Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa tässä tapauksessa?

Vierailija
06.08.2015 |

Mitä tekisit jos olist minä? Tiedän että päätös on tehtävä itse... Olet ollut samassa työpaikassa lähes 20 v, nyt ollut yt:t ja soppari muuttui todella huonoksi täysistä tunneista. Uusi yrittäjä on haussa ja muutama hakemuskin tullut. Tällä hetkellä ei mitään tietoa miten työt tulee jatkumaan. Ja jos uusi yrittäjä tulee, tod.näk siirrytään vanhoina työntekijoinä sillä hetkellä voimassa olevilla sopimuksilla mitkä ovat huonot, jos ei sitten kirjoita uusia parempia soppareita.

Nyt minulla olisi mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa täydet tunnit ja vähän parempi palkka kuin nyt. Työmatka tulisi pitenemään. Nyt vain matkaa muutama kilometri. Jos otan uuden työn vastaan matkaa tulee n 30 km suuntaan.

Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että jos jostakin vain saan uuden paikan lähden heti. Nyt kun siihen on mahdollisuus niin en osaa päättää... vatsassa vääntää. Kaikki työkaverit tuttuja niin pitkältä ajalta, tiedetään kaikkien ilot ja surut. Uudessa paikkass en tunne ketään ennestään.

Päätös tehtävä lähipäivinä, niin kauaa ei voi odottaa että tietäisin mitä nykyisessä paikassa tulee tapahtumaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, haloo! Pahimmassa tapauksessa olisit saanut potkut tuosta vanhasta työstäsi. Kai sinä nyt uusiin ihmisiin osaat tutustua? Ei sitä voi pitää ykkösasiana työnvalinnassa, että on aina samat työkaverit.

Onnea paremmasta työpaikasta.

Vierailija
22/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiin työmatkoihin tottuu, voin kertoa sen. Itse vaihdoin alle kilometrin työmatkasta n. 100 km päivittäiseen työmatkaan ja en ole katunut. Hyvä työilmapiiri auttaa jaksamaan työelämässä paljon enemmän kuin lyhyempi työmatka. Kuuntele sydäntäsi, se on yleensä oikeassa. Tosin, mitä pidempään on ollut yhdessä työpaikassa, sen isompi kynnys vaihtamiseen. Mutta useinmiten, vaihtaminen on parempi vaihtoehto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-(

Vierailija
25/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:54"]

Siis vanhat sopparit irtisanottiin ja uudet kirjotettiin kun irtisanomisaika (mikä kenelläkin oli) tuli täyteen. Tää vähän sekavaa olen ihan hukassa. Ketju: irtisanoin itseni, nyt kaduttaa. on minun aloitus. Minulla nyt kauhea olo. ap

[/quote]

Eihän noin voi tehdä, koska irtisanomiseen tarvitaan lainmukainen peruste, ja jos henkilö otetaan heti takaisin, ei mitään irtisanomisperustetta ollutkaan.

Oliko teillä liitosta väkeä vahtimassa tuota touhua?

[/quote]

Täällähän on taas joku asiantuntijana itseään pitävä... Lisäjankkauksen välttämiseksi: kokoaikaisen työsopimuksen nimenomaan VOI osa-aikaistaa siten, että ensin maksetaan normaali irtisanomisaika ja sitten tehdään uusi osa-aikainen sopimus. Edellyttää tietenkin sellaisia tuotannollisia ja taloudellisia syitä, joiden nojalla voi myös kokonaan irtisanoa. 

Laitonta olisi pelkällä ilmoituksella muuttaa lennosta kokoaikainen sopimus osa-aikaiseksi yksipuolisesti.

terveisin liiton nainen

[/quote]

Just olin tulossa samaa sanomaan. Siksi ne YT:t pitää käydä, jotta tällainen onnistuu. Olen itse käynyt saman läpi ja moneen kertaaan tarkistettiin, että kyllä ihan lain mukaan meni. Työsuhde jatkui, kun suostuin huonompaan sopimukseen. Jos en olisi suostunut, "olisivat irtisanomiset olleet mahdollisia tuotannollisista ja taloudellisista syistä". Eli suomeksi; olisin saanut kenkää itisanomisajan jälkeen, koska työnanantajalla ei olisi ollut varaa antaa enempää tunteja.

Plus tietenkin ilmoitetaan TE-keskukseen, josta tulisi irtisanomistapauksessa karenssi, koska en olisi ottanut vastaan minulle tarjottua työpaikkaa.

Vierailija
26/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:54"]

Siis vanhat sopparit irtisanottiin ja uudet kirjotettiin kun irtisanomisaika (mikä kenelläkin oli) tuli täyteen. Tää vähän sekavaa olen ihan hukassa. Ketju: irtisanoin itseni, nyt kaduttaa. on minun aloitus. Minulla nyt kauhea olo. ap

[/quote]

Eihän noin voi tehdä, koska irtisanomiseen tarvitaan lainmukainen peruste, ja jos henkilö otetaan heti takaisin, ei mitään irtisanomisperustetta ollutkaan.

Oliko teillä liitosta väkeä vahtimassa tuota touhua?

[/quote]

Täällähän on taas joku asiantuntijana itseään pitävä... Lisäjankkauksen välttämiseksi: kokoaikaisen työsopimuksen nimenomaan VOI osa-aikaistaa siten, että ensin maksetaan normaali irtisanomisaika ja sitten tehdään uusi osa-aikainen sopimus. Edellyttää tietenkin sellaisia tuotannollisia ja taloudellisia syitä, joiden nojalla voi myös kokonaan irtisanoa. 

Laitonta olisi pelkällä ilmoituksella muuttaa lennosta kokoaikainen sopimus osa-aikaiseksi yksipuolisesti.

terveisin liiton nainen

[/quote]

Just olin tulossa samaa sanomaan. Siksi ne YT:t pitää käydä, jotta tällainen onnistuu. Olen itse käynyt saman läpi ja moneen kertaaan tarkistettiin, että kyllä ihan lain mukaan meni. Työsuhde jatkui, kun suostuin huonompaan sopimukseen. Jos en olisi suostunut, "olisivat irtisanomiset olleet mahdollisia tuotannollisista ja taloudellisista syistä". Eli suomeksi; olisin saanut kenkää itisanomisajan jälkeen, koska työnanantajalla ei olisi ollut varaa antaa enempää tunteja.

Plus tietenkin ilmoitetaan TE-keskukseen, josta tulisi irtisanomistapauksessa karenssi, koska en olisi ottanut vastaan minulle tarjottua työpaikkaa.

Vierailija
27/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni kaikki meni ihan laillisesti. Nyt vain on ongelmana tämä minun aivan kamala olo ja katuminen että sanoin itseni irti. En ymmärrä miten reagoin näin. tässä tulee kohta ihan hulluksi :-(. Haluaisin perua koko irtisanomissen mutta se tuskin on mahdollista? ap

Vierailija
28/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin, jos se uusi firma olisi yhtään vakaamman oloinen. 30 km ei ole paha matka kulkea.

Vierailija
29/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkin irtisanottiin ja tarjottiin puolet huonompaa tuntimäärää. Kysyin kertovatko he te-toimistolle että kieltäydyn tarjotusta työstä ja sovittiin etteivät pukahda asiasta. Ei tullut karenssia ja löysin uuden työpaikan suht äkkiä.

Ap, älö stressaa. Muutos on hyvästä ja teit täysin oikean päätöksen. Ei tuo firma ammattitaitoasi arvosta.

Vierailija
30/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet osa-aikatyötä noin pienillä tunneilla, voit saada soviteltua ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, kysy liitolta/kelasta.

Vierailija
31/49 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/49 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-(, mä hajoan tähän olotilaan. ap

Vierailija
33/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki kaikki osa-aikaistettiin, ketään ei irtisanottu. Olen ihan rikki tästä asiasta. Mitä ihmettä minulle on tapahtunut. Ruoka ei maistu, en osaa nukkua, en saa aikaiseksi tehdä mitään, palelee vaikka on lämmintä. Haluan vain vanhaan työpaikkaan takaisin, vaikka en edes ole vielä uudessa aloittanutkaan. Tämä on aivan kauheaa... ap

Vierailija
34/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/49 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:06"]

Siis kaikki kaikki osa-aikaistettiin, ketään ei irtisanottu. Olen ihan rikki tästä asiasta. Mitä ihmettä minulle on tapahtunut. Ruoka ei maistu, en osaa nukkua, en saa aikaiseksi tehdä mitään, palelee vaikka on lämmintä. Haluan vain vanhaan työpaikkaan takaisin, vaikka en edes ole vielä uudessa aloittanutkaan. Tämä on aivan kauheaa... ap

[/quote]

AP kiltti, sitä vanhaa työpaikkaa ei enää ole. Kerroit, että nykyisellä sopimuksella et pysty kunnolla elättämään itseäsi ja että olit päättänyt lähteä ennen kuin tilanne konkretisoitui ja tuli todella tilaisuus lähteä tuosta paikasta.

Kaikki uusi jännittää, se on normaalia. Sun on kuitenkin uskallettava. Kivoja työkavereita on joka paikassa, toki niihin tutustuminen vie aikansa.

Ole rohkea, lähde :)

Vierailija
37/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/49 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/49 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/49 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä lisää kommenteja? Miksi on näin kauhea olo tästä tilanteesta? Moni olisi varmasti onnessan jos saisi uuden paikan.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä