Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa tässä tapauksessa?

Vierailija
06.08.2015 |

Mitä tekisit jos olist minä? Tiedän että päätös on tehtävä itse... Olet ollut samassa työpaikassa lähes 20 v, nyt ollut yt:t ja soppari muuttui todella huonoksi täysistä tunneista. Uusi yrittäjä on haussa ja muutama hakemuskin tullut. Tällä hetkellä ei mitään tietoa miten työt tulee jatkumaan. Ja jos uusi yrittäjä tulee, tod.näk siirrytään vanhoina työntekijoinä sillä hetkellä voimassa olevilla sopimuksilla mitkä ovat huonot, jos ei sitten kirjoita uusia parempia soppareita.

Nyt minulla olisi mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa täydet tunnit ja vähän parempi palkka kuin nyt. Työmatka tulisi pitenemään. Nyt vain matkaa muutama kilometri. Jos otan uuden työn vastaan matkaa tulee n 30 km suuntaan.

Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että jos jostakin vain saan uuden paikan lähden heti. Nyt kun siihen on mahdollisuus niin en osaa päättää... vatsassa vääntää. Kaikki työkaverit tuttuja niin pitkältä ajalta, tiedetään kaikkien ilot ja surut. Uudessa paikkass en tunne ketään ennestään.

Päätös tehtävä lähipäivinä, niin kauaa ei voi odottaa että tietäisin mitä nykyisessä paikassa tulee tapahtumaan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea paikka. Hyvä, tuttu työporukka on tosi tärkeä asia. Mutta jos vaarana on jatkossa niin huono sopimus, ettet sillä elä, niin pakkohan sun on vaihtaa. Ei se 30 kilometriä kohtuuton työmatka ole. Ja uusiin työaikoihin kyllä tottuu nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:54"]

Vaikea paikka. Hyvä, tuttu työporukka on tosi tärkeä asia. Mutta jos vaarana on jatkossa niin huono sopimus, ettet sillä elä, niin pakkohan sun on vaihtaa. Ei se 30 kilometriä kohtuuton työmatka ole. Ja uusiin työaikoihin kyllä tottuu nopeasti.

[/quote]

Niin, ja lisään vielä, että vaihdoin itse 17 vuoden jälkeen. Ei ollut pakkoa vaihtaa, mutta pyydettiin toisesta paikasta tulemaan. Ihania työkavereita on ikävä vieläkin, mutta sain myös uudessa työssä pari ihanaa työkaveria. Ja vaihtelu virkistää, tuli ihan uutta potkua työhön. Mullakin palkka parani (tosin lisäetu oli, että mulla myös työmatka lyheni).

Vierailija
4/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin, koska joudun tekemään työtä elättääkseni itseni. Jos tiedossa on vakipaikka paremmalla palkalla täysillä tunneille verrattuna huonoon soppariin ja erittäin epävarmaan tulevaisuuteen, niin en epäröisi hetkeäkään vaihtaa. Ne tutut työkaverit, vaikka ihania ovatkin, eivät maksa laskujani eivätkä huolehdi siitä, että rahaa on muihinkin välttämättömiin ja ei niin välttämättömiin menoihin.

Puolta tuntia työmatkana en osaa pitää sellaisena, että se olisi jokin kynnyskysymys joka menisi taloudellisen turvallisuuden edelle. Ymmärrän toki sen, että mikään työpaikka ei ole tänä päivänä turvattu ja potkut voi saada tuosta uudestakin jossain vaiheessa, mutta ainakin tällä hetkellä toimeentulo olisi huomattavasti varmempaa, joten turvallisuushakuisena ihmisenä tarttuisin tilaisuuteen.

Vierailija
5/49 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/49 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/49 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sinuna vaihtaisin. Olen itse jumittanut jo yli 25 vuotta samassa työpaikassa, eikä vaihtomahdollisuuksia oikeastaan ole ollenkaan. Olisi pitänyt jo nuorempana lähteä vaikka ulkomaille tai isompaan yksikköön. Nyt ei enää ole järkeä. 

Vierailija
8/49 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se uusi yrittäjä nyt parempaa sopparia tarjoaa. Hänelle liiketoiminta myydään siten, että yrityksessä on X-määrä työntekijöitä, joilla on Y-määrän viikkotunnin sopimukset ja hän tekee omat laskelmansa ja liiketoimintasuunnitelmansa niiden pohjalta, kenties jopa laskien, että Z-ajan kuluttua pärjätään vieläkin vähemmillä työntekijöillä tai tunneilla. Jos on mahdollisuus vaihtaa, niin tee se!

Vierailija
9/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soppari voi itsekseen muuttua. Miksi suostuit muuttamaan huonommaksi?

Vierailija
11/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopparin muutos yt neuvotteluiden tulos. ap

Vierailija
12/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:31"]

sopparin muutos yt neuvotteluiden tulos. ap

[/quote]

??? Ei yt-neuvottelu muuta työsopimusten sisältöä.

Vierailija
13/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Irtisanomisia ei tullut mutta kaikkien sopparit meni uusiksi. ap

Vierailija
14/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkan pidennys on ikävää, mutta 30km ei ole mikään ihan älytön, jos sen saa kuljettua suht nopeasti.

Muuten en edes miettisi. Jos firmassa on yt ja firma myynnissä, niin paljon tiukempi on saada töitä sitten kun se menee nurin kahden vuoden päästä ja kaikki hakee uutta työtä.

Lähde.

Vierailija
15/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla laki että yhdessä työpaikassa ei saa olla yli 10v yhteen putkeen.

Vierailija
16/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:41"]

tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Irtisanomisia ei tullut mutta kaikkien sopparit meni uusiksi. ap

[/quote]

Ei tainnut mennä ihan lainmukaisesti tuo. Sinut siis irtisanottiin ja sitten otettiin heti takaisin huonommalla työsopimuksella? Silloin ei alunperinkään ollut laillista irtisanomisperustetta, eli irtisanominen oli laiton.

Vierailija
17/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonta, että ihminen katuu enemmän tekemättä jättämisiään, kuin tekemisiään. Minä vaihtaisin. Vaihtelu virkistää :)

Vierailija
18/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhat sopparit irtisanottiin ja uudet kirjotettiin kun irtisanomisaika (mikä kenelläkin oli) tuli täyteen. Tää vähän sekavaa olen ihan hukassa. Ketju: irtisanoin itseni, nyt kaduttaa. on minun aloitus. Minulla nyt kauhea olo. ap

Vierailija
19/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:54"]

Siis vanhat sopparit irtisanottiin ja uudet kirjotettiin kun irtisanomisaika (mikä kenelläkin oli) tuli täyteen. Tää vähän sekavaa olen ihan hukassa. Ketju: irtisanoin itseni, nyt kaduttaa. on minun aloitus. Minulla nyt kauhea olo. ap

[/quote]

Eihän noin voi tehdä, koska irtisanomiseen tarvitaan lainmukainen peruste, ja jos henkilö otetaan heti takaisin, ei mitään irtisanomisperustetta ollutkaan.

Oliko teillä liitosta väkeä vahtimassa tuota touhua?

Vierailija
20/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun nyt poistumaan mutta palaan vielä asiaan, tänään en ehdi enää. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan