En tiedä, mitä tekisin elämälläni
En ole työelämässä, minulla on vain vapaa-aikaa ja rahastakaan ei ole pulaa.
Silti vietän päivät enimmäkseen kotona, vähän ulkoilen ja joskus innostun lähtemään jonnekin, lähelle tai kauas.
Tuntuu vain, että kaikki on jo nähty. Olen yksin, en ole koskaan ymmrtänyt ylläpitää ihmissuhteita. Osaan olla sosiaalinenkin, siitä ei ole kiinni. Aiemmin esim. yksinreissaaminen ja -harrastaminen ei minua haitannut, mutta nyt tunnen, että tarvisin kaverin. Olen väsynyt ja kyllästynyt elämään omassa kuplassani, oman pään sisällä.
Vinkkejä, miten hankkia elämään sisältöä? Yksin tai pienessä porukassa, mutta massatapahtumat eivät ole minua varten.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et ole töissä?
No miksi pitäisi olla jos kerran ei ole rahasta pulaa kuten ap mainitsi? Jää sekin työpaikka jollekin joka haluaa sitä duunia tehdä ja tarvitsee palkkaa. Ja jotkut työt pitäisi kieltää kokonaan, esim. muovikrääsän valmistus ja markkinointi ja puhelinmyynti ja mikä vaan saastuttava, esim. bitcoinlouhinta.
Vierailija kirjoitti:
Alhainen dopamiinitaso? Tuleeko avantouinnista tai kylmästä suihkusta hyvä fiilis?
Tulee, mutta vain hetkeksi.
Ei sillä tarvitse tehdä mitään. Teit tai et, joku kerta suljet silmäsi viimeisen kerran - kaikki päättyy, roolisi, tekemisesi. Tämä oli vain uni, nukahdat ja unohdat.
Eihän sitä yksin moniakaan mikään kiinnosta. Tämä elämä kun on sellaista, että yhdessä on hauskempaa ja ihmisistä yritetään tehdä sosiaalisia ja sosiaalisuudesta palkitaan, sekä sitä jopa vaaditaan varsinkin nykyajan työelämässäkin. Yksinään olevat ja yksinäisyydestä kärsivät, todellakin kärsivät koska edes oleminen ja mikä tahansa tekeminenkään ei innosta tai tunnu miltaan.
Seuraa siis tarvitsisit ja se mistä sitä saat tai löydät, niin taitaa olla oma asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhainen dopamiinitaso? Tuleeko avantouinnista tai kylmästä suihkusta hyvä fiilis?
Tämä ei ollut ap, mutt ap voisi vastata juuri noin.
Eli kaikki hyvät fiilikset ovat hetkellisiä. Ohi ennen kuin on ehtinyt kissaa sanoa.
Ap syö tyrosiinia ja väliin 5-htp:a, tiedä sitten onko noilla mitään vaikutusta.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tarvitse tehdä mitään. Teit tai et, joku kerta suljet silmäsi viimeisen kerran - kaikki päättyy, roolisi, tekemisesi. Tämä oli vain uni, nukahdat ja unohdat.
En itse ajattele noin.
Ja myös: kyllä tällä elämälläkin pitäisi olla merkitys, mielekkyys, ei pelkkää päivien ruksimista käytetyiksi.
Jotkut puhuvat jopa elämännälästä. Minä olen ikään kuin syönyt kylläkseni jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä yksin moniakaan mikään kiinnosta. Tämä elämä kun on sellaista, että yhdessä on hauskempaa ja ihmisistä yritetään tehdä sosiaalisia ja sosiaalisuudesta palkitaan, sekä sitä jopa vaaditaan varsinkin nykyajan työelämässäkin. Yksinään olevat ja yksinäisyydestä kärsivät, todellakin kärsivät koska edes oleminen ja mikä tahansa tekeminenkään ei innosta tai tunnu miltaan.
Seuraa siis tarvitsisit ja se mistä sitä saat tai löydät, niin taitaa olla oma asiasi.
Vain ekstrovertit kaipaavat seuraa.
Me muut tarvitsemme syvempää kohtaamista. Oma seura riittää kyllä.
Mitä tykkäsit tehdä lapsena tai, mitä olisit halunnut tehdä, mutta ei voinut? Itse löysin omat juttuni, kun muistin, mistä asioista tuli hyvä olo jo lapsena, kun muiden odotukset eivät vielä tukahduttaneet itseä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Laskeskelin, että olen ollut aikuisiällä yht. 6 vuotta psykoterapioissa ja lisäksi limittäin erilaisissa valmennuksissa 10 vuotta. Jos jokin tarkoitus ja piilevä potentiaali olisi löytyäkseen, eiköhän se olisi jo löytynyt. Sisäisestä maailmasta on käännetty kaikki kivet. Siksi elelen rauhassa päivästä toiseen. Luulin vuoden alussa, etten keksi mitään tekemistä. Eilen tajusin, että jo 10 viikkoa tata vuotta on mennyt!
Niin, tällaisiin ongelmiin tarjotaan yleensä vastaukseksi terapiaa, mutta mitäs sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut ap, mutt ap voisi vastata juuri noin.
Eli kaikki hyvät fiilikset ovat hetkellisiä. Ohi ennen kuin on ehtinyt kissaa sanoa.
Ap syö tyrosiinia ja väliin 5-htp:a, tiedä sitten onko noilla mitään vaikutusta.
-Ap
Löytyi tuollainen:
https://bebrainfit.com/increase-dopamine/
…jossa kerrotaan että 5-htp alentaa dopamiinia. En aikaisemmin tiennyt että melatoniini ja aspartaamikin alentavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet?
AP ei kerro ikää.
Onko mikään täällä annetuista ideoista auttanut, AP?
Tuntuuko viikonloput erilaisilta, jos on arkenakin vapaalla?
Mikä sitten on merkityksellistä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tarvitse tehdä mitään. Teit tai et, joku kerta suljet silmäs i viimeisen kerran - kaikki päättyy, roolisi, tekemisesi. Tämä oli vain uni, nukahdat ja unohdat.
En itse ajattele noin.
Ja myös: kyllä tällä elämälläkin pitäisi olla merkitys, mielekkyys, ei pelkkää päivien ruksimista käytetyiksi.
Jotkut puhuvat jopa elämännälästä. Minä olen ikään kuin syönyt kylläkseni jo.
Ap
Jätä meille muillekin jotain.