisuomalaiset kaverinsa vetävät röökiä rapussa, rikkovat kaljapulloja pihalle jne... Onneksi muuttaa kohta pois. Toivottavasti tilalle tulee vaikka virolaisia. Niitä tässä paljon, ja sen lisäksi että osaavat käyttäytyä ovat myös todella mukavia ja ystävällisiä. Lisäksi omaavat esteettistä silmää. Heidän partsinsa kauneimpia ja naiset kauniita ja hyvinpukeutuvia. Sattumalta pihapiirin komein mieskin sattuu olemaan virolainen. Tosin nyt on muuttanut suomalainen kilpailija.
asuisi!! Asuin ulkomailla vuosia ja kaipaan vähä muunkinlaista väriä, kuin vaan noita humalaishäirikköjä ! :)
miksi palstalla mahtaa olla niin paljon ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevia. Siis saa olla, ei todellakaan mua haittaa. Keksin jo mahdollisen syynkin. Osa teistä on asunut ulkomailla ja siellä etsinyt suomenkielisen vertaispalstan, kun suomenkielisiä ei ole ollut lähistöllä ja sitten olette tottuneet tähän palstaan ja muuttaneet Suomeen.
sitä suvaitsemattomuuden, tietämättömyyden ja stereotypioiden määrää kun lukee näitä vastauksia.
Vierailija:
miksi palstalla mahtaa olla niin paljon ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevia.
He eivät tunne suomalaisia tapoja. En väitä kaikkien suomalaistenkaan käyttäytyvän asiallisesti.
ulkomaalaistaustainen ihminen joka on suomalaisen miehen kanssa naimisissa. Kaikki muut asukkaat ovat tavallisia lapsiperheitä tai vanhempia pariskuntia
Talossa 12 asuntoa. Minä olen ulkomaalainen ja naapurin vaimo on kiinalainen. En
tiedä
kenenkään muun olevan, vaan mistäs sitä nyt niin varma voi olla, missä joku on käynyt syntymässä, ja minkä maan passi löytyy plakkarista. Tuskin kukaan talossa sitäkään tietää, että minä olen ulkomaalainen.
Ei osata käyttää hissiä. Ovi unohtuu jatkuvasti auki. Kiusaavat alakerran mummelia rahanahneuksissaan. Tuputtavat kaikenlaista apua suurta rahaa vastaan, vaikka mummeli ei halua. Vieraita alkaa lapata usein iltayhdeksän jälkeen. Sotkevat pesuhuoneessa. Ovat epähygieenisiä hiekkalaatikolla. Eivät lainkaan ymmärrä, vaikka isännöitsijä heille järjestyssäännöistä huomauttaa. Yrittävät hellan avulla saada lisälämpöä taloon siten, että meinasi koko asuntonsa palaa.
Paljostako lyödään vetoa, että pohjoisamerikkalainen suurkaupungista kotoisin oleva mieheni - arkkitehti ja tekniikan tohtori - ei toimi noin? Vaikka on ulkomaalainen.
Vierailija:
Ovat epähygieenisiä hiekkalaatikolla.
Tarkoittaako tämä, että sotkevat itsensä hiekalla, vai kaivavatko kenties nenäänsä hiekkalaatikon reunalla istuessaan?
on se jännää kuitenkin että useimpien mielestä suomalaiset ovat kaikki yksilöitä mutta maahanmuuttajat kaikki samaa sakkia joilla on kaikilla samat tavat ja persoonallisuudet, outoa!.
Joskus aikanaa kun asuttiin vuokralla, niin silloin niitä oli ihan sikana samassa rapussa jopa. Ainoat jotka osasivat käyttäytyä olivat kiinalaisperheen jäsenet!
Nämä ihmiset ovat siis kehitysmaasta kotoisin olevia. Ovat huonoista oloista lähtöisin. Ei mitään amerikkalaisia.
Minulla oli työpaikalla väitöskirjaa tekevä Ghanalainen samassa huoneessa. Hän oli naimisissa suomalaisen kanssa ja en todellakaan usko hänen käyttäytyvän noin, mutta hän kuuluikin jo kotimaassaan yliopistokoulutuksen saaneeseen sivistyneistöön, joka tosiaankin hallitsi käytöstavat. Oli todellinen sivistynyt herrasmies. Toista ovat sitten oppimattomat kehitysmaan ihmiset.
Tosin koko rivaria en ole käynyt läpi kyselemässä kansalaisuuksia