Jos lapsesi olisi murhaaja, menisitkö hänen puolestaan vankilaan?
Tämä kysymys tuli mieleeni yhdestä ajankohtaisesta fiktiivisestä rikossarjasta jonka nimeä en voi kertoa koska joku joka ei ole nähnyt sarjaa voisi suuttua mulle tästä juonipaljastuksesta :(
Ottaisitko lapsesi rikoksen niskoillesi ja suojelisit häntä menemällä itse vankilaan ja sanoisit että sinä olet se syyllinen eikä lapsi?
Kommentit (47)
Jos lapseni murhaisi vaikkapa lapsensa tappajan, voisin harkita. Jos pistäisi väkeä kylmäksi ihan huvin vuoksi, joutaisi olemaan vankilassa lopun ikäänsä.
Minä menisin, koska olisin syyllinen lapseni huonoon ja virheelliseen kasvatukseen. Eihän psykopaatit taivasta tipu, vaan ovat hirveän tai olemattoman kasvatuksen, rakkaudettomia uhreja. Kyllä häpeäisin todella, jos lapseni olisi murhaajapsykopaatti. Kukaan muu ei voi murhaa tehdä... Oman hengen itsepuolustuksen, joka menee hätävarjelun liioitteluksi, ehkä voisi ymmärtääkin...
En, vaan sitoisin omin käsin sähkötuoliin kiinni ja vetäisin kahvasta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:33"]
On siis katsottu Salaisuuksia ja valheita.
[/quote]
Hys!! Nyt on juoni paljastettu :/
Mä voisin mennä. Ehtisin kyllä istumaan muutaman vuoden vankilassa ja lukea itseni lakimieheksi. Lapseni saisi elää tavallista (hyvää) elämää. Lapsi voisi tulla mua aina välillä katsomaan :) Olisi aikaa olla av-palstalla rajattomasti ja liikkua :)
Vankila vois sopia mulle. Sais olla rauhassa, ei stressiä eikä rahamurheita. Kaikki tulis valmiina. Mutta ehkä en sitten kuitenkaan, tosin riippuishan se siitäkin miksi lapseni olis murhannut. Eli ehkä menisin, ehkä en...
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:39"]Oi ihanaa menisin. Olen yksinhuoltaja ja maine siis jo mennyt, ku viel vahinkoraskaus kyseessä yhden illan jutulle. Haaveilen just jostain eristyksestä jossa ei tarvis tehä mitään. Elinkautinen kiitos vielä, ettei miehetkään enää pääsis satuttamaan.
[/quote]
Hei ryhdistäydy nyt. Mitään ei ole menetetty.
T. Toinen yksinhuoltaja
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:10"]
Mä voisin mennä. Ehtisin kyllä istumaan muutaman vuoden vankilassa ja lukea itseni lakimieheksi. Lapseni saisi elää tavallista (hyvää) elämää. Lapsi voisi tulla mua aina välillä katsomaan :) Olisi aikaa olla av-palstalla rajattomasti ja liikkua :)
[/quote]
Käsittääksen suljetussa vankilassa ei saa olla netissä ihan milloin haluaa. Siinä on aika tiukat rajoitukset. Ja liikuntakin voi olla aika rajoitettua, riippuen toki vankilasta. Ei ne kaikki vankilat mitään lomahotelleja ole.
Jaa no mikä jottei. Loisisin av:lla päivät sillä erotuksella että ei tarvis käydä töissä välillä.
Ne, jotka hehkuttavat haluavansa vankilaan, eivät tiedä mistä puhuvat, tai sitten ovat vakavasti masentuneita (mihin vankila ei myöskään auta yhtään).
En, koska jokainen kantaa vastuun omista tekemisistään.
En.
Jäin miettimään että päättyikö sarja noin sen takia, että voidaan tehdä kakkoskausi. Jossa tää psykotytär on kasvanut teiniksi esim. ja poliisi yhä jahtaa sitä..
Riippuu siitä kenet ja miksi. Ja tietysti siitä onko se uskottavasti otettavissa mun niskoilleni.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:18"]
Jaa no mikä jottei. Loisisin av:lla päivät sillä erotuksella että ei tarvis käydä töissä välillä.
[/quote]
Miten sä ilman nettiyhteyttä loisisit av:lla? Ei elinkautisvangit todellakaan nettaile päivät pitkät. Nettiin pääsyyn pitää hakea joka kerta erikseen lupa lupa ja yhteys on rajoitettua sekä ajallisesti että sivujen suhteen. Käytännössä nettiä saa käyttää asioiden hoitoon, ei huvituksiin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:28"]Tämä kysymys tuli mieleeni yhdestä ajankohtaisesta fiktiivisestä rikossarjasta jonka nimeä en voi kertoa koska joku joka ei ole nähnyt sarjaa voisi suuttua mulle tästä juonipaljastuksesta :(
Ottaisitko lapsesi rikoksen niskoillesi ja suojelisit häntä menemällä itse vankilaan ja sanoisit että sinä olet se syyllinen eikä lapsi?
[/quote]
En. Jokainen vastaa omista teoistaan.
Lasten pitä oppia ottamaan vastuu teoistaan.