Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""

Kommentit (2608)

Vierailija
641/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spedeä himotti Lenita. Hänet valtaisi kuumahimon aalto ja päätti ottaa naisen. Lenita ei vaan tajunnut tätä, eikä hän himoinnut Spedeä. Spede teki aloitteen, Lenita lopetti.

Ketään ei raiskattu, uhria ei ole ollut. Typerää Lenitalta ottaa asia puheeksi, vai yrittääkö hän vinkata, että kaikki miehet haluavat häntä.

Vierailija
642/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede mikä Spede, tietäähän sen keitä heiksi kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustihan Aira Samulinkin Nygårdia, vaikka kaikille muille on selvää, mikä peto ukko on.

Samulin ei ymmärrä/ymmärtänyt, että Nygård halusi alistaa, halusi nuoria, avuttomia naisia ja lopulta köyhien perheiden lapsia. Hänellähän olisi aina ollut varaa esim ostaa minkä näköisiä naisia vain, mistään seksin puutteesta tuskin muutenkaan kärsi. Hän vain halusi sen vallan, että nainen on hänen armoillaan.

Saamulin on Nygårdia 14 vuotta vanhempi ja miehen sydänystävä, äitihahmo tai isosiskohahmo. Siinä kaksi syytä, miksi hän ei koskaan ole kokenut tätä. Nygård ei ole tunnettu vanhempien naisten haluajana eikö ystöviensä alistajana. Miten Samulin voi olla niin yksinkertainen, ettei ymmärrä tätä?

Tää tuli mieleen Hannele Laurin lausunnosta nyt, vaikka tarina on kyllä erilainen. Eikä Lauri ymmärtääkseni sanonut, että ihan varmasti mitäön tällaista ei ole taoahtunut, vaan että tämä ei ole se Pertti, jonka hän (hyvin) tunsi. Luulen Laurin olevan Samulinia fiksumpi tässä. Ymmärtää, että luurankoja voi olla kaapissa, vaikka itseä olisikin kohdeltu hyvin.

90-luvun eläneenä todellakin allekirjoitan Airiston kommentin siitö, ettei silloin kannattanut asiasta puhua. Hänet olisi teilattu maan rakoon, kuten jotkut yrittävät vielä tänäänkin.

Niin 90-luvulla kuin 2020-luvulla raiskaussyytös vaatisi jotain oikeita todisteita tai syyttäjä on pulassa hyvin äkkiä itse syyttelyjensä kanssa. Paitsi tietty somessa jossa jo pelkkä syytös on samalla todiste kuten kejussa näkee. 

Vierailija
644/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenita on cool kirjoitti:

Minä uskon täysin 100%, että Lenita Airisto puhuu TOTTA! Ja sillä siisti!!!

Spede vähän koulutti "akkaa".

Vierailija
645/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Lenita saa siitä, että kuolleen ja puolustuskyvyttömän miehen mainetta mustataan? Muuta kuin kirjalleen lisää myyntiä? Olkoonkin, vaikka olisi totta.

Ei kai kenenkään sen paljastuksen vuoksi kirjaa tarvitse ostaa. Kaikki on jo kerrottu ilmaiseksi lehdissä yms. Voi myös vähentää myyntiä ja kuten täälläkin näkyy, kääntyä häntä vastaan.

Uskon, että Lenita oli nyt niin kypsynyt asian kanssa, että hän oli valmis julkistamaan asian seurauksista välittämättä. Ehkä se oli hänelle trauman käsittelyn viimeinen vaihe eli piste. Ja esimerkki saman kokeneille ja pelote ahdistelua harkitseville.

Vierailija
646/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000008666473.html

Souri kertoo Facebookissa joutuneensa aikoinaan ”erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen” Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. Hän ei ole aiemmin tuntenut tarvetta puhua tapahtuneesta, mutta Airiston ulostulon myötä hän kokee aiheesta puhumisen velvollisuudekseen.

Hyvä Kata! Ihanaa että totuus tulee julki eikä hymistellä. Naisena ajattelen, että on kuin pahoinpideltäis uudelleen kun uhrille sanotaan että ei oo totta.

Vierailija
647/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Riitta Väisänen on tästä jutusta, eipä ole vielä hänen mielipidettään?

Tämä kynttiläfirman perustanut tytteli voisi myös kommentoida, että minkälainen se spede oli. Mitenkäs se speden perintöjuttu meni, kuka sai ja mitä sai. Arja Korisevakin oli monessa speden ohjelmassa. Olisi kiva kuulla mitä mieltä ne olivat spedestä.

Vierailija
648/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede Pasasesta.

Nyt kun Hannele Lauri ja Riitta Väisänen ovat kyseenalaistaneet Lenita Airiston kirjassaan kertoman, Pasasen häneen kohdistaman raiskausyrityksen, ja Pasasen elämäkerran kirjoittaja ei hänkään ole kertomansa mukaan kuullut naisiin kohdistuvasta ahdistelusta, on minun avattava suuni.

Olen itse aikanaan joutunut erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. En ole halunnut asiaa aiemmin avata, sillä Spede on kuollut ja olen ajatellut, ettei ole syytä kaivella ikivanhoja asioita. Nyt koen kuitenkin velvollisuudekseni puhua kokemuksestani.

Pasanen otti minuun yhteyttä vuonna 1989 tai 1990. Hän halusi minun juontavan yhdessä Lasse Norreksen kanssa suunnitteilla olevan ohjelman "Speden hauskimmat kotivideot". Sovimme tapaamisesta Lauttasaaressa sijaitsevaan ravintolaan, ja Spede pyysi, että ottaisin mukaan joitakin seksikkäitä vaatteita, jotta voisimme miettiä yhdessä mitä laitan ylleni kun teemme ohjelmaa varten otettavat promokuvat.

Tässä kohden hätkähdin, mutta olin parikymppinen, juuri julkisuuteen tullut nuori nainen, ja pidin Spede Pasasta suuressa arvossa ja kunnioitin häntä. Suostuin siis kiltisti pyyntöön, ja otin mukaani joitakin kuvauksiin sopivia vaatteita. Illallistimme ravintolassa, ja kaikki sujui asiallisesti. Sitten Spede ehdotti että siirrymme hänen lähistöllä sijaitsevaan kotiinsa katsomaan vaatteita, ja valitsemaan niistä sopivimmat.

Muistan että kyseessä oli rivitalon päätyhuoneisto meren äärellä. Sisään tultuamme Pasanen kaatoi meille laseihin reippaasti viskiä, ja joi omastaan melkoisia kulauksia. Hänen olohuoneessaan oli 3 valtavaa televisiovastaanotinta vierekkäin, ja kaikista tuli eri ohjelmaa. Spede pyysi minua esittämään hänelle tuomiani asuja, ja muistan vaihtaneeni vaatteita jossakin toisessa huoneessa. Jossakin kohden hän laittoi musiikkia, ja halusi tanssia. Hän tempaisi minut väkisin otteeseensa, ja olin hyvin kiusaantunut lähentelyistä, ja irrottauduin hänestä, minkä jälkeen hän johdatteli minut sohvalle. Siinä istuessamme hän yritti juottaa minulle lisää viskiä, jatkoi itse juomista ja alkoi jälleen lähennellä. En viitsi nyt kertoa yksityiskohtia, sillä arvaan että tästäkin revitään taas lehtiotsikoita, mutta lopputulos oli se että torjuessani lähentelyt Spede suuttui, eikä suostunut soittamaan taksia kun ilmoitin lähteväni. Spede käyttäytyi pelottavasti, ja säntäsin asunnosta pakoon. Muistan että minulla oli vaikeuksia päästä sieltä kotiin, sillä tuohon aikaan ei ollut kännyköitä.

Juontotehtävästä en kuullut enää mitään, enkä olisi pestiä kyllä ottanutkaan. Minua oksetti koko mies. Ohjelma kyllä tehtiin, ja Norreksen juontajaparina toimi Arja Koriseva.

En kerro tätä asiaa tarjotakseni kohuotsikoita, vaan tukeakseni Lenita Airiston kertomaa. Itse en epäile tapauksen todenperäisyyttä vähääkään. Tunnistan aivan saman käyttäytymismallin ja koen että Laurin ja Väisäsen vastaväitteet ovat erittäin loukkaavia meitä kohtaan, jotka olemme ahdistelun ja jopa uhkaavan käyttäytymisen kohteiksi joutuneet.

Toimittajat: älkää soittako! Katkaisen puhelun. En lähde samaan rumbaan kuin mihin jouduin Nygårdin kanssa. On väärin ryhtyä nyt kiusaamaan minua tämän asian puitteessa tämän enempää. Tässä on kaikki mitä minulla on asiasta kerrottavana.

Tämä siis Katan facesta.

Vierailija
649/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airisto on tottunut saamaan huomiota ja järjestää nyt sitä kirjalla, kun ei muuten enää saa. Tuomitsen tapauksen, jos se on totta. Silti asian julki tuominen nyt ei auta yhtään, sillä Spede makaa haudassa. Nykyajan naiset uskaltaa, Airiston ajan naiset muka ei uskaltaneet avata suutaan. Ja kilin kellit, kyllä Airisto on uskaltanut aina avata suunsa ja on itse vampannut varattuja miehiä, mutta sitähän ei saa tuomita. Jos 40 vuotta tällä ollut suhde varatun ministerin kanssa, niin minusta on ällöä, että senkin tuonut julki. Jotain ristiriitaista Airistossa on, kun on piinkova ja kuitenkin uhriutuu samalla.

Paljonkin on ristiriitaista, tuossa lainaus:"Airisto on kertonut aiemmin joutuneensa kahdesti raiskausyrityksen kohteeksi kahden eri miehen taholta...

...Kirjassaan Airisto paljastaa vuosien jälkeen, ketä hän tarkoitti. Syyksi nimen kertomiselle hän sanoo, ettei voi itse vaieta, jos patistaa muita kertomaan hyväksikäyttäjiensä nimiä..."

Jos kerta kirjan kirjoittaa niin nimeää vain yhden? Outoa käytöstä, miksi hän suojelee sitä toista?

Se on varmasti toisen kirjan paikka, ootellaan nyt rauhallisesti jahka Lenita ehtii meille taas kirjoittamaan. Lenita on mielestäni miesvihaaja, solvannut miehiä milloin sukista,  milloin taas vielä ilkeämmin. Tavaramerkkinä miesten  solvaus ja erittäin ilkeä naurunkäkätys kiroilun kera.  Kuka ylipäätään on viitsinyt pitkällä tikullakaan koskea.

Sehän tästä tekeekin uutisen. Että joku mies on edes uskaltanut yrittää sitruunaa. Mutta miehilläkin on erilaisia naismakuja.

Spede ei vaan osannut lähestyä herrasmiesmäisesti. Ja huonosti kävi.

Vierailija
650/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hannele sano etteikö uskoisi Lenitaa, kertoo vain millasen Sp ed en itse tunsi.

Se näissä asioissa aina hämää ihmisiä, että r. ais k a ajat, mu rha aj at ym.erikoisihmiset käyttäytyvät eri ihmisten seurassa tyystin erilailla, eivät ne kaikkien kimppuun tietenkään käy, voivat olla oikein mukavia ystävienkin seurassa.

Yleensä varsinkin miehet ihmettelevät kun joku kaverinsa paljastuu r**skaaj*ksi. Eivät tajua että kieroutuneet naisten ahdistelijat eivät ole ollenkaan heitä ahdistelleet. "Ei voi pitää paikkaansa, make on mun hyvä kaveri, hieno mies".

Tässä tapauksessa mies ei ole ahdistellut naispuolista työntekijäänsä, vieläpä kaunista, kuka tietää miksi, kuka kenenkin aivoituksista tietää kuka päätyy saaliiksi jonka kimppuun käydään.

Voihan olla että Pertti jopa kuvitteli että Lenita flirttaili kovan kuorensa alta ja ajatteli että "sellainen nainen toivoo että teen aloitteen", hyppää päälle ja työntää kielen kurkkuun. Ei mikään kovin tasapainoinen tainnut Pertti olla, kyllä sen huomasi että peitteli jotain arkuutta ilmeilynsä alle.

Jokatapauksessa, hyvä että Lenita kertoo suoraan, ei näitä palvottuja ukkoja enää tarvitse suojella, nyt kaikki limaiset sedöt vain päivänvaloon.

Vierailija
651/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spede Pasasesta.

Nyt kun Hannele Lauri ja Riitta Väisänen ovat kyseenalaistaneet Lenita Airiston kirjassaan kertoman, Pasasen häneen kohdistaman raiskausyrityksen, ja Pasasen elämäkerran kirjoittaja ei hänkään ole kertomansa mukaan kuullut naisiin kohdistuvasta ahdistelusta, on minun avattava suuni.

Olen itse aikanaan joutunut erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. En ole halunnut asiaa aiemmin avata, sillä Spede on kuollut ja olen ajatellut, ettei ole syytä kaivella ikivanhoja asioita. Nyt koen kuitenkin velvollisuudekseni puhua kokemuksestani.

Pasanen otti minuun yhteyttä vuonna 1989 tai 1990. Hän halusi minun juontavan yhdessä Lasse Norreksen kanssa suunnitteilla olevan ohjelman "Speden hauskimmat kotivideot". Sovimme tapaamisesta Lauttasaaressa sijaitsevaan ravintolaan, ja Spede pyysi, että ottaisin mukaan joitakin seksikkäitä vaatteita, jotta voisimme miettiä yhdessä mitä laitan ylleni kun teemme ohjelmaa varten otettavat promokuvat.

Tässä kohden hätkähdin, mutta olin parikymppinen, juuri julkisuuteen tullut nuori nainen, ja pidin Spede Pasasta suuressa arvossa ja kunnioitin häntä. Suostuin siis kiltisti pyyntöön, ja otin mukaani joitakin kuvauksiin sopivia vaatteita. Illallistimme ravintolassa, ja kaikki sujui asiallisesti. Sitten Spede ehdotti että siirrymme hänen lähistöllä sijaitsevaan kotiinsa katsomaan vaatteita, ja valitsemaan niistä sopivimmat.

Muistan että kyseessä oli rivitalon päätyhuoneisto meren äärellä. Sisään tultuamme Pasanen kaatoi meille laseihin reippaasti viskiä, ja joi omastaan melkoisia kulauksia. Hänen olohuoneessaan oli 3 valtavaa televisiovastaanotinta vierekkäin, ja kaikista tuli eri ohjelmaa. Spede pyysi minua esittämään hänelle tuomiani asuja, ja muistan vaihtaneeni vaatteita jossakin toisessa huoneessa. Jossakin kohden hän laittoi musiikkia, ja halusi tanssia. Hän tempaisi minut väkisin otteeseensa, ja olin hyvin kiusaantunut lähentelyistä, ja irrottauduin hänestä, minkä jälkeen hän johdatteli minut sohvalle. Siinä istuessamme hän yritti juottaa minulle lisää viskiä, jatkoi itse juomista ja alkoi jälleen lähennellä. En viitsi nyt kertoa yksityiskohtia, sillä arvaan että tästäkin revitään taas lehtiotsikoita, mutta lopputulos oli se että torjuessani lähentelyt Spede suuttui, eikä suostunut soittamaan taksia kun ilmoitin lähteväni. Spede käyttäytyi pelottavasti, ja säntäsin asunnosta pakoon. Muistan että minulla oli vaikeuksia päästä sieltä kotiin, sillä tuohon aikaan ei ollut kännyköitä.

Juontotehtävästä en kuullut enää mitään, enkä olisi pestiä kyllä ottanutkaan. Minua oksetti koko mies. Ohjelma kyllä tehtiin, ja Norreksen juontajaparina toimi Arja Koriseva.

En kerro tätä asiaa tarjotakseni kohuotsikoita, vaan tukeakseni Lenita Airiston kertomaa. Itse en epäile tapauksen todenperäisyyttä vähääkään. Tunnistan aivan saman käyttäytymismallin ja koen että Laurin ja Väisäsen vastaväitteet ovat erittäin loukkaavia meitä kohtaan, jotka olemme ahdistelun ja jopa uhkaavan käyttäytymisen kohteiksi joutuneet.

Toimittajat: älkää soittako! Katkaisen puhelun. En lähde samaan rumbaan kuin mihin jouduin Nygårdin kanssa. On väärin ryhtyä nyt kiusaamaan minua tämän asian puitteessa tämän enempää. Tässä on kaikki mitä minulla on asiasta kerrottavana.

Tämä siis Katan facesta.

Tämähän herättää epäilyksen, että mihin nuo toiset naiset ovatkaan suostuneet, jotka ovat päätyneet Speden ohjelmiin... Arja Koriseva, Riitta Väisänen (no tää suunnilleen tiedetäänkin), Hannele Lauri ja kaikki ne Uunoissa kikattaneet nuoret naiset, jotka eivät osanneet pätkääkään näytellä.

Vierailija
652/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se meidän Pertti...

Vierailija
653/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten odotan Veskun mielipidettä. Taatusti toimittajat ottavat yhteyttä. Spedellä oli aikamoinen monopoli-asema viihdealalla. Jos hänen kanssaan joutui napit vastakkain, niin varmasti työnsaanti viihdealalla vaikeutui.  Taatusti kukaan  ei uskaltanut kertoa Speden pimeästä puolesta. 

Vierailija
654/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Souri kertoo Facebookissa joutuneensa aikoinaan ”erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen” Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. Hän ei ole aiemmin tuntenut tarvetta puhua tapahtuneesta, mutta Airiston ulostulon myötä hän kokee aiheesta puhumisen velvollisuudekseen.

Hyvä Kata! Ihanaa että totuus tulee julki eikä hymistellä. Naisena ajattelen, että on kuin pahoinpideltäis uudelleen kun uhrille sanotaan että ei oo totta.

Fiksut naiset astuu esiin.

Vierailija
655/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi esittää toisille pyhimystä toisille paholaista. Uskon, että Spedekin on pystynyt molempiin rooleihin.

Vierailija
656/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Riitta Väisänen on tästä jutusta, eipä ole vielä hänen mielipidettään?

Tämä kynttiläfirman perustanut tytteli voisi myös kommentoida, että minkälainen se spede oli. Mitenkäs se speden perintöjuttu meni, kuka sai ja mitä sai. Arja Korisevakin oli monessa speden ohjelmassa. Olisi kiva kuulla mitä mieltä ne olivat spedestä.

Maria ainakin on antanut pimppaa. Jos ei antanut Spedelle, töitä ei herunut. Nyt herui ja ilmeisesti aika paljonkin, kun toimarina asti heilui.

Vierailija
657/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni maku tuohonkin ihmiseen.

Onko sulla ollu spede tikku perssiissä kuin tikkari ja nuoleskelet innolla?

Vierailija
658/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opitaan ? Asiat pitää tuoda esiin sillon kun ne on tapahtunnut.Olihan tämä arvattavissa kun Lenita nyt vasta kertoo asiat niin mietitään onko totta vai valetta kun toinen on haudassa.

Vierailija
659/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut naiset astuu esiin.

Jooo "fiksut" naiset syyttää kymmeniä vuosia kuolleena ollutta ihmistä, on todella "fiksua" ja korrektia , kylla, kylla!!

Vierailija
660/2608 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesku ei välttämättä ole tiennyt noista lähentelyistä mitään. Spede näyttää tarkkaan katsoneen, että paikalla on vain kaksi: hän ja uhri.

Turha sotkea Loiria tähän soppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi