Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt työkkäri meni liian pitkälle! Pakko ottaa karenssi!

Vierailija
06.08.2015 |

Työkkäri tarjosi 12-tuntisia työvuoroja paikassa, jonne matkustamiseen menee mukamas nippa nappa alle 1,5 tuntia suuntaansa. Mutta kun mukaan lasketaan bussien odotteluajat ja siirtymät pysäkeille/pysäkeiltä, joutuisin käyttämään n. 4-5 tuntia päivässä kodin ja työpaikan välillä päivästä riippuen. Lisäksi työ on fyysisesti rasittavaa - ei mitään maailman raskainta, mutta esim. istumaan pääsee vain tauoilla. Töissä käymiseen kuluisi siis 16-17 tuntia vuorokaudessa ja olisin päivän päätteeksi aivan puhki!

Miten ihmeessä työkkäri kuvittelee, että selviäisin tuollaisesta työstä? Olen 8-vuotiaan pojan yksinhuoltaja ja hyvä jos ehtisin vaihtamaan pyjaman päälle ja nukkumaan ennen kuin täytyy taas lähteä töihin. Miten lapseni pärjäisi niin pitkät päivät yksin kotona, kun en ehtisi edes eväitä laittaa aamulla, mistään muusta puhumattakaan? Miten tällaisesta työstä kieltäytymisestä voidaan rangaista karenssilla???

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 12 tunnin työaika on yleistymässä ja vaikka joku mamma ei siitä ole kuullut niin kyllä on käytössä. Toki silloin on työpäiviä vähemmän. Kannattaisi aina selvittää asioita ennen kuin leimaa jonkin asian paskapuheeksi tai paljastaa vain oman tyhmyytensä.

Vierailija
22/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuuton ap:lle. Miksi ap:n pitäisi tunkea väkisin tuollaiseen, kun Suomessa on pilvin pimein työttömiä, joiden elämäntilanteeseen ko. työ sopii paremmin ja asuvat ennen kaikkea lähempänä.

Itse olen kulkenut töihin pisimmillään 1h15min suunta omalla autolla ja se oli tosi rankkaa. Yhtään pidempiä päiviä en pienten lasten äitinä pystyisi, kun nytkin työssä meni matkoineen 10,5 tuntia, usein ylikin. Sen lisäksi ajaminen väsytti, hartiat kramppasi jne. Tilanne olisi ollut täysin toinen, jos lapset olisi ollut isoja tai olisin ollut lapseton, jolloin olisin voinut vapaa-ajan keskittyä itseeni ja levätä.

Vierailija
24/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:22"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:09"]Haet sinne ja jos pääset, otat paikan vastaan ja jos tuntuu ylivoimaiselta, irtisanot itsesi koeajalla. Ei sen takia kannata karenssia ottaa.

Minä kävin 4kk työssä missä matkoihin meni 1,5 tuntia. Ensin vein aina lapsen päiväkotiin. Onneksi mieheni pääsi hakemaan lapsen niin ei tullut yli kymmenen tunnin hoitopäiviä. Sitten koeajan lopussa keskustelimme työnantajan kanssa ja sovimme yhdessä työsuhteen päättymisen.
[/quote]

Siitä irtisanoutumisestakin tulee karenssi.
[/quote]
Ei tule jos työnantajan kanssa sopii siitä. Onnistuu todella monessa firmassa.

Vierailija
25/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ap, älä pelkää - et sinä sitä työtä saa! Ryssi se haastattelu niin kuin on sanottu. Varmasti joku työpaikkaa lähempää ihan oikeasti haluaakin sen työn ja on motivoitunut haastattelussa! 

Vierailija
26/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse haastattelussa että haluat käyttää oikeuttasi osittaiseen hoitovapaaseen siihen asti kun lapsi on 10-vuotta. Eiköhän se riitä siihen ettet saa työtä eikä työkkäri voi sanoa ettet saisi käyttää lakisääteistä oikeuttasi.
Käytlä,terapiassa hoitamassa itseäsi? Sosiaalisen tilanteiden kammo ei mene itsekseen minnekään...

Vierailija
27/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:50"]

12h joka päivä? Vaikee uskoa

[/quote]

Minä olen tehnyt 24 tunnin vuoroja. Ei ollut montaa työpäivää viikossa, kun oli tunnit kuukaudelta täynnä.

Vierailija
28/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samat vitun syyt. "mullon 4 lasta ja joka paikkaan meneminen kestää vähintään 3 tuntia kun ei ole kuin tuo potkukelkka".

Pistä se kakarasi hoitoon ja osta palkallasi auto niin pääset kulkemaan. 12 tunnin työssä muuten jää sitten enemmän vapaapäiviä  kun viikossa on 3-4 työpäivää.

Vierailija
29/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:32"]Aina samat vitun syyt. "mullon 4 lasta ja joka paikkaan meneminen kestää vähintään 3 tuntia kun ei ole kuin tuo potkukelkka".

Pistä se kakarasi hoitoon ja osta palkallasi auto niin pääset kulkemaan. 12 tunnin työssä muuten jää sitten enemmän vapaapäiviä  kun viikossa on 3-4 työpäivää.
[/quote]

Minne voi tuon ikäisen laittaa hoitoon?! Ja oletko sinä niin vitun pälli että otat velkaa jos työsuhteen luvataan kestävän 6kk?!? Saatana näitä apinoita joilla on kommentointi mahdollisuus!

Vierailija
30/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Mene haastatteluun ja aloita se sanomalla, että työkkäri pakotti. Luultavasti samaa paikkaa hakee monta muutakin, niin ei ne sua palkkaa :-)

Ymmärrän täysin paniikkisi tarjotun työpaikan vuoksi. Minun puolisoni on työtön ja kovasti tarjoavat töitä muista kaupungeista, vuorotyötä jopa niin ettei ole mitään julkista välinettä jolla mennä :-) Meillä ei ole autoa. Siinä onkin sitten ollut vaikeita haastatteluja edessä :-) Mutta on hakenut itsekin töitä ja on nyt menossa allekirjoittamaan sopimuksen joka on loistava! Työmatka on pitkä, työ itsessään raskasta mutta eipähän tarvitse miettiä yöjunalla kulkemista aamuksi töihin :-)

Vierailija
31/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsuhde kestäisi yli koeajan, ts. jatkoa olisi tiedossa, voisitko muuttaa lähemmäksi työpaikkaasi? Ei välttämättä aivan viereen tarvitse päästä, mutta niin, että kulkeminen olisi helpompaa. Muutto toiseen kouluun voisi auttaa myös lastasi, ellei nykyisessä koulussa saada kiusaamista kuriin (mihin kyllä pitäisi puuttua, kunnes tilanne muuttuu!).

Vierailija
32/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen keskustelu taas motivoi käymään töissä ja maksamaan palkasta aivan p-keleesti veroja... Minä en ikinä ole ollut kodin lähellä töissä, olen pahimmillaan käyttänyt 1,5 -2 h suuntaansa työmatkoihin, mutta ei ole tullut pieneen mieleenkään jättäytyä työttömäksi pitkän työmatkan takia. Ja kyllä, olen perheellinen, enkä voi käyttää kaikkea vapaa-aikaani "työstä palautumiseen". Sen sijaan käytin kyllä tuon 3 - 5 h työmatka-aikaa päivässä rentoutumiseen, luin kirjoja tai nukuin. Nykyinen työmatkani on 30 min suuntaansa (autolla), tuntuu kieltämättä luxukselta tuon aikaisemman jälkeen, mutta enpä tätäkään työtä olisi saanut ilman tuota pitkän työmatkan päästä hankittua työkokemusta.

Vierailija
33/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä asenteella työkkäri pakotti, oot vaan siellä normaalisti, mutta vähän ehkä tyhmä ja et osoita kamalaa kiinnostusta, ei kukaan sellaista palkkaa. Liika on liikaa ja työnantaja saattaa ilmoittaa työkkäriin.

Vierailija
34/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:32"]Aina samat vitun syyt. "mullon 4 lasta ja joka paikkaan meneminen kestää vähintään 3 tuntia kun ei ole kuin tuo potkukelkka". Pistä se kakarasi hoitoon ja osta palkallasi auto niin pääset kulkemaan. 12 tunnin työssä muuten jää sitten enemmän vapaapäiviä  kun viikossa on 3-4 työpäivää. [/quote] Minne voi tuon ikäisen laittaa hoitoon?! Ja oletko sinä niin vitun pälli että otat velkaa jos työsuhteen luvataan kestävän 6kk?!? Saatana näitä apinoita joilla on kommentointi mahdollisuus!

[/quote]

8-vuotias on jo koulussa ja sen jälkeen voi mennä esim. päiväkotiin tai muuhun järjestettyyn iltapäivähoitoon. 8-vuotias ei ole mikään sylilapsi jota pitää paapoa ympäri vuorokauden.

Tosiasiassa tuo kakara on silkka tekosyy joilla tämä panikoiva äiti koittaa välttää väistämättömän elämänmuutoksen. Samoja oireita on valittaminen siitä että se duuni ei just ollutkaan siinä 2 minuutin kävelymatkan päässä yms.

Jos on halua saada homma onnistumaan, silloin se laitetaan onnistumaan. Aloituksessa oli ainoastaan iso kasa tekosyitä jotka kertovat että aloittaja on liian laiska edes yrittämään perheensä elatusta itse. Minkä helvetin takia yhteiskunnan pitäisi elättää kouluikäisen lapsen koko perhettä jos vanhempia ei huvita itse tehdä elantonsa vuoksi mitään?

Vierailija
35/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:00"]Tällainen keskustelu taas motivoi käymään töissä ja maksamaan palkasta aivan p-keleesti veroja... Minä en ikinä ole ollut kodin lähellä töissä, olen pahimmillaan käyttänyt 1,5 -2 h suuntaansa työmatkoihin, mutta ei ole tullut pieneen mieleenkään jättäytyä työttömäksi pitkän työmatkan takia. Ja kyllä, olen perheellinen, enkä voi käyttää kaikkea vapaa-aikaani "työstä palautumiseen". Sen sijaan käytin kyllä tuon 3 - 5 h työmatka-aikaa päivässä rentoutumiseen, luin kirjoja tai nukuin. Nykyinen työmatkani on 30 min suuntaansa (autolla), tuntuu kieltämättä luxukselta tuon aikaisemman jälkeen, mutta enpä tätäkään työtä olisi saanut ilman tuota pitkän työmatkan päästä hankittua työkokemusta.
[/quote]

Luitkohan aloitusta ollenkaan? Aloittaja on yh, 8v lapsi. Työpäivåt matkoineen 16h ja tuon ikäinen lapsi tarvitsee unta 10h. Käytännössä äidin työpäivinä (4päivää viikossa) äiti ei näkisi lastaan ollenkaan. Siis ollenkaan. Lapsi olisi illat yksin, menisi nukkumaan yksin, heräisi yksin ja lähtisi kouluun. Et voi tosissasi vaatia moista yhdellekään lapselle.

Vierailija
36/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minulle on aivan se ja sama, jos aikuiselle tulee pitkät päivät ja rankkaa. Joskus on kuitenkin pakko ajatella myös sitä lapsen parasta eikä yhteiskunnan tulisi rankaista perhettä siitä, että lapsella on äiti, joka on läsnä ja pitää huolen lapsestaan.

Vierailija
37/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään oikeita syitä olla ottamatta työtä vastaan. Menet haastatteluun ja kerrot siellä tilateesi. Eivät he sinua palkkaa.

T:Sossu

Vierailija
38/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:07"]

8-vuotias on jo koulussa ja sen jälkeen voi mennä esim. päiväkotiin tai muuhun järjestettyyn iltapäivähoitoon. 8-vuotias ei ole mikään sylilapsi jota pitää paapoa ympäri vuorokauden.

[/quote]

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä lapsista? Päiväkotiin ei ole mitään asiaa kouluikäisellä, eikä 8-vuotiaille läheskään kaikkialla ole mitään iltapäiväkerhoakaan.

8-vuotias on todella pieni, eikä todellakaan pärjää yksin yömyöhään asti koko ajan. Ap:n kannattaisi nyt ottaa työkkäriin yhteyttä ja huomauttaa, että kyseisessä työssä ei ole yksinhuoltajalle soveltuvat työajat. Ei tuollaiseen ole mikään pakko hakea.

Vierailija
39/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla venyi usein työpäivät 13 tuntiin. Lapsi oli koko päivän aamusta sulkemisaikaan päiväkodissa, isovanhemmat haki pois. Mies oli toisella paikkakunnalla kaksikin viikkoa kerrallaan. Se oli todella raskasta niin kouluikäisille kuin tarhaikäisillekin. Ja kaikki oirehti väsymyksenä. Itse paloin pahasti loppuun ja siitä suosta kesti nousta kolme vuotta.

Työkkärin tulisi soveltava työtarjouksissaan inhimmillisyyttä. Ei voi tarjota työtä, joka kuormittaa lapsen ja aikuisen hyvinvoinnin. Voit vaatia selvityksen vedoten juuri näihin mainitsemiisi asioihin.

Vierailija
40/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:55"]

Tuo 12 tunnin työaika on yleistymässä ja vaikka joku mamma ei siitä ole kuullut niin kyllä on käytössä. Toki silloin on työpäiviä vähemmän. Kannattaisi aina selvittää asioita ennen kuin leimaa jonkin asian paskapuheeksi tai paljastaa vain oman tyhmyytensä.

[/quote]

Suomessa pitäisi siityä kolmen ja puolen päivän työviikkoon. Työ viikko olisi 3x10h+5h. Viikonlopuilta lisät pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä