"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Mitäs jos sen "syyttämisen" sijaan keskityttäisiin siihen että ihminen kertoo asiasta joka hänelle tapahtui. Miksi naiset eivät saa siitä puhua, kertoa omasta elämästään? Se että joku käy päälle on kokemus jokaiselle. Miksi nimenomaan naiset eivät saa omista kokemuksistaan puhua? Se nähdään aina jonkun miesraukan syyttämisenä.
Jokainen mies täällä varmasti olisi aivan yhtä ymmällään jos nainen kävisi päälle. Ja kokisi samaa häpeää siitä että kertoisi asiasta. Ja lopulta se että kertoo sen kokemuksen julkisesti on tavallaan salaisuuden taakan vapauttamista.
Se sallittakoon Lenitalle(kin).
Nyt kertoo Katariina Sourikin vastaavia kokemuksia.
Hävettää itselläkin tunnustaa, että on millään uskonut samanlaisia väitteitä erästä tuttavamiehestä 15 v sitten. Minullehan hän oli aina ollut se kiltti ja hassutteleva kummisetä ja olin jopa asunut heillä lyhyitä aikoja lomilla ollessani lapsenvahtina. Puolustin häntä ja epäilin jopa hänen vaimonsa puheita kun hän kertoi käyneensä varmuuden vuoksi sukupuolitautitesteissä.
Uskoin asian kunnes kerran satuin todistamaan kyseistä tilannetta. Kulissien takaa paljastui pettämistä ja ahdistelua. Tässäkin kyseessä oli varakas ja arvostettu mies. Ja näihin tilanteisiin liittyi juuri vallankäyttöä ja oman aseman korostamista. En hetkeäkään epäile Lenitan kertomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000008666473.html
Souri kertoo Facebookissa joutuneensa aikoinaan ”erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen” Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. Hän ei ole aiemmin tuntenut tarvetta puhua tapahtuneesta, mutta Airiston ulostulon myötä hän kokee aiheesta puhumisen velvollisuudekseen.
Hyvä Kata! Ihanaa että totuus tulee julki eikä hymistellä. Naisena ajattelen, että on kuin pahoinpideltäis uudelleen kun uhrille sanotaan että ei oo totta.
Voi hellantuuteli sentään , että ihan lähenteli , varmaan V'itutti kun ei mennykkään pitemmälle ja päässy haastamaan oikeuteen. Itse olen nainen ja joutunut "miljoona kertaa" miesten lähenneltäväksi ja vaikka mihin tilanteeseen, mutta olen myös niistä selvinnyt eikä minua pakotettu mihinkään! Sain lähteä, aivan kuin nämäkin arvon hellanteltut huomion hakuiset uhriutuvat lässykät ggrrrrrr!!!!!!!!!!!
Joo, onhan tässä MeeToossa se toinenkin puoli, että kohta ei ujot ja kohteliaat miehet uskalla lähestyä naista millään tavalla. Mietin tuota juomienkin tarjoamista. Mulle on ihan kaverimiehetkin tarjonneet juomia, eikä se ole tarkoittanut mitään sen enempää. Toivottavasti miehet uskaltaa edelleen kysyä naisilta, lähdetkö kahville, kävelylle, treffeille, urheilemaan tai saako sua suudella jne. Se kielteinen vastaus täytyy meidän naistenkin aina joskus vaan niellä, kun kaikki ei tykkää kaikista. Kiinnostus ei ole aina molemminpuolista.
Kuule, kukaan täällä ei usko että sinä olet nainen.
Mitäs, jos Speden tilalla olisi ollut joku edesmennyt poliitikko ns. väärästä puolueesta? Ja Lenitan sijaan joku suosittu julkkisnainen? Uskallan väittää, että kommentit vaihtuisivat toisinpäin. Lenitan kirjasta nostettiin taas ne herkkupalat esiin. Veskunkin kirjasta tuli kuva, että hän on kova ryyppäämään, rakastelemaan ja tappelemaan. Ai niin, onhan hän näytellytkin.
681: Käsittely on aina oikeusvaltiossa yksipuolista, ellei puolustuksella ole puheenvuoroa.
Kai sen verran peruskoulua olet käynyt, että tuon tiedät?
Voisin väittää, että jokaisessa miehessä asuu lähentelijä!! Kokemukseni on se , ettei sellaista miestä ole olemassakaan , joka ei lähentelisi naista . Ja sitä käyttäytymismuotoa ei tuolla syytöksellä, joka erittäin naivi, miehiä paranneta!
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten täällä on jo moneen kertaan sanottu, kuollut ei voi puolustautua joten häntä on helppo syytellä. Minulla ei ole mitään syytä uskoa ainoaankaan jälkeenpäin kerrottuun tarinaan näistä ahdisteluista tai raisk auksista.
Kukaan ei ole puhunut Speden kohdalla toteutuneesta r*iskauksesta, vaan ahdistelusta. Jäitä hattuun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Eniten odotan Veskun mielipidettä. Taatusti toimittajat ottavat yhteyttä. Spedellä oli aikamoinen monopoli-asema viihdealalla. Jos hänen kanssaan joutui napit vastakkain, niin varmasti työnsaanti viihdealalla vaikeutui. Taatusti kukaan ei uskaltanut kertoa Speden pimeästä puolesta.
Tässähän tämä. Kun naiset kertovat kokemuksistaan, heitä vähätellään, lytätään tai heitä ei uskota. Annas olla jos joku Loiri vahvistaisi näiden naisten kertomukset, niin silloin kyllä uskottaisiin todeksi...
Vierailija kirjoitti:
Hävettää itselläkin tunnustaa, että on millään uskonut samanlaisia väitteitä erästä tuttavamiehestä 15 v sitten. Minullehan hän oli aina ollut se kiltti ja hassutteleva kummisetä ja olin jopa asunut heillä lyhyitä aikoja lomilla ollessani lapsenvahtina. Puolustin häntä ja epäilin jopa hänen vaimonsa puheita kun hän kertoi käyneensä varmuuden vuoksi sukupuolitautitesteissä.
Uskoin asian kunnes kerran satuin todistamaan kyseistä tilannetta. Kulissien takaa paljastui pettämistä ja ahdistelua. Tässäkin kyseessä oli varakas ja arvostettu mies. Ja näihin tilanteisiin liittyi juuri vallankäyttöä ja oman aseman korostamista. En hetkeäkään epäile Lenitan kertomusta.
Souri nyt kertoo mitä vaan, että pääsee julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itsekin tuon Speden oikean, naamiosta riisustun kasvon.
Silti: mies on kuollut ja kuopattu, eikä voi puolustaa itseään.
Nyt käydään yksipuolista oikeutta, mikä oikeusvaltioissa tiedetään oikeuden irvikuvaksi.
Mitä ihmeen yksipuolista oikeutta? Tässä käydään julkista keskustelua, jossa naisuhreja taas kerran yritetään hiljentää ja tällä kertaa jopa naisten itsensä taholta.
Mutta, kun tässä casessa ei ole uhria!
Moni mies muuten tuli julki siitä että Kevin Spacey oli heitä käyttänyt hyväksi. Nimenomaan MeToo mahdollisti sen. Aina sanotaan että naiset vain syyttelevät, haluten julkisuutta (kuka nainen näistä on saanut hyvää julkisuutta?), mutta unohdetaan että uhreina oli myös miehiä. Kukaan ei heitä parjaa, jännä kyllä.
Mies joka raiskaa on täys Spede.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itsekin tuon Speden oikean, naamiosta riisustun kasvon.
Silti: mies on kuollut ja kuopattu, eikä voi puolustaa itseään.
Nyt käydään yksipuolista oikeutta, mikä oikeusvaltioissa tiedetään oikeuden irvikuvaksi.
Eihän täällä mitään oikeutta käydä vaan keskustellaan kuviosta, jossa Lenita Airisto kirjoitti elämäkerrassaan Speden tekemästä raiskausyrityksestä, Ip-lehdet tekivät siitä jutun, Lauri ja Väisänen ryntäsivät julkisuuteen puolustamaan Spedeä ja epäilemään Airiston kertomusta, ja nyt Souri tuli julkisuuteen oman kokemuksensa kanssa joka tukee Airiston kertomusta.
Lauri ja Väisänen saisivat hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000008666473.html
Souri kertoo Facebookissa joutuneensa aikoinaan ”erittäin ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen” Spede Pasasen kotona Lauttasaaressa. Hän ei ole aiemmin tuntenut tarvetta puhua tapahtuneesta, mutta Airiston ulostulon myötä hän kokee aiheesta puhumisen velvollisuudekseen.
Hyvä Kata! Ihanaa että totuus tulee julki eikä hymistellä. Naisena ajattelen, että on kuin pahoinpideltäis uudelleen kun uhrille sanotaan että ei oo totta.
Voi hellantuuteli sentään , että ihan lähenteli , varmaan V'itutti kun ei mennykkään pitemmälle ja päässy haastamaan oikeuteen. Itse olen nainen ja joutunut "miljoona kertaa" miesten lähenneltäväksi ja vaikka mihin tilanteeseen, mutta olen myös niistä selvinnyt eikä minua pakotettu mihinkään! Sain lähteä, aivan kuin nämäkin arvon hellanteltut huomion hakuiset uhriutuvat lässykät ggrrrrrr!!!!!!!!!!!
Joo, onhan tässä MeeToossa se toinenkin puoli, että kohta ei ujot ja kohteliaat miehet uskalla lähestyä naista millään tavalla. Mietin tuota juomienkin tarjoamista. Mulle on ihan kaverimiehetkin tarjonneet juomia, eikä se ole tarkoittanut mitään sen enempää. Toivottavasti miehet uskaltaa edelleen kysyä naisilta, lähdetkö kahville, kävelylle, treffeille, urheilemaan tai saako sua suudella jne. Se kielteinen vastaus täytyy meidän naistenkin aina joskus vaan niellä, kun kaikki ei tykkää kaikista. Kiinnostus ei ole aina molemminpuolista.
Kuule, kukaan täällä ei usko että sinä olet nainen.
Olen nainen joka on tavannut kaikenlaisia miehiä, herrasmiehistä naistenhakkaajiin. Piti vaan muistuttaa, että kivojakin miehiä on.
Katariina Souri kertoi ihan toista
Mies joka raiskaa on täys Spede!
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu tosiaan että täällä puolustetaan Spedeä, vaikka ihmiset tuntivat hänet eläessään vain television välityksellä.
Tähdet ovat olleet erikseen: Spede ei ahdistellut Hannele Lauria eikä Hugh Hefner kartanolla viulua soitellutta Lampeniusta. Nygårdia puolustaa Aira Samulin ja Rita Tainola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten odotan Veskun mielipidettä. Taatusti toimittajat ottavat yhteyttä. Spedellä oli aikamoinen monopoli-asema viihdealalla. Jos hänen kanssaan joutui napit vastakkain, niin varmasti työnsaanti viihdealalla vaikeutui. Taatusti kukaan ei uskaltanut kertoa Speden pimeästä puolesta.
Tässähän tämä. Kun naiset kertovat kokemuksistaan, heitä vähätellään, lytätään tai heitä ei uskota. Annas olla jos joku Loiri vahvistaisi näiden naisten kertomukset, niin silloin kyllä uskottaisiin todeksi...
Tässä on pääpointti se, että syytöksen kohteena on kuollut ihminen ja tapahtumasta on 31 vuotta!
Sinäpä sen sanoit!