Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä työpaikan "vapaaehtoisesta" kesäretkestä, jota hehkutetaan joka tuutista oletuksella, että kaikki lähtevät

Vierailija
06.03.2022 |

Olen vältellyt osallistumasta keskusteluun, joka on mennyt tyyliin olettehan kaikki muistaneet jo käydä ilmoittautumassa? Ajattelin vain muina miehinä jättää ilmoittautumatta.

Ongelma on, että tiimissä odotetaan jokaisen olevan energinen ja innostunut tsemppaja ja can do -ihminen. Jo pelkästään siihen kuluu niin paljon ylimääräistä energiaa, etten mitenkään jaksa yhteistä viikonloppureissua. Tuntuisi kuin olisi 14 päivää putkeen töissä.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mukaan!

Ohjelmassa on kivoja tutustumisleikkejä, jotka HR on meille kehitellyt.

Luvassa yllätyksiä!

Mikä painajainen...! Juuri tuollaisia yritän välttää.

lol

Vierailija
62/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä valtavat angstit tyhjästä.

Miten jotkut voi olla näin happamia vikisijöitä, vaikka kaikki asiat on hyvin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin hääkutsu tulee just sille päivälle. Ja se kutsu tulee sitten vasta kk ennen tapahtumaa.

Vierailija
64/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun ei huvittanut lähteä, käytin valkoista valhetta. Joko kerroin aamulla, että yöllä alkoi vatsatauti tai että migreeni on tuloillaan. Migreenini useimmat tiesivät, joten se ei aiheuttanut minkäänlaista ihmettelyä, sillä parilla muullakin oli. Mahatautia taas ei kukaan halunnut kiusakseen, joten porukka oli hyvillään, kun pysyttelin riittävän kaukana. 

Vierailija
65/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jokainen valitsee itsellensä parin, jolle kertoo lempivärinsä ja kolme strategista tulostavoitetta, jotka tulee vuoden aikana saavuttaa. Tämän jälkeen ryhmäydytään lempivärien mukaan ja esitellään tulostavoitteet vuorotellen.”

Vierailija
66/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Jokainen valitsee itsellensä parin, jolle kertoo lempivärinsä ja kolme strategista tulostavoitetta, jotka tulee vuoden aikana saavuttaa. Tämän jälkeen ryhmäydytään lempivärien mukaan ja esitellään tulostavoitteet vuorotellen.”

Juuri näitä olen kaivannut!

terv. Ekstrovertti

Vierailija
67/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristus 😀

Vierailija
68/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te työyhteisön myrkyttäjät, jotka ette ole valmiita osallistumaan mihinkään, vaihtakaa työpaikkaa.

Juuri sinun kanssasi emme haluaisi olla edes töissä tekemisisssä, saati uhrata vapaa-aikaa ilmaiseksi. Sinä olet se jota välttelemme.

Vierailija
69/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin kerran yhdessä. Järjestettiin pomon mökillä. Luvassa oli kaikenlaista ohjelmaa.

Se ohjelma oli pussihyppelyä, köydenvetoa ja jotain pallopelejä. Illalla oli sauna, makkaranpaistoa ja runsas alkoholitarjoilu.

Loppuillasta oli sitten riitoja.

Ensimmäinen ja viimeinen kerta. En työskentele enää tuolla. Kyseessä oli pienempi paikallinen siivousyritys. Olin itse joku 20 verran tuolloin. Huono maku jäi. Huh.

Vierailija
70/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanoisin, että työpaikan vaihto kannattaa. On paljon duuneja joissa ei harrastella tämmöisiä Insights-värien määrittelyä ja piirileikkejä.

Vierailija
71/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näitä olen kaivannut!

terv. Ekstrovertti

Annas kun arvaan. Olet myös sitä tyyppiä, joka into piukeana osallistuu häissä järjestettäviin ryhmäleikkeihin?

Vierailija
72/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme elänneet kaksi vuotta introverttien ehdoilla, nyt jatketaan ekstroverttien valitsemalla tiellä!

Vierailija
73/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat osallistuvasi, ja teeskentelet innostunutta. Lähtöä edeltävänä päivänä joudut valitettavasti perumaan sen, koska olet sairastunut vatsatautiin. Helppoa kuin heinänteko.

Juuri näin olen tehnyt. Onnistuu.

Vierailija
74/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te työyhteisön myrkyttäjät, jotka ette ole valmiita osallistumaan mihinkään, vaihtakaa työpaikkaa.

Juuri sinun kanssasi emme haluaisi olla edes töissä tekemisisssä, saati uhrata vapaa-aikaa ilmaiseksi. Sinä olet se jota välttelemme.

Minä olen mukava ihminen ja pidetty työkaveri, mutta harmittaa että meidänkin mukavassa työyhteisössä on jäseniä, jotka ovat mukana vain työn takia.

Vierailija
75/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmetellään, miten voi muka kesän aikatauluja tietää. No esim. juuri häät tai rippijuhlat ovat varmasti tässä vaiheessa vuotta jo hyvinkin tiedossa, samoin mainittujen festareiden aikataulut. Tai voihan jollain sukulaisella olla pyöreät synttärit jne.

Vierailija
76/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaikki mukaan kesäretkelle, ei mitään vapaamatkustajia!

Vierailija
77/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mukava ihminen ja pidetty työkaveri, mutta harmittaa että meidänkin mukavassa työyhteisössä on jäseniä, jotka ovat mukana vain työn takia.

Vain työn takia? Minkä muunkaan takia siellä oltaisiin? Työpaikka on työtä varten eikä mikään kaverikerho. Tuuri jos käy ja samaan paikkaan sattuu hyväkin tyyppi niin toki voi olla kaveri muutenkin kuin töissä.

En ymmärrä miksi näitä enää edes järjestetään kun suurinosa niitä inhoaa. Vain muutamat ovat niitä "jee mennään nyt kun kerrankin on jotain järjestetty ja pidetään hauskaa" Joo menkää ja pitäkää mutta älkää edes yrittäkö painostaa ketään mukaan. Eiköhän jokainen halukas ihan itse ilmoittaudu.

Vierailija
78/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan mahtavaa, kun ei ole nyt pariin vuoteen tarvinnut uhrata ajatustakaan näille hömppä retkille ja leikeille. Toivottavasti noiden pitäminen loppui kokonaan lopullisesti.

Vierailija
79/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana ilmoitat että koronatesti näyttää positiivista.

Vierailija
80/112 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun mielelläni illanviettoon, jos juhlapaikalta pääsee yöksi kotiin. Parin-kolmen päivän tsemppireissut jossain kauempana ovatkin sitten asia erikseen. Onneksi meillä näihin ei ole mikään pakko osallistua. Jos nämä ryhmäytymishommelit sattuvat arkipäiville, voi aina jäädä myös sorvin ääreen. Mitään tekosyitä ei tarvitse keksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi