Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä, mitä tekisin elämälläni

Vierailija
06.03.2022 |

En ole työelämässä, minulla on vain vapaa-aikaa ja rahastakaan ei ole pulaa.
Silti vietän päivät enimmäkseen kotona, vähän ulkoilen ja joskus innostun lähtemään jonnekin, lähelle tai kauas.
Tuntuu vain, että kaikki on jo nähty. Olen yksin, en ole koskaan ymmrtänyt ylläpitää ihmissuhteita. Osaan olla sosiaalinenkin, siitä ei ole kiinni. Aiemmin esim. yksinreissaaminen ja -harrastaminen ei minua haitannut, mutta nyt tunnen, että tarvisin kaverin. Olen väsynyt ja kyllästynyt elämään omassa kuplassani, oman pään sisällä.

Vinkkejä, miten hankkia elämään sisältöä? Yksin tai pienessä porukassa, mutta massatapahtumat eivät ole minua varten.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita ostamalla Ukrainan lapsille vaippoja ja vauvan ruokaa ja vie keräys pisteisiin...

Tarjoa majapaikka ensin.

Jos joku tulisi jakamaan pienen kämppäni, en tiedä, kummalle se olisi rankempaa.

Olen ollut aina yksin. Joskus oli kotieläimiä kyllä, mutta eläimet on eri asia.

Ap

Vierailija
22/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän niin kuin AP, luulen.

En käytä päihteitä, elän suht. terveellisesti, harrastelen asioita tavoitteettomasti, enkä käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen täysin vastaavan tapauksen.

Haluaisiko hänkin muutosta elämäänsä? Muttei tiedä miten?

Ap

Ajattelin jos olet hän.

En ole kehdannut kysyä.

Vierailija
24/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas. Vaihdetaan osia.

Vierailija
25/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiin .

Kaverihaku.net

Vierailija
26/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän niin kuin AP, luulen.

En käytä päihteitä, elän suht. terveellisesti, harrastelen asioita tavoitteettomasti, enkä käy töissä.

No jopas! Ihanaa (tai "ihanaa"), että joku muu on samassa lammikossa.

Mutta oletko sinä onnellinen, tyytyväinen oloosi? Ystäviä, kavereita?

Minulle riittäisi yksi ihminen, jota voisin mielessäni pitää kaverinani, joku, jolle laittaa viestiä. Tms. Viime vuonna oli lähellä, ettei tällaista syntynytkin, mutta sitten hän muutti yhteen parisuhdekumppaninsa kanssa ja "katosi". En ollut lopulta tärkeä tai kiinnostava.

Vierailija
27/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira.

Vierailija
28/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antisosiaalinen kirjoitti:

Tinderiin .

Kaverihaku.net

Nyt hörähdin (🤭)

En ole juuri laskeutunut ulkoavaruudesta, joten nuo on käyty jo.

Tulos = 0

Vierailija
29/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noinkaan onnekas

Vierailija
30/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki koira.

Ei enää, ei tähän ympäristöön.

Minulla oli koira, kun asuin maan tasalla ja oli oma piha, luonto vieressä.

Nyt ei ole.

Olen miettinyt sitäkin, onko oikein hankkia lemmikki täyttämään tyhjää ihmisystävän paikkaa. Minulle koira olisi nimenomaan sitä. Ja koira määrittelisi ajankäyttöni, tuloni ja menoni. Yöksikään ei voisi lähteä pois, kun ei ole hoitajaa.

Koirasta on vastuu seuraavat 15-20 v, jos pennun ottaa. Vanhalla koiralla on usein sairauksia, jotka rajoittavat molempia.

Vierailija
31/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti luonnosta, lähde pitkälle vaellukselle.

Vierailija
32/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille.

Vierailija
33/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahasta pulaa,lähde reissuun,kokeile ekaksi joku lyhempi juttu,kuukaus pari,sitte vaikka vuosi kiertäen.

Vierailija
34/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että mä saisin sun kaverit ja elämänhalun?

Vapaa-ajalla ja rahalla ei tee mitään, kun on menettänyt elämän punaisen langan.

Kaikki on yhtä ja samaa, ikuinen yksinäisyys. Sinä saisit tämän olotilan vaihtokaupassa?

Vierailija
35/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rahasta pulaa,lähde reissuun,kokeile ekaksi joku lyhempi juttu,kuukaus pari,sitte vaikka vuosi kiertäen.

Olen tehnyt jo tuon. Tulin takaisin kotiin 2020, ja tykkäsin käpertyä tänne.

Nyt vai en osaa enää tulla ulos. Tuo typerä krnkrn teki matkustamisen hankalaksi.

Ennen oli helppoa ja yksinkertaista, enää ei. Voi tietysti toivoa, että entiset ajat vielä palaavat?

Ap

Vierailija
36/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on reippaasti niin lahjoita hyväntekeväisyyteen. Sit alat etsimään töitä tai koitat selvitä tuilla, eikös siinäkin olis hommaa vaikka kuinka.

Vierailija
37/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti luonnosta, lähde pitkälle vaellukselle.

Kesällä varmaan tapahtuukin, jos olen kunnossa.

Joku tuommoinen irtiotto on ainoa mukava asia, mitä osaan kuvitella.

Toki olen sielläkin yksin, mutta tavallaan en: olen luonnossa kulkiessa osa sitä.

Vierailija
38/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotieläimet jopa viherkasvit, ne rajoittavat elämää, kuten liika irtaimisto, luulen tietäväni mitä ajat takaa, haluat koko elämäsi mahtuvan yhteen kassiin, haluat olla liikkeellä koko aika ja pohdit sitä kuinka on vaikeaa löytää elämänkumppani jolla olisi mahdollisuus samaan.

Ota ja lähde, lähteminen se vaikeinta on, pakkaa kaikki mitä tulet enään elämässäsi tarvitsemaan yhteen kassiin, anna kaikki muu pois, kierrätä, lahjoita, älä myy mitään, nauti siitä vapaudesta jonka saat kun et enään rakasta materiaa - ja lähde.

Ole liikkeellä koko aika, nomad, tiedät varsin hyvin ettei se ole rahakysymys, tiedät myös sen että yksi kassi riittää vallan mainiosti.

Lähde, aika kuluu nopeasti, tiedät sen etkä halua sellaista tilannetta että on liian myöhäistä lähteä.

Hyvää matkaa.

Vierailija
39/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että mä saisin sun kaverit ja elämänhalun?

Vapaa-ajalla ja rahalla ei tee mitään, kun on menettänyt elämän punaisen langan.

Kaikki on yhtä ja samaa, ikuinen yksinäisyys. Sinä saisit tämän olotilan vaihtokaupassa?

Wrong

Sinä olet onnekas minuun verrattuna. Olen onneton, rahaton, yksinäinen, työ =tuskaa.

Vierailija
40/122 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän samanlaisia ajatuksia, paitsi että olen työelämässä ja sieltä tulee elämään sosiaalisuutta ja jokapäiväistä rytmiä. Itsekin matkustelen yksin ja liikuntaharrastuksissa koen samanlaista vastenmielisyyttä tavoitteellisuutta kohtaan, jos jostain tulee suorittamista niin menetän mielenkiinnon. En ole kuitenkaan varsinaisesti yksinmatkustamista tai harrastuksia ilman tavoitteellisuutta kokenut mitenkään ongelmallisiksi. 

Itse olen suunnitellut, että muuttaisin 1-2 vuoden sisällä ulkomaille ja voisin tehdä nykyistä työtä etänä. Toki se arki tulee ulkomaillakin vastaan eikä se oma elämä varsinaisesti muutu vaikka vaihtaa paikkaa. Toisaalta uuteen paikkaan tutustuminen on aina virkistävää ja menee siinä jonkin aikaa, että oma elämä asettuu niille tylsille raiteille. Ehkä tuon ulkomailla olon aikana oppimisin itsestänikin jotain, mistä olisi hyötyä myöhemmin. 

Tällä hetkellä tuntuu, että olen onnistunut elämässäni työn suhteen, mutta muuten olen aika tuuliajolla. En ole varsinaisesti onneton, mutta en oikein tiedä mihin suuntaan haluaisin elämääni viedä.