Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammenterhot syyskuun viimeiseen perjantaihin***

29.09.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista perjantaita kaikki terhot! Ja Mirabellalle erityisen iloista synttärien johdosta! Onnentoivotukset!

Mirabella kyseli noista kivuista- minullakin on varsin tuttuja. Esim jos esikoinen yrittää nykäistä minut vauhdilla mukaansa kun olen vaikka lattialla istumassa. TAi jos aivastaa kovaa.. tms äkkinäinen voi niitä aiheuttaa.

Turvotus-G: Olen luullut ettei vielä olisi, mutta sitten en meinannut saada sormuksia pois sormesta. Nyt siinä kulkee punaiset rannut, ja kunnon painaumat, ehkä siis kuitenkin turvotusta. Sormukset ovat siis niin isot, että niitä ei normitilassa melkein raaski käyttää, tai saa olla varovainen ettei putoa. TAvallinen painonnousu ei vielä estä siis niiden käyttöä.. Vaikka sitäkin on tullut- täällä yksi, jolla paino noussut sen 600 g/viikko. Ja senpä vuoksi sitten th laittoikin seuraavan neuvolan kolmen viikon päähän normaalin viiden viikon välin sijasta. Argh!

Shoppailua: ke tuli ostettua MissyMomista viininpunainen/lila t-paita, valkoinen paitapusero ja ihanat harmaat liituraitahousut- nyt kelpaa taas näyttäytyä töissä, kun on vähän vaihtelunvaraa ; ) ja eilen shoppailu jatkui. Ainakin Itiksen Lindexillä oli kaikki vaatteet -25 %. Siis ihan kaikki. Ko tarjous voi olla kyllä voimassa muissakin Lindexeissä. Ostin vielä grafiitinharmaan äitiys t-paidan, ja punaisen nappilistallisen kauluksellisen t-paidat ja kahdet äitiyssukkahousut kylmää syksyä silmällä pitäen.. Ekassa raskaudessa käytin tavallisia t-paitoja, mutta nuo äitiysmallit on jotenkin ihania, kun pituus varmasti riittää, mutta kaartuvat nätisti mahan yli, eivätkä jää roikkumaan.

Ja suuraiheestamme alkoholismista: harmi, että meistäkin näin moni on joutunut painimaan, tai joutuu edelleen, ko aiheen kanssa. Oma isäni oli, ja muistan kyllä pelkoni lapsuudessa. Muutin pois kotoa heti kun se oli mahdollista lukion jälkeen. Muutamaa vuotta myöhemmin isäni kuolikin alkoholismin vuoksi. Nyt olen äärimmäisen tarkka, kun esikoisemme pappa, siis mieheni isä käyttää myös tosi reilusti alkoholia. Viimeksi myös lapsemme läsnäollessa. Ja olen oman lapsuuteni pelkotiloista johtuen melko ehdoton sen suhteen, että lasten aikana voi juoda vain kevyesti ruokajuomana lasin viiniä, saunaoluen tms. Mutta ei missään nimessä humaltua! Ja tuo pappa sekoili tosi pahasti tuolloin kun olimme siellä käymässä. No, eipä olla käyty sen jälkeen, enkä tiedä, koska käydäänkään...

t. Meku rv 23+5

Vierailija
22/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ariella77:

Siilipuvusta: Nythän Kappahlista saisi -25% kertaostosta, että ei muuta kuin shoppailemaan!

ariella 22+6

[b]Onko siellä yleisesti kaikille toi ale vai jollain " jäsenillä" ???[/b]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meku73:

Ainakin Itiksen Lindexillä oli kaikki vaatteet -25 %. Siis ihan kaikki. Ko tarjous voi olla kyllä voimassa muissakin Lindexeissä.

Ai ja lindexilläkin??? Onkos sekin siis yleinen ale vai jollain kortilla??

Vierailija
24/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Sain kelan paprut ja heti esitäytin niitä :) neuvolatäti käski soittaa Kelaan ja kysyä mitä liitteitä toimittaa niin jouduttaa asiaa. Sanoi, että koska oon ollu tän vuojen puolella yli puol vuotta töissä niin se on eduksi :)

Painoo on nyt 61kg, 580g/vk tullu.

v.paine 120/70 (koko ajan tätä tasasta lukemaa).

Hemppa 124 (viimeksi 111 eli nousi ilman rautaa bd).

Kohunkorkeus 21 (rv23).

Syke huiteli 140 vähä päällä vaihellen.

Liikkeisiin ++ eli normaali :)

Niin ja pisu niin puhas ku voi olla.

Seuraava aika onki sit ens kuun 18 ja sillon lekurin kans treffit. Mun selkäsärkyyn ei sen kummemmin puututtu. Kohunsuuta ei mielellään ronkita ylimääräsiä. Jos äityy uuestaan eikä vesi eikä lepo auta niin sit päivystykseen. Ihana tuo neuvolatäti, ku se on sen verran kauan tehny tuota, että tietää odottajista " kaiken" .

Tässä vaiheessa normaaliaki selkäjomotukset, koska kohtu painaa ja lantionmalli muokkautuu vai miten se sitä selitti. Ja tässä vaiheessa ei voi ns. antaa muuta lääkettä ku lepo, lepo ja lepo. Niin ja tosiaan tuo veden juonti auttaa supistuksiin.

[b]Eli huomenna turvallisin mielin kokoontumiseen :)[/b]

Vierailija
25/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Beijaflor [color=violet]voi ei se nyt niin kamalaa oo, jos ns. pettyyki sukupuoleen. Hormoonit hyrrää ja muutenki jos toivos toista niin tottakai se jonkinmoinen pettymys on toisen tullessa. Mutta varmuudenhan te saatte sitten tammikuussa ;) nimim. minäkö epäluuloinen ultriin

[color=blue]Göögle [color=maroon]heipä hei, ollaankohan lainkaan törmätty :) en jaksa muistaa, ku tää kutistuneet aivot ry jäsenyys painaa :D

[color=blue]OMK [color=violet]nyt sitten muistat ottaa rennosti *paasaa* ;) Ihanaa on tosiaa tuo, ku on pieni yhteisö niin saa hyvää palvelua :) Huomasin itekki tänään saman, ku puhelimessa olin lekurin kanssa. Muisti, että mun kans oli just miettiny mitä silmätippoja voi määrätä alkukesästä.

[color=blue]Taneli [color=maroon]toivottavasti tuttusi vauva voi olosuhteisiin nähen hyvin ja voi paranee.

[color=blue]Tuiskua [color=violet]usko pois, että meissä kaikissa asuu joskus pieni hulttioäiti ;)

[color=blue]Arielle [color=maroon]voi teiän perheeseen tuli taas surullinen uutinen :( Voimia *halaa* Mä kädet ristissä oon toivonu ettei tulis hautajaisia raskauden aikana, koska tiiän että se ois hirveen rankka kokemus oli sitten tosi läheinen tai ei kyseessä.

[color=darkviolet]Ja nyt syömään muutaki ku munkkia. Piti juhlistaa hyviä neuvolakuulumisia munkkipussilla :b

Vierailija
26/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuntuu että simppis on todellakin poika, siltähän tässä on koko ajan tuntunut, mutta nyt uusi perustelu. palasin kaupungilta justiinsa. aikaisemmin kun pääsin koskikeskukseen (treen isoin ostoskeskus) oisin aatellut että plääh, VAAN kaksi tuntia aikaa ennen kuin mies pääsee töistä ja pitää lähteä. nyt kun astuin jalallani sisään niin heti tuli tunne että plääh, PITÄÄKÖ mun kaks tuntia kuluttaa täällä... eli vissiin poikahormoonit jyllää...:)

tikru ja simppis 27

Vierailija
27/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas on ollut niin kiire viikko ettei o ehtinyt käydä edes lukemassa teijän juttuja..on pitänyt melkei joka päivä juosta kaupungilla ja yms,se on niin tympeetä hommaa:(

Lapsillukug:meille on kolmas tulossa ja edelliset lapset on syntynyt 04 ja 05,ollaa suuniteltu että ainakin 4 lasta jossei enemmänkin,saas nähä miten käy:)

Alkoholismista:mun isä on ollut koko mun elämäni ajan täys juoppo ja on edelleenkin,mitä oon kuullut,joka päivä sai pelätä että koska tulee turpaan jos oli kotona mutta onnex meijän porukat eros kun olin 4v ja sen jälkee en o nähny isääni mutta joskus hän soittelee ja aina vaan kännissä..vaikka oon sanonut hänelle että älä soita mulle enää kännissä voisit soittaa joskus selvinpäinkin,mutta se ei mee hänen kalloonsa sitte millään..

mun oli aivan pakko ostaa itelleni uus kännykkä kun ihastuin täysin nokian 6111 malliin ja oon kyllä tyytyväinen ostokseeni vaikka niinsanottu heräte ostos olikin:)maanantaina Janettella(9kk)on fysioterapia jalkojen takia kun neuvolantäti käski mennä käymään,kun hän ei suostunut hyppimään..mutta nyt hyvät viikonloput kaikille!!

Vierailija
28/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana Mirabellalle synttärionnitelut!

Kurjaa, että niin monella on alkoholisti lähipiirissä. Taitaa olla totta se, minkä joku kirjoitti, että tässä maassa varmaan jokainen tuntee tai tietää alkoholistin. :(

LapsilukuG: mies sanoo kaksi, mie sanoin aikaisemmin kolme, mutta saa nyt nähdä tään toisen jälkeen, mitkä fiilikset on. Ei nyt ainakaan heti perään kolmatta, pientä taukoa pitää saada. Voip hyvinnii olla, että kaksi on ihan hyvä.

VuodenaikaG: kaikki vuodenajat ovat mukavia omalla tavallaan, mutta ehkä kuitenkin kevät, kesä ja syksy ovat mukavimpia. Talvi on vaan niin kauheen pitkä, kylmä ja pimeä.

SuonikohjuG: ei oo kohjuja, mutta pinnallisia verisuonia, mutta kyllähän ne tästä kerkee kohuiksi muuttumaan. Toivottavasti ei.

RaskausviivaG: ei näy vielä. Viimeksi oli viiva alhaalta ylös tissien väliin asti.

OMK80 ottaa nyt vaan rauhallisesti sairaslomalla!

Zatulla oli hyviä neuvolauutisia, niitä on aina mukava lukea!

Beijaflorille onnea pojasta! :)

( . ) Supistelee tää töissä istuminen, iltaisin kun on yksin, niin ei kauheesti kerkee loikkia jalkeilla, vaan pitää vahtia postia ja puhelinta. Onneksi on viikonloppu ja saa ehkä vähän levätä. Maanantai-aamuna onkin sit sokerirasitustesti.

Miulla oli eilen jännät paikat, kun jostain ihmeen syystä kapusin katolle. Heräsin aamulla kauheeseen kopisteluun ja rapisteluun, joka kuului katolta ja arvelin, että siellä on lintu tappanut jonkun elukan ja kuopsii sitä siellä katolla. Sit siinä unenpöpperössä piti kavuta katolle kahtomaan, että mikäs se siellä. No eihän siellä tieten mitään ollut, harakka vaan koputteli kattoikkunaa. Siellä katolla vasta tajusin, että mitä ihmettä mie siellä katolla teen tässä tilassa. Hyvä, että pääsin takas maan pinnalle. Mies ihmetteli, miks en soittanut hänelle ensin, soitin vasta alas tultuani. Ei han aivot toiminu, enkä varmasti mene toiste! Ei nyt ihan noin paljon jännitystä kapaa elämään kuitenkaan. Jälkeenpäin alkoi vaan hirvittämään, että entäs jos ois käynyt jotain; oisin puonnut alas tai tikkaat pettänyt tai jotain, kun ei ollut ees puhelinta mukana. Kyllä tää raskaus syö aivoja iha oikeesti...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Monttu, 26 tasan

Vierailija
29/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas on viikko vierähtänyt!!!

Zatu hitaasti tuli sun tukanvärjyy energiat tänne asti, nyt vasta sain värin päähän =)

Herumisgallup: Muutamia tippoja on tullu, mutta ei vielä onneksi häiriöksi. En niin innolla odota sitä hetkeä kun täytyy liivinsuojat esiin kaivaa

Turvotusta, löytyy jonain päivinä.

Lapsilukugallup: Mie haluaisin enemmän (toinen siis) mutta mies ei ole " vielä" lämminnyt. Mies on sanonut, että ainakaan näin tekemällä tekemään ei rupea enää, joten.... =) Kolmea meillekkin on ennustettu =)

Täytyy käydä väri huuhtelee

Vierailija
30/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti luin pinon läpi ja laitan tähän nopsaan muutaman rivin.

Täytyy koittaa kirjoittaa enemmän sitten illalla kun poitsu on unten mailla.

ARIELLA: En tosiaan ole sillai huolissani vauvan " suuresta" koosta, koska esikoinen oli myös 3d-ultran mukaan paria viikkoa isompi kuin rv:t oli. Ja kuitenkin oli ihan normaalikokoinen syntyessään. Taisin mainitakin, eli 3720g, tosin syntyi siis pari viikkoa etuajassa. Tämäkin vauva vastaa ultran mukaan rv 25+6 ja laskettu aika ois näin ollen 3.1. Mutta sain tänään lähetteen sokerirasitukseen, katsotaan se nyt varmuuden vuoksi, vaikka " riskiryhmään" en kuulemma kuulukaan. Ja meneehän toi sf-mittakin taas yläkäyrän yläpuolella. Ja maha on todella iso, mutta niin oli ekassa raskaudessakin. Suositeltiinko sulle sokerirasitusta vauvan koon takia? En sinänsä huolestunut, synnytys vaan pyörii mielessä, että mitenkähän käy jos sieltä tuleekin iso paketti.

BEIJAFLOR: Onnea pikkumiehestä! Kyllä ne tunteet siitä tasaantuu ja vielä on loppuraskaus aikaa " sopeutua" poikaan.

Alkoholismiasiaan palaan sitten kun on aikaa kirjoittaa enemmän. Nyt iltapuuhien pariin.

Vierailija
31/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Purple]Ja hetimmiten Mirabella: SYNTTÄRIONNITTELUT! :)

Miehen kanssa tässä perjantai-iltaa vietellään. Tänään tuli meille äitiyspakkaus, joka tuossa hetki sitten avattiin ja läpi selattiin. Kivoja vaatteita siellä oli, mutta tosiaan aika sinisiä. Mut olihan ihana hivellä niitä pieniä vaatteita. Nyt pitäis ottaa itseäni niskasta kiinni ja tyhjentää tuo yksi vaatekaappi noita vauvan tavaroita ja vaatteita varten.

Huomenna olisi tarkoitus mennä ystävän luo viettämään Baby Shower -juhlaa. Ystävällä on laskettuaika parin viikon päästä ja hän odottaa toistansa. Ollaan pidetty " perinteenä" , että mennää kaveriporukalla kylään odottavalle ystävälle lähellä laskettua aikaa, viedään syötävää (siis leivonnaisia sekä suolaista että makeaa) ja yhdessä hankittu lahja mukana. Lahjaksi kootaan yleensä pienimuotoinen " äitiyspaketti" , johon ostetaan kaikenlaista kivaa ja tarpeellista. Viimeksi tällaiset " kekkerit" oli helmikuussa, ja seuraavat sitten varmasti mulle, jos kaverit vaan jaksaa sellaiset taas kohta järjestää.

Kampaajankin sain vihdoin varattua ja ajan sain ensi tiistaille. Jee, enää kolme päivää kestettävänä tällä liian pitkällä tukalla.

LapsimääräGALLUP: Eka tulossa ja tarkoitus olisi kaksi tai kolme lasta tehdä (jos luoja suo).

SuonikohjuGALLUP: Ei täällä kokemusta suonikohjuista, onneksi! :)

Alkoholismista täällä oli keskusteltu. Meilläkin suvussa yksi alkoholisti, setäni. En kylläkään ole tämän ihmisen kanssa ollut juuri koskaan tekemisissä, enkä tiedä hänen tilannettaan tällä hetkellä, joten ei ole minun elämääni koskaan haitannut. Muistan kyllä lapsuudestani, että jos häneen vanhempieni kanssa liikkuessani jossain törmäsimme, oli hän aika pelottava ilmestys. Ja pienessä kaupungissa törmääminen oli kyllä lähes väistämätöntä. Tuota alkoholismi-sairautta en toivoisi kenellekään, enkä kenenkään läheisille kestettäväksi. Meillä miehen kanssa molemmilla terve suhtautuminen alkoholiin ja sen juomiseen.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida... Nyt täytyy lähteä leipomaan marjapiirakkaa huomisille showereille :)

Sulina + Papu rv 27+1

Vierailija
32/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Käytiin akan kans pikku kävelyllä ja kylässä. Piristi kummasti. Mennessä oli ehkä hitaampi meno tuntu, ett vaapun ku ankka. Mut kai sitä vetreyty, ku tullessa oli jo helpompaa ;)

[color=blue]Emma [color=violet]ohan meillä välimatkaa, joten siks varmaan kesti ;) Onnistuko värjäys??

[color=darkviolet]Saispa lääkkeet vaikuttaa heti. Inhottavalta tuntuu tuo silmä yhä, vaikka pari kertaa jo tälle päivää oon tuubista mönjää siihen laittanu. Ja toinen marinan aihe, kunnen voi käyttää nyt sitte piilareita.

Täällä ei tälle iltaa mitään ihmeempiä. Ootellaan täs akan kans, ett lihapasteijat paistuu :b

Vierailija
33/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitti, nuorimmainen in sairas, kuumeessa ja flunssassa, etten ole oikein ehtunyt tänään koneelle.

Eli huomisesta s-joki tapaamisesta, kuinka moni on tulossa vai yksinkö joudun rosson ruokia huomenna syömään? Maria, chikka, elina ja keitä meitä olikaan? Onko kukaan tulossa? Yhtä hyvin voin mennä vaasan rossoon syömään jos yksin joudun olemaan! =)

Toivottavasti näette tän vielä, tulin tänne pinoa lukemaan eikä mitään juttua tapaamisesta osunut silmiini.

pitää rientää/nenn

Vierailija
34/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kämppä putipuhdas ja viikon ruokaostokset tehty, kunhan typykkä tuolla sängyssä hiljenee, niin itsekin voi heittäytyä ihan rauhassa sohvan nurkkaan hyvän lehden kanssa :)

BEIJAFLOR: Onnea pojasta!!! Ihan luonnollistahan se on, että sitä voi toivoa jompaa kumpaa sukupuolta oikein erityisesti eikä se silti tarkoita, etteikö rakastaisi just sitä kumpi sieltä sitten putkahtaa. Meillehän on myös poika tulossa ja mäkin myönnän toivoneeni enemmän tyttöä, mutta nyt oon jo ihan tottunut poika-ajatukseen ja tuntuu ihanalta kun mieskin saa sitten kaverin :) Brunon ultra on varmaankin aika 100% varma, joten mä varasin jo kirpparipöydän ja alan myydä noita tyttövauvan ihania vaatteita pois... Se täytyy kyllä myöntää, että pojan vaatteisiin ei samalla tavoin " sekoa" , siis että olisi jo vino pino hankittuna. Vaikka toki nättejähän niitäkin on!

FABLE: Joo, Bruno suositteli sokerirasitusta tai ylipäätään vähentämään sokerin syöntiä. Neuvolassa taas ei suositeltu, kun ei ole mitään aihetta, SF -mittakin hieman keskikäyrän alapuolella. Sain kuitenkin lähetteen ja nyt pähkäilen, että menisinkö varmuuden vuoksi. Mut huojentavaa kuulla, että sulla on jo kokemusta siitä, että vauva on viikkojaan suurempi ja silti onkin ollut ihan normaalipainoinen! Eikä mua edes se 4 kiloinen pelota (vaikka 3 kg:kin tuntui, ettei se tule ikinä ulos...), mutta jos olisi paljon yli 4, niin sitten kyllä iskisi paniikki!

LAPSIMÄÄRÄG: Meille siis toinen tulossa ja sitten on molemmat sukupuolet hankittu, joten voi olla että tämä kaksi riittää. Itse oon kyllä aina haaveillut kolmesta, mutta voi olla että se iltatähti tulisi kysymykseen vasta sitten lähempänä esikoisen kouluikää... kai... ettei käy kuten mun äidille, joka halusi kolme lasta pienellä ikäerolla, mutta viimeiset olikin sitten kaksoset! Ja neljä lasta alle viidessä vuodessa on aika hässäkkä :)

MARIA-79: Ainakin tuo Kappahlin ale oli vain kanta-asiakkaille, voi olla että Lindex myös. Mut ne kortithan on ihan ilmaisia ja ite oon hyötynyt jo paljon niistä. Ärsyttäväähän se kyllä on, kun on lompakko täynnä kortteja!!

ZATU: Hienoa, että kaikki oli hyvin neuvolassa!!

Noista hautajaisista vielä, että eipä niitä tosiaan kohdalle toivoisi koskaan ja varsinkaan tilannetta, että lähtö tulee ihan kesken kaiken eikä kukaan ehdi hyvästellä tai pysty ymmärtämään miksi näin kävi... Pikkuveljeni kuoli 18 -vuotiaana ja sitä ei vieläkään voi hyväksyä, vaikka siitä on aikaa jo 9 vuotta. Kai kaikelle on tarkoituksensa, mut ois ihan kiva kuulla, että mikä!! Tältä tädiltäkin jäi melko nuoret lapset ja ihan pieniä lastenlapsia, todella surullista näiden lastenkin puolesta :(

Tietääkö kukaan muuten, että oisko suotavaa pienillä lapsillakin olla jotain tummaa päällä hautajaisissa? Mustia mekkoja nyt tuskin myydään, mutta ehkä ei ole asiallista vaaleanpunaisessa rimpsumekossakaan mennä vai kuin?

Oho, tyttö taisi nukahtaa ihan itsekseen, useimmiten huoneessa joutuu käymään pariin otteeseen silittelemässä. Nyt iltapalaa tekemään ja sohvalle :)

ariella

Vierailija
35/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapsilukuG: toinen tulossa, minä tahtoisin ehkä vielä kolmannen mies tyytyis kuulemma kahteen

VuodenaikaG: mä olen ehdottomasti talvi-ihminen, osasyy on mun lukuisissa allergioissa, jota juuri kevä-syksy välillä vaivaavat.

SuonikohjuG: en ole ainakaan kohjuja huomannut...

RaskausviivaG: ei ole viivaa ei ollut kyllä viimekskään.

MaidonherumisG: ei heru eikä tipu, tissit on kyllä aivat tajut mutta viimeks maito nousi kunnolla vasta 2vkon päästä synnytyksestä

Beijaflor: Meillä kanssa toivottiiin esikosta tyttöä, mulla oli tytyfiilis samoin monilla muilla, ultrassa ei mitään varmistuksia asialle saatu vaan oltiin varmoja kutienkin et tyttö tulee...ja kuinkas ollakaan rinnalleni sain aivan ihastuttava pojan. Kyllä synnärillä hämmästelin mun " tyttöä" :) Poikaan kyllä rakastuin jo heti ensisilmäuksellä ja se ettei saatu silloin tyttöä näkyy nyt ehkä pienenä pettymyksenä ja ehkä kaipuuna kun muut saa tyttöjä Esim, mun sisko...Noh nyt ollaan menossa sinne 4D ultraan ja ehkä tämä toinen on tytsy, fiilikset on taas tyttelin puolella.

Noh nyt soffalle...

vupii the sairaslomalainen

Vierailija
36/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nopsasti illan päätteeksi noista Kappahlin ja Lindexin alennuksista. Kappahlilta tuli kotiin kirje, sekä tekstari, että Kappahl kortilla koko kertaostosta -25%. Lisäksi Hesarin välissä oli Kappahlin mainos, jolla voi saada -25 %yhdestä lasten-, naisten,- ja miesten vaatteesta. Ostin Kappahlistakin esikoiselle pyjaman, paidan ja housut. Ja Lindexiltä tosiaan noita äitiysvaatteita. Sieltäkin tuli kirje, että kertaostosta (voi sisältää miten paljon vaan) Lindex-kortilla -25%. Mutta sitten kun menin eilen Itäkeskuksen Lindexille, niin siellä oli kaikkialla isot kyltit, että kaikki norm hintaiset -25%, ihan siis ilman korttiakin. Itsekään en näyttänyt korttia, kun se oli justiinsa jossain kukkaron uumenissa. Tuo kortti-määrä on kyllä hurja, mutta toisaalta alennusjutut on kyllä kiva saada.

t.Meku 23+5

Vierailija
37/37 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähinnä niistä treffeistä. Olin kyllä ihan tulossa Seinäjoelle, mutta jos tosiaan on niin, että me nennin kans kaksistaan syödään, niin silloinhan Vaasa on parempi vaihtoehto... :-) Huomenna aamulla ennen puoltapäivää pääsen vielä koneelle, joten siihen mennessä olis kiva sada jotain vahvistusta muiltakin. Sen jälkeen suuntaan jo Lapualle. Toivottavasti ovat vielä hereillä tai kukkuvat sitten aamusta täällä.

Onnittelut (myöhäiset) Mirabellalle ja Beijaflorille ultrakuulumisista. Kyllä se ajatus tasaantuu! Hienoja neuvolauutisia oli tullu aika monelta kans; onnittelut niistäkin!

Hautajaisista vielä nopeeasti. Me ollaan oltu tytön kanssa jo monissakin ja pukeutumissääntönä ollaan pidetty vain tuon rimssuilun vähentämistä ja värien neutraloimista. Viimeksi viime talvena oli tummanruskea velourmekko ja edellisenä kesänä luonnonvalkoinen pellavamekko. Ei kai lasten tarvitse/pidä mustaan pukeutua, kun eivät sillä lailla osaa vielä ymmärtää koko kuolemaa ja sitä mukaa surra sitä. Vaikuttais vähän pikkumaiselta sellainen vaatimus, ainakin näin mun vinkkelistä...

Alkoholista; serkku 31-v. tappoi itsensä viinanjuonnilla muutama vuosi sitten (sai diabeteshokin), toinen juo edelleenkin. Isä on juonu jo melkein kolkyt vuotta. Odotan/pelkään sen ruumiillista romahdusta kaiken aikaa ja lasinen lapsuus on siis ollu mullakin - mustasukkaisuutta, omistamisenhalua, ruumiillista ja henkistä väkivaltaa, öistä örinää sängyn vieressä jne. Ihme kyllä on kuitenkin aina käynyt erittäin säntillisesti töissä ja hoitanut raha-asiansa kunnolla! Vetää vaan pihiyttään pers' kännit yksin kotona joka ilta tai yö. Tätini on rasittava ja huvittava kaappijuoppo; krooninen salailija ja valehtelija. Veljeni kiikkuu siinä hyväksyttävän juomisen ja alkoholismin rajamailla. Lapseni isä on/oli jokailtainen tissuttelija (luvannut nyt parantaa tapansa...), kun itse taas olen allerginen jo viinan hajullekin, samoin äitini. Saatan kesällä ottaa oluen, max. kaksi terassilla ja saunakaljan silloin tällöin, mutta muutoin lasillinen viiniä ruoan kanssa riittää. Onneks nuorena aikuisena tajusin tuon sukurasitteen riskit ja otin järjen käteen alkoholipolitiikan kanssa. Olis voinu lähteä mopo käsistä mullakin. Huh, miten pelottavaa tuo alkoholismin yleisyys onkaan. Jaksamista kaikille omien " taakkojensa" kanssa!

Punkkaan mars! Tsekkaan vielä sivut huomenna niiden treffien takia, muutoin hyvät viikonloput kaikille!

¨c¨ rv 26+1