Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isken nyt minäkin lusikkani tähän rasismi-soppaan.

Vierailija
06.08.2015 |

Olen monikulttuurisen perheen äiti. Mieheni on länsimaalainen, mutta tummaihoinen. Lapsemme ovat myös tummaihoisia. Muutimme yllättäin esikoisen raskausaikana Suomeen, koska halusin kunnon neuvolapalveluiden ääreen ja pääsin tänne jatko-opiskelemaan. Mieheni on opiskellut suomea jo useamman vuoden vaihtelevalla menestyksellä, hänellä on oma firma ja hän tekee töitä sekä Suomeen, että kotimaahansa. Kukaan meisät ei kuulu mihinkään uskontokuntaan. Minä puhun lasten kanssa suomea, mies äidinkieltään. Mies puhuu sitkeästi minulle äidinkieltään, mutta minä puhun hänelle useimmiten suomea. 

Aina mies on kohdannut rasismia (myös omassa kotimaassaan), mutta nyt viime aikoina homma on mennyt ihan naurettavaksi. Ihmiset eivät tajua, että hän ymmärtää, mitä hänestä puhutaan esim. bussissa, ravintolassa, kaupassa... Pari melko avointa verbaalista hyökkäystä on myös kohdistettu mieheen ja lapsiin, kun ovat olleet keskenään liikenteessä. Eilen mies oli kavereiden kanssa baarissa ja laittoi viestin, että hyppää bussiin ja tulee kotiin. Vastasin viestiin, että tulisi bensiksen kautta ja hakisi maitoa. Ja kun mies ei vastannut siihen, eikä puheluihin, olin ihan varma, että hän on saanut turpaansa ja makaa puolikuolleena jossain katuojassa. Aletaan olla lähellä sitä pistettä, että meidän perhe elää jatkuvassa pelossa. Ja se on todella epäreilua. 

Mies ei ole koskaan jaksanut, enkä minä ole osunut paikalle niin, että olisin saanut kysyttyä näiltä huutelijoilta ja supattelijoilta, että mikä heidän ongelmansa on. Osaisiko joku teistä vastata? 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys AP:lle: Pelottaako sinua liikkua yksin puistoissa tai kävelyteillä? Tai pikkutunneilla kaduilla?

Vierailija
82/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:55"] Rasismia ei ole
- vastustaa maahan tulijoiden elättämistä yhteisistä varoista
- vaatia, että maan lakeja ja säännöksiä kunnioitetaan ja noudatetaan poikkeuksetta
- vaatia maahanmuuttajia luopumaan kotimaansa perinteistä, jos ne ovat suomalaisten lakien ja elämäntapojen vastaisia
- vaatia rikokseen syyllistyneiden tai suomalaiseen elämäntapaan sopeutumattomien ei-suomalaisten karkottamista
- vaatia kunnioittamaan kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina riippumatta mistään perinteistä tai uskonnoista
- vaatia elää Suomessa maan tavalla vaatimatta itselleen erityisoikeuksia
- vaatia kunnoittamaan suomalaisia perinteitä kuten koulujen kevätjuhlia, uimahallien vuoroja jne
- vaatia, että maahanmuuttajaperheissä eletään Suomen tapojen ja lakien mukaan
- vaatia Suomessa rikokseen tuomittujen toimittamista kärsimään rangaistuksensa lähtömaassaan

Kaikkia kantasuomalaisia vaaditaan elämään edellä mainittujen vaatimusten mukaisesti. Maahanmuuttajilla ei saa olla mitään erityisoikeuksia. [/quote] Miten tämä liittyy siihen, että jotakuta tuntematonta vaikkapa irvaillaan ihonvärin vuoksi.  [/quote] Olen suomalainen, mutta en laula suvivirsiä ja noudata vaikkapa hernekeittoa torstaina -tapaa. Pitäisikö lähteä maasta? [/quote] Loukkaannutko jos joku haluaa laulaa suvivirttä ja et mene tilaisuuteen, jossa näin tehdään? Jos vastaat kyllä lähde maasta.

[/quote]

MInä olen ateisti suomalainen ja en vapaaehtoisesti käy uskonnollisissa tilaisuuksissa. Suvivirsi itsessään on ihan ok laulu jossain kevätjuhlassa jos sinne pitää kaikkien osallistua. Enempi uskonnollisuus ei olisi ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä teille palanen unelmaa monikulttuurisesta Suomesta:

Turkulaisäiti nukutti lastaan - mies tunkeutui sisään ja yritti raiskata

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1438824247637.html

Oulussa raiskauksia yrittäneet yhä karkuteillä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1438830676551.html

Vierailija
84/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset maahanmuuttajat saa kärsiä nahoissaan , kun Suomeen otetaan mamuja ilman minkäänlaista karsintaa ja kulttuureista jotka eroaa täysin suomalaisesta kulttuurista. Kannattaisi lyödä rajat tukkoon muutamaksi vuodeksi ja yrittää selvitä entisten kanssa ja palauttaa rikoksiin syyllistyneet takaisin kotimaahansa. Tämä ei tietenkään koske työperäistä maahanmuuttoa.

Vierailija
85/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja kuljen julkisilla töihin. Liikun paljon sekä työ- että vapaa-aikanani eri puolilla pääkaupunkiseutua ja näen joka päivä lukuisia tummaihoisia yms. muiden etnisyyksien edustajia. Olen jo vuosikausia tarkkaillut ympäristöäni huolellisesti, tavoitteenani todistaa edes yksi rasismitapaus, joita kuulemani mukaan tapahtuu koko ajan ja joka puolella. Ei ole onnistunut. Ehkäpä 20 vuotta lisää päivittäistä tarkkailua, niin saatan minäkin päästä todistamaan ihka oikeaa rasistista ilmettä tai kehonkieltä julkisella paikalla?

Vierailija
86/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:39"]

Kysymys AP:lle: Pelottaako sinua liikkua yksin puistoissa tai kävelyteillä? Tai pikkutunneilla kaduilla?

[/quote]

Pääsääntöiseti ei pelota. Kaisaniemen puiston kyllä yöaikaan kierrän ihan vanhasta tottumuksesta. 90-luvulla siellä oli paljon raiskauksia (ihan kantasuomalaisten tekemiä pääasiassa). Asumme lähellä Helsingin keskustaa ja saatan joskus kävellä baaristakin kotiin kesäyönä. Mutta toki, jos joku käyttäytyy uhkaavasti tai muuten epämääräisesti, niin olen varuillani. Vallilan kohdalla vähän pelottaa se narkomaanien tukipiste (tai mikä ikinä onkaan) ja joskus välttelen sitä ihan päiväsaikaankin kävellen ollessani. Pyörällä uskallan paahtaa ohi surutta. ap

Vierailija
87/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:39"]

[/quote]

Sama Kaisaniemen kierrän vanhasta muistista. Ysärillä raiskattiin paljon naisia siellä, ihan kantasuomalaiset raiskarit. 

Pääsääntöiseti ei pelota. Kaisaniemen puiston kyllä yöaikaan kierrän ihan vanhasta tottumuksesta. 90-luvulla siellä oli paljon raiskauksia (ihan kantasuomalaisten tekemiä pääasiassa). Asumme lähellä Helsingin keskustaa ja saatan joskus kävellä baaristakin kotiin kesäyönä. Mutta toki, jos joku käyttäytyy uhkaavasti tai muuten epämääräisesti, niin olen varuillani. Vallilan kohdalla vähän pelottaa se narkomaanien tukipiste (tai mikä ikinä onkaan) ja joskus välttelen sitä ihan päiväsaikaankin kävellen ollessani. Pyörällä uskallan paahtaa ohi surutta. ap

[/quote]

Vierailija
88/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:55"] Rasismia ei ole
- vaatia, että maan lakeja ja säännöksiä kunnioitetaan ja noudatetaan poikkeuksetta
- vaatia maahanmuuttajia luopumaan kotimaansa perinteistä, jos ne ovat suomalaisten lakien ja elämäntapojen vastaisia
- vaatia rikokseen syyllistyneiden tai suomalaiseen elämäntapaan sopeutumattomien ei-suomalaisten karkottamista
- vaatia kunnioittamaan kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina riippumatta mistään perinteistä tai uskonnoista
- vaatia kunnoittamaan suomalaisia perinteitä kuten koulujen kevätjuhlia, uimahallien vuoroja jne
- vaatia Suomessa rikokseen tuomittujen toimittamista kärsimään rangaistuksensa lähtömaassaan

Kaikkia kantasuomalaisia vaaditaan elämään edellä mainittujen vaatimusten mukaisesti. Maahanmuuttajilla ei saa olla mitään erityisoikeuksia. [/quote] Miten tämä liittyy siihen, että jotakuta tuntematonta vaikkapa irvaillaan ihonvärin vuoksi.  [/quote] Olen suomalainen, mutta en laula suvivirsiä ja noudata vaikkapa hernekeittoa torstaina -tapaa. Pitäisikö lähteä maasta? [/quote] Loukkaannutko jos joku haluaa laulaa suvivirttä ja et mene tilaisuuteen, jossa näin tehdään? Jos vastaat kyllä lähde maasta.

[/quote]

Ei niihin pakko ole mennä. Et voi pakottaa minulle kristinuskoa sen enempää kuin islamiakaan. Tässä maassa on uskonvapaus olemassa. 
[/quote]
Ei ole pakko tietenkään mennä, mutta esim. koulun kevätjuhlassa loukkaannut sydänjuuria myöten suvivirrestä? Suomessa ehdottomasti on uskonvapaus, mutta islamin uskoisilla harvemmin on ymmärrystä muille uskonnoille, eli ei mielellään sitä tänne yhtään enempää.

Vierailija
89/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:55"] Rasismia ei ole

Kaikkia kantasuomalaisia vaaditaan elämään edellä mainittujen vaatimusten mukaisesti. Maahanmuuttajilla ei saa olla mitään erityisoikeuksia. [/quote] Miten tämä liittyy siihen, että jotakuta tuntematonta vaikkapa irvaillaan ihonvärin vuoksi.  [/quote] Olen suomalainen, mutta en laula suvivirsiä ja noudata vaikkapa hernekeittoa torstaina -tapaa. Pitäisikö lähteä maasta? [/quote] Loukkaannutko jos joku haluaa laulaa suvivirttä ja et mene tilaisuuteen, jossa näin tehdään? Jos vastaat kyllä lähde maasta. [/quote] Ei niihin pakko ole mennä. Et voi pakottaa minulle kristinuskoa sen enempää kuin islamiakaan. Tässä maassa on uskonvapaus olemassa.  [/quote] Ei ole pakko tietenkään mennä, mutta esim. koulun kevätjuhlassa loukkaannut sydänjuuria myöten suvivirrestä? Suomessa ehdottomasti on uskonvapaus, mutta islamin uskoisilla harvemmin on ymmärrystä muille uskonnoille, eli ei mielellään sitä tänne yhtään enempää.

[/quote]

Olen ateisti. Lapselleni opetetaan elämänkatsomustietoa eikä ihmetarinoita. 

Vierailija
90/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:44"]Asun pääkaupunkiseudulla ja kuljen julkisilla töihin. Liikun paljon sekä työ- että vapaa-aikanani eri puolilla pääkaupunkiseutua ja näen joka päivä lukuisia tummaihoisia yms. muiden etnisyyksien edustajia. Olen jo vuosikausia tarkkaillut ympäristöäni huolellisesti, tavoitteenani todistaa edes yksi rasismitapaus, joita kuulemani mukaan tapahtuu koko ajan ja joka puolella. Ei ole onnistunut. Ehkäpä 20 vuotta lisää päivittäistä tarkkailua, niin saatan minäkin päästä todistamaan ihka oikeaa rasistista ilmettä tai kehonkieltä julkisella paikalla?
[/quote]
Ainoat rasismitapaukset mitkä olen kohdannut ovat, kun menin väliin kun joukko hyvin ruskettuneita nuorukaisia ahdisteli nuoria naisia. Helsingissä kahdesti ja Turussa kerran. Olen myös saattanut baarista tuttuja naisia kotiinsa, kun pelkäsivät mennä yksin raiskareiden takia.

Vierailija
91/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja kuljen julkisilla töihin. Liikun paljon sekä työ- että vapaa-aikanani eri puolilla pääkaupunkiseutua ja näen joka päivä lukuisia tummaihoisia yms. muiden etnisyyksien edustajia. Olen jo vuosikausia tarkkaillut ympäristöäni huolellisesti, tavoitteenani todistaa edes yksi rasismitapaus, joita kuulemani mukaan tapahtuu koko ajan ja joka puolella. Ei ole onnistunut. Ehkäpä 20 vuotta lisää päivittäistä tarkkailua, niin saatan minäkin päästä todistamaan ihka oikeaa rasistista ilmettä tai kehonkieltä julkisella paikalla?

[/quote]

Tämä kyllä kummasti ilahduttaa minua. Enhän minäkään ole törmännyt rasismiin juuri koskaan täällä, edes mieheni seurassa. Ehkä nuo mieheni kohtaamat tyypit ovat ihan vain yksittäistapauksia, jotka ovat sattumalta tuottaneet sanallisen antinsa juuri nyt, kun asia on kuuma. Sellaista avoimen rasistista julkista huutelua mieheni kohtaa äärimmäisen harvoin, se on lähinnä sitä kännisten huutelua. Mutta sellaista jupinaa ja supinaa on nyt ollut muutamaan otteeseen ja ikävän tästä ilmiöstä tekee se, että lapset ovat kuulleet ne puheet. ap 

Vierailija
92/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap, sinua pelottaa, sinä itse pelkäät että miehelle tapahtuu jotakin. Silti, ymmärsin aloituksesta, että kukaan ei ole kskaan fyysisesti uhannut miestäsi millään tavalla. Pelkäät silti ja kyselet, mistä tämä suomalaisten rasismi johtuu.

Joo-o.

Vierailija
93/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Tämä kyllä kummasti ilahduttaa minua. Enhän minäkään ole törmännyt rasismiin juuri koskaan täällä, edes mieheni seurassa. Ehkä nuo mieheni kohtaamat tyypit ovat ihan vain yksittäistapauksia, jotka ovat sattumalta tuottaneet sanallisen antinsa juuri nyt, kun asia on kuuma. Sellaista avoimen rasistista julkista huutelua mieheni kohtaa äärimmäisen harvoin, se on lähinnä sitä kännisten huutelua. Mutta sellaista jupinaa ja supinaa on nyt ollut muutamaan otteeseen ja ikävän tästä ilmiöstä tekee se, että lapset ovat kuulleet ne puheet. ap 

[/quote]

Mitkähän ryhmät sitä rasismia pääasiassa harrastavat? Olisikohan siihen jotain syitä, miksi Lähi-Idästä ja Pohjois-Afrikasta tulleisiin suhtaudutaan varauksellisesti?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015031319350781_uu.shtml

Vierailija
94/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voit olla huoletta, suomalaisten tekemät maahanmuuttajien pahoinpitelyt ovat hyvin harvinaisia. Samaa ei voida sanoa maahanmuuttajien tekemistä rikoksista varsinkaan suomalaisia naisia kohtaan. En tietenkään epäile miestäsi tästä, mutta rikostilastot saa epäluuloiseksi.

Vierailija
95/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:48"]

Minä ihan tavallinen suomalainen vaalea parikympppinen nainen koen tuota miehesi kertomaa supatusta ja mielipiteitä joka päivä junassa. Osaan arabiaa ja auttavasti somaliaa, joten ymmärrän varsin  hyvin, miten ympärillä matkaavat nuoret miehet juttelevat toistensa kanssa siitä, millainen perä minulla on, miltä tuntuisi laueta rintojeni väliin tai suuhuni tai mitä he minulle tekisivät, jos olisivat poikaystäväni. Tätä minä saan kuulla niiden suusta, jotka väittävät, että heitä pelottaa. Arvaapa ap kahdesti pelottaako minua!

Eli voisiko olla niin, että myös me muita kieliä kuin suomea puhuvat ymmärrämme, mitä monikulttuurisesti meistä ajatellaan. Ja se saa meidät aivan oikeutetusti pelkäämään.

[/quote]

Miten/missä olet oppinut somaliaa ja arabiaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
96/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat kiusaa milloin milläkin verukkeella...

Fiksut ihmiset eivät sellaiseen sorru!

Vierailija
97/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:44"]Asun pääkaupunkiseudulla ja kuljen julkisilla töihin. Liikun paljon sekä työ- että vapaa-aikanani eri puolilla pääkaupunkiseutua ja näen joka päivä lukuisia tummaihoisia yms. muiden etnisyyksien edustajia. Olen jo vuosikausia tarkkaillut ympäristöäni huolellisesti, tavoitteenani todistaa edes yksi rasismitapaus, joita kuulemani mukaan tapahtuu koko ajan ja joka puolella. Ei ole onnistunut. Ehkäpä 20 vuotta lisää päivittäistä tarkkailua, niin saatan minäkin päästä todistamaan ihka oikeaa rasistista ilmettä tai kehonkieltä julkisella paikalla?
[/quote]
Mä asun Kurvissa ja täällä saa sporassa kyllä kuulla, että neekerin pitäisi painua helvettiin. Ei ole kauaakaan, kun joku vanhempi mies tönäisi Kurvin sporapysäkillä somalinaisen raiteille, satuin näkemään. Ehkä se on tämä alue ja täällä liikkuvat laitapuolenkulkijat, mutta oon kyllä todistanut varsin monia rasismitapauksia tässä viime aikoina.

Vierailija
98/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mielenkiintoista. Siis kaikki nämä järkyttävät tilastot raiskauksista ja pahoinpitelyistä ja ryöstöistä ovat keksittyä pahansuopaa rasistista propagandaa. Kantiksethan ne pääasiassa siellä Kaisaniemessäkin ...Käväise AP joskus, pelostasi huolimatta, paikan päällä, niin käsityksesi muuttuu. Siellä nimittäin kantis on harvinainen näky. 

Kerron sinulle, että nämä äärimmäisen julmat joukkoraiskaukset, joukkopahoinpitelyt ovat tuontitavaraa. 

Vierailija
99/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:17"]Mutta eiväthän tummaihoiset ihmiset ole enää mitenkään tuntematon asia, etenkään Helsingissä. Heitä on joka paikassa telkkaria myöten. Miksi minun mieheni, puhumattakaan lapsistani, olisi jotenkin pelottava? ap
[/quote]
Mä ymmärän sua.
Mun tyttöystävä on melko tummaihonen ja aina kun käsi kädessä kuljetaan niin voi luoja sitä katseiden ja supattelun määrää. Ei vissiin oo ihmiset ennen nähny monikulttuurista lesboparia täällä Suomessa... no onneks muutetaan ens kesänä Amerikkaann
N20

Vierailija
100/114 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ne täällä vain alapeukuttaa.