"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama, onko Pasasen tai jonkun jo mädäntyneen ihmisen maine "loattu".
Näiden ulostulojen tarkoitus ei ole menneessä vaan se on nykyhetkessä: jotta nykyajan naiset ja nuoret miehet uskaltaisivat lujemmin vastustaa vallakkaiden ukkojen lähentelyä.
Kenelle on sama, kenelle ei. Lenitan on hyvä varautua häpäisyyn kunhan hän kupsahtaa.
Kai tajuat, että kupsahtaneelle on ihan sama mitä täällä maan päällä sen jälkeen tapahtuu. Ei ole sitä seuraamassa eikä tiedä siitä mitään.
Ei minulle kyllä ole ihan sama miten minut muistetaan. Ystävät, omaiset...Julkisuuden henkilölle joka on tehnyt koko elämänsä työtä julkisuudessa se ei varmasti ole "ihan sama".
Silloin paras takuu asialle on elää niin, että sinua muistetaan kunnioituksella ja lämmöllä. Silloin tuskin kukaan ryhtyy puskista sinua likakampanjoimaan. Ja ihan oikeesti, miksi murehtia jostain tuollaisesta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita sarjamurhaajienkin perheitä, jotka eivät mitään ole huomanneet. Varmasti löytyy nyt kohun kautta niitä, joita on r-kannut. Valitettavasti on vieläkin tälläisistä tilanteista vaikea saada edes tutkintaa tai tuomiota.
Samalla logiikalla sinäkin olet sarjamurhaaja kun perheesi ei varmaankaan ole nähnyt mitään merkkejä että olisit sellainen.
? ei eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että aina ihminen ei näytä pimeitä puoliaan läheisille ja rikokset tulevat "yllätyksenä".
Niin, ja edelleen tuo sopii ihan yhtä hyvin sinuunkin. Selvästikin piilotat pimeän puolesi hyvin.
Ja sinä se jaksat vängätä ja unohtaa sisälukutaitosi. Ihan väkisin pitää saada koko alkuperäinen aihe käännettyä sivuraiteille. Hupinsa kullakin.
-eri
Teille pitää vääntää huomattava määrä rautalankaa ennen kuin te ymmärrätte ettei "olis voinut olla/tehdä" ole todiste, ei myöskään "monet psykot on sitä ja tätä" eikä täysin todistamattomat ja mahdollisesti keksityt vertaistarinat todista jostakusta muusta yhtään mitään.
Jännä miten samanlaisia argumentteja nää vastaavat julkkispanetteluketjut on pullollaan kun koitetaan ilman faktoja ja pelkillä keksityillä mielikuvilla lietsoa someyleisö suureen vihaan jotakuta kohtaan.
Se on ihan se ja sama kuinka paljon rautalankaa sinä väännät ja käännät. Sinä et Lenitan tai Katariinan kokemuksia muuta yhtään miksikään. Kuten et minunkaan. Minä ja muut naiset tiedämme ihan itse onko meitä ahdisteltu vai ei. Olet turha.
Niin, tyhmää ei tosiaankaan pysty opettamaan edes faktojen kanssa. Sinusta taas ei tarkalleen ottaen täällä palstalla pysty edes sanomaan oletko nainen vai joku päästään narahtanut trolli.
No totta kai naisten kokemat ahdistelut ovat mielestäsi pelkkää tyhmää huutelua. Enpä minä muuta sinusta uskonutkaan näiden kommenttiesi perusteella.
Niiden tarinoiden pitää olla tottakin. Muuten teette enemmän vahinkoa kuin hyötyä naisille heittelemällä kevyesti raskaita todistamattomia syytöksiä joka suuntaan. Eli syyttelijöitä ei kohta oteta senkään vertaa todesta kuin aiemmin.
Lisäksi anonyymipalstalla ei voi edelleenkään sanoa oletko edes nainen kuten väität.
Mikäs sua pelottaa?
Itse uskon tarinoiden olevan totta. Tiedän, mitä miehet tekevät, ja tiedän, minkälaista aika ja asenteet ennen olivat. Naiselle ne olivat suorastaan vaaralliset.
Miljoonia tositarinoita jää kertomatta. Miksi et ole niistä yhtään huolissasi? Niillä kaikilla on tekijä ja uhri.
Spedellä oli vaimo ja ainakin yksi lapsi, eikö kukaan ajattele heitä tässä lainkaan. Rumaa, kylmää ja raakaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänne linkattu vielä tätä?
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201703272200092048
Kirjapaljastus: Puolialaston Spede kiristi töissä naisilta seuraa - antoi potkut, jos ei saanut vastakaikua
Uusi MTV-historiikki Daddy Cool maalaa Spede Pasasesta kuvan vetäytyvänä ja erikoisena ihmisenä.
0 seconds of 42 secondsVolume 0%
00:16
00:10
00:42
Lisää videoita
01:28
Miina, 7, haistaa koronan – esittelyssä koronakoirat
01:19
Putous: Esittelyssä sketsihahmo Kape Virallinen
06:33
IL katsoi etukäteen Michael Jackson-kohudokumentin – tällainen se oli
00:25
Esittelyssä kiinalainen Maxus-sähköauto
24:23
Tasavallan presidentti Sauli Niinistön tiedotustilaisuus
00:38
Brittinaista odotti kotona järkyttävä yllätys – postiluukusta oli tippunut yli 400 kirjettä vesilatokselta
Sulje
Solmu Salminen
27.03.2017 klo 10:15 (muokattu 28.03.2017 klo 6:04)
Spede Pasanen oli MTV-pomo Jorma Sairasen mukaan kehno naisten kanssa.
Pasanen ei osannut tehdä ehdotuksia, vaan kyllästyi vieraisiin ja ajoi heidät pois kotoaan.
Teoksen kustantaman kirjan ovat kirjoittaneet Kalle Kinnunen ja Jorma Sairanen, joka toimii myös kertojana. Pitkäaikainen MTV-pomo Sairanen pohtii Pertti "Spede" Pasasen persoonaa ja käytöstä menestysvuosinaan MTV:llä.
Pasanen ei ollut omimmillaan naisten seurassa, vaikka hän Sairasen mukaan halusikin "säpinää". Sairasen mukaan Spede pyrki valta-asemallaan painostamaan naisia.
- Ainakin kahdessa tapauksessa Spede oli ollut kalsareissa ja puhunut levottomia, kun nainen oli tullut töihin. Monessa tapauksessa työt olivat loppuneet, kun Spede ei saanut vastakaikua flirttiin, Sairanen muistelee.
Spede kestitsi naisia kotonaan. Sairanen lisää sivuhuomiona, että sisustus oli mauton.
- Jos Speden oli tarkoitus päästä asiaan, hän ei osannut sitä naiselle ilmaista. Spede puheli niitä näitä, ei avoimesti yrittänyt mitään ja tarjoili juotavaa. Kun naiset alkoivat haukotella, isäntä ajoi heidät pois.
MTV-pomo ei pidä toimintaa ylitsepääsemättömän härskinä, mutta veikkaa, että nykyaikana vastaavasta voisi nousta oikeusjuttuja.
- Täytyy silti vielä korostaa, että ei Spedeä koskaan saatu kiinni mistään, mikä olisi ollut kestämätöntä.
Sairanen lähentyi Pasasen kanssa tämän viimeisenä vuotena. Miehet keskustelivat naisista ja olivat yhtä mieltä siitä, että heitä on vaikea ymmärtää.
- En sanoisi Speden suhtautumista naisvihaksi, mutta Naisten logiikka -sketsit olivat suoraan hänen mielenmaisemastaan. Hannele Lauri esitti roolia virtuoosimaisesti ja täsmälleen kuten Spede halusi.
Jorma Sairasen ja Kalle Kinnusen Daddy Cool - Kolme vuosikymmentä televisiomaailman huipulla (Teos) ilmestyy maanantaina.
Jos kirja olisi ilmestynyt myöhemmin saman vuoden joulumyyntiin, kuvaus olisi näyttäytynyt jo toisessa valossa ja painoarvossa. Me too -liikehdintä alkoi lokakuussa 2017.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö Spedelle lapsia ? Mietin vaan miltä heistä tuntuu kuulla tälläisestä näin monen vuoden jälkeen.
On sillä ainakin yksi lapsi , perhe on ja lapsenlapsiakin, saas nähdä katsooko läpi sormien tämän tapauksen?
Vierailija kirjoitti:
Spedellä oli vaimo ja ainakin yksi lapsi, eikö kukaan ajattele heitä tässä lainkaan. Rumaa, kylmää ja raakaa.
Ajatteliko Spede heitä? Eikös perinnöstäkin ole riidelty oikeudessa asti? Ja vaimo varmasti kyllä tuntee miehensä.
Voisko Mari Drockila kertoa oman näkemyksensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikenemalla rikoksesta, on uhri hiljaisella hyväksynnällään antanut rikoksentekijälle mahdollisuuden jatkaa rikoksiaan. Uhreja tullut siis lisää.
Missä se rikos sitten oli?
Juuri tuo oli asenne silloin 1990-luvullakin. Jopa poliiseilla. En yhtään ihmettele, ettei Lenita nostanut asiaa esille tuolloin. Sehän oli vaan pikku flirttiä. Ainakin setämiesten mielestä. Valitettavasti näitä setämiehiä näyttää riittävän edelleen 2020-luvulla.
Kuule, rikoksella on ihan selkeät määritelmät. Ei ne ole epäselvät. Yksi niistä on että pitäisi pystyä todistamaan että jotain rikollista tapahtui ja lenitalta selvästi puuttuu ainakin tämä.
Tämän ketjun ja ylipäänsä vastaavan somelänkytyksen ongelma on se, että halutaan venyttää rikoksen määritelmä siihen että jo pelkkä syytös todistaa syyllisyyden ja syyllistä voidaan joukkovoimalla rangaista kaikin somekeinoin.
Jos työkseen esineellistää naisia niin onko mitenkään kaukaa haettua vai pikemmin oletettua, että naisia on esineellistetty joka käänteessä? Nythän vasta Playboy-kartanonkin asioista puhutaan ääneen oikeilla termeillä, vuosikymmeniä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Rumaa, kylmää ja raakaa oli Speden käytös naisia kohtaan. Ja tuskin tuli ainakaan vaimolle yllätyksenä miehensä todellinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Spedehän kuolasi jokaista missifinalistia ja kutsui heidät "speleihinsä". Yhden parikymppisen missin kanssa asuikin kai tai joku järjestely. Limainen setämies, näkihän sen kilometrien päähän, ja uskon täysin Airistoa.
Niin, paljonkohan yritti iskeä näitä missukoita, joita houkutteli ohjelmiinsa? Pienet suikkarit kiitos ja olet inessä?!
Oliko Spede autisti ja i n c e l? Ei osannut olla naisten kanssa: osasi vaan painostaa ja naureskella "naisen logiikalle" kun ei saanut mitä halusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama, onko Pasasen tai jonkun jo mädäntyneen ihmisen maine "loattu".
Näiden ulostulojen tarkoitus ei ole menneessä vaan se on nykyhetkessä: jotta nykyajan naiset ja nuoret miehet uskaltaisivat lujemmin vastustaa vallakkaiden ukkojen lähentelyä.
Kenelle on sama, kenelle ei. Lenitan on hyvä varautua häpäisyyn kunhan hän kupsahtaa.
Kai tajuat, että kupsahtaneelle on ihan sama mitä täällä maan päällä sen jälkeen tapahtuu. Ei ole sitä seuraamassa eikä tiedä siitä mitään.
Ei minulle kyllä ole ihan sama miten minut muistetaan. Ystävät, omaiset...Julkisuuden henkilölle joka on tehnyt koko elämänsä työtä julkisuudessa se ei varmasti ole "ihan sama".
Silloin paras takuu asialle on elää niin, että sinua muistetaan kunnioituksella ja lämmöllä. Silloin tuskin kukaan ryhtyy puskista sinua likakampanjoimaan. Ja ihan oikeesti, miksi murehtia jostain tuollaisesta asiasta?
Kun se nimenomaan ei takaa mitään etkö ymmärrä? Kuinka daiju oikein ihminen olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö Spedelle lapsia ? Mietin vaan miltä heistä tuntuu kuulla tälläisestä näin monen vuoden jälkeen.
On sillä ainakin yksi lapsi , perhe on ja lapsenlapsiakin, saas nähdä katsooko läpi sormien tämän tapauksen?
Ei taidakkaan olla lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita sarjamurhaajienkin perheitä, jotka eivät mitään ole huomanneet. Varmasti löytyy nyt kohun kautta niitä, joita on r-kannut. Valitettavasti on vieläkin tälläisistä tilanteista vaikea saada edes tutkintaa tai tuomiota.
Samalla logiikalla sinäkin olet sarjamurhaaja kun perheesi ei varmaankaan ole nähnyt mitään merkkejä että olisit sellainen.
? ei eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että aina ihminen ei näytä pimeitä puoliaan läheisille ja rikokset tulevat "yllätyksenä".
Niin, ja edelleen tuo sopii ihan yhtä hyvin sinuunkin. Selvästikin piilotat pimeän puolesi hyvin.
Ja sinä se jaksat vängätä ja unohtaa sisälukutaitosi. Ihan väkisin pitää saada koko alkuperäinen aihe käännettyä sivuraiteille. Hupinsa kullakin.
-eri
Teille pitää vääntää huomattava määrä rautalankaa ennen kuin te ymmärrätte ettei "olis voinut olla/tehdä" ole todiste, ei myöskään "monet psykot on sitä ja tätä" eikä täysin todistamattomat ja mahdollisesti keksityt vertaistarinat todista jostakusta muusta yhtään mitään.
Jännä miten samanlaisia argumentteja nää vastaavat julkkispanetteluketjut on pullollaan kun koitetaan ilman faktoja ja pelkillä keksityillä mielikuvilla lietsoa someyleisö suureen vihaan jotakuta kohtaan.
Se on ihan se ja sama kuinka paljon rautalankaa sinä väännät ja käännät. Sinä et Lenitan tai Katariinan kokemuksia muuta yhtään miksikään. Kuten et minunkaan. Minä ja muut naiset tiedämme ihan itse onko meitä ahdisteltu vai ei. Olet turha.
Niin, tyhmää ei tosiaankaan pysty opettamaan edes faktojen kanssa. Sinusta taas ei tarkalleen ottaen täällä palstalla pysty edes sanomaan oletko nainen vai joku päästään narahtanut trolli.
No totta kai naisten kokemat ahdistelut ovat mielestäsi pelkkää tyhmää huutelua. Enpä minä muuta sinusta uskonutkaan näiden kommenttiesi perusteella.
Niiden tarinoiden pitää olla tottakin. Muuten teette enemmän vahinkoa kuin hyötyä naisille heittelemällä kevyesti raskaita todistamattomia syytöksiä joka suuntaan. Eli syyttelijöitä ei kohta oteta senkään vertaa todesta kuin aiemmin.
Lisäksi anonyymipalstalla ei voi edelleenkään sanoa oletko edes nainen kuten väität.
Mikäs sua pelottaa?
Itse uskon tarinoiden olevan totta. Tiedän, mitä miehet tekevät, ja tiedän, minkälaista aika ja asenteet ennen olivat. Naiselle ne olivat suorastaan vaaralliset.
Miljoonia tositarinoita jää kertomatta. Miksi et ole niistä yhtään huolissasi? Niillä kaikilla on tekijä ja uhri.
Pelottaa? Sinähän siinä kiukuttelet kun sinun todistamattomia väitteitäsi ei uskotakaan suorilta. Olet varmaan rokotevastainenkin ja uskot putinin tarinaan ukrainan valtauksesta narkkarinatsien vallasta koska kerran haluat uskoa kaikki kuulemasi todistamattomat tarinat?
Minä taas arvostan totuutta, vaikka joku krooninen julkkisten somesolvaaja ei siitä tykkäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne spedeilyt Riitta Väisäsen ja Drockilan kanssa kypsyttäneet heidätkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten odotan Veskun mielipidettä. Taatusti toimittajat ottavat yhteyttä. Spedellä oli aikamoinen monopoli-asema viihdealalla. Jos hänen kanssaan joutui napit vastakkain, niin varmasti työnsaanti viihdealalla vaikeutui. Taatusti kukaan ei uskaltanut kertoa Speden pimeästä puolesta.
Tässähän tämä. Kun naiset kertovat kokemuksistaan, heitä vähätellään, lytätään tai heitä ei uskota. Annas olla jos joku Loiri vahvistaisi näiden naisten kertomukset, niin silloin kyllä uskottaisiin todeksi...
Tässä on pääpointti se, että syytöksen kohteena on kuollut ihminen ja tapahtumasta on 31 vuotta!
Niin? Entä sitten? Kusipää on kusipää kuoltuaankin, kai siitä voi kertoa?
Väitteen pitäisi olla myös totta. Vai eikö mielestäsi sillä ole väliä?
Minä uskon raudanlujasti Lenitan puhuvan totta. Samoin Katariina Sourin. Jos sinä et usko, et usko. Se aikakausi nyt vaan oli tuollaista setämiesten paratiisiaikaa. Tiedän, koska sain kokea oman osuuteni. Se viha niitä limaukkoja kohtaan elää vahvana edelleen. Ja jos tämänkaltaiset ulostulot helpottavat yhtään tytärteni ja muiden nuorten naisten elämää nykyisin, niin se on pelkästään erinomainen asia.
Juuri näin. Täysin samat sanat.
Ja toivon todellakin että oma tytär (18) on välttynyt tällasilta sediltä ja tulee välttymään jatkossa. Tai kun niin käy, onneksi nykyaikana on ehkä helpompi asiasta kertoa, kuin minun nuoruudessa. Itseni en ole kertonut edes r.. skauksesta koskaan kellekään, joka tapahtui kun olin vielä neitsyt 16v, ja kaikinpuolin ahdistava monen ihmisen tekemä teko. Kaiken olen padonnut sisälke, ja se on pilannut koko elämän, ajauduin siitä lähtien ihan väärille raiteille ja pimeyteen, olen vieläkin 50vuotiaana niillä raiteilla, haluaisin vielä ennen loppuani valoisammalle radalle.
En ole edes perheenjäsenille koskaan kertonut, olen miettinyt että pitäis uskaltaa, se voisi tämän ison kiven tunteen saada sisältä pois. Yritän ehkä kertoa tämän vuoden aikana siskolle, saada sen ulos.Hei! Olen pahoillani puolestasi. Olen kohtalotoverisi, ja valitettavastihan meitä on todella paljon, vaikka palstamiehet täällä luulevat kaiken tällaisen olevan vain satunnaisia ja harvinaisia tapauksia, ja että naiset vain liioittelevat tapahtumien määrää.
Niinkö tosiaan? Olin jo alle 18-vuotiaana kolmen s.rikoksen uhri. Tekijöinä kaksi eri henkilöä. Että sellaisella taustalla aikuisuuteen, opiskelemaan, perhettä perustamaan jne.
Sinulle äsköisen kirjoittajalle haluaisin sanoa, että asian esiintuominen on riskaabelia. Se on tavallaan hyvä asia, se voi helpottaa, mutta on myös vaara. Läheiset ihmisetkään eivät aina osaa käsitellä asiaa. He saattavat reagoida huonosti. Oma läheiseni on viilentänyt välit minuun kertomiseni jälkeen, vain siksi ettei hän itse osaa yhtään tukea minua eikä kuunnella minua. Asiaan ei siis liity riitaa eikä edes epäuskoa, vaan ihan vain se, että hän ei OSAA kohdata minua.
Halusin vain kertoa, että tähän on syytä varautua. Olo voi olla sen jälkeen yksinäinen ja hylätty. Mutta jos siskosi osaa kuunnella ja osaat sanoittaa pelkosi yksin jäämisestä, niin ehkä kaikki menee hyvin.
Itse odotin lähes 40 vuotta. Sitten kun kerroin, se kyllä vei häpeän tunnetta sinne mihin se kuuluu, eli pois minusta, mutta läheisteni reaktioita en kuitenkaan pysty hallitsemaan. Heillä on suurta kyvyttömyyttä auttaa, tukea ja olla läsnä. En voi sille itse mitään. En kuitenkaan kadu kertomistani. Kyllä siinä jokin paino lähti kehosta.
Kaikkea hyvää Sinulle.
Kiitos paljon ja kaikkea hyvää myös sinulle. 💛
Kyllä minä siskooni luotan, oomme todella läheisiä, on aina minua auttanut ja tukenut, ainoa johon luotan 100%sti, edes itseeni en luota niin paljon. Kertominen voisi siskollekin antaa jonkunlaisen osaselityksen, miksi olen tämmöinen kun olen.
Voimia ja iloa kevääseen, kaikille jotka on kokeneet pahoja asioita! 💪🐰
Kertokaa miksi kukaan on ikinä halunnut katsella semmosta p.skaa mitä Spede tv:n ja elokuviin tuotti?!
Vierailija kirjoitti:
Jos työkseen esineellistää naisia niin onko mitenkään kaukaa haettua vai pikemmin oletettua, että naisia on esineellistetty joka käänteessä? Nythän vasta Playboy-kartanonkin asioista puhutaan ääneen oikeilla termeillä, vuosikymmeniä myöhemmin.
Niin asiahan ei mitenkään liity siihen että femisitit ovat nyt valtansa huipulla ja feministeille Playboy-kartanot ja muut patriarkaaliset symbolit on kauhistus.
Eihän sillä edes ole mitään merkitystä olenko mies vai nainen. Ahdistelu on saatava loppumaan. Ja ainoa keino on puhua asiasta isoon ääneen, syyllistämällä TEKIJÖITÄ, ei uhreja.