Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro migreenistäsi, etenkin aurallisesta

Vierailija
24.08.2015 |

Miten kohtaus alkaa ja etenee ja miten usein se iskee sinulla? Oliko se sinulla jo lapsena vai puhkesiko aikuisena?

Kiinnostaa, koska vaiva puhkesi minulle nyt vuosikymmenien jälkeen takaisin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kohtalotoveria?

Vierailija
2/3 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi n. 6-vuotiaana ja sain kohtauksen ehkä kerran vuodessa 10-vuotiaaksi saakka. Sen jälkeen migreeni pysyi poissa 10 vuoden ajan kunnes tuli taas takaisin.

Kohtaus alkaa näköhäiriöillä, muita oireita ei ole. Sahalaita ilmestyy ensin näkökentän keskelle ja hilautuu sitten reunaa kohti. Kun se katoaa, kipu alkaa. Tähän menee aika tarkalleen tunti. Vaikka ehdinkin sahalaidan ansiosta ottamaan lääkkeen ennen kivun alkamista, joudun silti etsimään itselleni pimeän ja hiljaisen huoneen jossa voin nukkua pari tuntia. Lapsena oksensin myös aina kohtauksen lopuksi, mutta nykyään pahoinvointia ei onneksi ole.

Olen iloinen siitä että oma migreenini on sen verran lievä ja harvinainen riesa, ettei se juurikaan häiritse arkeani. Täytyy toivoa, että se pysyy kurissa myös jatkossa. Tsemppiä teille, jotka joudutte kärsimään siitä kuukausittain tai jopa kolme päivää putkeen, tiedän että näitäkin tapauksia on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En (onneksi) sairasta sitä, kaikkea muuta kylläkin. Mutta tulin vain suosittelemaan, että kannattaa kokeilla tuohon migreeniin magneettikoruja. Tutun pienellä lapsella oli todella pahoja, jopa sairaalareissun vaativia migreenikohtauksia, niin siitä lähtien kun alkoi pitää magneettikaulakorua, ei kohtauksia ole enää ollut. Googlaa magneettikoru tai terapiamagneetti tms. ja kokeile jos yhtään luulet että voisi auttaa sinua. Pään alueen ongelmiin voisi olla paras joku kaulakoru tai korvikset, tosin korviksista olen kuullut että voivat ainakin aluksi olla jopa liiankin tehokkaan tuntuiset niin että aiheuttavat huonon olon.

Ja jo valmiiksi haukkujille ja alapeukuttajille; en vieläkään ole millään lailla magneettikorubisneksessä mukana eivätkä vähättelynne ja haukkunne liikuta minua lainkaan, haluan vain auttaa jos suinkin pystyn. Ei ole teiltä pois jos joku kokee saavansa avun jostakin mihin te ette usko.