Voisitteko ottaa ukraanalaispakolaisia kotiinne?
Itse asun ison firman vuokra- asunnossa ja haluaisin tietää voisiko hätämajoitusta sallia? Halu auttaa on kova.
Kommentit (124)
Kyllä voisin. Mutta vain naisia ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei meille sovi, mutta lapsuudenkotini on tyhjillään, sen talon voisin antaa vaikka ilmaiseksi, jos veljet suostuisivat.
J. Sipilä, oletko se sinä?
;)
Mihin täältä häviää asiallisia kommentteja?
Voisin ottaa pienen perheen tai vaikka äidin ja kaksi teini-ikäistä. Haluaisi kuitenkin varmuuden siitä, että en ole heidän ainoa apu ja turva. En tiedä tajuatteko te miten traumatisoituneita nämä ihmiset ovat? On ihan hiton itsekästä käydä varastamassa orpolapsia tai lapsia Ukrainasta tänne ilman mitään tietämystä. Ei tuu hyvin päättymään nämä hätäpäissä tehdyt majoitukset ja ”adoptiot”.
Jos olisi tilaa ja varaa, niin voisin mä tänne jonkun äidin lapsineen ottaa. Olen itse siis myös nainen ja äiti, ettei ole mitään likaisia ajatuksia niinkuin jollain tänne kirjoittelevilla. Mutta asun itsekin ahtaasti lapseni kanssa plus rahat on tiukilla, niin ei se oikein onnistuisi.
Voisin ottaa fiksun sinkkumiehen 45v - 50v maksamaan puolet asumiskuluistani vuokrakaksioon.
En, vain yksi makkari enkä halua olkkariin ketään asumaan.
SPR ltä kysyn. Minun velvollisuus on auttaa. Itse lähden pois. Jokaisen velvollisuus on auttaa sen mitä kykenee.
TV. Evakon lapsi.
Ehkä tuo evakon lapsena olo opetti. Minusta ei tullut kermapersettä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa fiksun sinkkumiehen 45v - 50v maksamaan puolet asumiskuluistani vuokrakaksioon.
Ei käy. Eivät pääse maasta ulos.
Venäläiset voi laittaa allegroon.
Näkyy tuolta ukkojakin lähtevän, niitä ei vain kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin majoittaa ainakin toistaiseksi. Itse asun kolmiossa, yksin. Jos vain tietäisin kuinka majoitus mahdollisuutta voisi tarjota? Jos on tietoa, niin kertokaa. Meitä pyytettömiä ja mahdollisia avun auttajia löytyy paljon.
Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:n kautta. ISssä juttu helsinkiläisperheestä j8ka majoittaa äidin ja pojan.
Olen mt-potilas. En usko, että läpäisisin seulaa. Mulla ei ole kavereita eikä ystäviä, eli kukaan ei voisi suositella.
Tuskin itsekään jaksaisin vierasta ihmistä kotonani, joka on kaksio ilman väliovea.
Tykkään olla kotona alasti tai vähissä vaatteissa. Tähänkin se kaatuisi?
No ei oikein. Meillä on kolme makkaria ja 6, välillä 7 ihmistä asumassa. Ja talo muutenkin kooltaan pieni.
En. Ei mulla ole henkistä kapasiteettia emännöidä valtavan stressaantuneita ja jopa traumatisoituneita ihmisiä. Suruviestejä kotimaasta varmasti kantautuu jossakin vaiheessa kaikille ukrainalaisille. Yrittäisin sitten elää elämääni ja samalla tukea kotonani asuvaa ihmistä, jonka mies/lapsi/veli on kuollut.
Autan kyllä mielelläni rahalahjoituksin sellaisille tahoille, jotka näitä ihmisiä auttavat.
En missään tapauksessa. Ties mitä tekisivät sillä välin, kun olen poissa kotoa. Tämä koskien ihan kaikkia ventovieraita.
Juuri niitä ukrainalaisia tänne yritti talvisodassa. En kanna kaunaa, mutta en kaipaa Putinin slaaviveljiä kotiini.
Vierailija kirjoitti:
SPR ltä kysyn. Minun velvollisuus on auttaa. Itse lähden pois. Jokaisen velvollisuus on auttaa sen mitä kykenee.
TV. Evakon lapsi.
Ehkä tuo evakon lapsena olo opetti. Minusta ei tullut kermapersettä.
Harmi, ettet ole vielä oppinut, mitä kermaperse tarkoittaa. Sehän EI tarkoita sitä, että ei halua ottaa kotiinsa vieraita ihmisiä. Ihan turvallisuussyistä itse en ottaisi.
Vierashuone on vapaana kyllä. Yksi aikuinen yhden pienen lapsen kanssa mahtuu, enempää ei oikein. Kaikkein mieluiten ottaisin yksinäisen vanhemman ihmisen, naispuolisen.
Kyllä voisin majoittaa ainakin toistaiseksi. Itse asun kolmiossa, yksin. Jos vain tietäisin kuinka majoitus mahdollisuutta voisi tarjota? Jos on tietoa, niin kertokaa. Meitä pyytettömiä ja mahdollisia avun auttajia löytyy paljon.