Voisitteko ottaa ukraanalaispakolaisia kotiinne?
Itse asun ison firman vuokra- asunnossa ja haluaisin tietää voisiko hätämajoitusta sallia? Halu auttaa on kova.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kotiini yöksi edes tuttuja. Traumatisoituneista vieraista ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole yhteistä kieltä puhumattakaan.
Minäkin olen aina yksin. En avaa ovea kellekään. Mutta nyt voin auttaa. Mutta aion olla itse pois sen ajan.
Aiot siis muuttaa pois kotoasi määrittelemättömäksi ajaksi? Vai etkö vain tullut ajatelleeksi, että apua tarvitaan pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi tai kahdeksi yöksi?
Minulla on mahdollisuus olla mökillä.
Voin olla vaikka syksyyn asti siellä.
En millään pahalla, mutta onhan täällä Suomessaki suomalaisia, ilman kotia, jotka tarvittis apua, kattoo pään päälle ym. Mutta haluaisko joku ottaa niitä omaan kotiin asumaan
Traumatisoituneiden ihmisten auttaminen ei ole ihan kevyt juttu, vaikka moni tuntuu niin uskovan. Itse jätän sen suosiolla siihen koulutuksen saaneille. Ei minusta ole sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En millään pahalla, mutta onhan täällä Suomessaki suomalaisia, ilman kotia, jotka tarvittis apua, kattoo pään päälle ym. Mutta haluaisko joku ottaa niitä omaan kotiin asumaan
Siitä ei saa sädekehää pään päälle, joten ei halua. Ukraina on nyt ainut avuntarvitsija, josta saa riittävästi sädekehän kirkastetta. Siksi kaikki suuntaavat apunsa sinne välittämättä pätkääkään oman kotimaansa kodittomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kotiini yöksi edes tuttuja. Traumatisoituneista vieraista ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole yhteistä kieltä puhumattakaan.
Minäkin olen aina yksin. En avaa ovea kellekään. Mutta nyt voin auttaa. Mutta aion olla itse pois sen ajan.
Aiot siis muuttaa pois kotoasi määrittelemättömäksi ajaksi? Vai etkö vain tullut ajatelleeksi, että apua tarvitaan pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi tai kahdeksi yöksi?
Kai ihmiset ajattelevat että Ukrainasta tuleville järjestyy kaupungin asunto muutamassa viikossa…
Me helsinkiläiset olemme tottuneet että kaikki menevät meidän ohi. Nyt on sentään kyse ihan oikeista p*kolaisista kyse ettei niin hirveästi ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, kun yhtäkkiä kukaan ei pelkää esim. koronatartuntaa. Ja noista oloista tulevien mukana voi tulla pahempiakin tauteja.
Mielestäni on törkeää ajatella että sieltä päin tulevat tuovat jotain pahoja tauteja, tuntuu että ajattelisit että me Suomalaiset olemme jotenkin parempia ihmisiä.
Kaikki ovat samanarvoisia!
En ottaisi ventovieraita ihmisiä asumaan kotiini. Vaikka he sodan jaloista tulevatkin, se ei automaattisesti tarkoita että heihin voisi luottaa. Mieluummin maksaisin heille majoituksen muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, kun yhtäkkiä kukaan ei pelkää esim. koronatartuntaa. Ja noista oloista tulevien mukana voi tulla pahempiakin tauteja.
Mielestäni on törkeää ajatella että sieltä päin tulevat tuovat jotain pahoja tauteja, tuntuu että ajattelisit että me Suomalaiset olemme jotenkin parempia ihmisiä.
Ikävää, että koet realismin törkeänä. Kannattaa hieman perehtyä, millaisissa oloissa ihmiset sota-alueilla elävät. Nyt ei ole kyse kansalaisuudesta, vaan faktoista. Ei sitä suomalainenkaan taudittomana pysynyt sodan melskeessä olemattomissa hygieniaolosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Mutta vain naisia ja lapsia.
Viimeksi (2015) tällaista rajausta ei saanut tehdä, joten jätin asunnon muuhun käyttöön. Josko nyt saisi?
Ei ukrainalaisia kenenkään tarvitse kotiinsa majoittaa.
Ainakin meidän kaupungissa on jo selvää ja sovittu, mistä saavat majoituksen, joista tännekin sattuu tulemaan.
On varattu isot tilat, ovat olleet aikaisemminkin käytössä majoitukseen, silloin v. 2015.
Luuletteko etteivät kaupungit ja valtio ole tähän jo varautuneet.
Kun pahimmillaan on ennustettu, että ukrainaista lähteä jopa 4 - 5 miljonaa sotaa pakoon.
Se mieletön määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Täit ja lapamadot ja kulkutaudit eivät kansalaisuutta katso. Tarttuvat kaikkiin ihan yhdenvertaisesti, kun olosuhteet ovat otolliset. Pää pois sieltä prseestä nyt!
Tänne mun luo kyllä mahtuis kiva 20-30v nainen :)
M25
Ei tarvitse, lähistössä on kaupungin kiinteistöjä jotka tyhjillään, kyllä heitä siinä tapauksessa sinne sijoitetaan.
Muuten olisin voinut tarjota yhden huoneen.
Meille kyllä pari Tatyanaa mahtuisi mutta rouva saattaisi vetäistä herneen molempiin sieraimiin, haasteellinen tilanne.
Olen ilmoittanut ottavani 3-4 ihmistä luokseni asumaan, minulla on kaksi makuuhuonetta varattu heidän käyttöön.
Täällä voi tarjota majapaikkaa: https://icanhelp.host/
Älä anna aluksi koko nimeä ja rekisteröi esim. telegram, älä puhelinnumeroasi
Kerro tarjoamastasi majoituksesta perustiedot ja määrittele kuinka pitkäksi aikaa tarjoat asuntoa
Muista, että sieltä tulee ihmisiä, jotka luottavat apuusi. Eivät siis ole somepostausta varten.
Luulen, että 34 neliön vuokrakämppä ei ihan houkuttelevin vaihtoehto ole edes pakolaiselle...