Voisitteko ottaa ukraanalaispakolaisia kotiinne?
Itse asun ison firman vuokra- asunnossa ja haluaisin tietää voisiko hätämajoitusta sallia? Halu auttaa on kova.
Kommentit (124)
Suomessa on ihan helkkarin paljon tyhjiä tiloja, kyllä ne tänne mahtuu. En kotiini ottaisi, korona ja muut taudit jyllää ja kuka hemmetti korvaa jos lähtiessään veivät kaiken irtilähtevän. Ei sieltäkään tulevat, kuten ei täälläkään, kaikki ole ihania ihmisiä, ei, vaikka sodan jaloissa ovatkin. Veroja maksan, niillä rahoillaan heitä nyt autetaan ja hyvä niin.
Autan niitä, jotka tarvittaessa auttavat minua. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia tuntemattomia ukrainalaisia kohtaan.
No miksipä ei. Meillä on ylimääräinen makuuhuone, jos se jollekulle kelpaisi.
Niin ja varmaan saa nopeesti lääkäri ja psykiatri hoitoo, ku me muut ollaan jo jonotettu monta kuukautta
Kyllä jos olisivat valmiita tekemään askareita ruokansa eteen. Yksi tyhjä huone talossa ja lämmin aittahuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, kun yhtäkkiä kukaan ei pelkää esim. koronatartuntaa. Ja noista oloista tulevien mukana voi tulla pahempiakin tauteja.
Mielestäni on törkeää ajatella että sieltä päin tulevat tuovat jotain pahoja tauteja, tuntuu että ajattelisit että me Suomalaiset olemme jotenkin parempia ihmisiä.
Kaikki ovat samanarvoisia!Nyt ne pinkit lasit pois silmiltä. Ukrainassa on paljon tuberkuloosia ja muita SUomesta jo hävitettyjä tauteja ihan tavallisilla ihmisillä. Haluatteko te todella siirtyä tartuntatautiasioissa sota-ajan tilanteeseen, jossa tubiin kuoltiin vähän joka torpassa?
Hämmentävää, että joku ei ole tietoinen tuberkuloosirokotteesta, joka kuuluu Suomessa viralliseen rokotusohjelmaan neuvolassa. Se rokote on syy, miksi Suomessa ei tubia enää juurikaan ole. Toki nyt ehdoin tahdoin ei muitakaan tartuntatauteja ole viisasta kotiinsa hankkia. Tuntuu olevan kovin naiiveja kuvitelmia monilla täällä.
Minun mielestäni voisi olla ihan hyvä idea auttaa ainakin toistaiseksi, koska he ovat aivan varmasti nyt traumatisoituneita, väsyneitä ja he tarvitset nyt jonkinlaisen kodin omaisen pysähdyspaikan.
Ja kyllä, vaikka olenkin 50- mies, eikä minulla ole mitään taka-ajatuksia siinä jos ottaisin jonkun äidin ja lapsia toistaiseksi suojaan ja tarjoan pyyteetöntä asumista. Jos voin auttaa, niin autan.
Näissä asioissa mennään nyt ihan empatia ja auttamisen halu edellä, tai ainakin minä menen. Ajatelkaa itsenne samaan tilanteeseen.
Periaatteessa joo, mutta luulen heille löytyvän paremmin soveltuviakin majapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, kun yhtäkkiä kukaan ei pelkää esim. koronatartuntaa. Ja noista oloista tulevien mukana voi tulla pahempiakin tauteja.
Mielestäni on törkeää ajatella että sieltä päin tulevat tuovat jotain pahoja tauteja, tuntuu että ajattelisit että me Suomalaiset olemme jotenkin parempia ihmisiä.
Kaikki ovat samanarvoisia!Nyt ne pinkit lasit pois silmiltä. Ukrainassa on paljon tuberkuloosia ja muita SUomesta jo hävitettyjä tauteja ihan tavallisilla ihmisillä. Haluatteko te todella siirtyä tartuntatautiasioissa sota-ajan tilanteeseen, jossa tubiin kuoltiin vähän joka torpassa?
Svetlanan bebaan laitettaa rokotetta sen verta että viikkoon ei istu kovalla alustalla.
Ystävän majoitan koska tahansa sohvalleni. Tuntemattomia en ikinä.
Ei kuulosta hyvältä ajatukselta. Tämä on kuntien ja valtion tehtävä organisoida majoitus ja vähentää lukumäärä vuosittaisesta pagola iskiintiöstä joilla nyt lennätetään lähi-itäläisiä ym. venkuloita Suomeen.
Äläjöpsii kirjoitti:
Näkyy tuolta ukkojakin lähtevän, niitä ei vain kuvata.
Hesari teki jutunkin jostain Abbasista joka häipyi heti kun tilaisuus tuli. Selkärankaiset miehet taas kulkevat rajan yli toiseen suuntaan puolustamaan maataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että joku ei ole tietoinen tuberkuloosirokotteesta, joka kuuluu Suomessa viralliseen rokotusohjelmaan neuvolassa. Se rokote on syy, miksi Suomessa ei tubia enää juurikaan ole. Toki nyt ehdoin tahdoin ei muitakaan tartuntatauteja ole viisasta kotiinsa hankkia. Tuntuu olevan kovin naiiveja kuvitelmia monilla täällä.
Tuberkuloosia vastaan ollut rokote (calmette) poistui yleisestä rokoteohjelmasta vuonna 2006.
Aivan kuten Juha Sipiläkin teki, teen minäkin.
Voisin muutamaksi viikoksi. Siten meillä alkaa remontti ja tulee ahdasta omallakin porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Mutta vain naisia ja lapsia.
Vain naisia ja lapsia on tulossa. Miehet 18-60 v eivät saa poistua maasta.
Meillä olisi tilaa varmaan, kun vähän tiivistäisi. Äidille ja lapselle, tai kahdellekin. Olisi varaa hetken ruokkiakin, ja vaatettaa, jos lapsi/lapset olisi meidän omia vähän pienempiä.
Mutta minulla ei taida olla siihen henkistä kanttia. Olin rikki ennen koronaa, ja sitten läpikäyntiin sellainen mylly elämänkoulua (anteeksi ilmaisuni, mutta en jaksa selittää tarkemmin) keskellä pandemiaa, että en varmaan kestäisi.
Tai mistä sitä tietää. Lasteni turvallisuutta mietin, ja sitä että jos Putin haluaa myös Suomen, olen vastuussa en vain kolmen oman lapsen pakomatkasta, vaan myös lisäihmisten. Mies olisi sotimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Mutta vain naisia ja lapsia.
Vain naisia ja lapsia on tulossa. Miehet 18-60 v eivät saa poistua maasta.
Pääsee ne hoitoon.
Nyt ne pinkit lasit pois silmiltä. Ukrainassa on paljon tuberkuloosia ja muita SUomesta jo hävitettyjä tauteja ihan tavallisilla ihmisillä. Haluatteko te todella siirtyä tartuntatautiasioissa sota-ajan tilanteeseen, jossa tubiin kuoltiin vähän joka torpassa?