Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa tässä tapauksessa?

Vierailija
06.08.2015 |

Mitä tekisit jos olist minä? Tiedän että päätös on tehtävä itse... Olet ollut samassa työpaikassa lähes 20 v, nyt ollut yt:t ja soppari muuttui todella huonoksi täysistä tunneista. Uusi yrittäjä on haussa ja muutama hakemuskin tullut. Tällä hetkellä ei mitään tietoa miten työt tulee jatkumaan. Ja jos uusi yrittäjä tulee, tod.näk siirrytään vanhoina työntekijoinä sillä hetkellä voimassa olevilla sopimuksilla mitkä ovat huonot, jos ei sitten kirjoita uusia parempia soppareita.

Nyt minulla olisi mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa täydet tunnit ja vähän parempi palkka kuin nyt. Työmatka tulisi pitenemään. Nyt vain matkaa muutama kilometri. Jos otan uuden työn vastaan matkaa tulee n 30 km suuntaan.

Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että jos jostakin vain saan uuden paikan lähden heti. Nyt kun siihen on mahdollisuus niin en osaa päättää... vatsassa vääntää. Kaikki työkaverit tuttuja niin pitkältä ajalta, tiedetään kaikkien ilot ja surut. Uudessa paikkass en tunne ketään ennestään.

Päätös tehtävä lähipäivinä, niin kauaa ei voi odottaa että tietäisin mitä nykyisessä paikassa tulee tapahtumaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda vaan :)

Vierailija
42/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan. Itsekin vaihdoin viime syksynä, kun olin ollut kahdeksan vuotta samalla työnantajalla. Entisessä työpaikassa oli toki ne tutut ihmiset, mutta ilmapiiri oli huono. Eihän nyt missään kovin hyvin mene taloudellisesti, joten täydellistä paikkaa tuskin mistään löytyy.

Vierailija
44/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaihdat!

Vierailija
45/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaihda. Liian pitkä työmatka ja sitten kaduttaa jos ei ole yhtä kivaa porukkaa töissä. Laskeppa palkka uudelleen niin että jaat kokonaispalkan töissä käymiseen käytetyllä ajalla (työpäivä + matkat suuntaansa).

Vierailija
46/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N tunti menee uuteen paikkaa päivässä matkoihin. Ongelma on se että en tiedä minkälainen sopimus tulisi jatkossa olemaan nykyisessä paikassa (jos on nyt voimaan tuleva 30 h/ 3 vk niin sillä ei elä). Jos hyvä tuuri käy niin voisi saada paremmankin sopparin. Sekin mietityttää että nykyisin iltavuoro alkaa klo 14, ehtii tehdä kotona vaikka mitä enne töihin lähtöä. Uudessa paikassa lyhyempi aukioloaika, iltav. alkaa n klo 12. Oppiikohan tuohon uuteen rytmiin miten.... ap

Vierailija
47/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä.

Vierailija
49/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:54"]

Siis vanhat sopparit irtisanottiin ja uudet kirjotettiin kun irtisanomisaika (mikä kenelläkin oli) tuli täyteen. Tää vähän sekavaa olen ihan hukassa. Ketju: irtisanoin itseni, nyt kaduttaa. on minun aloitus. Minulla nyt kauhea olo. ap

[/quote]

Eihän noin voi tehdä, koska irtisanomiseen tarvitaan lainmukainen peruste, ja jos henkilö otetaan heti takaisin, ei mitään irtisanomisperustetta ollutkaan.

Oliko teillä liitosta väkeä vahtimassa tuota touhua?

[/quote]

Täällähän on taas joku asiantuntijana itseään pitävä... Lisäjankkauksen välttämiseksi: kokoaikaisen työsopimuksen nimenomaan VOI osa-aikaistaa siten, että ensin maksetaan normaali irtisanomisaika ja sitten tehdään uusi osa-aikainen sopimus. Edellyttää tietenkin sellaisia tuotannollisia ja taloudellisia syitä, joiden nojalla voi myös kokonaan irtisanoa. 

Laitonta olisi pelkällä ilmoituksella muuttaa lennosta kokoaikainen sopimus osa-aikaiseksi yksipuolisesti.

terveisin liiton nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä