Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä työpaikan "vapaaehtoisesta" kesäretkestä, jota hehkutetaan joka tuutista oletuksella, että kaikki lähtevät

Vierailija
06.03.2022 |

Olen vältellyt osallistumasta keskusteluun, joka on mennyt tyyliin olettehan kaikki muistaneet jo käydä ilmoittautumassa? Ajattelin vain muina miehinä jättää ilmoittautumatta.

Ongelma on, että tiimissä odotetaan jokaisen olevan energinen ja innostunut tsemppaja ja can do -ihminen. Jo pelkästään siihen kuluu niin paljon ylimääräistä energiaa, etten mitenkään jaksa yhteistä viikonloppureissua. Tuntuisi kuin olisi 14 päivää putkeen töissä.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä auta ilmoittautumatta jättäminen. Minä en kerran ilmoittautunut työpaikan viikonloppuretkelle, koska en halunnut lähteä, niin pomo oli itse lisännyt nimeni sinne ilmoittautumislistaan.

Vierailija
42/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä auta ilmoittautumatta jättäminen. Minä en kerran ilmoittautunut työpaikan viikonloppuretkelle, koska en halunnut lähteä, niin pomo oli itse lisännyt nimeni sinne ilmoittautumislistaan.

Silloin on aika jutella pomon kanssa ja sanoa, ettet ole lähdössä. Työelämä on sellaista, että pitää osata asiallisesti pitää puolensa, jos ei uskalla eikä osaa, niin joutuu taipumaan tai lähtemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovinpa teillä aikaisin Porvoossa suunnitellaan kesäretkeä. Ja vielä tämmöisenä aina, kun ei tiedä onko koko kesää enää olemassakaan. Parempia provoja toivomme näinä ankeina aikoina, kiitos!

Kesään on alle kolme kuukautta. Vaikka sinä et osaa suunnitella tulevaisuutta jonkun Ukrainan sodan takia, niin ei se tarkoita että kaikkien muidenkin pitäisi lakata elämästä.

No höpsistä kukaan ei lakkaa elämästä mutta taatusti ei missään suunnitella kesäretkeä vielä, korona jyllää, ja sotatila uhkaa. Lapsellista väittää muuta. Ja jos joku on niin hullu, että suunnittelee, niin siihen on kyllä helppo sanoa, että katsotaan lähempänä pääsenkö. Kukaan osaa sanoa viikonlopuista kolmen kuukauden päähän, hulluahan sellaista on työpaikalla vaatia, että vapaa- aika kuukausien päähän on varattuna työnanatajalle. Sairasta sellainen. Perheen lomat on ihan toinen juttu, se on omaa vapaa-aikaa ja sillon tilanne järjestetään niin.

Ohis, joka toimii HR-tehtävissä.

Ei nyt vielä suunnitella kesäretkiä, varsinkaan nk. vapaa-ajalla tapahtuvia, eikö muitakaan. Ainakaan jostyöpaikalla kukaan osaa ajatella.

Vierailija
44/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pomoilla on jo suunnitelma kuka panee ketä.

Urakehityksesi tyssää jos olet listalla ja laistat.

Minulle kävi niin, että pomo oli suunnitellut panevansa minua. Kuulin siitä jälkeenpäin työkavereiltani, jotka osallistuivat. Seurauksena oli, että minun määräaikaista työsopimustani ei jatkettu. Itse asiassa en olisi edes halunnut jatkaa, juuri sen miituu-meiningin vuoksi, mitä pomo harjoitti.

Vierailija
45/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt usein tehnyt niin, että olen ottanut kesälomaa tuollaisen aktiviteetin kohdalle.

En ymmärrä miksi töissä on tällaisia tempauksia, töissä ollaan töissä eli tehdään ne työt, joita varten on tehtävään palkattu ja vapaa-aika on sitten erikseen ja silloin kuuluu saada tehdä mitä itse haluaa.

Minä ymmärrän. Osa ihmisistä pitää tuollaisista "tempauksista." Minä esimerkiksi. Vietän vapaa-aikana paljonkin aikaa työkavereideni kanssa, yhden kanssa olen kihloissa.

Mutta ettekö voi viettää aikaa yhdessä juurikin omilla vapaa-ajoillanne ilman työnantajan järjestämää ohjelmaa ja järjestää sitä itse? Oletan, että kihlattusi kanssa nyt ainakaan et tarvitse työnantajaa kuvioon mukaan?

Vierailija
46/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on hehkutuksella? Pysyy erillään ja ei ota kantaa, antaa ääliöitten hehkuttaa 4 kuukauden päähän jotain juttua. Eikö teille ole töitä vai oletteko te joku vajaa-älyisten kerho?

Kun ilmoittautumisaika tulee niin ei ilmoittaudu ja se on siinä. Jos syytä kysytään niin sanoo, että henkilökohtainen asia. Hyvää reissua.

Vierailija
47/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut lasten isästä ja näihin voi aina vastata että valitettavasti en saa lapsille hoitajaa. Todellisuudessa en ole edes kysynyt. Toimii vielä muutamia vuosia, sitten alkavat olla sen verran vanhoja ettei mene enää läpi

Kissa, koira tms. ajaa saman asian.

Tai voi hihkua riemusta: "Ihanaa" Mä otan mun molemmat rotat mukaan. Tulette rakastamaan niitä!"

Vierailija
48/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt usein tehnyt niin, että olen ottanut kesälomaa tuollaisen aktiviteetin kohdalle.

En ymmärrä miksi töissä on tällaisia tempauksia, töissä ollaan töissä eli tehdään ne työt, joita varten on tehtävään palkattu ja vapaa-aika on sitten erikseen ja silloin kuuluu saada tehdä mitä itse haluaa.

Minä ymmärrän. Osa ihmisistä pitää tuollaisista "tempauksista." Minä esimerkiksi. Vietän vapaa-aikana paljonkin aikaa työkavereideni kanssa, yhden kanssa olen kihloissa.

Mutta ettekö voi viettää aikaa yhdessä juurikin omilla vapaa-ajoillanne ilman työnantajan järjestämää ohjelmaa ja järjestää sitä itse? Oletan, että kihlattusi kanssa nyt ainakaan et tarvitse työnantajaa kuvioon mukaan?

Näin teemmekin, mutta osallistumme innolla myös silloin kun työnantaja harvoin jotain järjestää. Pakko ei kenenkään ole olla läsnä tietenkään.

Vierailija
49/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, inhottaa ajatuskin uhrata kokonainen kesäviikonloppu johonkin työpaikan kissanristiäisiin. Ei ikinä. :D Keksisin vaikka minkä tekosyyn, jotta välttäisin moisen puoliväkisin järjestetyn matkan.

That said, minusta on ihan kivaa joskus lähteä työkavereiden kanssa terassille töiden jälkeen - joskus ne venyvät täysimittaisiksi baarireissuiksi - mutta ne ovat 100% vapaaehtoisia ja mukaan lähtevät vain ne, joita oikeasti kiinnostaa. Joskus on ollut tosi hauskoja baari-iltoja, kun on kerrottu kaikille mihin työpaikan lähellä olevaan ravintolaan mennään ja monet tulevat vaikka ihan vain yksillä käymään kun ovat saaneet työnsä tehtyä ja sitten lähtevät kotiin ja osa jää viettämään iltaa pitkän kaavan mukaan. Ei pakkoa, ei hermojenkiristystä, oikeasti hauskaa.

Vierailija
50/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että sulla on silloin muuta menoa.

Miten tällainenkin asia voi olla joillekin niin vaikea?

Menon pitäisi olla sellainen, joka on realistisesti tiedettävissä 6 kk päähän eikä siirrettävissä toiselle viikonlopulle.

Viime hetken peruminen ei tule kyseeseen, koska kyseessä on tyyris reissu.

Lomat siihen kohtaan.

Vierailija
51/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te työyhteisön myrkyttäjät, jotka ette ole valmiita osallistumaan mihinkään, vaihtakaa työpaikkaa.

Vierailija
52/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan typeriä selittelyitä ja valheitä. En arvosta tuollaisia valehtelijoita. Miksei vain voi sanoa, että minua ei huvita tulla.

Olen sanonut tämän.

Herättää närää, koska retkitoimikunta on uhrautuvasti käyttänyt paljon aikaa (palkallista normaalia työaikaa) suunnitteluun ja järjestelyyn kaikkien hyväksi.

Kannattaa siis varata lomaa, muu meno tai sairastuminen, jotta on säädyllinen este.

Vierailija
53/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi meillä töissä kukaan ei suostuisi tuollaiseen. Onnea on tehdä töitä toisten introverttien kanssa.

Vierailija
54/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että sulla on silloin muuta menoa.

Miten tällainenkin asia voi olla joillekin niin vaikea?

Koska muuten ei voi uhriutua palstalla.

Vierailija
55/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mukaan!

Ohjelmassa on kivoja tutustumisleikkejä, jotka HR on meille kehitellyt.

Luvassa yllätyksiä!

Vierailija
56/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tökkii noissa järjestetyissä tykyissä/retkissä yms. pahiten se humpuukiohjelma, mitä niihin kuuluu. Yhteinen tekeminen olisi ehkä ihan jees (esim. jotain liikunnallista, kesäteatteri tms.) mutta voi hyvä sylvi niitä hengennostatushöpöhöpöjä, tiimiharjoituksia, pseudopsykologista huuhaata tai muuta skeidaa. Tuollaisiin väkisin osallistuminen aiheuttaa mussa vain päinvastaisen reaktion kuin mikä lienee alkuperäinen tarkoitus ja v-käyrä nousee.

Vierailija
57/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te työyhteisön myrkyttäjät, jotka ette ole valmiita osallistumaan mihinkään, vaihtakaa työpaikkaa.

Ihme suhtautumista.

Olen kiva, lojaali, ahkera, auttavainen ja tykkään todella paljon työstäni sekä koen, että minua arvostetaan työntekijänä ja työtoverina.

Mutta en tykkää matkoista enkä retkistä. Rasitun etukäteen pelkästä ajatuksesta retkikohteissa juoksemisista.

Kolmena edellisenä vuonna olen osallistunut siihen väkisin vääntämiseen ja kehunut, miten kivaa ja yhteisöllistä tämä bussissa reissaaminen on.

Tänä vuonna järjestän itselleni lomaa. - Eikä aikomustakaan vaihtaa työpaikkaa siksi, etteivät yhteiset menot (jotka eivät liity työhön) kiinnosta.

Vierailija
58/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan typeriä selittelyitä ja valheitä. En arvosta tuollaisia valehtelijoita. Miksei vain voi sanoa, että minua ei huvita tulla.

Koska ihmiset eivät usko!! Itse yritin käyttää tätä ja kieltäytyä illanvietosta porukalla, joista oikeasti kukaan ei ole minulle läheinen. Nyt olen viikon saanut vastailla viesteihin, joissa yritetään maanitella tulemaan ”kun olisi niin kiva nähdä” ja ”ei toi ole mikään oikea syy”. Kieltäydyin siis kutsusta sanomalla, että ko. viikonloppu on on huhti-toukokuussa ainoa, joka minulla on vapaana ja olisin sen mielummin ihan vaan rauhassa, ettei tule kahden kuukauden putkea, jolloin joka viikonloppu on täynnä.

En halua olla kenenkään näistä kanssa riidoissa/huonoissa väleissä, mutta lakkasin vastaamasta näihin viesteihin. En jaksa perustella enempää.

Vierailija
59/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaan hymyillen sanonut, ettäVoi harmi,en pääse tulemaan, taaskaan!! Mutta pitäkää te hauskaa!

Jotkut kyselevät, miksen pääse. Hymyilen ja sanon "En vaan pääse". Todellinen syy on se, etten halua mennä. Eikä muille kuulu, miksen mene.

ja kertokaa sitten millaista oli...

Vierailija
60/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain konepaja Törssösen toiminnalta. Sellaiselta 16 henkilön firmalta.

80-luvulta.