Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä työpaikan "vapaaehtoisesta" kesäretkestä, jota hehkutetaan joka tuutista oletuksella, että kaikki lähtevät

Vierailija
06.03.2022 |

Olen vältellyt osallistumasta keskusteluun, joka on mennyt tyyliin olettehan kaikki muistaneet jo käydä ilmoittautumassa? Ajattelin vain muina miehinä jättää ilmoittautumatta.

Ongelma on, että tiimissä odotetaan jokaisen olevan energinen ja innostunut tsemppaja ja can do -ihminen. Jo pelkästään siihen kuluu niin paljon ylimääräistä energiaa, etten mitenkään jaksa yhteistä viikonloppureissua. Tuntuisi kuin olisi 14 päivää putkeen töissä.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut sinulle ap ihan konkreettiset neuvot ja lähes jo sanatkin suuhun kuinka kieltäytyä lähtemästä.

Jos tuntuu hankalalta niin harjoittele itseksesi tilanne miten ja millä sanoin sen sanot ja miten vastaat mahdollisiin kysymyksiin. Sitten tosipaikassa vain ”esität roolisi” ja sanot vuorosanasi. Tulet huomaamaan, että sehän menikin ihan helposti.

Ja tosiaan, ilmoita hyvissä ajoin, että et lähde. Viime hetken ”vatsataudit” ovat raukkisratkaisu niille, jotka eivät kehtaa suutaan avata.

Vierailija
102/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun vain palkallisille matkoille. Muita selityksiä ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovinpa teillä aikaisin Porvoossa suunnitellaan kesäretkeä. Ja vielä tämmöisenä aina, kun ei tiedä onko koko kesää enää olemassakaan. Parempia provoja toivomme näinä ankeina aikoina, kiitos!

Kesään on alle kolme kuukautta. Vaikka sinä et osaa suunnitella tulevaisuutta jonkun Ukrainan sodan takia, niin ei se tarkoita että kaikkien muidenkin pitäisi lakata elämästä.

No höpsistä kukaan ei lakkaa elämästä mutta taatusti ei missään suunnitella kesäretkeä vielä, korona jyllää, ja sotatila uhkaa. Lapsellista väittää muuta. Ja jos joku on niin hullu, että suunnittelee, niin siihen on kyllä helppo sanoa, että katsotaan lähempänä pääsenkö. Kukaan osaa sanoa viikonlopuista kolmen kuukauden päähän, hulluahan sellaista on työpaikalla vaatia, että vapaa- aika kuukausien päähän on varattuna työnanatajalle. Sairasta sellainen. Perheen lomat on ihan toinen juttu, se on omaa vapaa-aikaa ja sillon tilanne järjestetään niin.

Ohis, joka toimii HR-tehtävissä.

Meidän perheellä on kyllä jo monta viikonloppua varattuna ensi kesästä. Ensimmäiset varaukset tuli jo viime syksynä. Kun koko perhe harrastaa ja kaikilla on eri lajit, niin kyllä niitä menoja vaan tulee.

Sama juttu. Juhannus on myyty,  samoin heinäkuun viimeinen viikko. 

104/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin vaan, että en lähde. Jos kysyttäis syytä, ni ei kiinnosta.

Tosin edelliset kesäretket on suuntautuneet Särkkään, joten joten tottakai lähdin.

Ja tänhetkisen työporukan kans oli puheta Powerinreissusta, siis silloin ku oon vapaalla.

Vierailija
105/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysjärkinen ei ole innostunut väkinäisistä kesäretkistä ellei elämä ole harmaata oman kyvyttömyyden takia.

Vierailija
106/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukkaa on paljon, kukaan ei huomaa, jos joku puuttuu.

Riippuu tietenkin , oletko keskeinen henkilö.

Vierailija
107/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää olin kerran yhdessä. Järjestettiin pomon mökillä. Luvassa oli kaikenlaista ohjelmaa.

Se ohjelma oli pussihyppelyä, köydenvetoa ja jotain pallopelejä. Illalla oli sauna, makkaranpaistoa ja runsas alkoholitarjoilu.

Loppuillasta oli sitten riitoja.

Ensimmäinen ja viimeinen kerta. En työskentele enää tuolla. Kyseessä oli pienempi paikallinen siivousyritys. Olin itse joku 20 verran tuolloin. Huono maku jäi. Huh.

Meilläkin siivousfirma järjesti pussihyppelyä "virkistäytymispäivän" ohjelmana. Ei hauskaa.

Vierailija
108/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä illanviettoja joskus meilläkin. Sanon vaan aina, että en osallistu.Mulla on vapaa-ajalla parempaakin tekemistä, kuin viettää sitä työkavereiden kanssa. Niitä näen töissä ihan tarpeeksi.

Vierailija
109/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettet tule. Jos kysytään mikset tule ensi kuussa järjestettävään tapahtumaan, niin vastaa että sinulla on päänsärkyä silloin.

Vierailija
110/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osallistuu, myös kylpyläreissuihin ja jaetuissa huoneissa.

Ei se sen mutkikkaampaa ole!

Vierailija
111/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phoebe sanoin, "I wish I could but I don't want to".

Vierailija
112/112 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vapaa-aikana tehtävä tyyliin kylpyläreissu 100-300 km päähän? Lapset, koira (ala etsiä pentua) tai juuri siinä pidettävä kesäloma voivat olla syitä. Tai serkun lapsen rippijuhlat, perheen yhteinen lomamatka tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi