Voisitteko ottaa ukraanalaispakolaisia kotiinne?
Itse asun ison firman vuokra- asunnossa ja haluaisin tietää voisiko hätämajoitusta sallia? Halu auttaa on kova.
Kommentit (124)
Haluaisin auttaa, mutta se ei onnistu oman huonon terveyden takia.
Harkinnassa on. Asutaan ahtaasti, mutta muutamaksi viikoksi voin äidin ja lapsen ottaa, ennen kuin saavat paremman asunnon. Isovanhemmilla iso asunto ja yritän heitä houkutella myös ottamaan perheen.
En ottaisi ventovieraita kotiini, olivat he sitten kotoisin mistä hyvänsä.
Älä anna aluksi koko nimeä ja rekisteröi esim. telegram, älä puhelinnumeroasi
En halua kotiini yöksi edes tuttuja. Traumatisoituneista vieraista ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole yhteistä kieltä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
SPR ltä kysyn. Minun velvollisuus on auttaa. Itse lähden pois. Jokaisen velvollisuus on auttaa sen mitä kykenee.
TV. Evakon lapsi.
Ehkä tuo evakon lapsena olo opetti. Minusta ei tullut kermapersettä.
Ja kuka alapeukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPR ltä kysyn. Minun velvollisuus on auttaa. Itse lähden pois. Jokaisen velvollisuus on auttaa sen mitä kykenee.
TV. Evakon lapsi.
Ehkä tuo evakon lapsena olo opetti. Minusta ei tullut kermapersettä.Ja kuka alapeukuttaa?
Minä. Oli sen verran paljon pashaa kirjoituksessasi, ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin alapeukuttaa.
Olisi kyllä tilaa, asun maalla ok-talossa yksin.
Mutta en tiedä haluaisiko tänne ketään tulla.
Haluaisin kyllä auttaa kun Karjalasta sukumme on.
Olen kuunnellut sukulaisteni tarinoita evakkoreissuista, ne olivat surullista kuunneltavaa.
Haluaisin auttaa!
Vierailija kirjoitti:
Asun teini-ikäisen pojan kanssa kaksiossa ja nukun jo itse olohuoneessa joten ei onnistu vaikka haluaisin.
Kylppärissä ei vielä nuku kukaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua kotiini yöksi edes tuttuja. Traumatisoituneista vieraista ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole yhteistä kieltä puhumattakaan.
Minäkin olen aina yksin. En avaa ovea kellekään. Mutta nyt voin auttaa. Mutta aion olla itse pois sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina yksin. En avaa ovea kellekään. Mutta nyt voin auttaa. Mutta aion olla itse pois sen ajan.
Aiot siis muuttaa pois kotoasi määrittelemättömäksi ajaksi? Vai etkö vain tullut ajatelleeksi, että apua tarvitaan pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi tai kahdeksi yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TV. Evakon lapsi.
Ehkä tuo evakon lapsena olo opetti. Minusta ei tullut kermapersettä.Ja kuka alapeukuttaa?
Minä. Oli sen verran paljon pashaa kirjoituksessasi, ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin alapeukuttaa.
Niin miksi alapeukutit? Vastaa kun sinulta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Ties mitä tekisivät sillä välin, kun olen poissa kotoa. Tämä koskien ihan kaikkia ventovieraita.
Sama vika. Paitsi, että koskee kaikkia ihmisiä. Mulla hajois pää jo toisena päivänä jos joku tulis mun kartanolle asumaan. Ihan sama kuka.
No en todellakaan ottaisi tuntemattomia traumatisoituneita ihmisiä kotiini asumaan. Mielestäni se olisi väärin pieniä lapsiani kohtaan, heillä on oikeus normaaliin lapsuuteen ja toistaiseksi pystymme sen vielä tarjoamaan. Autamme muilla tavoin. Sitäpaitsi aiemman pakolaisaallon aikana, oliko se 2014 vai 2015, järjestyi vokit ympäri Suomen. Miksei hätämajoitukset järjestyisi valtion puolesta tällä kertaa? Osa näistä vastaanottokeskuksistahan on suljettukin jo aikoja sitten, mikä estää avaamasta, jos kerran ukrainalaisia tulee Suomeen huomattavat määrät? Ei ole ensisijaisesti, kansalaisten vastuulla majoittaa koteihinsa, kun on muitakin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiot siis muuttaa pois kotoasi määrittelemättömäksi ajaksi? Vai etkö vain tullut ajatelleeksi, että apua tarvitaan pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi tai kahdeksi yöksi?
Minulla on mahdollisuus olla mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TV. Evakon lapsi.
Niin miksi alapeukutit? Vastaa kun sinulta kysytään.
Perustelu löytyy lainaamastasi viestistä. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ihmiset ajattelevat että Ukrainasta tuleville järjestyy kaupungin asunto muutamassa viikossa…
En, asun pienessä yksiössä ja olen itsekin traumataustainen. Tarvitsen kodissani rauhaa ja turvaa, itken paljon jne. Pidän ensin itsestäni (ja lemmikistäni) huolta, katsotaan sitten niitä muita. Nyt ei pysty.
En.
Asun yksin, asunut jo kauan, en jaksaisi vieraita ihmisiä. Rahaa on antaa ja vaatetavaraa.