"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo hyökätä puolustuskyvyttömän kimppuun.
"Olin tukehtua hänen hikisen ruhonsa alla enkä pystynyt liikkumaan."
Mitenkähän pysty kuitenkin potkun antamaan ja pääsi pois?
No josp hänen jalkansa oli speden haarojen välissä?
Ihmeellinen ja epäuskottava asento potkunantamiseksi, eikä polvikaan oikein toimisi. Ehkä Spede raiskasi. Tai sitten tilanne laukesi muuten. Lenitan olisi pitänyt nostaa syyte tai ainakin kertoa vielä Pasasen eläissä.
Kyllä sellaisessa tilanteessa tietynlailla pystyy potkimaan.
Sä et ehkä tiedä miten mutta mä ikävä kyllä tiedän.
Jään odottamaan Loirin kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei meidän Jussi-Jannesta voi tällaista uskoa, niin kiva ihminen ja tykkäsi kissoistakin!" --> Se että on kiva jollekkin, ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla ihan hirveä jotakin toista kohtaan.
"Miten tuo kehtaa! kuolleen miehen häpäisee saduillaan. Menisi itseensä, mokoma." --> Kyllä kuolleistakin saa puhua. Kuolema ei tee immuuniksi tai nosta jonnekkin jalustalle.
"Miksi vasta nyt, eikä silloin? " --> Jos miettii reaktioita nyt vs. vaikkapa 31v. sitten niin syytöksen esittäjä olisi revitty kappaleiksi julkisuudessa. Vuonna 1991 r--skaus avioliitossa ei esimerkiksi ollut rikos. Siitä voi mietiskellä asenneilmastoa laajemminkin. Lisäksi, jotkut lievemmät painostavat tilanteet ovat olleet niin arkipäiväisiä, että niitä ei ole juurikaan mieltänyt ahdisteluksi tai häpeä tilanteesta on niin suuri, että ei halua edes myöntää itselleen mitä on kokenut.
"Tuo syytöksiä esittävä eukko on kyllä kauhee kotka. Niin ruma, ettei sitä kukaan edes haluisikaan p anna." --> mitätöidään naisen kertomat asiat haukkumalla tämän ulkonäköä
Olihan Turhapurokin aivan kammottava tyyppi. Huvittava mutta kammottava, ehkä siksi niin osuva hahmo. Moni haikailee takaisin kasarille tai ysärille, mutta itse elän mieluummin tässä ajassa jossa naista uskotaan edes vähän enemmän ahdisteluissa.
Sillä sitähän tuo Uunokin elokuvissa teki, ahdisteli naisia minkä kerkesi, haukkui vaimoa rupsahtaneeksi yms. Siis tällaisesta on revitty huumoria. Siihen päälle nuo naisen logiikka-sketsit.
Täysin seksistinen, esineellistävä muka-hauska epähuumori. Ällöttävät äijät esittämässä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli Suomen tavoitelluimpia poikamiehiä, menestynyt ja suosittu. Hölmöhän hän olisi ollut, jos ei olisi edes yrittänyt iskeä ja liehitellä kaunista playboymallia, jonka kanssa on illalistanut ja kutsunut kotiinsa. Täytyy muistaa, että tuohon aikaan naiselle flirttailu ja iskuyritykset oli ihan sallittuja ja normaalia käytöstä, jopa mairittelevaa.
Siis tuo kuiva käppänä joku tavoiteltu poikamies parikymppisen naisen mielestä? Varmaan ne Nygardin 12-vuotiaat uhritkin piti häntä upeana poikamiehenä ja oli vaan katkeria.
Ei tietenkään! Senhän takia Katakaan ei Spedelle lämmennyt vai mitä? Spede kuitenkin tottunut siihen, että naiset tykkää ja juoksee perässä. Ei ihminen vanhetessaan välttämättä itse näe itseään vanhana ja kuivana käppänänä. Monet 50-60-vuotiaat kuvittelee olevansa hyvinkin nuorekkaita.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen on voimassa laki jonka mukaan:
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
ha, haa no niin , taitaa joutua itse vastaamna sanomisistaan niin kuin tuolla aiemmin kirjoitinkin, ken toiselle kuoppaa kaivaa itse siihen lankeaa!!
Kurt T U Rose kirjoitti:
Menestyneisiin näyttelijöihin, muusikoihin, urheilijoihin jne. liitetään usein se, kuinka kovia naistenmiehiä he ovat. Esim. Tom Jonesin ja Julio Iglesiasin "kehutaan" harrastaneen seksiä tuhansien naisten kanssa. Soittaja saa aina... Kuinkahan paljon tähtien "kaadoista" on oikeastaan ollut valta-aseman hyväksikäyttöä.
Ei se siltä aikoinaan näyttänyt. Keikan jälkeen he saivat valita mieleisensä isosta joukosta nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama, onko Pasasen tai jonkun jo mädäntyneen ihmisen maine "loattu".
Näiden ulostulojen tarkoitus ei ole menneessä vaan se on nykyhetkessä: jotta nykyajan naiset ja nuoret miehet uskaltaisivat lujemmin vastustaa vallakkaiden ukkojen lähentelyä.
Kenelle on sama, kenelle ei. Lenitan on hyvä varautua häpäisyyn kunhan hän kupsahtaa.
Kai tajuat, että kupsahtaneelle on ihan sama mitä täällä maan päällä sen jälkeen tapahtuu. Ei ole sitä seuraamassa eikä tiedä siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita sarjamurhaajienkin perheitä, jotka eivät mitään ole huomanneet. Varmasti löytyy nyt kohun kautta niitä, joita on r-kannut. Valitettavasti on vieläkin tälläisistä tilanteista vaikea saada edes tutkintaa tai tuomiota.
Samalla logiikalla sinäkin olet sarjamurhaaja kun perheesi ei varmaankaan ole nähnyt mitään merkkejä että olisit sellainen.
? ei eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että aina ihminen ei näytä pimeitä puoliaan läheisille ja rikokset tulevat "yllätyksenä".
Niin, ja edelleen tuo sopii ihan yhtä hyvin sinuunkin. Selvästikin piilotat pimeän puolesi hyvin.
Ja sinä se jaksat vängätä ja unohtaa sisälukutaitosi. Ihan väkisin pitää saada koko alkuperäinen aihe käännettyä sivuraiteille. Hupinsa kullakin.
-eri
Teille pitää vääntää huomattava määrä rautalankaa ennen kuin te ymmärrätte ettei "olis voinut olla/tehdä" ole todiste, ei myöskään "monet psykot on sitä ja tätä" eikä täysin todistamattomat ja mahdollisesti keksityt vertaistarinat todista jostakusta muusta yhtään mitään.
Jännä miten samanlaisia argumentteja nää vastaavat julkkispanetteluketjut on pullollaan kun koitetaan ilman faktoja ja pelkillä keksityillä mielikuvilla lietsoa someyleisö suureen vihaan jotakuta kohtaan.
Se on ihan se ja sama kuinka paljon rautalankaa sinä väännät ja käännät. Sinä et Lenitan tai Katariinan kokemuksia muuta yhtään miksikään. Kuten et minunkaan. Minä ja muut naiset tiedämme ihan itse onko meitä ahdisteltu vai ei. Olet turha.
Niin, tyhmää ei tosiaankaan pysty opettamaan edes faktojen kanssa. Sinusta taas ei tarkalleen ottaen täällä palstalla pysty edes sanomaan oletko nainen vai joku päästään narahtanut trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden ulostulojen tarkoitus ei ole menneessä vaan se on nykyhetkessä: jotta nykyajan naiset ja nuoret miehet uskaltaisivat lujemmin vastustaa vallakkaiden ukkojen lähentelyä.
Kenelle on sama, kenelle ei. Lenitan on hyvä varautua häpäisyyn kunhan hän kupsahtaa.
Tiedä, miten moni komistus alkaa 50-85 -vuotiaana kertoilemaan, miten "ahdistuivat niin, että ihan oksetti", kun sattuivat olemaan Katan, Lindan, Lenitan jne. lähentelyjen viattomina kohteina, vaikka olivat naisiin itse yhteyttä ottaneet ja vapaaehtoisesti tapaamisiin menneet.
Toivon todella, että kaikki nuo lähentelyn kohteeksi joutuvat keräävät rohkeutensa, että uskaltavat tehdä rikosilmoituksen HETI ja nyt, kun ovat raiskausyrityksen kohteeksi joutuneet. Kymmenien vuosien kuluttua ei löydy todisteita, eikä pelkkä lähentely ole mikään rikos, jokainen sen varmasti tietää.
Kata se vaan jaksaa kertoilla tarinoitaan, miten "ahdistui" kenenkin lähentelyistä, vaikkei mistään raiskausyrityksestä edes ollut kyse? Kukahan seuraavaksi osuu Katan tulilinjalle, kun ahdistaa oikein kovasti?
Minä antaisin kuolleen lähentelijän levätä rauhassa, jos en olisi saanut suutani auki hänen eläessään.
Raiskauksesta tai sen yrityksestä olisin varmasti ilmoittanut poliisille, jos sellainen rikos olisi kohdalleni sattunut.
Aivan, juuri näin!
Eräänlainen historian uudelleenkirjoitus on käynnissä. Näin aikoina kannattaa käyttää vain omaa järkeä ja uskoa vain täysin varmoja todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat, että kupsahtaneelle on ihan sama mitä täällä maan päällä sen jälkeen tapahtuu. Ei ole sitä seuraamassa eikä tiedä siitä mitään.
Elämäsi taitaa olla aika yksinäistä jos sinun jälkeesi ei jää ketään joka olisi välittänyt sinusta.
Vierailija kirjoitti:
"Vesku ja Simo olivat kerran viereisessä huoneessa, kun Spede teki "työhaastattelua" nuorelle naiselle, joka ei sitten saanutkaan työpaikkaa kun ei suostunut suihinottoon, vaan pakeni paikalta."
Loiri elä, joten halutessaan voi kommentoida, pitääkö tuo paikkaansa vai ei.
Miksi kommentoisi kun varmaan on itsekin tehnyt yhtä ja toista naisille julkisuutensa avulla.
Ihme olisi jos olisi nuhteeton.
Eiköhän niitä naisia ole kaadettu, sananmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten odotan Veskun mielipidettä. Taatusti toimittajat ottavat yhteyttä. Spedellä oli aikamoinen monopoli-asema viihdealalla. Jos hänen kanssaan joutui napit vastakkain, niin varmasti työnsaanti viihdealalla vaikeutui. Taatusti kukaan ei uskaltanut kertoa Speden pimeästä puolesta.
Tässähän tämä. Kun naiset kertovat kokemuksistaan, heitä vähätellään, lytätään tai heitä ei uskota. Annas olla jos joku Loiri vahvistaisi näiden naisten kertomukset, niin silloin kyllä uskottaisiin todeksi...
Tässä on pääpointti se, että syytöksen kohteena on kuollut ihminen ja tapahtumasta on 31 vuotta!
Niin? Entä sitten? Kusipää on kusipää kuoltuaankin, kai siitä voi kertoa?
Väitteen pitäisi olla myös totta. Vai eikö mielestäsi sillä ole väliä?
Minä uskon raudanlujasti Lenitan puhuvan totta. Samoin Katariina Sourin. Jos sinä et usko, et usko. Se aikakausi nyt vaan oli tuollaista setämiesten paratiisiaikaa. Tiedän, koska sain kokea oman osuuteni. Se viha niitä limaukkoja kohtaan elää vahvana edelleen. Ja jos tämänkaltaiset ulostulot helpottavat yhtään tytärteni ja muiden nuorten naisten elämää nykyisin, niin se on pelkästään erinomainen asia.
Juuri näin. Täysin samat sanat.
Ja toivon todellakin että oma tytär (18) on välttynyt tällasilta sediltä ja tulee välttymään jatkossa. Tai kun niin käy, onneksi nykyaikana on ehkä helpompi asiasta kertoa, kuin minun nuoruudessa. Itseni en ole kertonut edes r.. skauksesta koskaan kellekään, joka tapahtui kun olin vielä neitsyt 16v, ja kaikinpuolin ahdistava monen ihmisen tekemä teko. Kaiken olen padonnut sisälke, ja se on pilannut koko elämän, ajauduin siitä lähtien ihan väärille raiteille ja pimeyteen, olen vieläkin 50vuotiaana niillä raiteilla, haluaisin vielä ennen loppuani valoisammalle radalle.
En ole edes perheenjäsenille koskaan kertonut, olen miettinyt että pitäis uskaltaa, se voisi tämän ison kiven tunteen saada sisältä pois. Yritän ehkä kertoa tämän vuoden aikana siskolle, saada sen ulos.
Hei! Olen pahoillani puolestasi. Olen kohtalotoverisi, ja valitettavastihan meitä on todella paljon, vaikka palstamiehet täällä luulevat kaiken tällaisen olevan vain satunnaisia ja harvinaisia tapauksia, ja että naiset vain liioittelevat tapahtumien määrää.
Niinkö tosiaan? Olin jo alle 18-vuotiaana kolmen s.rikoksen uhri. Tekijöinä kaksi eri henkilöä. Että sellaisella taustalla aikuisuuteen, opiskelemaan, perhettä perustamaan jne.
Sinulle äsköisen kirjoittajalle haluaisin sanoa, että asian esiintuominen on riskaabelia. Se on tavallaan hyvä asia, se voi helpottaa, mutta on myös vaara. Läheiset ihmisetkään eivät aina osaa käsitellä asiaa. He saattavat reagoida huonosti. Oma läheiseni on viilentänyt välit minuun kertomiseni jälkeen, vain siksi ettei hän itse osaa yhtään tukea minua eikä kuunnella minua. Asiaan ei siis liity riitaa eikä edes epäuskoa, vaan ihan vain se, että hän ei OSAA kohdata minua.
Halusin vain kertoa, että tähän on syytä varautua. Olo voi olla sen jälkeen yksinäinen ja hylätty. Mutta jos siskosi osaa kuunnella ja osaat sanoittaa pelkosi yksin jäämisestä, niin ehkä kaikki menee hyvin.
Itse odotin lähes 40 vuotta. Sitten kun kerroin, se kyllä vei häpeän tunnetta sinne mihin se kuuluu, eli pois minusta, mutta läheisteni reaktioita en kuitenkaan pysty hallitsemaan. Heillä on suurta kyvyttömyyttä auttaa, tukea ja olla läsnä. En voi sille itse mitään. En kuitenkaan kadu kertomistani. Kyllä siinä jokin paino lähti kehosta.
Kaikkea hyvää Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle kyllä ole ihan sama miten minut muistetaan. Ystävät, omaiset...Julkisuuden henkilölle joka on tehnyt koko elämänsä työtä julkisuudessa se ei varmasti ole "ihan sama".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli Suomen tavoitelluimpia poikamiehiä, menestynyt ja suosittu. Hölmöhän hän olisi ollut, jos ei olisi edes yrittänyt iskeä ja liehitellä kaunista playboymallia, jonka kanssa on illalistanut ja kutsunut kotiinsa. Täytyy muistaa, että tuohon aikaan naiselle flirttailu ja iskuyritykset oli ihan sallittuja ja normaalia käytöstä, jopa mairittelevaa.
Siis tuo kuiva käppänä joku tavoiteltu poikamies parikymppisen naisen mielestä? Varmaan ne Nygardin 12-vuotiaat uhritkin piti häntä upeana poikamiehenä ja oli vaan katkeria.
Ei tietenkään! Senhän takia Katakaan ei Spedelle lämmennyt vai mitä? Spede kuitenkin tottunut siihen, että naiset tykkää ja juoksee perässä. Ei ihminen vanhetessaan välttämättä itse näe itseään vanhana ja kuivana käppänänä. Monet 50-60-vuotiaat kuvittelee olevansa hyvinkin nuorekkaita.
spedehän oli komea ja seksikäs höpönassu savolaismies.ei ihme jos n 60v kuvitteli 20v katan hänelle antautuvan..
Vierailija kirjoitti:
Eräänlainen historian uudelleenkirjoitus on käynnissä. Näin aikoina kannattaa käyttää vain omaa järkeä ja uskoa vain täysin varmoja todisteita.
Kyllä minä naisena ja r.. skauksenkin salanneena uskon aina ja joka kerta naista, joka USKALTAA puhua näistä teoista, vaatii meinaan kanttia. Kukaan ei keksi päästä asiaa jota on vaikea kertoa muutenkin.
Vaikenemalla rikoksesta, on uhri hiljaisella hyväksynnällään antanut rikoksentekijälle mahdollisuuden jatkaa rikoksiaan. Uhreja tullut siis lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi taitaa olla aika yksinäistä jos sinun jälkeesi ei jää ketään joka olisi välittänyt sinusta.
Tiedoksi vaan, että jos Lenita tai kuka vain nainen tai mies olisi syyllistynyt samaan, niin siitä voi aivan yhtä hyvin kertoa niin tekijän eläessä tai ollessa jo kuollut.
Kuka tahansa ahdistelija ansaitsee tulla paljastetuksi, milloin tahansa.
Naisen iholle mies ei saa käydä ilman naisen suostumusta.Lenita on aina ollut kova puhumaan ja pitännyt naisten puolia.Hyvä kun pitää.Jokainen tekee niinkuin tekee jos tulee uhriksi.Itse tekisin ilmoituksen heti.Itse ihmettelen suuresti miksi nyt vasta kertoi Spedestä.Jos mulla olisi tyttöjä niin neuvo on asiasta pitää heti kertoa jollekkin.
Tiedä, miten moni komistus alkaa 50-85 -vuotiaana kertoilemaan, miten "ahdistuivat niin, että ihan oksetti", kun sattuivat olemaan Katan, Lindan, Lenitan jne. lähentelyjen viattomina kohteina, vaikka olivat naisiin itse yhteyttä ottaneet ja vapaaehtoisesti tapaamisiin menneet.
Toivon todella, että kaikki nuo lähentelyn kohteeksi joutuvat keräävät rohkeutensa, että uskaltavat tehdä rikosilmoituksen HETI ja nyt, kun ovat raiskausyrityksen kohteeksi joutuneet. Kymmenien vuosien kuluttua ei löydy todisteita, eikä pelkkä lähentely ole mikään rikos, jokainen sen varmasti tietää.
Kata se vaan jaksaa kertoilla tarinoitaan, miten "ahdistui" kenenkin lähentelyistä, vaikkei mistään raiskausyrityksestä edes ollut kyse? Kukahan seuraavaksi osuu Katan tulilinjalle, kun ahdistaa oikein kovasti?
Minä antaisin kuolleen lähentelijän levätä rauhassa, jos en olisi saanut suutani auki hänen eläessään.
Raiskauksesta tai sen yrityksestä olisin varmasti ilmoittanut poliisille, jos sellainen rikos olisi kohdalleni sattunut.